درمان استئوپاتی چیست؟

درمان استئوپاتی چیست؟

درمان استئوپاتی چیست؟ استئوپاتی,بيماري استئوپاتی,استئوپاتی در بارداري,علائم استئوپاتی,درمان استئوپاتی,درمان استئوپاتی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان استئوپاتی,استئوپاتی را چگونه درمان کنيم,استئوپاتی در کودکان,استئوپاتی در بزرگسالان,استئوپاتی در نوزادان,استئوپاتی در بهار,استئوپاتی در تابستان,استئوپاتی …

علت و دلایل و درمان گیاهی درد حنجره و گلو موقع حرف زدن

علت و دلایل و درمان گیاهی درد حنجره و گلو موقع حرف زدن

درد حنجره درد حنجره ,درد حنجره نشانه چیست,درد حنجره و گلو,درد حنجره موقع حرف زدن,درد حنجره از چیست,درد حنجره هنگام حرف زدن,درد حنجره و گرفتگی صدا,درد حنجره گلو توضیحاتی در مورد درد …

علت و رژیم غذایی برای چاقی گلابی شکل در زنان و مردان

علت و رژیم غذایی برای چاقی گلابی شکل در زنان و مردان

چاقی گلابی شکل چاقی گلابی شکل ,چاقی گلابی شکل و درمان آن,چاقی گلابی شکل در مردان,چاقی گلابی شکل در طب سنتی,چاقی گلابی شکل زنان,چاقی گلابی شکل,چاقی گلابی شکل در مردان توضیحاتی در …

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن در سایت جسارت

خواص سماق در لاغری ,خواص سماق لاغری,خواص سماق برای لاغری,خواص سماق قرمز برای لاغری,سماق و چربی سوزی,سماق برای چربی سوزی,سماق و لاغری,رابطه سماق و لاغری,سماق لاغری,خوردن سماق و لاغری,سماق و ماست برای لاغری,ماست و سماق لاغری,رابطه سماق با لاغری,سماق لاغری شکم,خواص سماق لاغری,سماق برای لاغری خوبه,سماق برای لاغری خوب است,سماق باعث لاغری میشود,سماق برا لاغری,رژیم لاغری سماق,خوردن سماق برای لاغری,ماست و سماق برای لاغری

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن

خواص سماق در لاغری , خواص سماق لاغری , خواص سماق برای لاغری , خواص سماق قرمز برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

این گیاه اغلب در مناطق مدیترانه‌، جنوب ایتالیا و آسیای شرقی به ویژه در ایران دیده می ‌شود. انواع متنوعی دارد که برخی از آنها جنبه ‌ی تزیینی‌ داشته و اگر حواسمان نباشد، می ‌تواند موجب مسمومیت و خارش گردد.  در یونان باستان از چوب سماق برای رنگ آمیزی پارچه‌های پشمی استفاده می‌شده است و در کشور ایتالیا از این گیاه برای رنگ دادن به چرم استفاده می کردند.  در برخی از کشورها از سماق نوشیدنی تهیه می‌ کنند که برای تسکین درد معده و اختلالات گوارشی موثر است.

خواص سماق در لاغری

تا به حال چند راه را برای خلاص شدن از اضافه وزن امتحان کرده‌اید؟! چند دوره رژیم لاغری را نیمه‌کاره رها کرده‌اید؟! معمولا در هر جمعی که حاضر می‌شویم هر شخص نسخه‌ای برای لاغر شدن می‌پیچد و ما هم تا مدتی سرگرم به کار بردن آن می‌شویم. در میان روش‌های گوناگون این بار به شما پیشنهاد می‌کنیم خواص سماق برای لاغری را در روزچین بخوانید، شاید این نسخه ارزان قیمت مقبول بیفتند و کارگشا باشد.

خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از عمل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند. رادیکال های آزاد با تخریب سلول های بدن نقش مهمی در بروز انواع سرطان دارند. بنابراین آنتی اکسیدان ها از بروز سرطان ها جلوگیری می کنند.

خواص سماق لاغری

نام علمی سماق Rhus Coriaria است که در قدیم به آن سماک نیز می‌گفتند. در واقع فارسی آن سماک و معرب آن سماق است. سماق برای ما ایرانی‌ها خوراکی آشنایی است. یکی از سین‌های هفت‌سین سفره نوروز باستانی، نماد رنگ طلوع خورشید و سمبل صبر و بردباری است. چاشنی‌ای که رفیق جدانشدنی کباب کوبیده ناب ایرانی است. بد نیست کمی درباره خواص سماق بدانیم.  قبل از اینکه به خواص سماق برای لاغری اشاره کنیم، یک نکته مهم را فراموش نکنید: اگر می‌خواهید به شیوه درست و اصولی و بدون صدمه زدن به سلامتی‌تان لاغر شوید حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید. یادتان باشد که هیچ قرص، دارو و دمنوشی بدون تغذیه مناسب و ورزش باعث تناسب اندام شما نمی‌شود. پس هر روشی که به شما پیشنهاد می‌شود صرفا یک توصیه کمکی است و نه راه قطعی.

برای بیماران دیابتی مفید است، زیرا یکی از عوامل به وجود آمدن عوارض مختلف در دیابتی ها، ترکیب شدن گلوکز (قند خون) با پروتئین های حیاتی بدن است که به تغییر ساختار شیمیایی و عملکرد این پروتئین ها می انجامد. مطالعات نشان می دهد که سماق تا 81 درصد از بروز این فرایند جلوگیری می کند.

خواص سماق برای لاغری

سماق طبیعتی سرد و خشک دارد و سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C و امگا ۳ است. سماق به دلیل خاصیت چربی‌سوزی به افرادی که به دنبال لاغرکننده‌های طبیعی هستند، توصیه می‌شود.  سماق از بین برنده چربی، از بین برنده سلول‌های سرطانی، رسیدن به تناسب اندام، رفع تهوع، مناسب برای بیماران دیابتی، موثر در درمان آلزایمر، رماتیسم، نقرس، مشکلات قلبی-عروقی، اسهال مزمن و اسهال خونی، تقویت لثه‌ها، کنترل فشار خون و کمک به سلامت دستگاه گوارش از جمله فوائد سماق هستند.

علت افزودن سماق به کباب این است که خوردن گوشت کباب شده باعت تولید آنزیم‌هایی در بدن می‌شود که مضر هستند. سماق می‌تواند اثر این آنزیم ها را خنثی کند. – در رفع غلظت خون موثر است. خوردن گرد سماق با آب سرد از خونریزی داخلی جلوگیری می کند. غرغره ی جوشانده سماق برای ورم گلو و دهان مفید است. مالیدن آب جوشانده ی سماق روی محل ضربه دیده، از ورم آن جلوگیری می کند.

خواص سماق قرمز برای لاغری

گیاه سماق و دمنوش تهیه شده از آن چربی سوز است و باعث از بین رفتن چربی بدن می‌شود و به همین دلیل به تناسب اندام کمک می‌کند. بیشتر گیاهان دارویی باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می‌شوند.  بیشتر دمنوش‌های گیاهی به ویژه دمنوش سماق، سرشار از اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C هستند که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها، سلول‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده به حساب می‌آید. سماق نیروی کمکی خوبی برای دستگاه گوارش نیز محسوب می‌شود. مصرف سماق به بدن کمک می‌کند تا از شر رادیکال‌های آزاد به ویژه در دستگاه گوارش خلاص شود.

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن

خواص سماق در لاغری , خواص سماق لاغری , خواص سماق برای لاغری , خواص سماق قرمز برای لاغری

 گردی که روی میوه سماق می‏نشیند و به آن خاک سماق می‏گویند، بسیار قابض و کمی تلخ است و به علت داشتن املاح، از ترشحات بی رنگ زنانه جلوگیری می‏کند. منوراژی (خونریزی رحم) و خونریزی در فواصل قاعدگی را کاهش می دهد. خونریزی سینه (هموپتزی) را کم می کند.

سماق و چربی سوزی

طرز تهیه دمنوش سماق : یک تا دو قاشق سماق پودر شده را در آب جوش بریزید و مانند چای معمولی آن را دم کنید. چون طبیعت سماق سرد است پیشنهاد می‌کنیم کمی نبات سفید به آن اضافه کنید. بعد دمنوش را مدت کوتاهی کنار بگذارید تا ته‌نشین شود و از یک صافی ریز رد کنید تا کاملا صاف شود. حالا دمنوش سماق شما آماده است.

اسهال معمولی و اسهال خونی را برطرف می کند. کمپرس با سماق در التیام زخم، سوختگی، اگزما، ترک نوک سینه و عضو ضرب دیده موثر می باشد. برای رفع تهوع و استفراغ ، سماق را با زیره و آب سرد مخلوط کرده و مصرف نمایید. چای سماق برای کاهش تعریق به کار می رود.

سماق برای چربی سوزی

خوردن سماق تازه مسمومیت ایجاد می‌کند، بنابراین فقط از سماق خشک استفاده کنید، فراموش نکنید اگر طبعتان سرد است سماق را به تنهایی مصرف نکنید و حتما آن را با یک مصلح مانند نبات یا گیاهان با طبع گرم استفاده کنید. سماق تحریک کننده اشتها نیز هست و به دلیل اینکه حاوی تانن است یبوست‌زا نیز محسوب می‌شود. پس در خوردنش زیاده‌روی نکنید.  یادتان باشد اگر از بیماری خاص یا حساسیت غذایی رنج می‌برید قبل از مصرف دمنوش سماق یا سماق خشک با پزشک معالجتان مشورت کنید.

خواص سماق در لاغری

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.