4 ماده غذايی برای پيشگيری از کم‌ خونی

4 ماده غذايی برای پيشگيری از کم‌ خونی

4 ماده غذايی برای پيشگيری از کم‌ خونی کم‌ خونی,بیماری کم‌ خونی,کم‌ خونی در بارداری,علائم کم‌ خونی,درمان کم‌ خونی,درمان کم‌ خونی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کم‌ خونی,کم‌ خونی را …

علت و درمان درد عضلات بین دنده ای بعد از ورزش

علت و درمان درد عضلات بین دنده ای بعد از ورزش

درد عضلات درد عضلات ,درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی,درد عضلات دست,درد عضلات گردن,درد عضلات پا,درد عضلات قفسه سینه,درد عضلات کمر,درد عضلات ران پا,درد عضلات واژن در بارداری,درد عضلات پشت,درد عضلانی بعد …

علت و درمان یبوست و دل درد کودکان و نوزاد

علت و درمان یبوست و دل درد کودکان و نوزاد

علت و درمان یبوست و دل درد کودکان و نوزاد علت و درمان یبوست و دل درد کودکان و نوزاد در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.یبوست …

ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه ,ماسک زردچوبه و ماست,ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست,ماسک زردچوبه و عسل,ماسک زردچوبه و سفیده تخمه مرغ,ماسک زردچوبه برای دور چشم

ماسک زردچوبه , ماسک زردچوبه و ماست , ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست , ماسک زردچوبه و عسل

توضیحاتی در مورد ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه یک ماسک بی نظیر برای پوست شماست.همانطور که می دانید زردچوبه غنی از ماده ای به نام کورکومین است که به خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی معروف است.این ادویه علاوه بر این که خاصیت ضدعفونی کننده بالایی دارد به عنوان ماده طبیعی در حفظ شادابی و زیبایی پوست هم شناخته شده است. این ماده باعث روشنایی هرچه بیشتر پوست شما شده و در کاهش عارضه های پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار موثر می‌کند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص انواع ماسک زردچوبه و ابلیمو شیر ماست سفیده تخمه مرغ برای لک و روشن شدن پوست و جوش صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ماسک زردچوبه و روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین E. و امگا 3 می باشد.♥ این مواد موجب نرمی و لطافت پوست شده و به پوست قدرت ترمیم بافت‌های تخریب‌شده را می‌دهند. اگر خشکی پوست شما را آزار می‌دهد و هنوز هیچ راه حل موثری پیدا نکرده‌اید ماسک زردچوبه و روغن زیتون را هم امتحان کنید. درمان جای جوش‌ها، لکه‌ها و خشکی پوست با ماسک زیتون و زردچوبه به خوبی انجام می‌شود. البته توجه داشته باشید که اگر هنوز هم جوش‌های فعال دارید روغن زیتون موجب تشدید جوش‌ها می‌شود و برای شما مناسب نیست. این ماسک به این روش تهیه می‌شود: ۱ قاشق زردچوبه ۱ قاشق روغن زیتون خالص ۱ قاشق آب یا آبلیمو این مواد را ترکیب کنید و با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. پس از ۲۰ دقیقه با فوم شستشوی صورت و آب سرد پوست را بشویید. برای رفع خشکی پوست هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید و شاهد تغییرات باشید.

ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست

ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست صورت فوق‌العاده است و فقط با استفاده از چند ماده‌ی تشکیل‌دهنده می‌توان آن را به‌آسانی در خانه آماده کرد. با این حال باید توجه داشته باشید که بعضی از افراد پس از تماس زردچوبه با پوست‌شان دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که اول آن را روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید.

ماسک زردچوبه برای آفتاب‌ سوختگی

همانطور که اشاره شد زردچوبه با خاصیت ضدالتهابی موجب از بین رفتن قرمزی پوست شده و به همین ترتیب موجب درمان خستگی و آفتاب‌سوختگی پوست هم می‌شود. از طرفی ویتامین C. خاصیت روشن‌کنندگی پوست را داشته و با ترکیب این دو ماده یک ماسک روشن‌کننده فوق‌العاده بدست می‌آید. عسل هم به عنوان یک ماده روشن‌کننده و ترمیم‌کننده شناخته می‌شود و می‌تواند قدرت بازسازی و ترمیم بافت‌های تخریب شده را در پوست تقویت کند. با ترکیب این مواد ماسک زردچوبه و آبلیمو و عسل بسازید که روشن‌کننده و بسیار موثر است: ۱ قاشق زردچوبه ۲ قاشق عسل ۱ یا ۲ قاشق آبلیمو در صورت دلخواه ۱ قاشق آرد ذرت یا آرد برنج این مواد را ترکیب کنید تا یک خمیر منسجم تشکیل شود. سپس با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای رسیدن به نتایج دلخواه، به مدت سه ماه هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک زردچوبه برای پاکسازی

ماسک‌های خانگی ارزان‌تر و فاقد مواد شیمیایی مضر هستند. در تهیه‌ی ماسک‌های خانگی می‌توان از انواع میوه‌ها، گیاهان و حتی ادویه‌ها استفاده کرد. یکی از ادویه‌های پرکاربرد و محبوبی که تقریبا همه‌ی ما از آن استفاده می‌کنیم، زردچوبه است. شاید تعجب کنید اما این ادویه‌ی شگفت‌انگیز نه‌تنها در آشپزی به‌کار می‌رود، بلکه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در محصولات‌شان از آن استفاده می‌کنند. ما در اینجا دستور تهیه‌ی ماسک زردچوبه را برای‌تان شرح می‌دهیم. این ماسک خانگی بسیار محبوب، سریع و ساده آماده می‌شود. زردچوبه که به‌دلیل رنگ زرد متمایل به نارنجی‌اش به زعفران هندی معروف است، در طول تاریخ به‌عنوان یک چاشنی و همچنین برای رنگ کردن پارچه استفاده می‌شده است. همچنین زردچوبه، خواص التیام‌دهندگی شگفت‌انگیزی هم برای داخل بدن و هم برای پوست‌تان دارد. عروس‌های هندی سال‌هاست که برای پاکسازی و تمیزی بدن‌ و همچنین درخشنده و روشن کردن پوست خود قبل از مراسم عروسی از اسکراب‌های بدن و ماسک‌های صورت زردچوبه استفاده می‌کنند.

ماسک زردچوبه و گوجه فرنگی

حتماً شما هم با خواص آنتی‌اکسیدان و ضدسرطان گوجه فرنگی آشنا هستید. گوجه همچنین سرشار از عناصر آلی و معدنی مختلف است که به تغذیه و آبرسانی پوست کمک شایانی می‌کند. از طرفی ترکیب گوجه و زردچوبه یک ماسک روشن‌کننده فوق‌العاده بدست می‌دهد. اگر پوست شما چرب و جوش‌دار است این ماسک برایتان یک ماسک چند منظوره است. ماسک گوجه و زردچوبه به روش زیر تهیه می‌شود: ۲ قاشق آب گوجه ۱ قاشق زردچوبه ۱ قاشق عسل مواد را ترکیب کنید و با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر پوستتان جوش‌های فعال دارد عسل را از ترکیب حذف کنید. اگر پوست شما خشک است می‌توانید کمی روغن نارگیل به دستور بالا اضافه کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر به گوجه فرنگی حساسیت دارید به هیچ وجه این ماسک را استفاده نکنید. تأثیر ماسک گوجه برای درمان جوش‌ها و روشن شدن پوست را پس از هفته‌ای دوبار استفاده از این ماسک مشاهده خواهید کرد.

ماسک زردچوبه برای درمان خانگی آکنه

زردچوبه که ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی اصلی در کاری (زردچوبه‌ی هندی) است، می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای برای درمان خانگی آکنه و نیز درمان اگزما و پسوریازیس به‌کار رود. زردچوبه همچنین در درمان پوست خشک، درمان چین و چروک دور چشم و برطرف کردن حلقه های سیاه دور چشم قابل استفاده است. همچنین زردچوبه به‌دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و آسیب سلولی را کُند می‌سازد. به‌علاوه می‌تواند به کاهش تجمع رنگ‌دانه‌ها کمک کند و از این طریق باعث یک‌نواخت و یک‌دستی پوست شود. اما چه چیزی باعث می‌شود که زردچوبه، این‌قدر مؤثر باشد؟ ثابت شده است کهزردچوبه به‌علت روغن فرّار و رنگ‌دانه‌ی زرد یا نارنجی‌اش که کورکومین نامیده می‌شود، خواص ضدالتهابی بسیاری دارد. کورکومین، فیتونوترینتی با خواص ضدالتهابی است که طبق تحقیقات انجام‌شده، با بسیاری از داروهای موجود در بازار مقایسه‌کردنی است اما برخلاف آنها هیچ‌گونه سمّیتی ایجاد نمی‌کند.

ماسک زردچوبه و سفیده تخم مرغ

جوش صورت معمولاً بر اثر فعالیت بیش از حد غدد سبوم یا وجود باکتری‌های مولد جوش ایجاد می‌شود. ماسک زردچوبه و آبلیمو علاوه و بر تنظیم و تعدیل چربی پوست می‌تواند فعالیت باکتری‌ها را هم متوقف کند. با اضافه کردن سفیده تخم مرغ به این ترکیب می‌توانید عناصر مورد نیاز و مغذی سلول‌های پوستی را هم تأمین کنید. این ماسک را با روش زیر تهیه و استفاده کنید: ۱ قاشق زردچوبه ۱ عدد سفیده تخم مرغ ۱ یا ۲ قاشق آبلیمو این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست ایجاد شود. با یک برس تمیز ماسک را روی صورت پخش کنید و با یک لایه دستمال کاغذی هر ناحیه از صورت را بپوشانید. می‌توانید ماسک را به صورت چندلایه روی پوست پخش کنید. اجازه دهید تا ماسک روی صورت کاملاً خشک شود. پس از ۲۰ یا ۳۰ دقیقه ماسک را از روی صورت جدا کنید و با آب سرد آبکشی کنید.

درخشان شدن پوست با ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست صورت فوق‌العاده است و فقط با استفاده از چند ماده‌ی تشکیل‌دهنده می‌توان آن را به‌آسانی در خانه آماده کرد. با این حال باید توجه داشته باشید که بعضی از افراد پس از تماس زردچوبه با پوست‌شان دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که اول آن را روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید. ممکن است لازم باشد برای پاک کردن رنگ زرد ایجادشده روی پوست‌تان، از یک صابون ملایم و آب استفاده کنید. مراقب باشید که این ماسک روی لباس‌تان نریزید، چون ممکن است آن را لکه کند. (اگر لباس‌تان لکه‌دار شد، می‌توانید آن را با استفاده از انواع روش های پاک کردن لکه ها پاک کنید.) استفاده‌ی مداوم از ماسک زردچوبه در درخشان شدن پوست شما بسیار مؤثر است.

ماسک زردچوبه و دارچین

همانطور که گفتیم زردچوبه برای زیبایی پوست بسیار مفید است و از آن می توان برای پاکسازی پوست استفاده های بسیاری برد. مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک زردچوبه و دارچین یک قاشق چایخوری زردچوبه یک قاشق پودر دارچین دو قاشق روغن زیتون نصف قاشق چایخوری نمک و شکر دستورالعمل تهیه ماسک – یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و پودر دارچین را با مقدار کافی روغن زیتون ترکیب‌کنید تا خمیرمانند شود. سپس با شکر یا نمک (نصف قاشق چایخوری) ترکیب‌کنید. – برای چند دقیقه صورت و گردن را با خمیر مالش‌دهید – صورتتان را با آب ولرم بشویید -بهتراست از این اسکراب طبیعی یک یا دوبار در هفته استفاده‌کنید.

دستور ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست

زمان کل: ۱۰ دقیقه این دستور برای یک تا دو بار استفاده، کافی است. مواد لازم: نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه؛ نصف قاشق چای‌خوری سرکه سیب ارگانیک؛ یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، محلی و خام؛ نصف قاشق چای‌خوری شیر یا ماست؛ یک قطره اسانس طبیعی لیمو یا آب لیمو ترش تازه برای بیشتر سفید کردن پوست (اختیاری). روش تهیه: اول دست‌ها و صورت‌تان را بشویید تا هرگونه آلودگی و آرایش پاک شود. در یک کاسه یا شیشه‌ی کوچک، پودر زردچوبه را با عسل، سرکه‌‌ی سیب، شیر یا ماست و اسانس لیمو مخلوط کنید. سعی کنید غلظت آن در حدی باشد که به پوست‌تان بچسبد. مراقب باشید که آن را بیش‌از‌حد رقیق نکنید، چون ممکن است از روی صورت‌تان به پایین چکه کند. ماسک را به‌دقت روی صورت‌تان بمالید و مراقب باشید که وارد چشم‌هایتان نشود. اجازه دهید ماسک به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. اگر مقداری از ماسک باقی ماند، می‌توانید روی آن را بپوشانید و برای استفاده‌ی بعدی‌تان در یخچال قرار دهید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و آب نیشکر

مالیدن مرتب ترکیب آب نیشکر و پودر زردچوبه روی پوست،‌ یکی دیگر از روش‌های خانگی ارزشمند برای لیفت صورت به شمار می‌رود. اگر نگران هستید در اثر استفاده از زردچوبه پوست‌تان زرد رنگ شود، بعد از پاک کردن این ماسک صورت از روی پوست، تکه پنبه‌ای را به شیر آغشته کنید و روی پوست‌ صورت‌تان بمالید. مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک زردچوبه و آب نیشکر – دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه – یک قاشق غذاخوری آب نیشکر دستورالعمل تهیه ماسک – زردچوبه را با آب نیشکر مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. – خمیر حاصل را در قسمتهایی از پوست تان که می خواهید سفت شود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. – در نهایت صورت‌تان را با آب بشویید.

ماسک زردچوبه و آبلیمو

زردچوبه و آبلیمو هر دو به عنوان مواد آنتی‌اکسیدان می‌توانند عوامل پاک‌کننده سلول از مولکول‌ها و باکتری‌های مخرب آن باشند. اگر پوستتان چرب و جوش‌دار است یا به طور مرتب در معرض مواد شیمیایی یا پرتو‌های مضر خورشید هستید ماسک آبلیمو و زردچوبه چاره این مشکلات است. این ماسک پوست را از عوامل مخرب پاکسازی می‌کند و التهاب و قرمزی آن را هم تسکین می‌بخشد. آبلیمو با داشتن ویتامین C. باعث افزایش خاصیت کلاژن‌سازی پوست هم می‌شود. این ماسک را به روش زیر تهیه کنید: ۱ قاشق زردچوبه ۱ یا ۲ قاشق آبلیمو طبیعی ۱ قاشق آب مقطر این مواد را ترکیب کنید تا به صورت یک خمیر یکنواخت درآید. سپس با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید این ماسک ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید. پس از استفاده از ماسک‌های آبلیمو پوست نسبت به نور خورشید حساس می‌شود بنابراین ضدآفتاب را به هیچ وجه از یاد نبرید. ماسک زردچوبه و آبلیمو راز جوانی و شفافیت پوست است. همچنین باعث روشن شدن و از بین رفتن لکه‌های صورت هم می‌شود. برای رسیدن به نتایج دلخواه دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

کاهش منافذ باز پوست با ماسک زردچوبه

زردچوبه داروی بسیار مناسبی برای پوست هایی است که از منافذ باز رنج می برند. زردچوبه تمام باکتری‌هایی را که ممکن است در منافذ شما رشد کنند و آنها را ملتهب می‌کنند، از بین می‌برد. خواص ضد التهابی این ماده باعث کاهش هر گونه تورم و کم شدن سایز منافذ پوست می‌شود. استفاده از ماسک زردچوبه را یک روز در میان استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک زردچوبه و گلاب – ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه – ۱ قاشق غذاخوری گلاب یا شیر دستورالعمل تهیه ماسک – زردچوبه را با گلاب یا شیر مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. – خمیر حاصل را در منطقه‌ای که منافذ پوست باز هستند بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. – در نهایت صورت‌تان را با آب بشویید. زردچوبه می‌تواند به راحتی لباس‌های شما را لک کند. زمانی که از این ماسک استفاده می‌کنید یک تی‌شرت کهنه بپوشید یا یک حوله‌ی کهنه را روی شانه‌ها و ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه‌تان بیندازید.

مطالب مرتبط :

انواع ماسک صورت خانگی برای جوش و پوست چرب چیست

طرز تهیه و فواید و خواص ماسک جوانه گندم برای مو و چاقی صورت

معرفی چند نوع ماسک عسل برای رهایی از جوش های سرسیاه

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.