تاثیر مصرف سرکه و سرماخوردگی به همراه فواید سرکه

تاثیر مصرف سرکه و سرماخوردگی به همراه فواید سرکه

تاثیر مصرف سرکه و سرماخوردگی به همراه فواید سرکه سرکه و سرماخوردگی ،سرکه بالزامیک و سرماخوردگی،سرکه و سرماخوردگی،سرکه سیب و سرماخوردگی،سرکه سرماخوردگی،رابطه سرکه و سرماخوردگی،سرکه انگور و سرماخوردگی،سرکه سیب و سرماخوردگی،سرکه سیب …

خواص و فواید گندم برشته پخته بوداده پوست کنده جوانه زده

خواص و فواید گندم برشته پخته بوداده پوست کنده جوانه زده

خواص و فواید گندم برشته پخته بوداده پوست کنده جوانه زده خواص و فواید گندم برشته پخته بوداده پوست کنده جوانه زده در سایت جسارت فواید گندم ، فواید گندم برشته ، …

اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن

اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن

اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن خواص اسفرزه,فواید اسفرزه,اسفرزه درمانی,خاصیت اسفرزه,خواص اسفرزه درمانی,خواص اسفرزه برای پوست,خواص اسفرزه برای مو,خواص اسفرزه برای جوانی,خواص اسفرزه برای بارداری,خواص خوردن اسفرزه,فواید اسفرزه خام,فواید اسفرزه پخته

لیست صبحانه های ایرانی

عکس صبحانه های ایرانی ,صبحانه سنتی ایرانی,منوی صبحانه ایرانی,صبحانه های متنوع,عکس صبحانه ایرانی,عکس صبحانه سنتی ایرانی,انواع صبحانه ساده,صبحانه شیک و مجلسی

عکس صبحانه های ایرانی , صبحانه سنتی ایرانی , منوی صبحانه ایرانی , صبحانه های متنوع

توضیحاتی در مورد لیست صبحانه های ایرانی

اهمیت زیاد خوردن صبحانه به دلیل بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون است. از مهم ترین دلایلی که متخصصان تغذیه بر خوردن صبحانه تاکید می کنند، مطالعاتی است که نشان می دهد صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله، تمرکز بیشتر و داشتن تفکری خلاق در فرد می شود.صبحانه سوخت اصلی بدن در مهم ترین وعده غذایی یعنی صبحانه باید به شکلی مناسب تأمین شود تا در وعده های بعدی، بتوانید با تمدید انرژی تان، بیشترین بهره وری را برای بدنتان به ارمغان آورید. صبحانه با وجود چنین نقش مهمی وعده غذایی حذف شده خیلی از افراد است. دانش آموزان یا کارمندان معمولاً آن را حذف می کنند و خیلی از مادران نمی دانند چه صبحانه ای به فرزندشان بدهند تا سالم و مغذی باشد. ما به شما خوراکی های مفیدی را پیشنهاد می کنیم که در وعده صبحانه می توانند مورد استفاده تان قرار گیرند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد لیست صبحانه های ایرانی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

تأمین انرژی مورد نیاز بدن

برای تأمین انرژی مورد نیاز بدن در ابتدای صبح انواع نان، مربا، کره، عسل، خامه، حلیم، پنیر، تخم‌مرغ، عدسی و غلات آماده‌ی صبحانه مثل برشتوک توصیه می‌شود. تکه‌هایی از یک سیب برش‌زده به همراه پنیر و گردو که پروتئین و فیبر دارند می‌تواند صبحانه‌ی سالمی باشد.

لیست صبحانه های ایرانی

در ایران، انواع نان مسطح، پنیر فتا ایران یا ایرانی، کره، انواع مختلف مارمالاد سنتی یا مربا، عسل، خامه (سرشیر) و چای داغ از آیتم‌های اصلی صبحانه ایرانی محسوب می‌گردند. سایر اقلام، مانند خامه چرب، گردو، تخم مرغ آب‌پز سفت یا عسلی (نرم) و املت نیز برای صبحانه محبوب هستند. به‌طور سنتی صبحانه، انتخابی است از کره و پنیر، کره و مارمالاد (مربا)، خامه عسل، کره و عسل یا پنیر که روی نان تازه مالیده شده و به اندازه یک ساندویچ لقمه (یا یک گاز) تا زده می‌شود و با چای داغ مصرف می‌گردد. ترجیحاً چای با شکر شیرین می‌شود. یکی دیگر از مواد غذایی که معمولاً در ساعت سه تا پنج صبح و در فصل زمستان مصرف می‌شود حلیم نام دارد. حلیم، ترکیبی از گندم، دارچین، کره و شکر است که با گوشت بوقلمون / مرغ یا گوسفند تکه‌تکه شده در ظرف‌های بزرگ (دیگ) پخته می‌شود که به صورت گرم یا سرد و ترجیحاً گرم سرو می‌گردد. تقریباً در همه جای کشور، به ویژه مناطق سردسیر و معمولاً در ساعات اولیه صبح تعطیلات آخر هفته (صبح جمعه) کله پاچه (غذایی خوشمزه، سنگین و مقوی تهیه شده از سر و ساق پاهای گوسفند) مصرف می‌شود.

صبحانه های ایرانی و مغذی

صبحانه مغذی شامل : پروتئین‌ها فیبرها غذاهای سبوس‌دار گندم ویتامین و امثال آنها هستند. منابع پروتئینی را می‌توان در غذاهایی مانند گوشت‌های کم چرب، شیر و تخم‌مرغ یافت. فیبر نیز در میوه‌ها و سبزی‌ها و جو به فراوانی یافت می‌شود. این مواد نه تنها بهترین و سالم‌ترین منابع غذایی به حساب می‌آیند و کمک شایانی به تقویت و رشد حافظه کودکان می‌کنند، بلکه انرژی لازم را برای انجام فعالیت‌های روزانه به بدن می‌دهند. می‌توانیم در صبحانه از میوه‌ها و سبزی‌ها نیز استفاده کنیم. اگر خوردن صبحانه برایتان مشکل است، می‌توانید در ۲ یا چند وعده، غذاهای مورد نیاز را به بدن برسانید. به طور مثال خوردن مقداری نان و یا شیر در خانه، و بعد در محل کار خوردن حتی یک سیب می‌تواند انرژی بدن را تا حدودی تأمین کند. اما بهتر آن است که با آرامش و بدون عجله، صبحانه‌ای کامل بخوریم. برخی افراد مصرف مواد غذایی گرم را به انواع پنیر یا شیر ترجیح می‌دهند مصرف غذاهای گرم مانند : عدسی فرنی حلیم و از این دست نیز می‌تواند علاوه بر تأمین انرژی باعث ایجاد تنوع و در نهایت افزایش اشتها خواهد شد. برای تنوع بخشیدن به غذای کودکان نیز می‌توانید مواد غذایی با اشکال مختلف تهیه کنید تا کودکان به صرف صبحانه ترغیب شوند.

ویژگی صبحانه مناسب

صبحانه مناسب شامل دو یا سه برش نان از انواع غلات، حدود 5 گرم کره و کمی عسل یا مربا است. پروتئین مورد نیاز بدن را در وعده صبحانه، می توانید از طریق مصرف شیر و پنیر تأمین کنید. اگر به شیر حساسیت دارید یا میانه تان با پنیر خوب نیست، ماست را جایگزین کنید. ماست میوه ای و ماست بستنی گزینه هایی هستند که می توانید جایگزین شیر کنید. برای صبحانه حق تقدم با دانه های سبوس دار و پروتئینی است. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه هم بهترین گزینه های یک صبحانه سالم هستند. اگر دارچین را به چای یا مربای کم شیرینتان اضافه کنید برای تنظیم قند خونتان خوب است.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر حاوی بتا گلوکان نوعی فیبر است که مشخص شده با خوردن مرتب آن کلسترول پایین می آید. دلیل دیگری میخواهید؟ بلغور ها همچنین حاوی اسید چرب امگا 3، فولات و پتاسیم هستند. بلغور جو های غیر آماده نیاز به 15 دقیقه پختن دارند و از انواع آماده حاوی فیبر بیشتری هستند. انواع بلغور جو انتخاب سالمی است اما مواظب انواع طعم دار آن باشید چون ممکن است سرشار از قند اضافه شده باشند. میتوانید صبحانه خود را با شیر مقداری عسل یا مقداری میوه شیرین کنید.

نداشتن اشتهای برای خوردن صبحانه

شاید تجربه کرده باشید وقت هایی که صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوید، معمولاً اشتهای خوردن صبحانه ندارید. علتش این است که صبح های زود، بدن هورمونی به نام کورتیزول ترشح می کند که باعث بالا رفتن قند خون و کاهش اشتهای صبحگاهی می شود. هر چند که این وضع در کودکان و نوجوانان بیشتر به چشم می خورد اما به هر حال، بد نیست بدانید که وقتی ما صبحانه کافی نمی خوریم، بدنمان احساس کمبود می کند و به صورت خودکار عمل ذخیره سازی را انجام می دهد و در کنار آن، ولع فرد برای خوردن وعده ناهار، بیشتر می شود بنابراین شرایط ابتلا به اضافه وزن و چاقی، به سادگی برای شما به وجود می آید. دانشمندان بهترین زمان صرف صبحانه را بین ساعت 9 تا9:30 می دانند. اگر صبح ها میل به خوردن صبحانه ندارید، سعی کنید صبحانه متفاوت و متنوعی فراهم کنید. مثلاً یک واحد میوه یا آبمیوه طبیعی بخورید، کمی کنجد عسلی میل کنید یا نان صبحانه تان را تست شده مصرف کنید. به هر طریقی که می توانید اشتهای صبحانه خوردن را در خود تحریک کنید چون 20 درصد از انرژی روزانه شما از همین وعده تأمین می شود.

ماست چکیده برای صبحانه

ماست چکیده: این ماست ترش و خامه ای شکل سرشار از کلسیم و پروتئین است – تقریبا دو برابر ماست های معمولی – تا در طول صبح به شما احساس سیری دهد. بهترین انتخاب: یک نوع کم چرب آن را انتخاب کنید و برای شیرین کردن و طعم دادن مقداری میوه به آن اضافه کنید ( همچنین مقدار زیادی مواد مغذی ). دکتر جیووینازو میگوید: من عاشق ماست چکیده هستم چون صبحانه ای سریع و ساده است، حتی میتوانی در حال حرکت نیز این صبحانه را بخوری.

صبحانه های ممنوع

صبحانه سنتی ما ایرانی ها، نان و پنیر و چای شیرین است که کنار هم یک ترکیب سالم و مغذی را تشکیل می دهند. اما اگر خواستید تنوعی در صبحانه ایجاد کنید بهتر است سراغ این مواد نروید: سوسیس و کالباس: گوشت های فرآوری شده و چاشنی های مورد استفاده بر روی آنها با بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ مرتبط هستند. بهتر است آنها را از همه وعده های غذایی خود حذف کنید و بیشتر از ماهی یک بار سراغشان نروید.

زمان مناسب برای خوردن صبحانه

زمان بهینه‌ای برای خوردن صبحانه وجود ندارد. بسته به برنامه‌ی روزانه‌تان، هر وقت که برایتان زمان مناسب‌تری بود می‌توانید صبحانه بخورید، حتی اگر به محض بیدار شدن از خواب و قبل از انجام هر کار دیگری باشد. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند بهترین زمان خوردن صبحانه، چیزی بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب است. منطق پشت این توصیه این است که، وقتی از خواب بیدار می‌شوید، یعنی ۶ تا ۸ ساعت چیزی نخورده‌اید، و اگر هر چه زودتر صبحانه بخورید، به متابولیسم‌تان کمک بیشتری می‌کنید.

کورن فلکس

کورن فلکس: اگر چه خیلی ها طرفدار کورن فلکس ها هستند اما باید بدانید که رنگ ها و مواد شیمیایی استفاده شده در کورن فلکس ها مضر است و می تواند باعث بیش فعالی کودکان یا چاقی آنها شود. شیرینی و کیک:مواد غذایی مثل شیرینی دانمارکی، رول دارچین و نان های شیرین و برشته شده، کالری و چربی بالایی دارند که باعث می شوند شما به خاطر حجم کم شیرینی ها سیر نشوید اما در عوض کالری زیادی را دریافت کنید.

املت تخم‌مرغ و گل کلم

روغن زیتون دو و یک‌دوم قاشق غذاخوری، تخم‌مرغ درشت ۱ و نیم عدد، گل کلم به دلخواه (خرد کرده)، سیر یک حبه، پنیر فتای رنده شده یک‌دوم فنجان و برگ ریحان خرد شده (یک‌چهارم فنجان). تخم‌مرغ‌ها را با یک چهارم قاشق چایخوری نمک بپزید. روغن را در ماهی‌تابه گرم کنید. حالا گل‌کلم ها را داخل روغن بریزید تا هم نرم شوند و هم قهوه‌ای (۹-۵ دقیقه طول می‌کشد). حالا سیر رنده کرده، یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک و یک‌هشتم قاشق چایخوری فلفل به آنها اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را روی گل کلم‌ها بریزید و بگذارید ۵-۴ دقیقه بپزند. املت را داخل یک بشقاب برگردانید. کمی پنیر فتا و ریحان خرد شده روی آن بپاشید و به کودکتان بدهید.

مصرف گریپ فروت

گریپ فروت: میخواهید وزن کم کنید؟ با توجه به یک تحقیق، خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده میتواند کمک کند سریعتر وزن کم کنید، گریپ فروت خاصیت تاثیر گذاری روی قند خون و سطح انسلین دارد. گریپ فروت همچنین تامین کننده آب بدن، سیر کننده و سرشار از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز هست. دکتر جیووینازو توصیه میکند برای داشتن یک صبحانه تمام عیار گریپ فروت را با پروتئین همراه کنید – مثلا ماست یا یک تخم مرغ. اما اگر دارویی مصرف میکنید حتما ابتدا با پزشک خود چک کنید، چون گریپ فروت و آب گریپ فروت با برخی از داروهای تجویزی تداخل دارند.

صبحانه سریع

گاهی اوقات خیلی عجله دارید و فرصت کافی برای تهیه صبحانه ندارید. می‌توانید در چنین شرایطی از شیر استفاده کنید. آن را داخل لیوان بریزید. کمی موز و یا توت‌فرنگی یخ زده را به شیر اضافه کنید. بعد آنها را داخل مخلوط‌کن بریزید تا خوب ترکیب شوند و بعد کمی هم ماست کم چرب به آنها اضافه کنید. این اسموتی که غلیظ هم هست برای صبحانه فرزندتان بسیار خوب است.

خوردن موز برای صبحانه

موز: هیچ چیز مانند موز برای صبحانه نمیتواند هوس غذایی میانه صبح را دور نگه دارد. میوه های زرد رنگ – مخصوصا زمانی که مقداری سبز نیز باشند – منبعی فوق العاده از نشاسته مقاوم هستند. نشاسته مقاوم کربوهیدرات سالمی است که برای مدت زمان طولانی سیر نگهتان میدارد. حلقه حلقه اش کنید و به آن مقداری غلات یا بلغور جو اضافه کنید. صبحانه به صورت طبیعی شیرین میشود و دیگر نیازی به اضافه کردن شکر نیست. به لطف دوز سالم پتاسیم الکترولیتی که به صورت طبیعی به کاهش فشار خون کمک میکند، موز گزینه ای مناسب برای افرادی است که فشار خون بالا دارند.

هندوانه بهترین راه تامین آب بدن

هندوانه: هندوانه بهترین راه برای تامین آب بدن اول صبح است. چیزی که کمتر شناخته شده این است که آب این میوه یکی از بهترین منابع لیکوپن است – مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ که برای دید، سلامت قلب و پیشگیری از سرطان مهم است. بهتر از همه، هر فنجان هندوانه تنها حاوی 40 کالری است، و می شود آن را در لیست غذاهایی گذاشت که هنگام هضم کالری بیشتری از میزان کالری خود میسوزاند ( البته زیاده روی در استفاده کار را خراب میکند پس تعادل را حفظ کنید ).

آب پرتقال یک نوشیدنی کلاسیک برای صبحانه

آب پرتقال: آب پرتقال یک نوشیدنی خوش طعم و کلاسیک برای صبحانه است. اگر دوست دارید آب پرتقالی ارتقاع یافته استفاده کنید میتوانید از انواعی استفاده کنید که با ویتامین D غنی شده اند. در کنار ماهی های چرب و شیر غنی شده آب پرتقال غنی شده نیز یکی از منابع جذب ویتامین خورشید است. جذب ویتامین به کاهش خطر پوکی استخوان، افسردگی، و انواع خاصی از سرطان کمک میکند. توصیه میشود روزی یک لیوان کوچک آب پرتقال استفاده کنید، اما آب میوه حاوی قند بالا و کالری بالا است و نباید جای میوه کامل را در برنامه غذایی شما بگیرد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 آذر 1399

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.