کالری و طرز تهیه و خواص آلو خورشتی و دیابت و بارداری

کالری و طرز تهیه و خواص آلو خورشتی و دیابت و بارداری

آلو خورشتی آلو خورشتی,آلو خورشتی خواص,آلو خورشتی و دیابت,آلو خورشتی در بارداری,الو خورشتی,کالری آلو خورشتی,قیمت آلو خورشتی,خاصیت آلو خورشتی,تهیه الو خورشتی,نگهداری آلو خورشتی,خواص آلو خورشتی,خوردن آلو سبز در بارداری,آلو سبز در بارداری,مصرف …

مضرات و خواص آب سیب برای اسهال و پوست چیست

مضرات و خواص آب سیب برای اسهال و پوست چیست

آب سیب آب سیب زمینی برای رشد مو ,اب سیب زمینی برای رشد موها,اب سیب زمینی برای رشد مو خوبه,اب سیب زمینی برای رشد موی سر,اب سیب زمینی برای رشد مو مفید …

بهار نارنج ، خواص عرق بهار نارنج شیراز چیست

بهار نارنج ، خواص عرق بهار نارنج شیراز چیست

بهار نارنج عرق بهار نارنج بسیار معروف است و شربتش بسیار خوشمزه می باشد. بهتر است بدانید بهار نارنج، شکوفه ی درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس ها، انواع …

گوشت های حرام

گوشت های حرام , گوشت های حرام در قران , گوشت های حرام و حلال , گوشت های حرام در یهودیت

خوردن همه گوشت ها در اسلام مجاز نیست و مقداری از گوشت جزو گوشت های حلال و عده ی دیگری جزو گوشت های حرام هستند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گوشت های حرام صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

توضیحاتی در مورد گوشت های حرام

تقسیم بندی حیواناتی که گوشتشان حرام است بر چند قسمت است.مثلا گروه اول تمام موجوداتی که در دریا هستند حرام گوشت هستند مگر ماهیانی که پولک یا فلس دارند.

در میان حیواناتی که در خشکی زندگی می کنند سگ و خوک و حیوانات درنده ای که دارای چنگال و ناخن هستند حرام گوشتند حیواناتی مانند شیر و روباه و خرگوش گرگ و فیل و …

اما تمام اقسام گوسفند، گاو، شتر، آهو، گاو، بز، الاغ وحشی و حلال گوشت بوده و گوشت اسب و الاغ اهلی مکروه است. 3.پرندگانی که در هنگام پرواز بیشتر بال خود باز کرده و صاف نگه می‌دارند و کمتر بال می‌زنند(کمتر بال خود را حرکت می‌دهند) حرام گوشت و پرندگانی که در هنگام پرواز بیشتر بال می‌زنند و کمتر بال خود را باز کرده و صاف نگه می‌دارند حلال گوشت هستند. همچنین پرندگانی که چینه‏دان یا سنگدان یا خار پشت پا داشته باشد حلال‏ گوشت می‌باشد. (تذکر: پرندگانی که مانند شاهین و عقاب و باز چنگال دارد حرام گوشت هستند.) تمام اقسام حشرات به غیر از ملخ حرام گوشت می‌باشند.

گوشت حرام حیوانات حلال گوشت

بعضی وقت ها خوردن گوشت حیوانات حلال گوشت نیز حرام است مانند زمانی که از مدفوع و نجاست تغذیه کند و یا انسان با ان حیوان نزدیکی کرده باشد و یا هر حیوانی که از گوشت خوک بخورد و به خاطر خوردن آن شیر ، در حیوان گوشت و استخوان پدید آید مثلا بره اگر شیر خوک بخورد و بزرگ شود گوشتش حرام است.

همچین هر حیوانی که به صورت اسلامی ذبح و شکار نشود گوشتش حرام است.

گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون که در زبان انگلیسی به آن Turkey meat می گویند ، یک از غذاهای پر طرفدار جهان است که در مراسم مختلف مصرف می شود.شاید برایتان جالب باشد ولی بوقلمون دارای هر دو نوع گوشت قرمز و سفید است و حدود دو سوم ان سفید است که در قسمت سینه است و یک سوم گوشت قرمز در قسمت ران است.

شاید برایتان عجیب باشد ولی طعم و مزه این دو قسمت کاملا با هم متفاوت است و یک مزه را نیم دهد.

پرندگان با گوشت های حرام

اگر پرنده ای یکی از این دو خاصیت را داشته باشد حلال گوشت است.اول اینکه مانند گنجشک موقع پرواز تند تند بال بزند نه مثل عقاب که بالهایش را باز نگه می دارد و پرواز می کند.دوم اینکه دارای چینه دان و یا سنگدان و خار پشت پا باشد.

هر پرنده ای که یکی از این خصوصیات را داشته باشد حلال گوشت است در غیر این صورت حرام گوشت محسوب می شود.

حیوانات و گوشت های حرام

الف : حیوانات حرام گوشت دریایی هستند و به جز ماهیانی که پولک دارند بقیه موجودات دریایی همه حرام گوشت هستند.

ب : حیوانات حرام گوشت در خشکی دو نوعند ؛ اهلی و وحشی

حیوانات حرام گوشت اهلی که در این قسمت گوشت حیوانات اهلی مانند همه گروه های گوسفند و گاو و شتر حلال است و خوردن گوشت خر و قاتر و الاغ مکروه است و کراهت خوردن گوشت اسب کمتر است و باقی حیوانات اهلی از جمله سگ و گربه و .. حرام گوشتند.♥

 حیوانات حرام گوشت وحشی: از میان آنها آهو، گاو، بز کوهی، الاغ وحشی و گوزن حلال هستند. خوردن گوشت حیوانات درنده حرام است و آن حیوانی است که خوی درندگی دارد و دارای ناخن و دندان نیش قوی است؛ مثل شیر، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، یا دارای نیش ضعیفی است؛ مثل روباه، کفتار، شغال. خرگوش اگر چه از درندگان نیست ولی گوشتش حرام است. همه خزندگان مثل مار، موش، سوسمار، قورباغه، خارپشت و… و نیز حیواناتی که مسخ شدند مثل فیل، میمون، خرس و… حرام گوشت هستند.

گوشت شتر

گوشت شتر از جهت ترکیب شیمیایی با گوشت سایر دام‌ های اهلی تفاوت دارد. گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو از میزان پروتئین کمتری برخوردار است و از لحاظ شکل ظاهری شبیه گوشت گوسفند است. این گوشت در مقایسه با سایر گوشت ‌ها از سدیم بیشتری برخوردار است، اما میزان پتاسیم آن کمتر است و در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند از لحاظ درجهPH بسیار متفاوت می ‌باشد، در نتیجه برای عملیات فرآوری گوشت بسیار مناسب است.گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو میزان کمتری چربی، پروتئین و خاکستر دارد. پروتئین‌ های گوشت شتر فاقد اسیدهای آمینه ضروری نظیر تریپتوفان، والین، لوسین و ایزولوسین و همچنین اسیدآمینه نیمه ‌ضروری هیستیدین به مقدار کافی می ‌باشند. همچنین گوشت شتر در مقایسه با گوشت سایر دام‌ های اهلی دارای سدیم بیشتر و پتاسیم کمتری است که این امر با متابولیسم آب در بدن دام ارتباط مستقیمی دارد و باید افزود که نسبت کلسیم فقط در عضلات ران زیاد است، اما نسبت آهن و رویدر گوشت شتر کمتر از میزان آن در گوشت دام‌ های اهلی دیگر است.

اصطلاح حرام گوشت

اصطلاح حرام گوشت، اصطلاحی است که در ادیان و مذاهب به کار برده می‌شود و به حیوانی گفته می‌شود که خوردن گوشت آن در آن دین یا مذهب حرام شمرده شود. این که چه حیواناتی حرام گوشت هستند بسته به ادیان و مذاهب گوناگون فرق می‌کند.

همه چیز درباره بیکن

بیکِن یا لارد گوشت خوک نمک‌سود شده را می‌گویند. بیکن را از نمک‌سود کردن گوشت خوک در حوض شوراب با مقدار زیادی نمک تهیه می‌کنند. بیکن به گوشت خوکی که آن را خشک کرده اند نیز اطلاق می‌شود. پس از نمک‌سود کردن یا خشک کردن گوشت خوک به بیکن حاصل شده بیکن سبز یا بیکن تازه می‌گویند. بیکن تازه ممکن است در مراحل بعدی به مدت چند هفته یا چند ماه تحت تأثیر هوای خشک و سرد قرار بگیرد. در مواردی بیکن تازه یا سبز را جوشانده یا دوداندود می‌کنند. بیکن تازه یا بیکن سبز و همچنین بیکن خشک شده پیش از خوردن باید پخته شوند. بیکن جوشانده شده برای تناول مناسب است اما بیکن دوداندود شده پیش از استفاده به عنوان غذا می‌بایست طبخ شود.

سوسیس خون

سوسیس خون، پودینگ سیاه یا پودینگ خون، نوعی سوسیس است که در نوعی آشپزی ویژه به نام آشپزی با خون (خون به عنوان ماده اولیه) تهیه می‌شود. در این نوع سوسیس، از خون به عنوان ماده اولیه استفاده کرده و آن را پس از مخلوط کردن با یک فیلر یا پر کننده، پخته یا خشک می‌کنند، تا نهایتاً پس از سرد کردن آن ماسیده و در حد سوسیس‌های بسته‌بندی سفت گردد. خون حیواناتی نظیر خوک  و گاو کاربرد بیشتری در تهیه این نوع سوسیس دارد، خون گوسفند و بز نیز در برخی موارد در تهیه این نوع سوسیس‌ها استفاده می‌شود. خون اسب و ماکیان، مثل مرغ، خروس و اردک نیز به ندرت کاربرد دارند. در این نوع سیستم آشپزی از گوشت، انواع روغن، پیاز، پی، انواع نان، سیب زمینی شیرین، بلوط، جو و جو دو سر به عنوان پر کننده استفاده می‌شود.

قسمت های حرام حیوانات حلال گوشت

پانزده چیز از حیوانات حلال گوشت حرام است: خون فضله نری فرج بچه‌دان غدد که آن را دشول می‌گویند تخم که آن را دنبلان می‌گویند چیزی که در مغز کله است و به شکل نخود می‌باشد مغز حرام که در میان تیره پشت است پی که در دو طرف تیره پشت است زهره دان طحال مثانه حدقه چشم چیزی که در میان سم است و به آن ذات الاشاجع می‌گویند

گوشت حشرات

آیا گوشت حشرات حلال است؟ تمام حشرات حرام گوشت‌اند. البته اگر ملخ را با دست یا به وسیله دیگرى زنده بگیرند، بعد از جان دادن، خوردن آن حلال است‏.

گوشت های حرام و مکروه

در میان حیوانات اهلی خوردن گوشت تمام گروه های گوسفند و گاو و شتر حلال است اما خوردن گوشت اسب و استر و الاغ مکروه است که کراهت گوشت اسب از بقیه کمتر است و از میان حیوانات اهلی گوشت بقیه حیوانات مثل سگ و گربه و … و اما حیوانات وحشی از میان آنها آهو، گاو، بز کوهی، الاغ وحشی و گَوَزن حلال است و خوردن گوشت حیوانات درنده حرام است و آن حیوانی است که خوی درندگی دارد و دارای ناخن و دندان نیش قوی است؛ مثل شیر، پلنگ، یوز پلنگ، گرگ، یا دارای نیش ضعیفی است؛ مثل روباه، کفتار، شغال، و هم چنین خرگوش اگر چه از درندگان نیست ولی حرام است و نیز همۀ حشرات؛ مثل مار، موش، سوسمار، قورباغه، خار پشت سوسک، قاب بالان، کک، شپش و … که قابل شمارش نیست. و نیز حیواناتی که مسخ شدند؛ مثل فیل، میمون، خرس و … . و دلیل بر این ها روایتی است که از پیامبر (ص) نقل شده است

گوشت طاووس

آیا گوشت طاووس حرام است؟ در روایات به حرام بودن گوشت طاووس تصریح شده است. امام رضا (ع) فرمود: «خوردن گوشت طاووس حلال نیست».

گوشت خوک

گوشت خوک، گوشت خوک خانگی است که در پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوشت خوک ۳۸ درصد کلّ پروتئین مصرفی روزانه در جهان را تشکیل می‌دهد. در سال ۲۰۰۶ حدود ۱۰۰ میلیون تن گوشت خوک مصرف شده که بیشترین میزان مصرف آن در کشور چین بوده‌است. مصرف گوشت خوک به هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. گوشت خوک در دین یهود و اسلام حرام است. فروش گوشت خوک در اسرائیل و تعدادی از کشورهای اسلامی ممنوع یا شدیداً محدود است. گوشت خوک از نظر اسلام و یهودیت حرام است

گوشت کانگورو

گروهی از فقها (آیات عظام خامنه‌ای و نوری همدانی) کانگورو را درنده خو دانسته و به دنبال آن، قائل به حرمت گوشت این حیوان شده‌اند، ولی بر‌خی دیگر از فقها (آیت الله مکارم شیرازی) وجود این ویژگی‌ها را در کانگورو نفی کرده و به همین دلیل، معتقدند در صورتی که کانگورو ذبح شرعی ‌شود، خوردن گوشت آن اشکالی ندارد. برخی مراجع (آیت الله سیستانی) نیز به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیده و بر این اساس، در این موضوع احتیاط کرده‌اند.

گوشت زرافه

خوردن گوشت زرافه چه حکمی دارد؟ آیت الله سیستانی: از خوردن گوشت زرافه به احتیاط واجب اجتناب شود. آیت الله خامنه ای: گوشت زرافه حلال می باشد.

گوشت پنگوئن

آیا می شود گوشت پنگوئن را خورد؟ آیت الله سیستانی: پنگوئن از پرندگان شمرده می شود پس چنانچه چینه دان، یا سنگدان و یا خار پشت پا داشته باشد حلال است وگرنه، خوردن آن حرام است و در صورت شک نیز حرام است.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.