مریم گلی دوست پاییزی برای نرم کردن گلو

مریم گلی دوست پاییزی برای نرم کردن گلو

مریم گلی دوست پاییزی برای نرم کردن گلو خواص مریم گلی,فواید مریم گلی,مریم گلی درمانی,خاصیت مریم گلی,خواص مریم گلی درمانی,خواص مریم گلی برای پوست,خواص مریم گلی برای مو,خواص مریم گلی برای جوانی,خواص …

درمان لک ‌های پوستی با شیرین بیان

درمان لک ‌های پوستی با شیرین بیان

درمان لک ‌های پوستی با شیرین بیان خواص شیرین بیان,فواید شیرین بیان,شیرین بیان درمانی,خاصیت شیرین بیان,خواص شیرین بیان درمانی,خواص شیرین بیان برای پوست,خواص شیرین بیان برای مو,خواص شیرین بیان برای جوانی,خواص شیرین …

همه چیز در مورد خواص نوشیدن چای سبز و گل رز

همه چیز در مورد خواص نوشیدن چای سبز و گل رز

همه چیز در مورد خواص نوشیدن چای سبز و گل رز خواص چای سبز,فواید چای سبز,چای سبز درمانی,خاصیت چای سبز,خواص چای سبز درمانی,خواص چای سبز برای پوست,خواص چای سبز برای مو,خواص چای …

گوشت لاک پشت

گوشت لاک پشت , گوشت لاکپشت حلال است , گوشت لاک پشت دریایی , خواص گوشت لاک پشت

خوردن گوشت لاک پشت در دین اسلام حرام است ولی عده ای هستند که مسلمان نیستند و این گوشت را می خورند.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد خواص و مضرات گوشت لاک صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد گوشت لاک پشت

گوشت لاک پشت در دین اسلام جزو گوشت های حرام است ولی این گوشت خواصی دارد که از آن در تمام دنیا استفاده می کنند.از مهمترین خواص این گوشت می توانیم به بزرگ کردن آلت تناسلی و بزرگ کردن سینه در زنان اشاره کنیم.

این گوشت همچنین به دلیل داشتن کلسیم باعث محکم شدن استخوان و دندان می شود و متابولیسم بدن را بهبود می بخشد.

لاک پشت یکی از خزندگان

لاک پشت یک خزنده با مزه است که در پشت خود لاک دارد که این لاک بسیار محکم و شاخ مانند است و لاک پشت ها گونه های متنوعی دارند.

 

بعضی از لاک پشت ها در دریا ها و بعضی دیگر در رودخانه ها و عده ای نیز در خشکی زندگی می کنند. دست لاک پشت ها چنگال و ناخن دارد ، ولی گروهی که در آب زندگی می کنند دست و پاهایشان شبیه به پارو شده است .

لاک پشت هایی که در خشکی زندگی می کنند اگر در آب بیفتند شنا بلد نیستند و خفه می شوند . جالب است بدانید در برخی از کشورها از خون لاک‌پشت برای درمان بیماری ها استفاده می شود .

خواص و فواید گوشت لاک پشت

گوشت لاک پشت دارای کلسیم فراوانی است و به همین دلیل برای محکم شدن استخوان ها مفید است و باعث استحکام دندان می شود و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

در کودکان در حال رشد و کودکانی که مشکل استخوان نرم دارند خوردن گوشت لاک پشت توصیه می شود.

روی موجود در این گوشت از ابتلا به کلسیفیکاسیون جلوگیری می کند.

منگنز و بور موجود در این گوشت باعث بهبود متابولیسم بدن می شود و بهبود متابولیسم یعنی اینکه انسان چاق لاغر می شود و انسان لاغر چاق می شود.

گوشت لاک پشت یک درمان عالی برای درمان اکنه است چرا که سرشار از ویتامین آ و ویتامین سی استو این دو ویتامین پوست را سالم نگه می دارند.♥

 روغن لاک پشت را نیز میتوانید بصورت موضعی به پوست خود بمالید و از خواص آن بهره مند شوید. 5. مبارزه با چین و چروک های پوست چین و چروک های پوستی معمولا در خانم ها پس از سن 30 سالگی پدیدار میشود. چین و چروک زمانی که لایه “پوست حقیقی” (یکی از لایه های پوست) خشک میشود بوجود میاید. اگر میخواهید پوست خوبی داشته باشید، استفاده مداوم از روغن و یا گوشت لاک پشت راهکار خوبی است. 6. سفید کننده انباشته شدن پوست های مرده از دلایل اصلی تیرگی پوست است. اشعه ماورا بنفش یکی از دلایل اصلی مردن سلول های سطحی پوست است. گوشت لاک پشت حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ، سی و ای میباشد که برای سلامت پوست اهمیت بسیاری دارند. روغن لاک پشت نیز همین خواص روشن کننده را برای پوست شما به ارمغان میاورد. 7. از بین بردن جوش های سر سیاه مصرف گوشت لاک پشت و یا روغن آن علاوه بر اینکه پوست را روشن کردن و با از چین و چروک جلوگیری میکند، باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه میشود. جوش های سر سیاه همان سلول های مرده پوست هستند که در منافذ پوست شما جمع شده اند.

طعم گوشت لاک پشت

لاک پشت نرم کاسه گونه ای لاک پشت ها هستند که معمولا در نواحی جنگل های استوایی و کشور های جنوب شرقی آسیا همچون تایلند، ویتنام، کلمبیا و مالزی یافت میشوند. گوشت لاک پشت طعمی شبیه به گوشت خرگوش و مرغ دارد. علاوه بر گوشت، روغن لاک پشت نیز از آنها تهیه می شوند . به دلیل فواید و کاربرد های درمانی بسیاری که این لاک پشت ها دارند بصورت مداوم توسط انسان ها شکار میشوند

طول عمر لاک پشت

یافتن پاسخ این که طول عمر لاک‌پشت‌ها چقدر است کمی مشکل به نظر می رسد. ولی نگهدارنده های حیوانات خانگی می دانند که بیشتر گونه های لاک پشت ها می توانند تا چندین دهه زندگی کنند و می توان به عنوان یکی از اعضای دائمی خانواده تقریباً برای تمامی طول زندگی روی آن ها حساب کرد. به هر ترتیب دانشمندان و پژوهشگران نمی توانند یک سن مشخص و قطعی برای طول عمر هر یک از انواع لاک‌پشت‌ها اعلام کنند.

حکم خوردن گوشت لاک پشت

خوردن گوشت لاک پشت حرام است.به لاک پشت در لغت عربی«سُّلَحْفَاهِ» گویند و در باب حرمت آن روایات فراوانی وارد شده است

علت طول عمر لاک پشت

به گفته دکتر «مارک میچل»، پژوهشگر و پزشک – جانور شناس از دانشگاه ایلینوی، در بیشتر موارد بیشتر گونه های لاک پشت های آبی از جمله لاک پشت گوشت قرمز و لاک پشت نقش دار از لحاظ تئوری ۴۰ تا ۵۰ دهه زندگی می کنند و شاید بیشتر هم بتوانند زندگی کنند، ولی گزارش دقیقی در این باره وجود ندارد. گونه دیگری از لاک پشت آبی، گونه لاک پشت آفریقایی Map Turtle یا Sideneckاست که ۲۵ سال یا بیشتر زندگی می کند. طبق برآورد میچل چند دهه پیش بسیاری از لاک پشت های آبی بیش از چهار تا شش سال در اسارت زنده نمی ماندند و این به دلیل عدم مراقبت درست از آن ها بود. امروزه با توجه به این که درک و آگاهی ما برای نگهداری درست از لاک پشت های آبی افزایش یافته است می توانیم شاهد زندگی طولانی این خزندگان آرام باشیم. به گفته دکتر میچل در گذشته مردم فقط این لاک پشت ها را برای نگهداری به خانه می آوردند و در دمای اتاق می گذاشتند، لاک پشت های آبیاِکتوترم (Ectotherm)هستند، یعنی جانورانی هستند که برای کسب گرمای کافی برای بدن خود نیازمند یک منبع گرمایی خارجی هستند. در نتیجه اشتهای آن ها کم می شد و به خوبی رشد نمی کردند یا احتمال بروز عفونت در این ‌لاک‌پشت ها بیشتر بود. رژیم غذایی نا مناسب به علاوه عدم قرار گرفتن در زیر نور کافی هرگز به آن ها اجازه نمی داد خوب زندگی کرده و تا ظرفیت کامل خود رشد کنند. گونه های دیگر لاک پشت های وحشی آبی و لاک پشت های خشکی زی حتی طول عمر طولانی تری از لاک پشت های خانگی دارند. برخی لاک پشت های خشکی زی می توانند تا بیش از ۱۰۰ سال نیز زندگی کنند. دکتر میچل در گذشته روی لاک پشت های دریایی کار می کرد و به این مطلب اشاره کرد که تخمین زدن طول عمر لاک پشت های دریایی در حد برآورد کردن طول عمر لاک پشت های خانگی است. در بهترین حالت ممکن برآوردهای درست فرضی هستند. از لحاظ تئوری، لاک پشت های دریایی می‌توانند یک قرن هم زندگی کنند، ولی بدون اطلاعات کافی و دقیق گفتن آن کار سختی است. چرا طول عمر لاک پشت ها اینقدر زیاد است؟علت این که چرا لاک پشت ها زیاد عمر می کنند هنوز ناشناخته است. یکی از دلایلی که نقش عمده ای در این امر ایفا می کند متابولیسم کند لاک پشت است. این ویژگی به آن ها کمک می کند مراحلی از زندگی مانند بیمار شدن و پیر شدن در آن ها با سرعت متفاوتی نسبت به پرندگان یا دیگر حیوانات خانگی طی شود. این متابولیسم کند همچنین به آن ها این توانایی را می دهد تا بتوانند مدتی طولانی را بدون آب یا غذا سپری کنند.

لاک‌ پشت گوش‌ قرمز

لاک‌پشت گوش‌ قرمز (نام علمی: Trachemys scripta) نوعی لاک‌پشت آب شیرین بومی جنوب ایالات متحده آمریکا و شمال مکزیک است. این لاک‌پشت در بیش از ۳۰ کشور دنیا به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شود. رهاسازی این حیوانات در طبیعت باعث آثار زیانباری بر زیستگاه‌های غیر بومی از جمله رقابت با لاک‌پشت‌های بومی و انتقال انگل‌هایی که خود به آن‌ها مقاومت دارد به لاک‌پشتهای بومی و تأثیر مخرب بر بی‌مهرگان و گیاهان تالاب‌ها شده است. از همین رو اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست لاک‌پشت گوش‌قرمز را در فهرست بدترین ۱۰۰ گونه مهاجم دنیا قرار داده‌است. جمعیت‌های غیربومی لاک‌پشت گوش‌قرمز اکنون در استرالیا، اروپا، آفریقای جنوبی، جزایر کارائیب، اسرائیل، بحرین، جزایر ماریانا، گوام و شرق آسیا دیده می‌شوند. طول ماده این حیوان به ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و نر آن به ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر هم می‌رسد. وجه تمایز این حیوان لکه قرمز مشخص در پشت چشم و در دو طرف صورت آن می‌باشد

همه چیز درباره لاک‌ پشت‌ ها

لاک‌پشت‌ها، سنگ پشت یا کَشَف‌ها سرده‌ای هستند از راستهٔ لاک‌پشت‌سانان (Testudines). لاک‌پشت‌سانان از بی‌کمانان هستند، آب‌پرده‌دارانی (خزندگانی) با لاک استخوانی پشتی و لاک استخوانی شکمی هستند که کمربند اندام حرکتی آنها درون دنده‌هاست و دندان ندارند. از ۳۰۰ گونهٔ موجود برخی از آن‌ها شدیداً در معرض انقراض قرار دارند. از گونه‌های معروف آن می‌شود به لاک‌پشت زینی، لاک‌پشت چرمی و لاک‌پشت‌های سه‌چنگالی اشاره کرد

رژیم غذایی مخصوص لاک پشت

رژیم غذایی مخصوص لاک پشت و تراپین را به آن ها بدهید. برای اطلاع دقیق از این رژیم و مقدار مصرفی آن با دامپزشک مشورت کنید. رژیم غذایی را با میان وعده تکمیل کنید. کرم های خاکی ، سخت پوستان، ماهی کوچک ، نوزادان موش ، جلبک ها ، پوشش گیاهی سبز برگ و میوه غذاهای خوبی برای تراپین ها هستند. لاک پشت های نیمه آبزی گیاهخوارند. لاک پشت خود را هفته ای 2 تا 3 بار در یک تنگ جدا از محل زندگی اش غذا بدهید. غذای پس مانده باعث بیماری می شود و میکروارگانیسم به وجود می آید. بعد از غذا، لاک پشت خود را با آب گرم بشویید و بعد آن را در جایش قرار دهید. یک دامپزشک متخصص خزندگان، دوزیستان و سایر حیوانات خانگی پیدا کنید تا سلامت لاک پشت را تأمین کند.

کالبدشناسی لاک پشت

بیشتر بدن لاک‌پشت‌ها به‌وسیله یک استخوان یا صدف غضروفی حفاظت شده‌است. این استخوان یا صدف از دنده‌های آن‌ها مشتق شده‌است. صدف لاک‌پشت از صفحه‌های شاخی تشکیل شده‌است که استخوان را می‌پوشانند. ستون مهره‌ها، دنده‌ها و چند استخوان دیگر لاک‌پشت به سطح داخلی این لاک متصلند. همین باعث می‌شود که لاک‌پشت‌ها موجودات بسیار کندرو و سنگینی باشند. لاک‌پشتی آن‌ها را اصطلاحاً پشت‌لاک carapace و لاک شکمی را زیرلاک plastron می‌گویند. در بیشتر لاک‌پشت‌ها سطح بیرونی لاک آن‌ها با فلس‌های زبر و تیزی پوشیده شده که سپرچه scute نامیده می‌شوند. همهٔ لاک‌پشت‌ها آرواره‌های بدون دندان دارند و در اطراف این آرواره‌ها استخوان‌های تیزی برای خرد کردن غذا وجود دارد.

نگهداری از لاک پشت

لاک پشت‌هایی که بیشتر برای نگهداری در منزل انتخاب می‌شوند لاک پشت‌های کوچکی هستند که در خشکی و در آب زندگی می‌کنند. لاک پشت‌ها همانند اغلب خزندگان همه‌چیزخوارند و هم به غذاهای با منشأ پروتئینی مثل غذاهای گوشتی و هم به غذاهای با منشأ گیاهی نیاز دارند. البته بچه لاک پشت‌ها نیاز بیشتری به غذاهای گوشتی برای رشد دارند. غذای لاک پشت دوزیست در طبیعت و زمانی که به‌صورت آزاد زندگی می‌کنند، از انواع ماهی‌ها، حشرات و گیاهان است. غذای لاک پشت دوزیست که در منزل نگهداری می‌شود می‌تواند شامل غذاهای طبیعی و غذاهای آماده موجود در بازار که به این منظور تهیه‌شده است باشد. توصیه ما استفاده هم‌زمان این غذاها برای لاک پشت است تا تمامی نیاز غذایی جانور تأمین گردد.

ویژگی های لاک پشت

لاک‌پشت از حیوانات بسیار جالبی است که سالیان دراز عمر می‌کند و کمتر مریض می‌شود و می‌تواند برای مدت‌های مدید غذا نخورد، یک علت طول عمر و سلامتی او شاید به خاطر همین باشد که می‌تواند برای مدت طولانی غذا نخورد. لاک‌پشت حیوانی است گیاه‌خوار و به ندرت حشره می‌خورد. در بین گیاهان از هیچ چیز بیش از جوانه‌های نورس کاهو لذت نمی‌برد. لاک‌پشت حیوانی است اجتماعی و اغلب لاک‌پشت‌ها به صورت دسته جمعی یا جفت جفت به سر می‌برند. برای شناخت جنسیت لاک‌پشت کافی است به روپوشی که زیر شکم لاک‌پشت است نگاه کنید. اگر زیر شکم لاک‌پشت بیضی شکل و محدب بود، دلیل بر آن است که وی نر است ولی اگر زیر شکم لاک‌پشت پهن باشد دلیل بر ماده بودن آن است. لاک‌پشت‌ها جزو جانوران خون‌سرد هستند.

تغذیه لاک پشت

سبزی‌ها: برگ شلغم، انواع کاهو، ریحان، برگ قاصدک، هویج، خیار، کاسنی، باقلا، کدوسبز، سیب‌زمینی ( آب‌پز )، فلفل سبز، گوجه‌فرنگی، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم، کرفس، قارچ، اسفناج میوه‌جات: پاپایا، طالبی، گرمک، خربزه، هندوانه، انبه، انار، سیب، موز، شاه‌توت، زغال‌اخته، مرکبات، انگور، هلو، گلابی، توت‌فرنگی غذای گوشتی: حلزون سیب، حلزون برکه، گوپی، ماهی خوراک، جیرجیرک، کرم خاکی، میگوی آب‌شور، لارو پشه غذاهای آماده موجود در بازار برای تغذیه لاک پشت: بهترین و کامل‌ترین غذا برای لاک پشت‌های دوزیست، پلت مخصوص خزندگان است که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های ماهیان زینتی تهیه کنید. همچنین سایر غذاهای تجاری موجود در بازار شامل غذای مخصوص لاک پشت‌ها به‌صورت کنسرو شده، عمل‌آوری شده، فریز شده یا خشک‌شده است. پلت در اصل حبه فشرده از مواد خوراکی طبیعی و گاه غیرطبیعی موردنیاز حیوانات است. یکی از این پلت‌ها می‌تواند نیازهای غذایی لاک پشت به پروتئین و چربی را تأمین کند. نکته مهم در تغذیه لاک پشت با پلت مقدار اندازه استفاده آن است. مقدار اندازه مجاز استفاده از پلت‌ها در طول روز به‌عنوان غذای لاک پشت دوزیست، به‌اندازه حجم سر لاک پشت بدون در نظر گرفتن حجم گردن است.

تولید مثل لاک پشت

لاک‌پشت‌ها بیشتر عمر خود را در دریا می‌گذرانند، ولی در فصل زاد و ولد برای جفت‌گیری به آب‌های کم‌عمق می‌آیند، لاک‌پشت‌های ماده شب به ساحل می‌آیند و تخم‌گذاری می‌کنند. بیشتر آن‌ها شب را به کندن چاله می‌گذرانند و تا ۲۰۰ تخم می‌گذارند. نه ماه طول می‌کشد تا بچه‌ها از تخم بیرون بیایند. آن وقت بچه لاک‌پشت‌ها از لانه بیرون می‌زنند و به طرف دریا می‌روند. بچه لاک‌پشت‌ها دشمنان زیادی دارند و انسان یکی از این دشمنان است. به همین دلیل خیلی از لاک‌پشت‌ها قبل از آنکه به سن تولید مثل برسند کشته می‌شوند

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.