خواص دم کردن داروهای گیاهی

خواص دم کردن داروهای گیاهی

خواص دم کردن داروهای گیاهی خواص داروهای گیاهی,فواید داروهای گیاهی,داروهای گیاهی درمانی,خاصیت داروهای گیاهی,خواص داروهای گیاهی درمانی,خواص داروهای گیاهی برای پوست,خواص داروهای گیاهی برای مو,خواص داروهای گیاهی برای جوانی,خواص داروهای گیاهی برای …

آشنایی با کاربرد های برگ بو+خواص این گیاه

آشنایی با کاربرد های برگ بو+خواص این گیاه

آشنایی با کاربرد های برگ بو+خواص این گیاه  برگ بو+خواص ،برگ بو و خواص آن،برگ بو و خواص،برگ بو چه خواصی دارد،خواص برگ بو در طب سنتی،خواص برگ بو چیست،خواص برگ بو …

طرز تهیه و خواص آب زغال اخته در دوران بارداری چیست

طرز تهیه و خواص آب زغال اخته در دوران بارداری چیست

آب زغال اخته آب زغال اخته ,آب زغال اخته تکدانه,آب زغال اخته چربی سوز,اب زغال اخته سن ایچ,آب زغال اخته چیست,آب زغال اخته تهیه,آب زغال اخته در بارداری توضیحاتی در مورد آب …

گل زیرفون

گل زیرفون ,گل زیرفون,عکس گل زیرفون,خواص گل زیرفون,چای گل زیرفون ,گل زیرفون و خواص آن,آشنایی با گل زیرفون,خاصیت گل زیرفون,مضرات گل زیرفون,خواص چای گل زیرفون

گل زیرفون

توضیحاتی در مورد گل زیرفون

گیاه زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی‌خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می‌کند. درخت زیرفون از دوره‌ی باستان شناخته ‌شده و یکی از آن گیاهانی است که به راحتی همه جا می‌روید. زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی‌خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می‌کند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و خواص و فواید مصرف چای گل زیرفون چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سم زدایی از بدن با گل زیرفون

همیشه توصیه می‌شود که در دوره‌هایی از سال بدن را از شر سموم انباشته‌شده در آن خلاص کنید. خوشبختانه گیاه زیرفون یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌سازی بدن محسوب می‌شود. گل‌های این گیاه معرق و مدر است یعنی این که علاوه بر درآوردن عرق باعث افزایش میزان ادرار شده و سموم را از بدن خارج می‌سازد.یک قاشق غذاخوری گل درخت زیرفون را با یک لیوان آب بجوشانید و روزانه دو تا سه مرتبه میل کنید. این کار را به مدت دو تا سه هفته انجام دهید.

خواب راحت با گل زیرفون

گیاه زیرفون برای شما شب و خواب راحتی را فراهم می‌کند به خاطر اینکه حاوی خواص آرام‌بخشی است و ضد استرس است. روش مصرف یک قاشق چای‌خوری گیاه خشک زیرفون را در یک فنجان آب جوش و به مدت 6 تا 10 دقیقه دم کنید. آن را با کمی عسل شیرین کرده و هر شب قبل از خواب میل کنید. می‌توانید این کار را به مدت 2 تا 3 هفته انجام دهید.

مقابله با نفخ و گل زیرفون

زیرفون برای مقابله با نفخ، گاز معده و سنگ کیسه‌ی صفرا پوست درخت زیرفون حاوی خواصی است که باعث تصفیه‌ی خون و تحریک ترشح و دفع صفرا می‌شود. در واقع این گیاه برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، ریفلاکس معده و همچنین رفع سنگ کیسه‌ی صفرا مفید است. روش مصرف برای مقابله با سنگ کیسه‌ی سفرا، مشکلات کبدی و نفخ می‌توانید از کپسول‌هایی که از پودر پوست درخت زیرفون تولید شده است استفاده کنید. این کپسول‌ها معمولاً در داروخانه‌ها موجود می‌باشد و شما می‌توانید با مشورت با پزشک یا داروساز از این کپسول‌ها مصرف کنید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از مصرف این کپسول‌ها حتماً با پزشکتان مشورت کنید. برای مقابله با مشکل ریفلاکس معده می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زیرفون خشک را با یک فنجان آب جوش دم کرده و میل کنید. در صورتی که مشکلاتتان رفع نشود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

تمیز کردن چشم و گل زیرفون

برای تمیز کردن چشم در صورت بروز ورم ملتحمه گیاه دارویی زیرفون اگر چشم‌هایتان قرمز و متورم شده یا پلک‌هایتان به هم می‌چسبند می‌توانید به سراغ زیرفون بروید. این گیاه یکی از درمانی‌های طبیعی برای مقابله و درمان ورم ملتحمه‌ی چشم می‌باشد. روش استفاده داخل یک فنجان آب جوش یک قاشق غذاخوری برگ خشک زیرفون بریزید و اجازه دهید دم بکشد. محلول را صاف کنید و روی یک دستمال یا کمپرس تمیز بریزید. اجازه دهید تا کمپرستان کمی خنک شود و سپس با آن چشمتان را تمیز کنید.

نقرس و گل زیرفون

زیرفون برای مقابله با اسید اوریک در صورت نقرس خاصیت ادرارآوری زیرفون باعث می‌شود که این گیاه‌درمانی طبیعی و موثر برای نقرس نیز باشد. این بیماری به دلیل افزایش اسیداوریک در مفاصل رخ می‌دهد و بیماری آزاردهنده‌ای نیز محسوب می‌شود. پوست درخت زیرفون تصفیه‌کننده‌ی خون است و به همین دلیل نیز باعث کاهش و رفع اسیداوریک می‌شود. روش مصرف یک قاشق غذاخوری گل خشک زیرفون را در یک لیوان آب ریخته و بجوشانید. می‌توانید روزانه دو تا سه مرتبه از آن بنوشید. حواستان باشد که این کار را بیش از دو تا سه هفته ادامه ندهید. توجه داشته باشید که دم کرده‌ی گیاه زیرفون نمی‌تواند جایگزین داروهای معمول برای مقابله با نقرس باشد. شما می‌توانید از این گیاه در کنار داروهای خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم نظر پزشکتان را نیز در این خصوص جویا شوید.

رفع استرس و اضطراب با گل زیرفون

اگر دچار استرس و اضطراب شده‌اید می‌توانید به سراغ زیرفون بروید که آرامشبخش و ضد استرس است. گل‌های این گیاه حاوی خواص آرام‌بخشی هستند که سیستم عصبی را آرام کرده و استرس و اضطراب را از بین می‌برند. روش مصرف یک لیتر آب بجوشانید و 5 گرم گل خشک زیرفون را در آن ریخته و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد. هر شب قبل از خواب و به مدت دو تا سه هفته 1 فنجان از آن بنوشید. توجه داشته باشید که گیاه زیرفون می‌تواند تأثیر مثبتی روی بیماران مبتلا به آلزایمر نیز داشته باشد. این بیماری که یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است علائمی مانند اضطراب و افسردگی نیز به جا می‌گذارد.

تسکین سردرد با گل زیرفون

زیرفون برای تسکین سردرد و میگرن از آنجایی که زیرفون خواص آرام‌بخشی دارد می‌تواند برای کاهش سردردهای عصبی و همچنین سردردهای میگرنی مفید باشد. روش مصرف یک لیتر آب جوشانده و یک قاشق غذاخوری گل خشک زیرفون را در آن ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. محلول را صاف‌کرده و در مواقعی که سردرد به سراغتان می‌آید میل کنید. می‌توانید روزانه تا سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

زیبایی پوست با گل زیرفون

زیرفون برای زیبایی پوست و موها زیرفون یک درمان طبیعی برای زیبایی پوست و مو است. دم کرده‌ی این گیاه می‌تواند باعث خوش آب و رنگ شدن پوست شده، چین و چروک را کاهش دهد و همچنین لک‌های قهوه‌ای روی پوست را کم‌رنگ‌تر کند. این گیاه همچنین برای رشد سریع موها و تقویت آن‌ها مفید است. افزودن آن به آب حمام باعث نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست می‌شود. روش استفاده حمام با زیرفون برای لطافت پوست: برای این کار 100 گرم گل زیرفون را در یک لیتر آب به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید و سپس صاف کنید. این محلول را به آب حمام اضافه کرده و در آن غوطه‌ور شوید.لوسیون زیرفون برای پوست صورت 40 تا 50 گرم گل زیرفون را در یک لیتر آب و به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید. محلول به دست آمده را صاف و خنک کنید و روی چین و چروک و لک‌های قهوه‌ای بزنید. توجه توجه توجه داشته باشید که مصرف این گیاه برای کودکان زیر 12 سال ممنوع است. توصیه می‌شود بیشتر از میزان اشاره‌شده مصرف نشود.

زیرفون یا نمدار

نمدار، زیرفون، نرمدار (نام علمی: Tilia) نام جنسی از درخت‌ها است. این درخت از تیرهٔ پنیرکیان (Malvaceae) راسته پنیرک‌سانان (Malvales) است. در حدود ۳۰ گونه درخت در جنس نمدار وجود دارد. نمدار پیش از این در تیره نمداریان (Tiliaceae) ) رده‌بندی می‌شد ولی در ایران این گیاه پژوهش‌های جدید نشان داد که از نظر ژنتیکی باید در تیره پنیرکیان قرار گیرد. ابن درخت به صورت پراکنده در جنگلهای شمال ایران می‌روید، چوبی نرم، راست تار، و سبک دارد. قابل ورق شدن است و وزن مخصوص آن ۰/۵۲ است ، نقش و نگار مشخصی ندارد. به رنگ صورتی روشن یا کدر است و بافت آن ریز است.

گیاه شناسی گل زیرفون

درخت نمدار قبل از این در تیره نمداریان ( (Tiliaceae رده‌بندی شده اما تحقیقات جدید نشان داد که از نظر ژنتیکی باید در تیره پنیرکیان قرار بگیرد.ابن درخت به صورت پراکنده در جنگل های شمال ایران قابل رویش است و دارای چوبی نرم، راست تار، وسبک است و همچنین قابل ورق شدن است و وزن مخصوص آن ۰/۵۲ است ، نقش و نگار مشخصی نداشته و به رنگ صورتی روشن یا کدر است و بافت آن ریز است. زیرفون برگ بزرگ، درختی گنبدی شکل با سرعت رشد متوسط که در نهایت ممکن است به بلندی ۴۰ متر رسیده شود و ساقه های جوان به رنگ قرمز مایل به قهوه ای بوده و سپس پوست تنه به خاکستری تیره تغییر رنگ داده شود و دارای شیار و شکاف های ظریف بوده و شاخه های ان به سمت بالا و با زاویه باز انتشار پیدا و گل هایی نسبتاً بزرگ با عطری قوی به رنگ زرد است .

تکثیر زیرفون

تکثیر زیرفون تلقیح زیرفون معمولاً از سن ۲۰ سالگی شروع شده و از آن به بعد هر ساله میوه داده و میوه ها را در پائیز گرد آورده و در زیر ماسه نگاهداری نموده و در بهار کشت میشود که این دانه ها سال بعد روییده شده و نهال جوان دارای رشدکند بوده و می توان آن را از محلی به محل دیگر منتقل نمود.

ترکیبات گل زیرفون

ترکیبات موجود در زیرفون: در گل های زیرفون اسانسی حاوی فارنسول وجود داشته و شامل تانن و قند بوده

خواص دارویی گل زیرفون

زیرفون برمبنای طب سنتی ایران، دارای طبیعتی گرم وخشک بوده و از نظر خواص دارویی، این گیاه ضد تشنج، آرام کننده، معرق و مدر بوده و اگرچه زیر فون نوع cordata ( با برگ کوچک) به عنوان گونه های طبی ارجح مطرح شده اما از زیر فون با برگ های بزرگ نیز در طب سنتی استفاده می شود. گل های خشک شده این گیاه دارویی تا حدی شیرین و چسبنده بوده و میوه آن تا حدی شیرین و دارای موسیلاژ میباشد. چای زیرفون(دم نوش زیرفون) به دلیل داشتن اسانس فرار و معطر که در گل ها ، لذت بخش بوده و گل ها، برگ ها، چوب و ذغال حاصل از چوب در طب مورد قرار میگیرد و مواد مؤثر موجود در گل ها عبارتند از فلاونوئید ها که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده، اسانس های فرار و مواد موسیلاژی که دلیل تسکین و کاهش التهاب می گردند. این گیاه دارای تانن است که به عنوان قابض کننده عمل می کند. از گل های زیر فون در سرماخوردگی ، سرفه، تب، عفونت ،پایین بردن تپش قلب، التهاب، فشارخون بالا، سر درد به خصوص میگرن، به عنوان مدر، آنتی اسپاسمودیک و مسکن مورد استفاده میباشد. در آرام کردن هیستری، گل ها را در حمام آب گرم مورد استفاده قرار داده و برای تسکین اضطراب ، سؤ هاضمه، تپش نامنظم قلب و استفراغ ناشی از اضطراب مورد استفاده قرار میگیرد. از برگ ها برای ایجاد تعریق در کاهش تب استفاده شده و از چوب زیرفون در بیماری های کبد و کیسه صفرا و سلولیت استفاده شده و چوب زیر فون را سوزانده و به زغال تبدیل کرده و در درمان بیماری های روده می خورند و در موضع برای درمان خیز یا عفونت به ویژه در سلولیت یا زخم های ساق پا استفاده میگردد نتایج بررسی های انجام شده حاکی از آن است که زیر فون اثر کاهش دهنده گویچه های سرخ داشته و از حالت چسبندگی و قابلیت انعقاد خون خواهد کاست و خون را رقیق می کند ودلیل کم شدن التهاب نیز میباشد و چوب بخش سطحی این درخت دارای اثر گشاد کننده عروق قلب بوده و برای درمان آنژین صدری مفید بوده. فرآورده های دارویی این گیاه دارویی برطرف‌کننده التهاب و آرام بخش بوده میتوان به عنوان مسکن طبیعی از ان استفاده کرد و به همین دلیل آن را به خصوص به اشخاص عصبی، افرادی که به بی‌خوابی مزمن مبتلا میباشند، افرادی که زندگی پر اضطرابی وچراسترسی دارند، کودکان و سالخوردگانی که به سختی می‌خوابند توصیه شده حتما از ان استفاده کنندو زیرفون یکی از اجزای دم کرده تقویتی بوده و چنانچه دم کرده مزبور به طور منظم نوشیده شود برای شخص‌، شب آرام، صبح پر نشاط و روز پر تحرکی را فراهم خواهد ساخت بطور کلی دمنوش زیرفون ضد ناراحتی‌های عصبی و تشنج میباشد و همچنین دمنوش زیرفون برای کسانی که مبتلا به نقرس و رماتیسم هستند، مفید بوده و که گیاه زیرفون تأثیر مثبتی را بر روی بیماران مبتلا به آلزایمر داشته است.

دمنوش گل زیرفون

استعمال خارجی فراورده‌های دارویی این گیاه ، در التیام زخم‌های ناشی از سوختگی، آبسه‌ها و ورم‌ها تاثیر فوق العاده ای دارد و دمنوش زیرفون باعث تحریک ترشح عرق شده و به این ترتیب در دفع سموم بدن موثر بوده. ساقه گیاه زیرفون به عنوان ماده دارویی در درمان بیماری های چشمی مورد استفاده قرار میگیرد از جمله خواص دیگر بسیار عالی گیاه زیرفون که آن را محبوب دوستداران زیبایی پوست و مو کرده این بوده که خاصیت بی نظیر آن در رفع مشکلات پوست و مو است زیرا شستشوی صورت و موها با زیرفون باعث درخشندگی و زیبایی موها و صورت میشود

بیشتر بخوانید : گل پامچال ♥ گل لادن ♥ گل چهل سکه ♥ گل ختمیگل میخک

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.