آشنایی با خواص و مضرات خوردن دانه انار خشک شده

آشنایی با خواص و مضرات خوردن دانه انار خشک شده

دانه انار دانه انار خشک شده ,غذا با دانه انار خشک شده,فروش دانه انار خشک شده,دانه انار,دانه انار یبوست,دانه انار خشک,دانه انار در جدول,دانه انار و یبوست,دانه انار در خواب,دانه اناری,دانه انار …

خواص گیاه علف خرس

خواص گیاه علف خرس

مضرات خواص گیاه علف خرس در پزشکی و بارداری مضرات خواص گیاه علف خرس در پزشکی و بارداری در سایت جسارت خواص گیاه علف خرس , خواص دارویی گیاه علف خرس , …

درمان و شربت ضد سرفه خلط دار برای کودکان و بزرگسالان

درمان و شربت ضد سرفه خلط دار برای کودکان و بزرگسالان

سرفه خلط دار سرفه خلط دار ،سرفه خلط دار به انگلیسی،سرفه خلط دار در نوزادان،سرفه خلط دار کودکان،سرفه خلط دار در کودکان،سرفه خلط دار نوزاد،سرفه خلط دار کودک،سرفه خلط دار در بارداری،سرفه …

خواص درمانی روغن جوانه گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب

خواص درمانی روغن جوانه گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب در سایت جسارت

روغن جوانه گندم ,روغن جوانه گندم برای دور چشم,روغن جوانه گندم به انگلیسی,روغن جوانه گندم برای چاقی صورت,روغن جوانه گندم پوست,روغن جوانه گندم برای پوست چرب,روغن جوانه گندم و پوست,روغن جوانه گندم قیمت,روغن جوانه گندم خرید,روغن جوانه ی گندم برای چی خوبه,روغن جوانه ی گندم دور چشم,روغن جوانه گندم پوست صورت,روغن جوانه ی گندم برای پوست,خواص روغن جوانه ی گندم بر پوست,خواص روغن جوانه ی گندم برای پوست صورت,خواص روغن جوانه گندم برای پوست,تاثیر روغن جوانه گندم بر پوست,روغن جوانه ی گندم روی پوست

خواص درمانی روغن جوانه گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب

روغن جوانه گندم , روغن جوانه گندم برای دور چشم , روغن جوانه گندم به انگلیسی , روغن جوانه گندم برای چاقی صورت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص درمانی روغن جوانه ی گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

روغن جوانه ی گندم غنی از منیزیم است و کمک‌تان می‌کند تا سطح قند خون خود را تحت کنترل نگه دارید. بنابراین بیماران دیابتی باید روغن یا محصولات جوانه گندم را به عنوان بخشی از رژیم غذایی همیشگی خود مصرف کنند. مصرف روزانه‌ی عصاره‌ی جوانه گندم تخمیر شده کمک می‌کند تا از بیماری‌های مرگباری مانند سرطان و بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) دور بمانید. مصرف این عصاره مشکلات  متابولیکی را نیز حل می‌کند.

روغن جوانه گندم

نام دیگر روغن جوانه ی گندم در زبان انگلیسی Wheat germ oil میباشد . روغن جوانه ی گندم دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد پیری است که در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و غیره کمک می کند. همچنین به کاهش علائم پیری مانند خطوط و چین و چروک کمک می کند و علائم پیری زودرس را نیز کاهش می دهد. روغن جوانه ی گندم برای پوست عالی است و فواید بسیار زیادی دارد. از این رو، این روغن در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست به کار می رود. در اینجا به  معرفی این روغن و برخی از فواید آن اشاره می کنیم:  ۱- روغن جوانه ی گندم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، با پیری پوست مبارزه می کند و با بهبود جریان خون، باعث سلامت پوست می گردد.  ۲- وجود مواد مغذی مختلف در آن، سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدن را بهبود می بخشد.  ۳- این روغن تصفیه نشده از جوانه دانه گندم تهیه می شود و غنی از ویتامین E می باشد. در واقع، در میان همه روغن های گیاهی، روغن جوانه ی گندم منبع ویتامین E است.  ۴- روغن جوانه ی گندم حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و D و سرشار از پروتئین و لسیتین می باشد.  ۵- از دیگر مزایای روغن جوانه ی گندم می توان به اثر تقویتی آن در سیستم ایمنی بدن و نیز بازگرداندن سلامت کلی بدن اشاره کرد. 

روغن جوانه ی گندم حاوی ویتامین D و E است، به درمان زخم‌ها کمک می‌کند و تاثیری زیادی در سالم نگه داشتن پوست دارد. فقط هشت تا دوازده هفته روغن جوانه  ی گندم را در مناطق آسیب‌دیده‌ی پوست‌تان استعمال کنید تا جای زخم‌ها به‌تدریج از بین بروند. با استفاده از این روغن می‌توانید آرام آرام جای زخم‌ها را محو کنید و از بین ببرید.

روغن جوانه گندم برای دور چشم

۶- این روغن زرد رنگ، از هسته دانه گندم به دست می آید که یک چربی طبیعی محلول می باشد و عطر قوی دارد. اگرچه جوانه گندم تنها ۳ درصد از وزن دانه گندم را تشکیل می دهد اما تقریبا ۲۵ درصد از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی دانه گندم در آن وجود دارد. این روغن بسیار حساس است که در صورت عدم مراقبت کافی، تجزیه می گردد.به عنوان مثال، نباید آن را تحت حرارت بالا  قرار دهید. در صورت مراقبت درست از آن، می توان عمر مفید این روغن را تا چندین ماه افزایش داد.  wh4۷- از دیگر فواید این روغن می توان به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما اشاره کرد. روغن جوانه گندم با بیماری هایی مانند درماتیت و کاهش اسکار نیز مبارزه می کند و به شکل مؤثری سوختگی ها و زخم های پوستی را بهبود می بخشد. از آنجا که این روغن بر جریان خون در پوست مؤثر می باشد، به بهبود سلول های پوست که در اثر حرارت سوزان خورشید آسیب دیده اند، کمک می کند. بنابراین، روغن جوانه گندم برای سلامت عمومی پوست مفید است.

خواص درمانی روغن جوانه گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب

روغن جوانه گندم , روغن جوانه گندم برای دور چشم , روغن جوانه گندم به انگلیسی , روغن جوانه گندم برای چاقی صورت

نرم‌کننده­­ی موی خود را با ترکیب یک سوم فنجان روغن آفتابگردان، یک سوم فنجان روغن جوانه ی گندم و یک چهارم فنجان روغن شی باتر تهیه کنید. این ترکیب را روی موهای مرطوب استعمال کنید. هرچند، کسانی که موهای خوبی دارند باید از این روش اجتناب کنند، زیرا سنگین و غنی از نرم‌کننده است. این ترکیب از خشک شدن نوک مو در دمای سرد محافظت می‌کند. موهای خشک بسیار آسان می‌شکنند و غیر قابل کنترل می‌شوند. روغن جوانه گندم موها را نرم و قوی می‌کند.

روغن جوانه گندم به انگلیسی

  ۸- اسید لینولئیک، اسید پالمتیک و اسیدهای چرب استئاریک موجود در روغن جوانه ی گندم، اسیدهای چرب ضروری هستند که در تقویت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن مؤثر هستند و به رشد سلول های سالم و بازسازی و ترمیم آنها کمک می کنند. این روغن های ضروری توسط بدن ساخته نمی شوند.  ۹- برای پوست های خشک، روغن جوانه ی گندم بهترین روغن می باشد. افرادی با پوست های خشک می توانند دو بار در روز از این روغن استفاده کنند. بهتر است صبح ها  پس از حمام و شب ها قبل از خواب آن را مورد استفاده قرار دهید. به منظور افزایش کیفیت روغن جوانه ی گندم می توانید برخی از روغن های ضروری و اسانس ها مانند روغن اسطوخودوس و یا هر روغن خوش بوی دیگری را به انتخاب خود به آن اضافه نمایید.

روغن جوانه گندم

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.