بادرنجبویه گیاهی مناسب برای معده درد

بادرنجبویه گیاهی مناسب برای معده درد

بادرنجبویه گیاهی مناسب برای معده درد خواص بادرنجبویه,فواید بادرنجبویه,بادرنجبویه درمانی,خاصیت بادرنجبویه,خواص بادرنجبویه درمانی,خواص بادرنجبویه برای پوست,خواص بادرنجبویه برای مو,خواص بادرنجبویه برای جوانی,خواص بادرنجبویه برای بارداری,خواص خوردن بادرنجبویه,فواید بادرنجبویه خام,فواید بادرنجبویه پخته

خوردن آب قند در افت فشارخون بی‌تاثیر است

خوردن آب قند در افت فشارخون بی‌تاثیر است

خوردن آب قند در افت فشارخون بی‌تاثیر است فشارخون,بيماري فشارخون,فشارخون در بارداري,علائم فشارخون,درمان فشارخون,درمان فشارخون با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان فشارخون,فشارخون را چگونه درمان کنيم,فشارخون در کودکان,فشارخون در بزرگسالان,فشارخون در …

انواع و اقسام خستگی های زنانه!

انواع و اقسام خستگی های زنانه!

انواع و اقسام خستگی های زنانه! خستگی های زنانه,بيماري خستگی های زنانه,خستگی های زنانه در بارداري,علائم خستگی های زنانه,درمان خستگی های زنانه,درمان خستگی های زنانه با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان …

قرص گرفتگی عضلات

قرص گرفتگی عضلات ,قرص گرفتگی عضلات کمر,قرص گرفتگی عضلات گردن,قرص گرفتگی عضلات پا,قرص گرفتگی عضلات بدن,قرص گرفتگی عضلات قلب,قرص گرفتگی عضلات کتف

قرص گرفتگی عضلات

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد همه چیز درباره قرص گرفتگی عضلات کمر و گردن و پا صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

توضیحاتی در مورد قرص گرفتگی عضلات

همانطور که می دانید داروهای مختلفی برای رفع گرفتگی عضلات ما وجود دارد. قرص باکلوفن، قرص متوکاربامول و قرص تیزانیدین برخی از انواع قرص شل کننده عضلات هستند.♥ علاوه بر مصرف دارو استفاده از خوراکی‌هایی مثل آب آلبالو و فلفل قرمز هم مفید هستند. آیا تا به حال احساس سفتی غیر ارادی، سختی و یا احساس برآمدگی در عضله داشته اید؟ این یک اسپاسم عضلانی نامیده می شود این نوع از گرفتگی می تواند در هر کسی به دلایل مختلف و در بسیاری از مناطق بدن شما اتفاق افتد. اسپاسم در شکم، بازوها، دست ها و پاها شایع است شما همچنین می توانید آنها را در ماهیچه های ساق پا، عضلات پشت ران، چهار سر ران و در طول قفسه صدری احساس کنید بسیاری از اسپاسم های عضلانی ساده، توسط موارد ورزش سنگین و شدید ایجاد می شود صبر، استراحت، کشش ملایم و ماساژ عضله می تواند به کاهش درد کمک کند. اسپاسم های عضلانی می تواند عارضه جانبی شایع از بیماری های مزمن، مانند مولتیپل اسکلروزیس، دیستروفی عضلانی و بیماری McArdle باشد مردم با درد گردن حاد و درد پشت اغلب از اسپاسم عضلانی رنج می برند زنان باردار نیز مستعد ابتلا به اسپاسم های عضلانی به دلیل افزایش ناگهانی در وزن هستند زنان در قاعدگی از گرفتگی عضلانی به علت انقباضات رحمی رنج می برند هر چند شدت درد توسط فرد متفاوت است. در حالی که اسپاسم عضلانی می تواند دردناک باشد ولی با این هفت شل کننده عضلانی طبیعی می تواند تسکین یابد.

قرص گرفتگی عضلات متوکاربامول

قرص متوکاربامول (Methocarbamol) از داروهای مسکن و پرطرفدار است که برای تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی تجویز می‌شود. ضعف و سرگیجه از عوارض این قرص است. این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و باعث شل شدن عضلات می‌شود. متوکاربامول معمولا در کنار روش‌های مختلف فیزیوتراپی به کار گرفته می‌شود و به صورت قرص‌های ۵۰۰ میلی‌گرمی و ۱۰۰۰ میلی‌گرمی در دسترس می‌باشد. معمولا این دارو برای دو تا سه بار در روز تجویز می‌شود. متوکاربامول به سرعت از دستگاه گوارش جذب شده و اثر آن بعد از مقدار مصرف طی نیم ساعت آغاز می‌شود.

عوارض قرص گرفتگی عضلات متوکاربامول

عوارض: عوارض قرص متوکاربامول شامل آلرژی، تضعیف سیستم عصبی، سرگیجه، خواب‌آلودگی، ضعف، تشنج، کاهش تعداد ضربان قلب، وابستگی روانی به دارو و اسهال می‌باشد.

قرص گرفتگی عضلات تیزانیدین

قرص تیزانیدین (Tizanidine) از داروهای شل کننده عضلات است که برای بهبود علایم بیماری‌ ام‌ اس و ضایعات نخاعی به کار می‌رود. افسردگی و سرگیجه از عوارض این دارو است. این دارو دارو پس از مصرف خوراکی به خوبی از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود. تیزانیدین به صورت قرص و کپسول موجود می‌باشد. به طور معمول در بزرگسالان ابتدا ۴ میلی‌گرم از طریق خوراکی هر ۴ تا ۶ ساعت تجویز می‌شود. سپس افزایش دوز تا ۸ میلی‌گرم در هر دوز و حداکثر ۲۴ میلی‌گرم در هر روز افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد دارو باعث سرکوب تنفسی و کاهش سطح هوشیاری می‌شود.

عوارض قرص گرفتگی عضلات تیزانیدین

عوارض: عوارض قرص تیزانیدین شامل سرگیجه، اضطراب، افسردگی، عصبی شدن، خواب‌آلودگی، تاری دید، خشکی دهان، درد ماهیچه، ضعف، برادیکاردی، تهوع و افزایش سطح آنزیم‌های کبدی می‌باشد.

قرص گرفتگی عضلات باکلوفن

قرص باکلوفن (Baclofen) نوعی داروی شل کننده عضلات است که در درمان دردهای عضلانی تجویز می‌شود. خواب آلودگی و گیجی از عوارض قرص باکلوفن می‌باشد. این دارو با اثر بر اعصاب نخاعی می‌تواند مقدار و شدت گرفتگی‌های عضلانی را در بیماران ام اس و سایر بیماری‌های عصبی مربوط به نخاع کاهش دهد. این دارو همچنین می‌تواند گرفتگی‌ها و دردهای عضلانی را تسکین داده و فعالیت ماهیچه‌ها را بهبود بخشد. باکوفن به صورت قرص روکش دار ۱۰ میلی‌گرمی و ۲۵ میلی‌گرمی در دسترس است. به طور معمول باکلوفن را سه بار در روز با یا بدون غذا مصرف می‌کنند. مقدار مصرف دارو از مقدار کم شروع شده و به تدریج آن را اضافه می‌کنند. در سه روز اول هر بار 5 میلی‌گرم از دارو مصرف می‌شود. سپس در سه روز یعدی هر بار 10 میلی‌گرم، در سه روز بعد از آن هر بار 15 میلی‌گرم و بعد از آن هر بار 20 میلی‌گرم از دارو مصرف می‌شود.

عوارض قرص گرفتگی عضلات باکلوفن

عوارض: عوارض قرص باکلوفن شامل تشنج، توهم یا افسردگی، خواب‌آلودگی، گیجی، ضعف و احساس خستگی، سردرد، مشکل در خوابیدن، ضربان نامنظم قلب، تهوع و یبوست، ادرار زیاد، علائم آلرژی مانند قرمزی پوست، خارش و تورم صورت یا زبان یا گلو (به ندرت) می‌باشد.

قرص گرفتگی عضلات دانترولن

قرص دانترولن (Dantrolene) از داروهای شل کننده عضلانی اسکلتی است که در درمان اسپاسم عضلانی (سفتی و اسپاسم) ناشی از شرایط مانند آسیب ستون فقرات، سکته مغزی، فلج مغزی، و یا اسکلروز متعدد استفاده می‌شود. این دارو در بیماری فعال کبدی‌ مثل هپاتیت یا سیروز بدلیل افزایش خطر بروز مسمومیت کبدی نباید مصرف شود. توجه داشته باشید که مصرف طولانی مدت مقادیر زیاد در یک دوره زمانی، خطر مسمومیت کبد را بالا می‌برد. همچنین در صورت بروز اسهال شدید مصرف دارو باید قطع شود. اگر پس از شروع مجدد مصرف اسهال شدید بروز کرد، ممکن است برای همیشه نیاز به قطع دارو باشد. علاوه بر این اگر بعد از 45 روز پیشرفتی در درمان حاصل نشد، مصرف دارو باید قطع شود.

عوارض قرص گرفتگی عضلات دانترولن

عوارض: عوارض قرص دانترولن شامل اسهال شدید، ضعف تنفس، سرگیجه یا منگی، خواب‌آلودگی، احساس بدحالی یا بیماری، ضعف عضلانی، تهوع، استفراغ، خستگی غیر عادی، ادرار تیره یا خونی، اغتشاش شعور، یبوست شدید، تشنج، درماتیت حساسیتی، دفع مشکل ادرار، مسمومیت کبدی و می‌باشد.

درد و گرفتگی عضلات

از اولین نشانه‌های گرفتگی عضلات، درد شدیدی است که بسته به موقعیت ناحیه صدمه‌ دیده، در پشت یا گردن ظاهر می‌شود. این درد که با انقباض دردناک ماهیچه همراه است، ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. این درد و انقباض معمولا دو هدف دارد: یکی این که شما را متوجه وجود مشکل در بدنتان کند و دیگر این که حرکات شما را محدود سازد تا مانع صدمات بیشتر در آن ناحیه از بدنتان گردد. این علائم معمولا‌ بر اثر فعالیت بدنی زیاد تشدید می‌شوند و عموما پس از یک دوره استراحت، کمتر شده یا از بین می‌روند.

رفع گرفتگی عضلات

بیشتر اوقات اگر گرفتگی عضله علت پزشکی جدی نداشته باشد، با یک دوره درمانی ساده در چند روز یا چند هفته بهبود پیدا می‌کند. اما اگر هر یک از علائم زیر را در خود مشاهده کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید: * تغییر در نحوه عملکرد روده‌ها و مثانه، به طوری که در کنترل آنها دچار مشکل شوید. * ضعف ماهیچه‌ها در ناحیه بازوها و ساق پاها و عدم تعادل هنگام راه ‌رفتن، و احساس کاهش تــدریجــی توانایی در طی مسیری که معمولا به راحتی پیاده‌روی می‌کرده‌اید. * احساس گسترش درد و بی‌حسی در دست و پا به ویژه هنگام عطسه، سرفه یا موقع نشستن. * بدتر شدن درد در حالت دراز کشیدن و بی‌خوابی در طول شب از شدت درد. * درد همراه با تب، کاهش وزن و دیگر نشانه‌های بیماری. اگر هیچ یک از علائم ذکر شده در بالا را نداشتید، شاید با انجام کارهایی بتوانید خودتان درد و گرفتگی ماهیچه‌هایتان را کاهش دهید، یا بعضی از علائم آزاردهنده و مشکل‌ساز آن را از بین ببرید.

درمان گیاهی گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات می‌تواند در هر کسی به دلایل مختلف و در بسیاری از مناطق بدن شما اتفاق افتد. اسپاسم یا گرفتگی عضلات در شکم، بازوها، دست‌ها و پاها شایع است. اسپاسم‌های عضلانی ساده، توسط موارد ورزش سنگین و شدید ایجاد می‌شود صبر، استراحت، کشش ملایم و ماساژ عضله می‌تواند به کاهش درد کمک کند. علاوه بر قرص‌های موجود به منظور رفع گرفتگی و درد عضلات خوراکی‌ها و گیاهان دارویی هم وجود دارند که می‌توانند با مصرف مداوم موثر باشند. بابونه، آب آلبالو، فلفل قرمز، زغال اخته و مصرف ویتامین D می‌تواند تا حدی گرفتگی عضلات را رفع کند.

گرفتگی عضلات و کمپرس سرد

در 72 ساعت (سه روز) اولیه‌ پس از شروع گرفتگی عضلات،‌ فورا تعدادی قطعه یخ را در کیسه و سپس پارچه‌ای بپیچید و حداکثر 20 دقیقه روی موضع دردناک قرار دهید. این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید. کمپرس سرد، درد و ورم ناحیه دردناک را کاهش می‌دهد و با بی‌حس کردن بافت عضلانی آن منطقه، تحریکات عصبی را کم می‌کند. البته باید مراقب باشید، زیرا کمپرس سرد طولانی (بیش از 20 دقیقه) در ناحیه مورد نظر می‌تواند باعث انقباض بیشتر عضلات و افزایش درد شود

گرفتگی عضلات و کمپرس گرم

پس از گذشت سه روز از آغاز درد ، می‌توانید روش کمپرس گرم را شروع کنید. کمپرس گرم باعث شل ‌شدن ماهیچه‌های منقبض‌ شده و افزایش جریان خون در آنها می‌شود. این کار حتما باید پس از 72 ساعت اولیه گرفتگی عضلات آغاز شود تا التهاب فروکش کند. استفاده از گرمای مرطوب بهتر از گرمای خشک است، زیرا میزان از دست‌دهی آب بدن را کاهش می‌دهد. برای این کار می‌توانید از انواع کمپرس‌های مرطوب مانند کیسه‌های آب‌ گرم مخصوص کمپرس، حمام آب‌گرم یا جکوزی استفاده کنید.

انواع دارو و قرص گرفتگی عضلات

انواع داروهای ضد درد مانند آسپیرین، ایپوبروفن، استامینوفن یا ناپروکسن می‌توانند درد را کاهش دهند و ورم و گرفتگی عضلات را کم کنند. داروهای متنوعی وجود دارند که بدون نیاز به نسخه پزشک قابل‌‌ خریداری هستند، اما حتما در مورد مصرف آنها با پزشک مشورت کنید. او به شما کمک می کند تا مناسب‌ترین دارو را تهیه کنید.

گرفتگی عضلات و مراجعه به پزشک

اگر به طور مرتب دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، پیش از برنامه‌ریزی برای انجام هر گونه فعالیت کششی و ورزشی، حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید (حتی اگر به انجام فعالیت‌های ورزشی عادت دارید!). زمانی‌ که ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر بافت‌های بدن تحت تاثیر گرفتگی، التهاب دارند، یا در مراحل اولیه بهبود به سر می‌برند، باید از تحرک زیاد و وارد کردن هر نوع فشار بر آنها خودداری کنید، زیرا ممکن است صدمات بیشتری به آنها وارد نمایید یا روند درمان را آهسته کنید.

قرص گرفتگی عضلات پردنیزولون

پردنیزولون یک کورتیکواستروید قوی است که برای طیف وسیعی از بیماریها از جمله برخی بیماری های پوستی به کار می رود. پردنیزولون به شکل قطره های چشمی برای کاهش التهاب در موارد التهاب ملتحمه یا عنبیه و نیز به عنوان تنقیه در درمان بیماری التهابی روده ها کاربرد دارد. همچنین می توان پردنیزولون را در موارد روماتیسم و التهاب مفصل به درون مفصل تزریق نمود. مقادیر اندک این دارو که به مدت کوتاهی به صورت خوراکی یا موضعی مصرف شوند، به ندرت سبب عوارض جانبی می گردند. با این حال درمان بلندمدت با مقادیر بالا سبب احتباس مایع، سوءهاضمه، دیابت، فشارخون بالا و آکنه(جوش غرور) می شود.سبب عوارض جانبی مانند دیابت، آب سیاه، آب مروارید و شکنندگی استخوان ها شده و ممکن است سبب تأخیر رشد در کودکان شود. به منظور به حداقل رساندن این اثرات باید مقدار دارو را تنظیم نمود.*در صورتی که دارو را دراز مدت مصرف کنید قطع ناگهانی آن باعث بروز علائم محرومیت مانند خستگی، ضعف، درد مفاصل و درد هنگام تنفس می شود. * در هنگام استفاده از قطره چشمی نوک قطره چکان را آلوده نکنید.* داروهای ضد تشنج مانند کاربامازپین، فنی توئین و فنوباربیتال می تواند سبب کاهش اثرات پردنیزولون شوند. در مصرف همزمان این دارو و واکسن ها ممکن است علائم حادی به وجود بیاید. * هنگام مصرف همزمان داروهای ضد انعقادی و پردنیزولون، پردنیزولون ممکن است پاسخ درمانی این داروها را تغییر دهد. * مُدرها پردنیزولون ، ممکن است سبب افزایش عوارض این داروها شود. * داروهای ضد فشارخون و داروهای ضد دیابت و پردنیزولون نیز ممکن است از اثرات این داروها بکاهد. * سپکلوسپورین(داروی مصرفی در پیوند اعضا) ، سبب افزایش اثرات پردنیزولون می شود.

آشنایی با قرص گرفتگی عضلات متوکاربامول

متوکاربامول جزء داروهای شل کننده ی عضلانی است که عمده ی مصرف آن در گرفتگی های عضلات در بیماری های مختلف از جمله کُزاز و پارکینسون است. متوکاربامول روی خود عضله اثر مستقیمی ندارد بلکه با مسدود کردن اعصابی که باعث انقباض عضله می شوند، تأثیر خود را می گذارد.عوارض جانبی متوکاربامول در شکل داخل رگی آن بسیار شدید و خطرناک است.*برای جلوگیری از خشکی دهان از آب نبات و آدامس کم قند استفاده کنید یا چندبار در روزآب ولرم غرغره نمایید. * پس از تزریق آمپول به آهستگی از جای برخیزید. * اگرادرارتان سبز ، سیاه یا قهوه ای شد نگران نشوید،گذراست.*متوکلوپرامید(داروی ضد تهوع): متوکاربامول باعث کاهش جذب روده ای این دارو می شود . * مسکن ها نیز در مصرف همزمان با متو کاربامول اثرات یکدیگر را تشدید کرده باعث تضعیف هرچه بیشتر مغز می شود.

بیشتر بخوانید : قرص کافئین ♥ قرص ژنی ترت ♥ قرص دی سیکلومین ♥ قرص کلسیمقرص کلداکس

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.