خواص و مضرات کتان برای لاغری و پوست و مو و قناری

خواص و مضرات کتان برای لاغری و پوست و مو و قناری

کتان کتان ،کتان چیست،،خواص کتان،خواص کتان قرمز،خواص کتان قهوه ای،خواص کتان برای لاغری،خواص کتان برای پوست،خواص کتان سیاه برای قناری،خواص کتان خوراکی،خواص کتانجک،خواص کتان طلایی،خواص روغن کتان قرمز،خواص بذر کتان قرمز،خواص بذر …

تاثیر مصرف زرشک در شیردهی به همراه توامی خواص آن

تاثیر مصرف زرشک در شیردهی به همراه توامی خواص آن

تاثیر مصرف زرشک در شیردهی به همراه توامی خواص آن زرشک در شیردهی ،زرشک در شیردهی،زرشک در دوران شیردهی،خوردن زرشک در شیردهی،آب زرشک در شیردهی در این مطلب از سایت جسارت به …

آشنایی با خواص زنجبیل برای مو و درمان شوره سر

آشنایی با خواص زنجبیل برای مو و درمان شوره سر

آشنایی با خواص زنجبیل برای مو و درمان شوره سر آشنایی با خواص زنجبیل برای مو و درمان شوره سر در سایت جسارت خواص زنجبیل برای مو ، خواص روغن زنجبیل برای …

گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ

شاید شما هم علاقه مند باشید که در مورد گوشت شترمرغ چیزهایی بدانید ، چون خوردن گوشت شترمرغ خیلی لاکچری است و همه دوست دارند حداقل یکبار آن را امتحان کنند و اطلاعاتی در مورد این گوشت داشته باشند.در این مطلب از سایت جسارت به این موضوع می پردازیم.

توضیحاتی در مورد گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ یک ویژگی منحصر بفرد دارد و آن این است که  به طور طبیعی در برابر باکتری های مضر مثل E.coli و Salmonella مقاوم است. واقیت این است که  یک PH خاص در این گوشت مانع آلودگی آن به این باکتری ها خواهد شد. نکته جالب این است که برای دست یابی به این حد PH تولید کننده های شترمرغ باید در طول فرایند حمل و نقل و در حین کشتار، استرس آنها را کم کنند وگرنه این مقاومت از بین خواهد رفت.

خواص گوشت شترمرغ

همانطور که می دانید گوشت شترمرغ در قسمت گوشت های قرمز طبقه بندی می شود البته با خواصی که بسیار بیشتر است و مضراتی بسیار کمتر است. مطالعات نشان می دهد که این گوشت از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است، طوری که می توان گفت یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس در سراسر دنیا همین گوشت است.

نکته جالب توجه در مورد این گوشت این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین تر است و همین صفات این گوشت را خاص می کند.

مضرات گوشت شترمرغ

گوشت شتر مرغ غلظت بالایی دارد و برای معده می تواند مضر باشد چون هضمش سخت است و به کسانی که معده ضعیفی دارند توصیه می شود این گوشت را زیاد مصرف نکنند و برای افراد با مزاج گرم نیز مضر است.

غذا با گوشت شترمرغ

یکی از غذاهای خوشمزه با گوشت شترمرغ ، کباب شترمرغ است که به این صورت تهیه می شود.برای تهیه این کباب به مواد زیر نیاز داریم

گوشت شتر مرغ چرخ شده :♦: ۳ کیلوگرم

فلفل قرمز خرد شده :♦: ۱ عدد

فلفل سبز خرد شده :♦: ۱ عدد

پیاز بزرگ خرد شده :♦: ۱ عدد

آب آلبالو :♦: ۲ پیمانه

روغن زیتون :♦: ۲ پیمانه

سیر ریز شده :♦: ۵ عدد

سس :♦: ۲ قاشق غذاخوری

رزماری :♦: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل :♦: ۲ قاشق چایخوری

آویشن :♦: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب شترمرغ به این صورت است که تمام مواد را با هم قاطی می کنیم و خوب ورز می دهیم تا یکدست شود و به مدت یک روز در آب نمک و سرکه می خوابانیم تا گوشت مزه دار شود و همچنین ترد شود.

کباب را به سیخ کشیده و روی حرارت قرار می دهیم تا کباب پخته شود.

شما می توانید کباب لقمه نیز درست کنید ولی برای این کار کافی است که پیش از طبخ گوشت شترمرغ ان را با سس سویا طعم دار کنید و یا در مخلوطی از آب لیمو ترش و روغن زیتون و سیری که له شده است و فلفل قرمز و پودر زیره سبزو پودر تخم گشنیز و نمک و فلفل سیاه قرار دهید تا طعمی فوق العاده به خود بگیرد.

پیتزا با گوشت شتر مرغ

.پیتزا با گوشت شترمرغ مواد لازم: – گوشت ران شترمرغ: ۱۲ تا ۱۸ برش – نان پیتزا: ۶ عدد – روغن زیتون: ۲ قاشق چایخوری – گوجه فرنگی (نصف شده): ۱۲ تا ۱۸ عدد – تخم مرغ: ۶ عدد – نمک و فلفل: به مقدار لازم – گوجه فرنگی له شده مخلوط با پیاز (به دلخواه): به مقدار لازم طرز تهیه: سطح نان پیتزا را با گوجه فرنگی و پیاز مخلوط شده آغشته کنید، سپس برش‌های گوشت و گوجه فرنگی برش داده شده را روی آن قرار دهید. کمی پونه، نمک، فلفل و روغن زیتون بر آن بپاشید و در طبقه بالای فر در دمای ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. در نهایت تخم مرغ‌ها را نیمرو کرده و بعد از پختن پیتزاها روی آن قرار دهید.

طعم گوشت شترمرغ

این گوشت از جمله گوشت پرندگانی است که علاوه بر لذیذ بودن فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. شاید خیلی‌ها علاقه‌مند باشند این گوشت را جایگزین گوشت‌های مضر دیگر بکنند اما نمی‌دانند چه غذاهایی را می‌توان با این نوع گوشت تهیه کرد تا هم بتوانند از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند گردند و هم بتوانند غذایی خوش طعم را با آن تجربه کنند. در ادامه چهار نوع غذای خوش طعمی که می‌توانید با این گوشت تهیه کنید ذکر خواهیم کرد.

طبع گوشت شترمرغ

این گوشت مزاجی گرم و خشک دارد و مصلح ان سرکه است

گوشت شترمرغ چه خواصی دارد

میزان چربی، کالری و کلسترول آن کم و غنی از ویتامین های ب1، ب2 ،A ،C و منیزیم و روی است. ران و سینه بخش های اصلی این گشوت را تشکیل می دهد .مهم ترین مزیت بهداشتی این گوشت آن است که در مقایسه با گوشت گاو هیچگونه بیماری انگلی را به انسان منتقل نمی کند این گوشت مزاجی گرم و خشک دارد و مصلح ان سرکه است. فاکتور مهم دیگری که در این گوشت پیدا می شود، ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است. کم بودن چربی بین ماهیچه ای این گوشت یکی از خواص مهم آن به شمار می رود لذا مصرف متعادل آن برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند یا از بیماری قلبی عروقی رنج می برند مفید است.

گوشت شترمرغ در بارداری

آیا واقعا آهن بالای گوشت قرمز باعث می‌شود که فقط مصرف این نوع از گوشت به خانم‌های باردار یا بچه‌ها توصیه شود؟ ببینید، از نظر علمی محتوای آهن و روی گوشت قرمز بیشتر از گوشت سفید است و این موضوع باعث نمی‌شود که ما به خانم‌های باردار توصیه کنیم در دوران بارداری سهم گوشت خود را تنها از طریق مصرف گوشت قرمز برآورده کنند. چون یک خانم باردار باید نیاز روزانه بدن خود به آهن را از طریق تمام گروه‌های غذایی به دست آورد و اینکه اطرافیان خانم‌های باردار بخواهند در تمام 9 ماه بارداری مدام به او گوشت قرمز، جگر و پاچه و مغز بخورانند تنها اتفاقی که برای این افراد می‌افتد این است که پس از 9 ماه دچار 25 تا 30 کیلوگرم اضافه وزن می‌شوند و اتفاق خاص دیگری برایشان پیش نخواهد آمد.

گوشت شترمرغ برای زنان باردار

گوشت شتر مرغ بسیار شبیه گوشت گوسفند و گاو است ولی دارای چربی کمتر و مفیدتر است به شرطی که این گوشت از جای معتبر و سالم تهیه شود برای زنان باردار مشکلی ندارد البته باید در نظر داشت که زیاده روی در هر ماده غذایی صحیح نیست و باید به اندازه مصرف شود.

گوشت شترمرغ برای نقرس

مصرف گوشت شترمرغ به افرادی که دچار اضافه وزن هستند، برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس و بیماری‌های سرد رحمی مفید است و می‌تواند به عنوان یک منبع مهم آهن برای افراد دچار کم خونی و زنان حامله به شمار آید

گوشت شترمرغ و خواص آن

ورزشکاران برای عضله‌سازی و ترمیم عضلات‌شان که در زمان ورزش آسیب دیده‌اند به پروتئین نیاز دارند. همچنین، پروتئین موجب بهینه‌سازی ذخیره‌ی کربوهیدرات به شکل گلیکوژن است. پروتئین منبع ایده‌آلی برای سوخت و ساز زمان ورزش به حساب نمی‌آید، ولی زمانی‌که رژیم غذایی‌مان کربوهیدرات کافی را در خود جای نمی‌دهد، می‌توان از آن استفاده کرد. اگر می‌خواهید عضله‌سازی را سرعت ببخشید، فراهم کردن منبع خوبی از پروتئین در طول روز ضروری است. پروتئین از آمینو اسید تشکیل شده است. این آمینو اسیدها هستند که عضلات و ذرات بدن را تشکیل می‌دهند. بدون آمینو اسید، ایجاد، حفظ و ترمیم بافت‌ها و عضلات کاری غیرممکن است.گوشت شترمرغ در مقایسه با دیگر انواع گوشت از سدیوم کمتری برخوردار است. سدیوم از جمله عناصری است که در بسیاری از خوراکی‌ها و حتی آب نیز وجود دارد. بدن ما به میزان اندکی سدیوم در رژیم غذایی‌مان نیاز دارد تا بتوان حجم و فشار خون را کنترل کرد. بااین‌حال، بسیاری از افراد چندین برابر میزان مورد نیازشان سدیم مصرف می‌کنند. افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند، مانند فشار خون بالا، سنگ کلیه، و بیماری‌ها قلبی، بهتر از از گوشت شتر مرغ استفاده کنند و از خواص گوشت شترمرغ بهره بگیرند.

گوشت شترمرغ برای سالمندان

این گوشت با وجود چربی کم، دارای قدرت سیرکنندگی بالایی است. همچنین این گوشت سدیم بسیار کمی داشته و مناسب برای بیماران فشار خونی بوده و به دلیل دارا بودن اسید چرب امگا 3، بهترین و مناسب ترین گوشت برای افراد سالمند و بیماران قلبی عروقی نیز محسوب می گردد.

گوشت شترمرغ

* گوشت شتر مرغ یک گوشت طعم دار است و مزه آن شبیه گوشت مرغ نیست و اگر به طور صحیح پخته شود، طعم آن مثل استیک می شود. * این گوشت بافت ضعیفی دارد و به تعبیری لطیف است بنابراین نباید زیاد پخته شود چون زود خشک می شود. * میزان زمانی که برای پخت یک برش از گوشت شتر مرغ صرف می شود کمتر از زمان پخت برای همان میزان گوشت گاو است. * پیش از طبخ گوشت شترمرغ می توان آن را به وسیله سس سویا طعم دار کرد و یا در مخلوطی از آب لیموترش، روغن زیتون، سیر له شده، فلفل قرمز خردشده، پودر زیره سبز، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه قرار داد (به دلیل اینکه این گوشت خیلی سریع طعم را به خود جذب می کند بهتر است به مدت کم در این طعم دهنده ها قرار داده شود) سپس آن را به سیخ کشیده و روی آتش در زمان کوتاهی کباب کرد. * استفاده از مایکروویو یا مایکروفر برای طبخ این گوشت توصیه نمی شود، چرا که به شدت آن را خشک می کند.

بیشتر بخوانید : گوشت خروس لاری ♥ گوشت شتر در بارداری ♥ گوشت قرمز برای کبد چرب

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.