مقابله با خستگی بعدازظهر

مقابله با خستگی بعدازظهر

مقابله با خستگی بعدازظهر خستگی بعدازظهر,بيماري خستگی بعدازظهر,خستگی بعدازظهر در بارداري,علائم خستگی بعدازظهر,درمان خستگی بعدازظهر,درمان خستگی بعدازظهر با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان خستگی بعدازظهر,خستگی بعدازظهر را چگونه درمان کنيم,خستگی بعدازظهر …

راه حل و علت و درمان سرفه های شبانه کودکان چیست

راه حل و علت و درمان سرفه های شبانه کودکان چیست

سرفه های شبانه سرفه های شبانه ,سرفه های شبانه کودکان,سرفه های شبانه,سرفه های شبانه در کودکان,سرفه های شبانه کودک,سرفه های شبانه نشانه چیست,سرفه های شبانه در کودکان,سرفه های شبانه نوزاد,سرفه های شبانه …

همه چیز در مورد سرکه بالزامیک و کبد چرب برای درمان آن

همه چیز در مورد سرکه بالزامیک و کبد چرب برای درمان آن

همه چیز در مورد سرکه بالزامیک و کبد چرب برای درمان آن سرکه بالزامیک و کبد چرب ،سرکه سیب و کبد چرب،سرکه سیب و چربی کبد،سرکه سیب کبد چرب،سرکه سیب برای کبد …

کپسول ژلوفن

کپسول ژلوفن ,کپسول ژلوفن 400,کپسول ژلوفن کامپاند,کپسول ژلوفن سینوس,کپسول ژلوفن سینوس,کپسول ژلوفن 200,کپسول ژلوفن ۴۰۰,کپسول ژلوفن 400,کپسول ژلوفن کامپاند

کپسول ژلوفن

توضیحاتی در مورد کپسول ژلوفن

قرص ژلوفن ۴۰۰ یکی از مسکن‌های نسبتا قوی است که به خاطر ضد التهابی و غیرکورتونی اش معروف است.♥ مصرف بی‌رویه این مسکن مشکلات و عوارض‌های مختلفی برای بدن بوجود می اورد. ژلوفن فرم ژله‌ای داروی ایبوپروفن است که مشهورترین نام تجاری آن بروفن است. این مسکن ها جزء داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی هستند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و مقدار مصرف کپسول ژلوفن 400 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

مصرف خودسرانه کپسول ژلوفن

متاسفانه مصرف بی‌رویه و خودسرانه داروهای مسکن در بین مردم ایران افزایش یافته است. بسیاری از افراد به هنگام مواجه شدن با درد بلافاصله به سراغ مسکن‌ها می‌روند بدون اینکه از عوارض و خطرات مصرف آن‌ها در آینده آگاه باشند. ژلوفن یکی از این مسکن‌هاست که معمولا به صورت کپسول یا قرص ژلوفن ۴۰۰ یا ۲۰۰ گرمی در داروخانه‌ها موجود است. بهتر است قبل از مصرف هر نوع دارویی ابتدا درباره عوارض احتمالی آن بدانید و زمانی دارو را مصرف کنید که سودش بیش از زیانش باشد

موارد مصرف کپسول ژلوفن

ژلوفن به صورت کپسول نرم ژلاتینی است از دسته داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می‌باشد و در موارد زیر قابل استفاده است: کاهش موقت درد ناشی از سرماخوردگی، دندان درد، درد عضلانی، سردرد (مثل میگرنآرتریت روماتوئید، درد قاعدگی و کاهش تب. مسکن‌های دیگر مانند ایبوپروفن، مفنامیک اسید و … نیز همانند ژلوفن عمل می‌کنند. این دسته از داروها می‌توانند ایجاد زخم معده کنند، بنابراین افرادی که دارای مشکل زخم معده هستند از مصرف این داروها باید خودداری کنند. همچنین مصرف ژلوفن در سه ماه اول دوران بارداری مجاز است، ولی در سه ماه آخر بارداری که جزء گروه پرخطر است، مصرف آن ممنوع است. مصرف این داروها باید در کوتاه‌مدت صورت گیرد و در بلند مدت نباید از این داروها استفاده کرد.

تفاوت بین کپسول ژلوفن و ایبوپروفن

درباره تفاوت بین ژلوفن و ایبوپروفن می‌توان گفت ژلوفن فرم ژله‌ای داروی ایبوپروفن است که مشهورترین نام تجاری آن بروفن است. قرص ژلوفن ۴۰۰ به صورت قرص یا کپسول نرم ژلاتینی و جزء داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی است. در تکنولوژی جدید داروسازی تولید داروها به صورت ژله‌ای بسیار جا باز کرده است زیرا تولید داروها به صورت ژله‌ای عوارض قرص را به حداقل می‌رساند و جذب دارو را سریع‌تر می‌کند. این دارو خاصیت ضد درد، ضد التهاب، ضد تب دارد که کودکان از این دارو به صورت شربت و با نام ایبوپروفن استفاده می‌کنند.

کاربرد کپسول ژلوفن

از این دارو در بیماری هایی چون آرتریت، نقرس، درد بعد از کشیدن دندان و درد قاعدگی استفاده می‌شود و دوره آن در افراد بالغ از ۲۰۰ میلی‌گرم تا ۸۰۰ میلی‌گرم و روزی ۳ یا ۴ بار است. در درمان و کاهش دردها و التهاب‌های ناشی از التهاب روماتیسمی مفاصل و پوکی استخوان، تب , دردهای خفیف تا متوسط به کار می‌رود. همچنین در سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز ژلوفن برای کاهش درد به کار می‌رود. توجه: مصرف این مسکن در سه ماه آخر بارداری ممنوع است.

عوارض کلی کپسول ژلوفن

داروهای شیمیایی با وجود فوایدی که دارند و قادرند درد و علائم بیماری‌ها را تسکین دهند، عوارض جانبی نیز به دنبال دارند و برخی از این عوارض می‌تواند جان مصرف‌کنندگان را به خطر بیندازد. قرص ژلوفن ۴۰۰ یا ایبوپروفن هم از این گردونه مجزا نیستند و خطراتی را نیز ممکن است در افراد ایجاد کنند. شایع‌ترین عوارض مصرف ژلوفن عبارتند از: اسهال، حالت تهوع و استفراغ، سوء‌هاضمه شامل نفخ و درد شکمی و هرگونه درد در ناحیه معده یا روده‌ها جزو عوارض شایع این مسکن‌ها و ضد التهاب‌ها به شمار می‌رود. از دیگر اثرات ناخواسته و عوارض جانبی این دارو می‌توان به سردرد، خواب آلودگی، کاهش فشار خون، تپش قلب، خارش، خونریزی گوارشی و بی اشتهایی اشاره کرد. دارو بهتر است با معده خالی استفاده شود، ولی چون عوارضی گوارشی دارد، بعد غذا استفاده می‌شود. دارو باید با یک لیوان پر از آب استفاده شود و بعد از استفاده اگر فرد تا چند دقیقه دراز نکشد، بهتر است. یکی دیگر از عوارض آن تاثیر این دارو بر کلیه است چرا که دفع دارو از طریق کلیه صورت می‌گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می‌گذارد. دارو معمولا در افرادی که ناراحتی معده دارند ممکن است خونریزی‌های معده را به دنبال داشته باشد، به همین دلیل محققان معتقدند استعمال دخانیات در ترکیب با ژلوفن و ایبوپروفن خطر خونریزی معده را بالا می‌برد. به همین دلیل پزشکان به این افراد توصیه می‌کنند کشیدن سیگار را کنار بگذارند. معمولا واکنش حساسیتی بسیار شدید نسبت به قرص ژلوفن ۴۰۰ بسیار نادر است، ولی با مشاهده هرگونه کهیر یا بثورات جلدی، خارش یا تورم در نواحی صورت، زبان یا گلو، سرگیجه شدید و دشواری در تنفس حتما به درمانگاه مراجعه کنید چرا که ادامه این علائم می‌تواند جان شما را به خطر بیندازد.

منع مصرف کپسول ژلوفن

افراد با سابقه بیماری‌های ذیل در مصرف این دارو باید با احتیاط عمل کنند: افراد مبتلا به آسم افراد مبتلا به ناراحتی‌های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند مبتلایان به ناراحتی‌های خیلی شدید کلیه افرادی که مبتلا به زخم معده باشند و یا کولیت داشته باشند مبتلایان به فشار خون افرادی که سابقه سکته دارند مبتلایان به بیماری‌های قلبی.دکتر احمد رهنمای چیت ساز متخصص داروسازی گفت: افراد مبتلا به آسم نباید از ژلوفن استفاده کنند. وی تصریح کرد: مبتلایان به فشار خون نیز نمی توانند از ژلوفن استفاده کنند چرا که حجم خونشان بالا می رود. وی افزود: همچنین افراد مبتلا به ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند نیز باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند. وی گفت: این دارو بر روی معده اثر می گذارد بنابراین اگر افرادی مبتلا به زخم معده باشند و یا کولیت داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است. وی متذکر شد: چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند نیز جزء موارد منع ژلوفن هستند. وی با اشاره به این نکته که این دارو با برخی داروها تداخل دارد گفت: ژلوفن استامینوفن و همچنین داروهای ضد انعقادی تداخل دارویی دارد و نباید همراه این داروها استفاده شود. رهنمای چیت ساز خاطر نشان کرد: افرادی که داروهای آنتی دیابتیک استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد. این متخصص داروسازی گفت: ژلوفن نباید همراه با داروهای ادرار آور استفاده شود چرا که کاهش اثر داور می شود. وی در پایان توصیه کرد: لازم است که مصرف این داور به حداقل رسانده شود و حتماً زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود و حتماً زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود تا مشکلات ناشی از مصرف خودسرانه این دارو از بین برود.

تداخل دارویی با کپسول ژلوفن

ژلوفن با استامینوفن و همچنین داروهای ضد انعقادی تداخل دارویی دارد و نباید همراه این داروها استفاده شود. ژلوفن نباید همراه با داروهای ادرارآور استفاده شود چرا که باعث کاهش اثر دارو می‌شود. افرادی که داروهای آنتی‌دیابتیک استفاده می‌کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می‌شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد.

کپسول ژلوفن و بارداری

محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که زنان به دنبال استفاده طولانی‌مدت از ایبوپروفن و یا ژلوفن دچار کاهش قدرت باروری می‌شوند ولی این مشکل با اقدامات سریع و آغاز راهکارهای درمانی قابل برگشت است و این گروه از زنان می‌توانند بارداری را تجربه کنند. بهتر است که مصرف قرص ژلوفن ۴۰۰ حتماً زیر نظر پزشک انجام شود و به صورت خودسرانه مصرف نشود تا از بروز مشکلات احتمالی برای مصرف‌کننده پیشگیری شود.

نظرات پزشکان درباره کپسول ژلوفن

دکتر احمد رهنمای چیت ساز نایب رئیس انجمن داروسازان تهران ، گفت: داروی ایبوپروفن با نام تجاری پروفن به صورت دراژه وجود دارد که سه چهار سالی است که به صورت ژله ای و با نام ژلوفن تهیه می شود. وی خاطر نشان کرد: در تکنولوژی جدید داروسازی تولید داروها به صورت ژله ای بسیار جا باز کرده است زیرا تولید داروها به صورت ژله ای عوارض قرص را به حداقل می رساند و جذب دارو با سریع تر می کند. وی افزود: از عوارض این دارو عوارض گوارشی است که از آن جمله می توان اثر آن بر روی کبد را ذکر کرد چون این دارو در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد. وی ادامه داد: یکی دیگر از عوارض آن تاثیر این دارو بر کلیه است چرا که دفع دارو از طریق کلیه صورت می گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می گذارد. رهنما یادآور شد: این دارو در بالغین استفاده می شود و به صورت کپسول های ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی گرمی در بازار موجود است. وی اذعان داشت: از این دارو در امراضی چون آرتریت، نقرس، دردهای شدید قاعدگی و درد دندان استفاده می شود. وی ادامه داد: این دارو خاصیت ضد درد، ضد التهاب، ضد تب دارد که کودکان از این دارو به صورت شربت و با نام ایبوپروفن استفاده می کنند. وی در مورد مصرف این دارو در دوران بارداری گفت: به طور کلی توصیه می شود تمامی داروها در سه ماهه اول بارداری استفاده نشود. وی افزود: ژلوفن در دوران بارداری جز گروه B است یعنی برای جنین ضرری ندارد اما باید طبق دستور پزشک مصرف شود. وی ادامه داد: اما در ۳ ماهه سوم بارداری این دارو جزء گروه D قرار می گیرد که نباید استفاده شود و مصرف آن باعث بروز اختلالات جنینی می شود.

سرماخوردگی چیست

سرماخوردگی(به انگلیسی: common cold) که با نام‌های نازوفارنژیت (nasopharyngitis)، رینوفارنژیت (rhinopharyngitis) و زکام حاد (acute coryza) نیز شناخته می‌شود، بیماری واگیردار مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی است که عمدتاً بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سرماخوردگی معمولاً با خستگی، احساس سرما، عطسه و سردرد آغاز می‌شود و با علائمی چون سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد و معمولاً هفت تا ده روز بعد برطرف می‌شود و برخی علائم ممکن است تا سه هفته طول بکشد. بیش از دویست نوع ویروس عامل سرماخوردگی وجود دارد، با این حال راینو ویروس‌ها (که خود بیش از ۹۹ نوع مختلف شناخته‌شده هستند) متداول‌ترین عامل این بیماری هستند. ویروس‌های عامل بیماری می‌توانند تا مدت زمانی طولانی (برای راینو ویروس تا بیش از ۱۸ ساعت) در محیط زنده بمانند و ممکن است از دستان به چشمان و بینی که محل عفونت هستند، منتقل شوند. ویروس از طریق عطسه، سرفه و تماس با افراد یا اشیاء آلوده قابل انتقال به بدن است. برخی معتقدند که در معرض سرما قرار گرفتن باعث سرماخوردگی می‌شود و همین باعث شده که این نام را برای بیماری انتخاب کنند که البته این مطلب به اثبات نرسیده و رد شده‌است.

درمان سرماخوردگی

۱. پرهیز از خوردن هله‎هوله هر خوراک پر‎چربی عملکرد سیستم ایمنی بدن را در مقابله با عفونت‎ها کُند می‎کند. به جای این خوراکی‎ها، مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای سالم و مغذی مصرف کنید، مثل سوپ داغ، میوه‎ها و سبزیجات تازه. ۲. استراحت کنید شب زودتر بخوابید. نیروی شفابخش خواب را دست کم نگیرید. خواب روی عملکرد روزانه ما، روی ظاهرمان و از همه مهم‎تر روی سیستم دفاعی بدن تاثیر زیادی دارد. به محض اینکه متوجه شدید دارید سرما می‎خورید، مقدار خواب و استراحت خود را تنظیم کنید (حداقل ۸ ساعت). ۳. از استرس دوری کنید استرس کارایی سیستم دفاعی را پایین می‌آورد. سعی کنید کار خود را در منزل انجام دهید، مرخصی بگیرید و انجام کارهای تنش‎زا را به بعد از بهبود خود موکول کنید. ۴. سیگار نکشید سیگار کشیدن در دورانی که سرما‎ خورده‎اید بدترین کار است. سیگار با زیاد کردن هورمون استرس، عملکرد سیستم دفاعی بدن را خراب می‎کند. همچنین بدن را بیشتر در معرض رادیکال‎های مضر آزاد قرار می‎دهد. این اتفاق درست بر‎عکس دفاع سم‎زدایی است که در بدن صورت می‎گیرد. ۵. ویتامین C مصرف کنید خیلی از ما به محض سرما‎ خوردن به سراغ آب‎پرتقال می‎رویم. طبق تحقیقات، ۲۰۰ میلی‎گرم آب‎پرتقال طول دوره بیماری را در حدود ۸٪ کم می‎کند. این ویتامین همچنین به عنوان آنتی‌هیستامین و عامل ضد‎التهاب عمل می‎کند و به همین دلیل آب‎ریزش، و دردهای ناشی از سرما‎خوردگی را کاهش می‎دهد. منابع این ویتامین عبارتند از: کیوی، بروکلی، و گوجه‎فرنگی. گاهی هم می‎توان از مکمل‎های دارویی استفاده کرد. ۶. مصرف روی را افزایش دهید این ماده معدنی هم طول بیماری شما را کم می‎کند. افرادی که در این دوره قرص روی مصرف می‎کنند طول بیماری کوتاه‎تری خواهند داشت. روی از تکثیر شدن ویروس سرما‎خوردگی پیشگیری می‎کند. این ماده معدنی در مواد خوراکی مانند گوشت گاو، مرغ، غلات غنی شده و شیر و ماست یافت می‎شود. ۷. سیر مصرف کنید اگر سرما خورده‎اید، باید بوی بد سیر را فراموش کنید و از آن بیشتر استفاده کنید. سیر حاوی آلیسین فعال است که مبارزه با باکتری و عفونت را بر عهده دارد. اثر سیر خام بیشتر است ولی می‎توانید آن را با سبزیجات تف بدهید، یا به سوپ و یا خوراک‎های دریایی و مرغ اضافه کنید. ۸. از ورزش خود‎داری کنید با ترک ورزش در طول دوره بیماری، زودتر خوب می‎شوید. یا اینکه حد‎اقل سعی کنید حرکات ورزشی را کند‎تر انجام دهید: مثلا به جای دویدن، راه بروید. چون تمرینات سنگین بیشتر از همیشه انرژی شما را تحلیل می‎برد. ۹. از اسپری استفاده کنید به محض احساس کردن اولین علایم سرما‎خوردگی، به‌عنوان پیشگیری می‎توانید از اسپری بینی استفاده کنید. در اسپری هیچ داروی خاصی وجود ندارد، بلکه فقط مثل مانعی رفتار می‎کند که جلوی پیشروی ویروس‌ها را می‎گیرد.

بیشتر بخوانید : کپسول فارماتون ♥ کپسول ژریویتون ♥ کپسول ژلوکاف ♥ کپسول سلبرکسکپسول سرکه سیب

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.