آموزش طرز تهیه چای سبز برای لاغری در کارخانه با دارچین و زنجبیل

آموزش طرز تهیه چای سبز برای لاغری در کارخانه با دارچین و زنجبیل

طرز تهیه چای سبز طرز تهیه چای سبز ،طرز تهیه چای سبز برای لاغری،طرز تهیه چای سبز چینی،طرز تهیه چای سبز کیسه ای،طرز تهیه چای سبز در کارخانه،طرز تهیه چای سبز سرد،طرز …

آشنایی با فواید و خواص ماش سیاه برای بیماری ها

آشنایی با فواید و خواص ماش سیاه برای بیماری ها

آشنایی با فواید و خواص ماش سیاه برای بیماری ها  خواص ماش سیاه ، خواص ماش سیاه،خواص قره ماش سیاه ، خواص ماش سیاه از نظر طب سنتی ، خواص ماش سیاه در طب …

خواص و مضرات مصرف گیاه خرفه برای پوست در دوران بارداری

خواص و مضرات مصرف گیاه خرفه برای پوست در دوران بارداری

خرفه خرفه ,خرفه چیست,خرفه ای,خرفه و دیابت,خرفه چیست,خرفه در بارداری,خرفه به انگلیسی,خرفه برای لاغری,سبزی خرفه چیست,خواص خرفه چیست,خاصیت خرفه چیست,دانه خرفه چیست توضیحاتی در مورد خرفه – طبق آخرین تحقیقات خرفه دارای …

روغن هل

روغن هل ,خواص روغن هل,مضرات روغن هل,خواص روغن هل برای پوست,طرز تهیه روغن هل,روغن هل خواص,روغن هل سیاه,خواص روغن هل سیاه,مضرات روغن هل سیاه

روغن هل , خواص روغن هل , مضرات روغن هل , خواص روغن هل برای پوست

توضیحاتی در مورد روغن هل

روغن طبیعی هل از دانه هل به دست می آید و هل در دینا بسیار پر مصرف است.♥ هل که به ملکه ادویه معروف است، پس از فلفل سیاه در فهرست بهترین ادویه های جهان قرار می گیرد. هل بومی کشور هند است. ● خواص روغن هل: ▪ روغن هل برای ماساژ به کار برده می شود و از اضطراب می کاهد. ▪ افزودن چند قطره روغن آن در آب، میکروب ها را از بین می برد. ▪ به هضم غذا کمک می کند و سوخت وساز بدن را بهبود می بخشد. ▪ کاهش دهنده وزن است، فشار خون را کاهش می دهد، سموم را از بدن دفع می کند، رسوب کلسیم و اوره را از کلیه خارج می کند. ▪ افسردگی و خستگی مفرط را از بین می برد. ▪ بدن را گرم می کند، باعث ایجاد تعریق می شود و سرماخوردگی را تسکین می دهد. ▪ اسهال به وجود آمده بر اثر شدت سرما را درمان می کند. ▪ ضدعفونی کننده و ضد باکتریایی است. غرغره با مخلوطی از آب و روغن آن، دهان را ضد عفونی و بوی بد دهان را رفع می کند. ▪ غرغره روزانه با مخلوطی از دم کرده هل و دارچین از بدن در برابر آنفلوآنزا و عفونت های باکتریایی مانند گلودرد محافظت می کند. ▪ مصرف روزانه ۳ گرم هل به مدت ۱۲ هفته فشار خون بالا را کاهش می دهد. ▪ یک قاشق مرباخوری پودر هل را در یک لیوان شیر بریزید و آن را بجوشانید. مصرف آن با مقداری عسل قبل از خواب تقویت کننده بدن است و مانع از دست رفتن حافظه می شود. منبع:روزنامه خراسان .در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و فواید مصرف روغن هل سبز و سیاه برای پوست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

روغن هل برای پوست و مو

1. درمان لک های صورت یکی از مزایای هل برای پوست این است که به درمان لک صورت کمک می کند و ویتامین C موجود در گردش خون در پوست صورت را افزایش داده و باعث درخشان تر و شفاف شدن پوست صورت می شود. ماسک هل برای صورت مقداری روغن هل را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید. 2. درمان آلرژی پوستی هل سیاه دارای خواص ضد باکتری قوی بوده و به درمان آلرژی های پوستی کمک می کند. ماسک صورت هل پودر هل و عسل را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. 3. پاک سازی پوست صورت هل سیاه برای سم زدایی و پاکسازی پوست صورت مفید می باشد. 4. درمان خشکی لب روغن هل می تواند برای درمان حشکی و ترک لب استفاده شود. شب قبل از خواب مقداری روغن هل را بر روی لب ها بمالید و صبح آن را با آب بشویید. 5. تقویت و افزایش رشد مو هل جریان خون را بهبود می بخشد و باعث تقویت ریشه و افزایش رشد مو می شود.

روغن هل و لاغری

تحقیقات نشان داده که هل حاوی مقادیر بالایی فیبر است که اشتها را کاهش داده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و یکی از ادویه های مفید برای کاهش وزن و لاغری است. همچنین ملاتونین موجود در هل فرایند چربی سوزی را افزایش می دهد. چگونه از هل برای لاغری استفاده کنیم؟ یکی از بهترین راه های استفاده از هل برای لاغری و چربی سوزی ریختن مقداری پودر هل در چایی یا قهوه روزانه تان می باشد. همچنین می توانید خود هل را به صورت دمنوش استفاده کنید. طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل هر روز صبح مقداری پودر هل (به اندازه یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری) و زنجبیل و رازیانه (نصف قاشق چای خوری از هر کدام) را به یک قوری آب داغ در دمای 80 درجه اضافه کرده و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید. این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود.

روغن هل در بارداری

مقادیر کم هل برای سلامت جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید است اما با این وجود بهتر است قبل از مصرف هل با پرشک خود مشورت کنید و از زیاده روی در مصرف روغن هل بپرهیزید.

روغن هل در کودکان

ویتامین C موجود در هل برای تشکیل و ترمیم گلبول های قرمز خون، تقویت استخوان ها و سلامت دهان و دندان در نوزادان و کودکان مفید است. تیامین موجود در هل برای تقویت سیستم عصبی، عضلانی و سلامت قلب نوزادان و کودکان مفید است. آهن موجود در دانه هل باعث تولید هموگلوبین خون، درمان کم خونی و افزایش انرژی نوزادان و کودکان می شود. روی موجود در هل برای افزایش اشتها و بهبود هضم غذا در کودکان مفید است. هل مقوی کلیه ها بوده و برای درمان شب ادراری کودکان مفید است.

روغن هل و سرماخوردگی

هل سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید می باشد. دمنوش هل برای گلودرد پودر هل و دارچین را به مقداری آب جوش (80 درجه) اضافه کرده و بگذارید 10-15 دقیقه دم بکشد. سپس می توانید آن را میل کنید.

خواص روغن هل برای سلامتی

هل در طب سنتی به عنوان درمان اختلالات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار گرفته است، عصاره متانول موجود در هل اسید معده را کاهش داده و به درمان معده درد، سوزش سردل، حالت تهوع و یبوست کمک می کند. 12. قلب تحقیقات نشان داده که هل با کاهش کلسترول و فشار خون بالا به سلامت قلب و عروق کمک می کند، همچنین هل می تواند ضربان قلب را کاهش دهد. به نظر می رسد که هل سیاه برای درمان بیماری های قلبی از هل سبز مفید تر باشد، در واقع هل سیاه پروتئینی دارد که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. 13. فشار خون هل حاوی مقادیر بالایی فیبر بوده و به طور قابل توجهی فشار خون بالا را کاهش می دهد. 14. درمان سکسکه هل به عنوان یک روش طبیعی برای درمان سکسکه شناخته می شود؛ چند قاشق چای خوری هل را بشویید و در آب بجوشانید تا عصاره ی آن در بیاید، نوشیدن جوشانده هل سکسکه را درمان می کند. 15. رفع بوی بد دهان هل به عنوان یک دانه ی خوشبو برای رفع بوی بد دهان مفید می باشد. 16. دیابت و قند خون دانه هل حاوی مقادیر بالایی منگنز است که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

دمنوش هل

چای و دمنوش هل برای درمان مشکلات گوارشی از جمله سوزش سر دل، سو هاضمه، معده درد و یبوست استفاده می شود. دمنوش هل برای سم زدایی بدن مفید بوده و به پاک سازی کلیه ها، کبد و دستگاه گوارش کمک می کند دمنوش هل برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم و برونشیت و گرفتگی بینی مفید است. چای هل برای درمان درد های پریود و سندروم پیش از قادعگی در زنان مفید می باشد. طرز تهیه چای و دمنوش هل دانه های هل را بکوبید و در یک فنجان آب جوش (80 درجه) بریزید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، دمنوش هل آماده است، می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

کاربرد روغن هل

روغن هل به عنوان طعم دهنده ی داروها و همچنین به عنوان ماده ی معطر در ساخت صابون، مواد شوینده و سایر محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. روغن هل برای درمان گرفتگی، آسم و سرفه مفید می باشد. روغن هل برای درمان پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان مفید است؛ چند قطره روغن هل را در آب بریزید و از آن به عنوان یک دهانشویه استفاده کنید. روغن هل برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی مفید می باشد. روغن هل مدر بوده و برای پاک سازی کلیه ها استفاده می شود.

عوارض روغن هل

روغن هل به عنوان طعم دهنده ی داروها و همچنین به عنوان ماده ی معطر در ساخت صابون، مواد شوینده و سایر محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. روغن هل برای درمان گرفتگی، آسم و سرفه مفید می باشد. روغن هل برای درمان پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان مفید است؛ چند قطره روغن هل را در آب بریزید و از آن به عنوان یک دهانشویه استفاده کنید. روغن هل برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی مفید می باشد. روغن هل مدر بوده و برای پاک سازی کلیه ها استفاده می شود.

طبع روغن هل

طبع هل گرم و خشک است. هل پی از زعفران و وانیل به عنوان یکی از گران قیمت ترین ادویه های جهان شناخته می شود، از هل به عنوان چاشنی‌ در تهیه انواع نان‌ها، شیرینی‌ ها و مربا ها استفاده می شود. دانه هل غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله نیاسین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین A، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی می باشد.

عطر با روغن هل

در بسیاری از عطرهای آقایان و خانم‌ها از روغن هل به دلیل رایحه ادویه‌ای و سحرآمیز آن استفاده می‌شود. رایحه این روغن آرامش‌بخش است و در عین حال حس مثبت را افزایش می‌دهد. متخصصان رایحه درمانی پیشنهاد می‌کنند که برای روحیه بخشدین به کارمندان و افراد خانواده روغن هل را از طریق اسانس سوز در محل کار یا خانه پخش کنید. این روغن ممکن است منجر به کارایی بیشتر افراد شود زیرا رایحه مفرح آن فشار عصبی را کاهش داده و حس مثبت و انرژی را افزایش می‌دهد. هل گیاهی همیشه سبز و نی‌مانند است. روغن هل از طریق تقطیر با بخار دانه هل به دست می‌آید. رایحه روغن هل گرم، ادویه ای است و رایحه‌های میانی کمی شیرین و گلی در آن خودنمایی می‌کند. رایحه منحصربه فرد روغن اسانسی هل پر رمز و راز و اسرارآمیز است. این روغن دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش را آرام می‌کند و حالت تهوع را کاهش می‌دهد. این روغن همچنین برای افزایش میل جنسی استفاده می‌شود.

روغن هل و ماساژ

روغن هل طبع گرم دارد، ماساژ آن سموم را از بدن دفع می کند، به کاهش وزن کمک می کند و میل جنسی را افزایش می دهد. سوزندن آن باعث می شود هوا ضدعفونی شود. اگر خواستید به صورت موضعی آن را استفاده کنید روغن هل را به نسبت 1:5 با یک روغن پایه رقیق کنید.

آشنایی با هل

هل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است. مطابق این نظر جویدن دانه‌های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می‌تواند بوی نامطبوع دهان را نیز خنثی کند. مصرف دم‌کرده آن مفرح، مقوی معده لطیف و بادشکن است. دانه‌های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده‌ها را تقویت می‌کنند. هل اشتها را تحریک می‌کند و عمل هضم غذا را بهبود می‌بخشد. نوشیدن دم کردهٔ داغ آن موجب تسکین کولیت، سوهاضمه، نفخ، حالت تهوع و بی‌حالی شده و مانع ترشح زیاد اسید معده می‌شود. یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. از این رو می‌توان آن را به محصولات لبنی و پودینگ‌ها افزود تا اثر شیر را که موجب تشکیل خلط در گلو می‌شود خنثی کرده و به هضم آن نیز کمک کند. دانه‌های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس‌ها و برونش‌ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می‌کنند. هل چنان‌که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می‌کند، اضطراب و نگرانی را کاهش می‌دهد و در رفع افسردگی مؤثر است. هل همچنین کلیه‌ها را تقویت می‌کند و گفته می‌شود برای درمان شب ادراری کودکان مفید است. البته مصرف زیاد آن تپش قلب را افزایش می‌دهد.

خواص درمانی هل

۱- درمان هالیتوسیس یا تنفس بد بو: یکی از مشکلات رایج مردم داشتن بوی بد دهان می‌باشد. تحقیقات نشان داده است دانه‌های هل باعث از بین رفتن باکتری دهان می‌شود و می‌تواند درمان موثری برای مشکل تنفس بد بو باشد.به همین دلیل از هل در صنعت ادامس‌سازی استفاده می‌شود.  ۲- جلوگیری از سرطان: تحقیقات حیوانی نشان داده است که مصرف هل می‌تواند باعث کند شدن رشد سلول‌های سرطانی شود. هل دارای دو ماده به نام لیمونن و سینئول می‌باشد که دارای خواص ضد سرطانی می‌باشد. ۳- کاهش فشارخون: تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه ۳ گرم هل در روز طی مدت ۱۲ هفته می‌تواند در کاهش فشارخون تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید : روغن شمعدانی ♥ روغن گل سرخ ♥ روغن هسته انگور ♥ روغن موردروغن جوانه گندم

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.