شرایط و تفسیر آزمایش اسپرم خانگی در خانه چگونه انجام میشود؟

شرایط و تفسیر آزمایش اسپرم خانگی در خانه چگونه انجام میشود؟

آزمایش اسپرم آزمایش اسپرم ،آزمایش اسپرم چگونه انجام میشود؟،آزمایش اسپرموگرام،آزمایش اسپرم در خانه،آزمایش اسپرم خانگی،آزمایش اسپرم به انگلیسی،آزمایش اسپرم نرمال،آزمایش اسپرم Progressive،آزمایش اسپرم برای تعیین جنسیت،آزمایش اسپرم مردان چگونه است،ازمایش اسپرموگرام چگونه …

بهترین روش های خانگی برای بهبود جای زخم

بهترین روش های خانگی برای بهبود جای زخم

بهترین روش های خانگی برای بهبود جای زخم   بافت اسکار (جای زخم) یکی از شدیدترین تغییرات ظاهری روی پوست است. این بافت زمانی ایجاد می شود که بیش از یک لایه …

آیا می دانید تب زنگ خطر سلامتی است؟

آیا می دانید تب زنگ خطر سلامتی است؟

آیا می دانید تب زنگ خطر سلامتی است؟ نگاهی به علل و نشانه های تب در کودکان تب عکس العمل طبیعی و مناسب بدن به عفونت و سایر  بیماری هاست، خواه تب …

چاقی سیبی شکل

چاقی سیبی شکل ,چاقی سیبی شکل در طب سنتی,چاقی سیبی شکل و گلابی شکل,چاقی سیبی شکل,درمان چاقی سیبی شکل,علت چاقی سیبی شکل,دلیل چاقی سیبی شکل

چاقی سیبی شکل , چاقی سیبی شکل در طب سنتی , چاقی سیبی شکل و گلابی شکل , درمان چاقی سیبی شکل

توضیحاتی در مورد چاقی سیبی شکل

افرادی که از اضطراب یا دیگر مشکلات روحی روانی رنج می‌برند برای رسیدن به آرامش شروع به خوردن بدون فکر می‌کنند.♥ در حالت کلی افرادی که از چنین مشکلاتی رنج می‌برند بیشتر به سمت خوردن مواد غذایی شیرین و چرب گرایش نشان می‌دهند. برای مقابله با این وضعیت بهتر است که در عین حال که رژیم می‌گیرید تحت روان درمانی نیز باشید. چاقی تغذیه‌ای یکی از موارد شایع و شناخته شده است. علت اصلی آن نیز به زندگی بی تحرک و تغذیه پرکالری مربوط می‌شود. در عوض می‌توان به سادگی با این علت مقابله کرد. چون به سبک زندگی مربوط می‌شود و می‌توان با اندکی اراده آن را کنترل کرد. لازم است که رژیم و عادت‌های غذایی کنترل شود. با این وجود، افرادی که از چاقی مفرط ناشی از تغذیه رنج می‌برند می‌دانند که مقابله با این مشکل چندان ساده نیست. چون این مسئله با یک سال رژیم گرفتن و باشگاه رفتن برطرف نمی‌شود. باید در تمام طول زندگی سبک زندگی سالمی داشت. با گذشت زمان سوخت و ساز بدن کندتر می‌شود؛ بنابراین لازم است که در حفظ عادت‌های صحیح جدی بود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درمان و رژیم غذایی برای چاقی سیبی شکل در طب سنتی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

چاقی و قند

قند بدترین عضو رژیم غذایی دنیای کنونی ماست. لقب سم سفید به درستی انتخاب شده است و این سفید مضر کاملا شایسته‌ی آن است. مصرف نادرست قند باعث تغییر در وضعیت هورمون‌ها و بیوشیمی بدن می‌شود و افزایش وزن ایجاد می‌کند. گلوکز و فروکتوز از انواع قندها هستند. در تمام مواد غذایی گلوکز وجود دارد. مثلا در نشاسته‌ها و سایر مواد غذایی که مصرف می‌کنیم. اما درصد قابل توجهی از فروکتوز بدن ما به وسیله‌ی قند و شکر اضافی به‌دست می‌آید. مصرف بیش از اندازه‌ی فروکتوز باعث مقاومت انسولینی می‌شود و سطح انسولین را در خون بالا می‌برد و مقاومت لپتینی ایجاد می‌کند. همه اینها موجبات چاقی را فراهم می‌کنند.

همه چیز درباره چاقی سیبی شکل

این نوع بدن، که به نام اندومورف نیز شناخته می شود، با انتشار انسولین و کورتیزول بیش از اندازه به همراه ذخیره چربی در اطراف ناحیه شکم سر و کار دارند. تناسبات یک بدن سیب شکل تحت تاثیر سطوح بالاتر آندروژن قرار می گیرد که به ذخیره بافت چربی اضافه در اطراف سینه، دور کمر و پشت منجر می شود. وزن اضافی در اطراف ناحیه شکم با برخی تهدیدات سلامت از جمله خطر افزایش یافته بیماری قلبی، دیابت و سرطان مرتبط است. با این وجود، ران ها و بازوها به طور کلی در این نوع بدن باریک و بدون وزن اضافی هستند. افرادی که دارای این نوع بدن هستند به طور معمول قد کوتاه‌تری دارند. به نظر می رسد این افراد به سرعت وزن اضافه می کنند، اما خبر خوب این است که به سرعت نیز وزن از دست می دهند. تمام کاری که افراد دارای بدن سیب شکل باید انجام دهند زیر نظر داشتن رژیم غذایی است تا هرچه سریع‌تر به شکل دلخواه و مناسب باز گردند. به خاطر داشته باشید که چربی های شکمی سریع‌تر از چربی های ذخیره شده در ناحیه باسن و ران شکسته می شوند. یک سبک زندگی نشسته و کم تحرک به هیچ عنوان برای افرادی با نوع بدن سیب شکل توصیه نمی شود.

چاقی سیبی شکل و تغذیه

اگر دارای نوع بدن سیب شکل هستید باید میزان کالری دریافتی روزانه خود را زیر نظر داشته باشید. بر همین اساس، باید یک رژیم غذایی با توزیع متعادل از درشت مغذی ها مانند 30 درصد کربوهیدرات، 35 درصد پروتئین و 35 درص چربی را هدف گذاری کنید. روی دریافت مقادیر بالای پروتئین و سبزیجات با میزان برابر از چربی های سالم متمرکز شوید. نیاز خود به کربوهیدارت ها را با مواد غذایی مفید مانند میوه ها و سبزیجات تامین کنید. از مصرف مواد غذایی با کربوهیدارت بالا پرهیز کنید زیرا به راحتی تبدیل به قند می شوند که سرانجام به صورت چربی در بدن ذخیره می شود. در همین راستا، خوردن مواد غذایی با کربوهیدارت بالا یک بار در هفته را مد نظر قرار دهید.

رژیم غذایی برای چاقی سیبی شکل

چه چیزی بخوریم؟ چربی های اشباع نشده سالم: این چربی های دوستدار قلب در آجیل (گردو و بادام)، دانه ها (شنبلیله، جو، چیا)، روغن زیتون، روغن نارگیل، کره های آجیل و پنیر پر چرب یافت می شود. مواد غذایی حاوی این چربی های سالم به حفظ سطوح قند خون، محدود کردن ترشح انسولین اضافی، سرکوب لپتین، کاهش واکنش انسولین پس از غذا، و تعادل سطوح گلوکز و انسولین در بدن کمک می کنند. چربی های ضد التهابی: این چربی ها در آووکادو، روغن زیتون، ماهی سی باس، ماهی سالمون و غلات سبوس دار مانند جو و گندم سیاه یافت می شوند. این مواد غذایی به تثبیت سطوح قند خون در بدن و همچنین کنترل سطوح کورتیزول کمک می کنند. لوبیا سفید: این ماده غذایی منبع طبیعی از فسفاتیدیل‌سرین، یک ماده شیمیایی که به کاهش سطح کورتیزول (هورمون استرس) در مغز کمک می کند، است. همچنین لوبیا سفید حاوی فیبر است که به تعادل و تثبیت سطوح انسولین در بدن کمک می کند. بلوبری: بلوبری حاوی ترکیبات زیست‌فعال ویژه است که به افزایش حساسیت انسولین و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. شکلات تلخ یا پودر کاکائو: کاکائو موجود در شکلات تلخ به مهار آنزیم هایی که حفظ سطوح فشار خون در بدن را محدود می سازند، کمک می کند. افزون بر این، این ماده غذایی سروتونین را افزایش می دهد که یک ماده شیمیایی با اثر ضد افسردگی است و به کاهش سطوح کورتیزول در خون کمک می کند. از این رو، در تسکین استرس و بهبود افسردگی موثر است. پروتئین پاک: گوشت مرغ، گوشت ماهی و گوشت گاو به کاهش سطوح لپتین در بدن کمک می کنند. این شرایط در نهایت به بهبود سوخت و ساز و چربی سوزی سریع‌تر منجر می شود. سبزیجات برگ دار: اسفناج، کلم پیچ، کلم، و دیگر سبزیجات سبز برگ بدن را وارد وضعیت چربی سوزی می کنند. به جای دخیره چربی، با مصرف این مواد غذایی بدن حذف چربی از سلول ها را آغاز می کند. سیب ارگانیک: سیب به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) در خون کمک می کند. چه چیزی نخوریم؟ شیرین کننده های مصنوعی: غذاهای حاوی آسپارتام و شیرین کننده های مصنوعی که انسولین را افزایش می دهند به افزایش هوس غذا خوردن و اضافه وزن منجر می شوند. قهوه یا نوشیدنی های کافئین دار: این نوع از نوشیدنی ها به افزایش سطوح کورتیزول و انسولین منجر می شوند. کربوهیدارت های پالایش شده: غذاهایی مانند برنج، پاستا و نان سفید چربی کمی دارند اما موجب افزایش قند خون می شوند که می تواند به افزایش استرس در بدن و گرسنگی بیشتر منجر شود. غذاهای شیرین شده با فروکتوز یا شربت ذرت با فروکتور بالا: این مواد غذایی موجب افزایش میل و اشتها به غذا خوردن می شوند. غذاهایی با قند بالا: غذاهایی با قند بالا مانند کیک، کلوچه و دونات سطوح انسولین را در خون افزایش داده و به افزایش وزن منجر می شوند. مواد غذایی مانند انبه، آناناس، انگور، ماست های طعم دار و نوشیدنی های انرژی‌زا نیز شرایطی مشابه ایجاد می کنند. مواد غذایی کم ارزش: مواد غذایی کم ارزش مانند چیپس، پیتزا، همبرگر، و غیره سرشار از چربی و کربوهیدارت هستند و باید از خوردن آنها پرهیز کنید. نکته: فردی با نوع بدن سیب شکل نسبت به کربوهیدارت های سالم مانند سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای و نخود نیز حساس است و این مواد غذایی نیز می توانند به افزایش وزن منجر شوند. 

چاقی سیبی شکل چیست

به نقل از “هوم رمدیز”، انواع بدن می توانند در سه دسته سیب شکل، گلابی شکل و ساعت شنی شکل طبقه بندی شوند. افرادی که دارای نوع بدن سیب شکل هستند بیشترین میزان چربی را در ناحیه اطراف شکم دارند و دارای پاهای بلند و باریک هستند. افرادی که بدن گلابی شکل دارند دارای بالا تنه باریک بوده و تمام وزن آنها در باسن و ران ها ذخیره شده است. در نهایت، افرادی با بدن ساعت شنی شکل دارای توزیع برابر وزن در سراسر بدن خود هستند. نوع بدن ساعت شنی شکل دارای بهترین سوخت و ساز است، در شرایطی که نوع بدن گلابی شکل به طور معمول با نرخ پایین سوخت و ساز و موضوع وزن دست و پنجه نرم می کند. هر نوع بدن نسبت به دیگری متفاوت است و به روش های مختلف چربی ذخیره می کند که به ایجاد اشکال مختلف منجر می شود. هنگامی که سوخت مورد نیاز بدن را بر اساس نوع بدن خود تنظیم می کنید احتمالا نسبت به سرعت سازگاری و واکنش آن به برنامه غذایی خود شگفت زده خواهید شد. بر همین اساس، در زمینه بهبود سطوح انرژی و کاهش وزن شرایط راحت‌تری را تجربه خواهید کرد.

چاقی شکمی چیست

چربی یا چاقی شکم بسیار خطرناک است. چاقی شکم احتمال بروز بیماری‌هایی مانند نشانگان سوخت‌ و سازی (سندرم متابولیک)، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. از آنجا که چربی شکم شامل چربی دور کبد و دیگر اندام‌های داخل شکم می‌شود، در اصطلاح پزشکی به آن «چربی احشایی» می‌گویند. احتمال بروز بیماری‌ها در افرادی که حتی با وجود وزن طبیعی، چربی شکم دارند بالاتر از دیگران است.

چاقی و عوامل ژنتیکی

ژنتیک یکی از عوامل اصلی چاقی است. والدین چاق با احتمال بیشتری نسبت به سایرین، فرزندان چاق خواهند داشت. البته نمی‌توان همه‌ی تقصیرها را به گردن ژن‌های بیچاره انداخت. علامت‌ها و نشانه‌هایی که به سمت ژن‌ها فرستاده می‌شود، تأثیر مهمی بر ژن‌ها دارند. برای مثال در جوامع غیر‌صنعتی و توسعه‌نیافته، استفاده از رژِیم غذایی غربی، از عوامل اصلی چاقی است. بسیار خب، در این مثال ژن‌ها تغییری نمی‌کنند، اما محیط و عوامل بیرونی، ژن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در حقیقت ژن تحت تأثیر محیط است. فراموش نکنید که عوامل و متغیرهای متعددی، دست در دست هم می‌دهند و بر موجودی پیچیده به نام انسان اثر می‌گذارند.

چاقی ساعت شنی

بدن ساعت شنی شکل در جایی میان بدن سیب شکل و بدن گلابی شکل قرار می گیرد. این نوع از شکل بدن به نام مزومورف نیز شناخته می شود. افرادی که دارای بدن ساعت شنی شکل هستند با میزان پایین هورمون تیروئید سر و کار دارند و وزن آنها به صورت برابر در تمام بدن توزیع شده است. این نوع بدن به طور معمول دارای ظاهری نرم و گرد با ساختار عضلانی و تراکم توده بدنی در بازوها، سینه، زانوها و قوزک پاها است. افرادی که دارای این نوع بدن هستند ظاهری لاغر اما ورزشی داشته و میزان چربی در بدن آنها کم است. افرادی که دارای بدن ساعت شنی شکل هستند از سلول های ماهیچه ای پاسخگو و سوخت و ساز بالا بهره می برند. به واسطه سوخت و ساز بالا این افراد به راحتی چربی می سوزانند. این افراد بدون تلاش خاصی و با توجه به مواد غذایی مصرفی می توانند وزن اضافه کنند یا آن را کاهش دهند.

چاقی گلابی شکل

داور بین‌المللی تناسب اندام فدراسیون جهانی ifbb گفت: چاقی در نوع گلابی شکل با تغذیه غلط ایجاد می‌شود و با یک رژیم غذایی معمولی و ورزش شخص رهایی می‌یابد اما چاقی سیبی شکل علاوه بر تغذیه غلط، ریشه در ژنتیک هم دارد. اکبر خزایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: معضلی که امروزه برای اکثر افراد ایجاد شده چاقی است و همه به دنبال راهکار و میانبری برای دور زدن چاقی و رهایی از ذخایر چربی هستند. خزایی با اشاره به اینکه امروزه با زندگی ماشینی، عدم تحرک کافی و تغذیه غلط اکثر افراد دچار افزایش ذخایر چربی و چاقی می‌شوند، افزود: البته بعضی از این افراد علت بیماری‌هایی نظیر کم‌کاری تیروئید، استرس و بیماری‌های روحی -روانی و ارثی دچار چاقی می‌شوند. وی تصریح کرد: البته دو نوع چاقی وجود دارد یکی گلابی شکل و یکی سیبی شکل که در نوع گلابی شکل شانه‌ها و پاها تقریباً لاغر هستند و ذخایر چربی بیشتر در اطراف شکم است و در نوع سیبی شکل در تمام نقاط بدن تقریباً یکسان چربی ذخیره شده است. خزایی با بیان اینکه در نوع گلابی شکل؛ چاقی کاملاً با تغذیه غلط ایجاد شده و با یک رژیم غذایی معمولی و ورزش شخص رهایی می‌یابد، گفت: اما در نوع چاقی سیبی شکل علاوه بر تغذیه غلط، ریشه در ژنتیک هم دارد که برای رهایی از این نوع چاقی نیاز به برنامه‌ریزی‌های علمی و طولانی مدت‌تر است.

چاقی دشمن زیبایی

چاقی دشمن زیبایی است؟!» عجله نکنید! درستی این جمله هنوز ثابت نشده…اما وقتی جای «زیبایی» را با کلمه‌ای دیگر عوض کنیم، به جماعتی می‌رسیم که به لاغر شدن نیاز دارند…چراکه چاقی حتما دشمن سلامتی است! همین‌جاست که بسیاری از متخصصین علم پزشکی معتقدند که چاقی یک بیماری است؛ اگر هم بیماری نباشد عامل ده‌ها بیماری است: بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت (افزایش قند خون)، پرفشاری خون، سنگ کیسه صفرا، نقرس، آرتروز و همین‌طور سرطان‌های سینه، روده بزرگ و پروستات ،مشکلاتی هستند که به دنبال چاقی شکل می‌گیرند.

چاقی سیبی شکل در مردان

اما پژوهشگران بسیاری معتقدند که درصد بالایی از مردان چاق، بر اثر بیماری‌های قلبی می‌میرند. بر این اساس تجمع چربی در بدن مردان معمولا در نواحی شکم صورت می‌گیرد و ابعاد دور کمر بعضی‌ها آنقدر زیاد می‌شود که ظاهرشان را شبیه «سیب» می‌کند.خب! تکلیف آقایان سیب که مشخص است. حالا نوبت خانم‌های گلابی است. چربی بسیاری از زنان در ران‌ها و نشمین‌گاه ذخیره می‌شود زیرا سطوح بالای استروژن باعث جمع شدن چربی در نیمه پایین بدن می‌شود.

تشخیص چاقی سیبی شکل

اجازه دهید ابتدا مشخصات فرم بدن سیبی شکل را مشخص کنیم – باسن و شانه ها پهنای مشابهی دارند؛ دور کمر نیز می تواند به همان پهنا باشد یا ممکن است کمی پهن تر باشد. – چاقی عمدتا در دور کمر دیده می شود و در تناسب با دیگر قسمت های بدن می باشد. – پاها و بازوهای لاغرتری دارند. – شکم یا سینه بزرگتر از باسن می باشند. – ممکن است بالاتنه کوتاه تر باشد. – احتمالا ران یا باسن، باریک ترین قسمت این نوع بدن می باشد.

چاقی سیبی شکل و طرز لباس پوشیدن

اگر فرم بدن شما اندام سیب شکل است اینگونه لباس بپوشید دانستن اینکه چگونه بهترین ویژگی های خود را نمایان سازیم و نقص خود را پنهان کنیم، راهی برای ظاهری باور نکردنی در تمام اوقات، بدون توجه به شکل بدن است. اشکالات مختلفی در بدن وجود دارد، اما در این مقاله، در درجه اول روی فرم بدن سیبی شکل تمرکز می کنیم، که دارای انحناء و قوسهای ظریف زنانه هستند.در این گزارش می آموزید که اگر فرم بدنتان سیبی شکل است چگونه لباس بپوشید و راهنمایی هایی را در مورد اینکه چگونه بسیار شیک و مجلل به نظر برسید دنبال می کنید.بدن سیبی شکل گرد، با تجمع چربی در اطراف شکم و کمر تعریف نشده است. زنان دارای این نوع بدن خصوصیات زیر را دارند : • بالاتنه درشت • شانه گرد • سینه های بزرگ • دورکمر پهن و تعریف نشده • باسن پهن بنابراین، هدف در هنگام لباس پوشیدن و انتخاب لباس مناسب باید، پنهان کردن گردی و شکل دادن به فرم بدن باشد. لباسی را انتخاب کنید که هیکل را باریک می کند و باعث می شود شما ظریف به نظر برسید. برخی از افراد مشهور با این نوع بدن، آدل، کوئین لطیفه و امبر رایلی هستند. در اینجا، ما قوانین طلایی را توضیح می دهیم اگر فرم بدنتان سیبی شکل است.برای پنهان کردن شکم، سراغ پلیور، بلوز، پیراهن، و غیره بروید که آزاد هستند و از پارچه های سبک ساخته شده اند که به طور طبیعی می افتند. از لباس تنگ و چسبان اجتناب کنید که هر یک از مناطق آزادتر بدن شما را برجسته می کنند. علاوه بر این، توجهات را به سمت شانه ها و پاها جلب کنید، در نتیجه اذهان را از شکم منحرف سازید. برای این کار، یقه های دکلته، گرد یا یقه V شکل بهترین هستند. در مواردی که می خواهید تاثیرگذار باشید، سراغ گردنبند های درخشانی بروید که چشم را خیره می کنند و شما را واقعا دیدنی و جذاب می سازند. اگر بازوهایتان پهن و یا بیش از حد چاق هستند، آنها را با پیراهن یا بلوزهای سه ربع یا دارای آستین های سبک ژاپنی، و یا آنهایی که تا روی ساعد دست می آیند، پنهان کنید.برای پنهان کردن شکم، سراغ پلیور، بلوز، پیراهن هایی بروید که آزاد هستند.

بیشتر بخوانید : چاق شدن در یک هفته ♥ چاقی بعد از ازدواج ♥ چاق شدن کودکان ♥ چاقی شکمیچاقی گلابی شکل

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.