چطور دندان‌ درد را آرام کنیم؟

چطور دندان‌ درد را آرام کنیم؟

چطور دندان‌ درد را آرام کنیم؟ دندان‌ درد,بيماري دندان‌ درد,دندان‌ درد در بارداري,علائم دندان‌ درد,درمان دندان‌ درد,درمان دندان‌ درد با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان دندان‌ درد,دندان‌ درد را چگونه درمان …

کنجد کاهش دهنده کلسترول خون

کنجد کاهش دهنده کلسترول خون

کنجد کاهش دهنده کلسترول خون خواص کنجد,فواید کنجد,کنجد درمانی,خاصیت کنجد,خواص کنجد درمانی,خواص کنجد برای پوست,خواص کنجد برای مو,خواص کنجد برای جوانی,خواص کنجد برای بارداری,خواص خوردن کنجد,فواید کنجد خام,فواید کنجد پخته

علت و درمان گرفتگی عضلات پا کمر کتف شکم گردن در خواب و بیداری

علت و درمان گرفتگی عضلات پا کمر کتف شکم گردن در خواب و بیداری

گرفتگی عضلات گرفتگی عضلات ،گرفتگی عضلات پا،گرفتگی عضلات گردن،گرفتگی عضلات کمر،گرفتگی عضلات به انگلیسی،گرفتگی عضلات پا در خواب،گرفتگی عضلات شکم،گرفتگی عضلات معده،گرفتگی عضلات در بارداری،گرفتگی عضلات ران پا،گرفتگی عضلات پا به انگلیسی،گرفتگی …

پاکسازی کیسه صفرا

پاکسازی کیسه صفرا ,پاکسازی کیسه صفرا طب سنتی,پاکسازی کیسه صفرا و کبد,روش پاکسازی کیسه صفرا,برای پاکسازی کیسه صفرا چه کنیم,برای پاکسازی کیسه صفرا

پاکسازی کیسه صفرا , پاکسازی کیسه صفرا طب سنتی , پاکسازی کیسه صفرا و کبد , روش پاکسازی کیسه صفرا

توضیحاتی در مورد پاکسازی کیسه صفرا

یکی از وظایف کبد ساختن صفرا و ذخیره کردن آن در داخل کیسه صفراست؛ ترشح نادرست صفرا اختلال در گوارش، یبوست، ایجاد سنگ کیسه صفرا و سوء هاضمه را به همراه دارد. از نظر طب سنتی صفرا به معنی گرمی و خشکی (آتش) است؛ کبد بیشترین صفرا را برای هضم چربی‌ها، پروتئین‌ها و دفع کلسترول ترشح می‌کند؛ از علائم افزایش صفرا در بدن می‌توان به زرد شدن رنگ صورت و سفیدی چشم‌ها، تلخ شدن دهان، دیدن اشیاء زرد رنگ در خواب، افزایش چرک گوش‌ها، لاغری بدن، بروز جوش در پیشانی و شانه‌ها، گرمی زیاد بدن هنگام عصرها و تعریق بیش از حد اشاره کرد. کلسترول بالا، غلیظ بودن صفرا، تورم و التهاب کیسه صفرا، اختلال در ترشح صفرا (که در زنان نسبت به مردان شایع‌تر است)، مشکلات هورمون‌های جنسی، وجود عفونت‌ها و کمبود ویتامین‌ها از جمله علل تشکیل سنگ کیسه صفرا هستند؛ از نشانه‌های وجود سنگ کیسه صفرا می‌توان به درد شدید در قسمت راست سینه و زیر دنده‌ها اشاره کرد که با تلخی دهان و تهوع صبحگاهی همراه است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد راه های پاکسازی کیسه صفرا و کبد در طب سنتی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

پاکسازی کیسه صفرا و کبد

درباره مناسب‌ترین میوه‌ها برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا اظهار کرد: میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، انگور، گلابی، زردآلو، توت‌فرنگی، گیلاس، لیموترش تازه، گریپ‌فروت، انار، آناناس، کیوی، انبه و شاتوت در پاکسازی کبد و کیسه صفرا موثر هستند.

آشنایی با پاکسازی کیسه صفرا

وی درباره طرز تهیه ترکیب آب میوه‌های مفید برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا بیان کرد: افراد برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا باید یک عدد گلابی، یک عدد سیب، یک استکان شاتوت، چند قطره آب لیموترش تازه و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ لیوان میل کنند.

پاکسازی کیسه صفرا در طب سنتی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف سبزیجاتی مانند کرفس” target=”_blank” class=”auto-link” >کرفس” target=”_blank” class=”auto-link” >کرفس، هویج، اسفناج، کاهو، چغندر (لبو)، جعفری، شلغم، کدوسبز، خیار، کلم‌پیچ، کلم‌بروکلی، گل‌کلم، فلفل‌دلمه‌ای و سیر به مقدار کم را در پاکسازی کبد و کیسه صفرا مؤثر دانست و افزود: استفاده از جوانه یونجه به پاکسازی کبد و کیسه صفرا کمک شایانی می‌کند؛ افراد برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا می‌توانند ۲ عدد هویج، یک عدد سیب، ۲ ساقه کرفس، ۱۵ ساقه جعفری، یک عدد لبوی کوچک و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ لیوان میل کنند.عظمایی تاکید کرد: افراد برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا همچنین می‌توانند ۲ عدد هویج، پنج برگ اسفناج، پنج برگ کاهو، یک عدد شلغم، ۱۵ ساقه جعفری و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ لیوان میل کنند.

پاکسازی کیسه صفرا و رژیم غذایی

وی درباره سایر موادغذایی مفید برای سم‌زدایی از کبد و کیسه صفرا یادآور شد: مصرف موادغذایی مانند آرتیشو (کنگرفرنگی)، عناب، ترنجبین، شیرخشت، عرق بیدمشک، زیتون و روغن آن، آب زرشک سیاه (زرشک آبگیری)، شاه‌تره، کاسنی، تخم خرفه، خاکشیر، گزنه و سرکه سیب همراه با عسل نقش مؤثری در سم‌زادیی از کبد و کیسه صفرا دارند.

روش پاکسازی کیسه صفرا

پاکسازی کیسه صفرا در طب سنتی صرفاً برای افرادی مناسب است که تجربه قبلی از برنامه پاکسازی (دتاکس) دارند و بطور منظم برنامه غذایی صحیح و درستی داشته اند. پاکسازی کیسه صفرا برای افرادی مناسب است که در حال روزه و یا دتاکس (پاکسازی) بدن می باشند و بشکل پیشرفته تر و شدیدتری احتیاج به پاکسازی دارند. در این حالت مواد زائد قدیمی که در سلول های کبد و سایر بافتهای بدنشان است خارج می شود. پاکسازی کیسه صفرا در طب سنتی نباید بیشتر از ۱ بار در سال استفاده شود. بعضی از افراد بعد از نوشیدن پاکسازی کیسه صفرا در طب سنتی ممکن است دچار حالت تهوع شوند که البته این حداکثر عارضه جانبی است که از نوشیدن آن ایجاد می شود.

پاکسازی کیسه صفرا و زائدات سمی

زائدات سمی و بقایای مواد مضر که در زمان این رژیم آزاد می شوند در زمان پاکسازی قدرتمند کیسه صفرا به شکل موثرتری از بین می روند. هدف این پاکسازی فعال ساختن و تحریک کبد و کیسه صفر است. وقتیکه کبد با این حجم اضافی روغن مواجه می شود با تولید مقدار زیادی صفرا (زرد آب) واکنش نشان میدهد که کیسه صفرا با فوران زیاد آن را بطرف روده خارج میسازد. اینطور فکر می شود که جریان قدرتمند صفرا (زرد آب) مواد سمی که خیلی عمیق ذخیره شده اند را به کمک تنفیه از بدن خارج می نماید. فعال کردن کبد و کیسه صفرا به این شدت حکم تنظیم و آبندی آنها را دارد. بعد از تنفیه مراقب خروج سنگهای کوچک سبز و یا مرمر مانند باشید. برخی آنها را سنگ کیسه صفرا مینامند ولی درواقع آنها روغنهای صابونی شده هستند. بنا به تجربه پزشکان و مشاهده دیگران و افرادی که از پاکسازی (دتاکس) استفاده کرده اند احساسات و هیجانات منفی نیز بطرز واضحی طی این فرآیند از بین می روند. بخصوص احساس خشم و نامیدی تخلیه می شوند. ممکن است بعضی از افراد در حین فرایند پاکسازی حسی عجیبی داشته باشند مانند اینکه اثر بعضی از داروها را در خونشان احساس کنند. این به این خاطر می تواند باشد که داروهای قدیمی که در بدن باقیمانده و انباشته شده اند در زمانی که از بدن تخلیه می شوند دوباره تجزیه میشوند و یا بدلیل واکنش منظم هورمونی به مصرف این حجم روغن این فورت مخلوط شده با آب ارزشمندتر از هر آبمیوه آماده است. بدن ما در قبال نیروی حیاتبخش آبمیوه تازه بهترین پاسخ و عکس العمل را نشان میدهد. دقت کنید که کل این رژیم از زمان آماده سازی تازمان بازگشت به تغذیه عادی چیزی حدود ۱۰ روز بطول می انجامد.

پاکسازی کیسه صفرا با کنگر فرنگی

آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می شود و به این ترتیب به دفع توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می کند. آرتیشو گیاهی است چند ساله درای ساقه ای راست که ارتفاع آن به حدود یک متر می رسد. برگ های آن پهن و دراز مانند برگ های کاهو است که به رنگ سبز تیره است. در انتهای ساقه میوه آن که به شکل میوه کاج یا سیب فلس دار است مشاهده می شود . گلبرگ های آن ضخیم و گوشتی بوده و انتهای گلبرگ ها ضخیم تر است که مصرف خوراکی دارد .این گیاه به صورت بومی در نواحی جنوب اروپا و مدیترانه یافت می شود.ماده موثره موجود در آرتیشو مانع انباشته شدن چربی در سلول های کبدی می شود. اسیدکافئیک سبب برطرف شدن چربی کبد شده و فلاونوئیدها به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان بسیار قوی، رادیکال های آزاد کبد را جذب و از تکثیر آنها جلوگیری می کند. عصاره این گیاه، ذخایر چربی در کبد و سایر بافت ها را کاهش می دهد و با مهار آنزیم هیدروکسی متیل گلوتاریل، کوآنزیم A و ردوکتاز سبب کاهش کلسترول در بدن می شود.این گیاه به شکل دمنوش و در مدت 45 روز باید استفاده شود تا از این طریق بتواند آنزیم های کبدی را تنظیم کند.

تاثیر کنگر فرنگی بر پاکسازی کیسه صفرا

براساس آزمایش کلینیکی تاثیر این گیاه بر کسیه صفرا و کاهش درد شکمی و تهوع نیز به اثبات رسیده و دفع سنگ های کیسه صفرا از دیگر مزایای آرتیشو است. در صورتی که سنگ کسیه صفرا حدود 2 تا 3 میلی گرم باشد می توان با استفاده مستمر و منظم این گیاه، آنها را دفع کرد.کاهش تا 59 درصدی کلسترول و حدود 82 درصدی تری گلیسیرید از جمله اثرات دیگر آرتیشو است. طرح استفاده از گیاه دارویی آرتیشو در سال گذشته در استان همدان با همکاری پزشک متخصص داخلی توسط 30 بیمار که دارای کبد چرب بودند و آنزیم های کبدی آنها نامنظم داشتند، انجام شد. با انجام آزمایشات، سونوگرافی و اندازه گیری آنزیم های کبدی بیماران پس از مصرف گیاه دارویی آرتیشو و مقایسه آن با آزمایشات قبل از مصرف این گیاه، اثرات بسیار مثبت این گیاه دارویی برکاهش کبد چرب و تنظیم آنریم های کبدی به اثبات رسید.

خواص داروئی کنگر فرنگی

خواص داروئی دیگر آرتیشو : 1) تقویت کننده بدن است . 2) موجب دفع ادرار می شود . 3) تب بر است . 4) در درمان رماتیسم مؤثر است . 5) یبوست های ناشی از عدم صفرا را درمان می کند. 6) در درمان ورم روده موثر است . 7) باعث دفع سنگهای کیسه صفرا می شود. 8) نیروی جنسی را افزایش می دهد. 9) کلیه و مثانه را گرم می کند. 10) گاز و نفخ معده و روده را از بین می برد. 11) باعث هضم غذا می شود. 12) بیماری های کبدی را درمان می کند. 13) کلسترول خون را پائین می آورد. 14) داروی لاغری است و کسانی که می خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می توانند هر روز آرتیشو بخورند. 15) سرگیجه را برطرف می کند. 16) آنهائی که گوششان زنگ می زند اگر آرتیشو را بخورند آنرا برطرف می کند. 17) مبتلایان به بیماری قند می توانند با خوردن آرتیشو قند خود را تنظیم کنند. 18) در درمان میگرن موثر است . 19) در برطرف کردن بیماری آسم اثر مفید دارد . 20) نقرس را برطرف می کند . 21) آرتیشو رگ ها را تمیز کرده و تصلب شرائین را درمان می کند . 22) در برطرف کردن اگزمت مؤثر است . 23) در درمان اکثر بیماری های پوستی اثر مفید دارد. 24) سموم بدن را دفع می کند. 25) زخم های ریه و روده را درمان می کند. 26) برای جلوگیری از ریزش مو ار برگ های آرتیشو پماد تهیه کرده و به سر بمالید. 27) برای برطرف کردن بوی بد زیر بغل عصاره برگ آرتیشو را به زیر بغل بمالید. 28) عصاره آرتیشو را اگر به بدن بمالید خارش را برطرف می کند. 29) برای رفع آب آوردن بدن از جوشانده آرتیشو به مقدار سه فنجان در روز استفاده کنید. مضرات: آرتیشو چون گرم است ممکن است در بعضی از اشخاص تولید سودا کند لذا بهتر است با سرکه خورده شود ضمناً طعم آرتیشو را دوست ندارند. اینگونه اشخاص اگر بخواهند از مزایای آرتیشو استفاده کننده تنطور قرص یا کپسول آرتیشو مصرف نمایند.

سم زدایی و پاکسازی کیسه صفرا

نشانه‌های نیاز به سم زدایی بدن: احساس سنگینی کیسه صفرا اگر در محدوده‌ کیسه صفرا به دلیل انباشته شدن مواد شیمیایی سمی در کبد یا مسدود شدن کیسه صفرا به شدت احساس سنگینی و پُری می‌کنید، همه‌ی این‌ها را یک پرچم قرمز بدانید و برای بررسی‌های بیش‌تر به پزشک مراجعه کنید. بی حالی و خستگی در صورتی که همواره احساس خستگی شدید می‌کنید، حتما بدنتان نیاز به سم زدایی دارد، این نشانه‌ها به دلیل تجمع بیش از حد سموم در بدن به وجود می‌آیند. گرفتگی سینوس‌ها اگر دچار گرفتگی سینوس‌ها هستید، دلیل آن می‌تواند استنشاق سمومی باشد که به خاطر آلودگی هوا ایجاد می‌شوند. تغییر رنگ زبان در صورتی که احساس می‌کنید رنگ زبانتان کمی سفید یا زرد شده، ممکن است خونتان از مواد سمی انباشته شده باشد. مشکلات پوستی اگر پوستتان به تدریج دچار التهاب، قرمزی، آکنه روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) و حتی خارش شده، همه این‌ها نشانه وجود سموم در خونتان است. سردرد سردرد‌ها هم ممکن است در نتیجه وجود مواد سمی در بدنتان باشند که این مواد می‌توانند سامانه مرکزی عصبی را تحریک کنند. بی خوابی در صورتی که به تدریج احساس می‌کنید دچار بی خوابی شده اید، نشانه آن است که سموم در بافت هایتان تجمع یافته و گردش خونتان را مسدود کرده است.

سم زدایی از کبد

چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش‌های سم زدایی از کبد است. این ماده، کیسه صفرا را تحریک می‌کند و سبب تولید صفرا می‌شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می‌کند. زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است و در برخی از کشور‌ها مانند هند، بیشترین کاربرد را دارد. رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده‌ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می‌شود. معمولا برای تهیه چای زردچوبه از زردچوبه و زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل استفاده می‌شود که هریک خواص فوق العاده‌ای دارند.

بیشتر بخوانید : پاکسازی بدن ♥ درد کیسه صفرا ♥ سرطان جگر

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 آذر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.