خواص و فواید عرقیات گیاهی

خواص و فواید عرقیات گیاهی

خواص و فواید عرقیات گیاهی خواص عرقیات گیاهی,فواید عرقیات گیاهی,عرقیات گیاهی درمانی,خاصیت عرقیات گیاهی,خواص عرقیات گیاهی درمانی,خواص عرقیات گیاهی برای پوست,خواص عرقیات گیاهی برای مو,خواص عرقیات گیاهی برای جوانی,خواص عرقیات گیاهی برای …

معرفی چند روش خانگی برای از بین بردن میخک پا با زردچوبه و لیمو

معرفی چند روش خانگی برای از بین بردن میخک پا با زردچوبه و لیمو

معرفی چند روش خانگی برای از بین بردن میخک پا با زردچوبه و لیمو معرفی چند روش خانگی برای از بین بردن میخک پا با زردچوبه و لیمو در سایت جسارت  میخک …

آیا استفاده از سرکه بالزامیک حلال است؟ از نظر مراجع تقلید

آیا استفاده از سرکه بالزامیک حلال است؟ از نظر مراجع تقلید

آیا استفاده از سرکه بالزامیک حلال است؟ از نظر مراجع تقلید سرکه بالزامیک حلال است؟ ، آیا سرکه بالزامیک حلال است؟ ، حکم شرعی سرکه بالزامیک ،استفاده از سرکه بالزامیک ، سرکه …

با خواص زردچوبه برای تخمدان و برطرف کردن عفونت رحم آشنا شوید

با خواص زردچوبه برای تخمدان و برطرف کردن عفونت رحم آشنا شوید در سایت جسارت

یکی از ادویه هایی که گفته می شود خواص زیادی برای زنان دارد زردچوبه است که هم ضد سرطان و پری است و هم برای سلامت تخمدان ها کارایی دارد.البته خواص زردچوبه برای پوست صورت ثابت شده است.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

خواص زردچوبه برای تخمدان , خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم , خواص زردچوبه برای برای عفونت رحم , خواص زردچوبه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه برای تخمدان می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زردچوبه، که گیاه بومی جنوب غرب هند است و رایج‌ترین کاربرد آن به عنوان ادویه در غذا‌ها، از جمله غذاهای بنگلادشی، هندی، پاکستانی و سس‌های تند است.هم‌چنین زردچوبه یکی از داروهای گیاهی باستانی دنیا است، که هزاران سال است در آسیا استفاده می‌شود.امروزه کارشناسان پزشکی و متخصصان طب گیاهی در زمینه‌های گوناگون به قابلیت زردچوبه در درمان و یا تسکین مشکلات سلامتی مختلف اشاره می‌کنند.سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک اختلال غدد درون‌ریز است که با عدم تخمک‌گذاری مزمن، پلی کیستیک بودن ظاهر تخمدان و علایم پاتولوژیکی مانند هایپرآندروژنیسم (بیش از حد بودن هورمون‌های مردانه) مشخص می‌شود. PCOS دلیل حدود سه چهارم از موارد ناباروری‌ با منشاء عدم تخمک گذاری است. بیماران مبتلا به این سندروم همچنین دارای اختلالات متابولیک مانند مقاومت به انسولین، اختلال در عملکرد سلول‌های بتای پانکراس، عدم تحمل گلوکز، چاقی احشایی و … هستند. علاوه بر این ممکن است این بیماری در طولانی‌مدت سبب بروز دیابت نوع دو، هیپرپلازی آندومتر و بیماری‌های سیستم قلبی عروقی شود.

خواص زردچوبه برای تخمدان

از نظر طب قدیم ایران، گرم و خشک است و از گذشته به عنوان هضم کننده غذا و صفرا آور استفاده می‌کرده‌اند.یکی از اثرات سودمند این ادویه، محرک پانکراس است.زردچوبه همچنین به دفع سنگ مثانه کمک می‌کند و ضد عفونت است، ضد نفخ بوده، تب‌بر، محرک و انرژی‌زا است.خانم‌هایی که عادت ماهانه نامنظم دارند، می‌توانند برای تنظیم آن از زردچوبه استفاده کنند.این ادویه حاوی ماده‌ای به نام کورکومین است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بوده و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.تحقیقات محققان انگلیسی نشان می‌دهد که ادویه زردچوبه در پیشگیری از سرطان موثر است.این تحقیق پس از آزمایش‌های گوناگون به اثبات رسید و دانشمندان دلیل آن را وجود کورکومین در زردچوبه می‌دانند که دارای خواص ضد موتاژن است.در زردچوبه موادی وجود دارد که سبب تولید ویتامین‌های K ,B در بدن می‌شود و وجود این ویتامین‌ها هم از پیشرفت و گسترش سرطان در بدن انسان جلوگیری می‌کند این ادویه علاوه بر خواص درمانی باعث خوش طعم و خوش رنگ شدن غذاها می‌شود.نکته دیگر این که پژوهشگران سنگاپوری دریافته‌اند که رژیم غذایی حاوی زردچوبه از مغز افراد مسن محافظت می‌کند و در پیشگیری از آلزایمر، نافع است.در این مطالعه مصرف بیش‌تر زردچوبه در افراد مسن با عملکرد بهتر قوای ادراکی در آزمون‌های استاندارد مرتبط شناخته شد.کورکومین که در زردچوبه و کاری وجود دارد علاوه بر خواص آنتی‌اکسیدان دارای خواص ضدالتهابی نیز هست.مصرف طولانی داروهای ضدالتهابی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهند اما بر روی معده کبد و کلیه عوارض جانبی بر جای می‌گذارند.این ادویه از زمان قدیم در طب آیورودا به عنوان ضدورم و ضدآرتریت مصرف می‌شود، همچنین در رابطه با بیماران مبتلا به ایدز نیز اثرات مثبتی دارد.تاکنون اثرات جانبی از مصرف زردچوبه گزارش نشده است ولی در مواردی در مصرف آن باید احتیاط کرد از جمله در زمان حاملگی مصرف متعادل آن توصیه می‌شود.همچنین کسانی که مجرای کیسه صفراوی آن‌ها بسته است و یا دارای اشکال است، باید در مصرف زردچوبه احتیاط کنند.

خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم

استروژن یکی از هورمونهای جنسی زنان است که برای چرخه قاعدگی و باروری زنان ضروری است.  زردچوبه فعالیتی مشابه استروژن دارد و به عنوان یک استروژن ضعیف( phytoestrogen) است. در نتیجه مصرف آن می تواند اختلالات هورمون ها و اختلال در تولید مثل را بهبود بخشد.
 یکی دیگر از فواید زرد چوبه برای زنان، ضد اسپاسم بودن آن است. زردچوبه می تواند به گرفتگی های قاعدگی کمک کند و درد های قاعدگی را بهبود بخشد.
 کمر درد و درد کلی بدن از شکایات شایع مرتبط با چرخه قاعدگی می باشد. زنان معمولاً به مسکن متوسل می شوند.
 استفاده از مسکن یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) برای مدت طولانی می تواند عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و روده، ورم معده، اسیدیته، نارسایی کلیه و غیره به وجود آورد.  به عنوان یک جایگزین گیاهی برای مسکن می توان از پودر زردچوبه استفاده کرد.  کورکومین موجود در زردچوبه، یک ضد التهاب قوی است و با درد مبارزه کرده، هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارد.برخی بر این باورند که زردچوبه به توازن هورمون ها، که مسئول جوش، قاعدگی نامنظم و غیره هستند، کمک می کند.
خواص زردچوبه برای تخمدان , خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم , خواص زردچوبه برای برای عفونت رحم , خواص زردچوبه

لکوره یک اصطلاح مورد استفاده برای مشخص کردن ترشحات واژن ضخیم، سفید یا زرد است.امروزه این مشکل نیز در بین زنان بسیار رایج است. برای رفع این مشکل، می توانید 10 گرم زردچوبه را در مقداری آب جوشانده و بگذارید خنک شود. سپس آن را به عنوان یک شستشو دهنده 3-4 بار در روز استفاده کنید.

خواص زردچوبه برای تخمدان

سندرم شوک سمی یک بیماری بالقوه کشنده است که موجب سم باکتریایی می شود. این مشکل معمولاً در زنانی که به مدت طولانی از تامپون فوق العاده جاذب استفاده می کنند، رخ می دهد. کورکومین موجود در زردچوبه علاوه بر مهار عفونت، به کاهش التهاب واژن نیز کمک می کند.فیبروئیدها تومورهای غیر سرطانی هستند که در دیواره رحم رشد می کنند. کورکومین موجب مهار رشد سلول هایی است که این فیبروئید ها را تشکیل می دهند.خاصیت ضد التهابی کورکومین موجب این اثر درمانی می شود.
خواص زردچوبه برای تخمدان , خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم , خواص زردچوبه برای برای عفونت رحم , خواص زردچوبه

زردچوبه همچنین به دفع سنگ مثانه کمک می‌کند و ضد عفونت است، ضد نفخ بوده، تب‌بر، محرک و انرژی‌زا است.خانم‌هایی که عادت ماهانه نامنظم دارند، می‌توانند برای تنظیم آن از زردچوبه استفاده کنند.

خواص زردچوبه برای عفونت رحم

طبق اسناد قدیمی، در گذشته از زردچوبه برای پیشگیری از بارداری استفاده می کردند. زردچوبه خاصیت اسپرم کشی دارد.البته این خاصیت زردچوبه قابل بازگشت است. با توجه به گذشتگان، مصرف 4-5 گرم از زردچوبه هر روز در طول قاعدگی،در طول دوره تخمک گذاری بعدی از بارداری جلوگیری می کند.

خواص زردچوبه برای تخمدان , خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم , خواص زردچوبه برای برای عفونت رحم , خواص زردچوبه

زردچوبه فواید زیادی برای انواع سرطان دارد. از رشد سلول های سرطانی در سینه و تخمدان و دهانه رحم جلوگیری می کند.

خواص زردچوبه برای تخمدان

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.