اضطراب و افسردگی ؛ علائم و درمان در کودکان و بارداری

اضطراب و افسردگی ؛ علائم و درمان در کودکان و بارداری

اضطراب و افسردگی در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد به اضطراب و افسردگی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. درمان اضطراب و …

علت و علائم و درمان عفونت سلولیت دندان عقل چیست

علت و علائم و درمان عفونت سلولیت دندان عقل چیست

سلولیت دندان سلولیت دندان ,سلولیت دندانی,سلولیت دندان عقل,درمان سلولیت دندان,درمان سلولیت دندان,عفونت سلولیت دندان,سلولیت عفونی دندان,علایم سلولیت دندان توضیحاتی در مورد سلولیت دندان لثه و دندان به دلیل امکان ورد باکتری های …

طرز تهیه و بهترین مارک ماسک مو برای موهای دکلره شده خانگی با آلوورا  چیست

طرز تهیه و بهترین مارک ماسک مو برای موهای دکلره شده خانگی با آلوورا چیست

ماسک مو ماسک مو ,ماسک مو خانگی,ماسک مو گارنیر,ماسک مو چیست,ماسک مو با آلوورا,ماسک مو برای موهای خشک,ماسک موز برای مو,ماسک موز برای لک صورت,ماسک موز توضیحاتی در مورد ماسک مو ماسک …

فواید درمانی و خواص چای سیاه در طب سنتی

فواید درمانی و خواص چای سیاه در طب سنتی در سایت جسارت

خواص چای سیاه ,خواص چای سیاه در طب سنتی,خواص چای سیاه برای لاغری,خواص چای سیاه در بارداری,خواص چای سیاه طب سنتی,مضرات چای سیاه در طب سنتی,خواص چای سیاه از نظر طب سنتی,فواید چای سیاه از نظر طب سنتی,فواید چای سیاه برای لاغری

فواید درمانی و خواص چای سیاه در طب سنتی

خواص چای سیاه , خواص چای سیاه در طب سنتی , خواص چای سیاه برای لاغری , خواص چای سیاه در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به فواید درمانی و خواص چای سیاه در طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف هرگونه مواد خوراکی اگر به اندازه کافی و معقول باشد نه تنها خطری برای بدن ندارد بلکه مفید نیز است اما چنانچه همین ماده خوراکی بیشتر از حد معمول و نادرست مصرف شود، مضرات بسیاری برای بدن در پی دارد، چای سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست و مصرف بیش از حد آن آسیب های فراوانی به بدن وارد می کند.

خواص چای سیاه

خواص چای برای درمان و حفظ سلامت بدن : چای سیاه که پراستفاده ترین چای در دنیای غرب است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند اما آیا می دانید همین خواص چای سیاهی که هر روز دم می کنید و نوش جان می کنید دارای فوایدی بسیار زیادی است؟

فواید درمانی و خواص چای سیاه در طب سنتی

خواص چای سیاه , خواص چای سیاه در طب سنتی , خواص چای سیاه برای لاغری , خواص چای سیاه در بارداری

در چای سیاه ماده ای به نام تئین وجود دارد که موجب افزایش ضربان قلب می شود و مصرف بیش از حد آن برای افرادی که ضربان قلب آنها بیشتر از 80 است، توصیه نمی شود. به دلیل وجود همین ماده در چای و در صورت مصرف بیش از حد، موجب تهییج اعصاب و بروز عصبانیت شده و در برخی خانم‌ها موجب بروز اضطراب می شود.

خواص چای سیاه در طب سنتی

محتویات چای : برگ چای، دارای کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، پیگمان های فلاونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین است.   چای از تشکیل لخته های خونی در سرخرگ های اصلی جلوگیری می کند. پلاک ها در واقع ترکیبی از چربی خطرناک و کلسترول هستند.محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که فالونوئید داخل چای سیاه باعث کاهش LDL – کلسترول بدخون  میشود که میتواند منجر به حملۀ قلبی و مغزی شود. علاوه بر آن، مردهائی که بیش از 4 فنجان چای سیاه در روز مینوشند، نسبت به مردانی که فقط دو یا سه فنجان چای سیاه در روز مینوشند، به مراتب در معرض خطر کمتری برای سکتۀ مغزی هستند. هر یک فنجان چای بین 150 تا 200 میلی گرم فلاوونوئید دارد. علاوه بر این ها میزان فلاوونوئید موجود در چای سیاه درست به همان اندازه چای سبز است.

فواید درمانی و خواص چای سیاه در طب سنتی

خواص چای سیاه , خواص چای سیاه در طب سنتی , خواص چای سیاه برای لاغری , خواص چای سیاه در بارداری

این مسئله مهم است که چای در چه ساعتی از روز مصرف شود و توصیه بر این است که به علت خالی بودن معده، افراد یک ساعت قبل از غذا از نوشیدن چای پرهیز کنند.  بلافاصله بعد از غذا نیز نباید چای مصرف شود؛ چرا که مصرف چای بلافاصله پس از غذا به کاهش جذب اسید فولیک، آهن و کلسیم در بدن منجر شده و به مرور مشکلاتی همچون پوکی استخوان در افراد را به دنبال خواهد داشت.

خواص چای سیاه برای لاغری

تاثیر مثبت نوشیدن چای سیاه در کاهش خطر حمله قلبی : پزشکان دانشگاه غرب استرالیا در یک بازبینی جدید یادآور شدند که نوشیدن منظم چای سیاه یا چای سبز می تواند 11 درصد خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را کاهش دهد. متخصصان تغذیه معتقدند که به لحاظ تحویل آنتی اکسیدان ها، دو فنجان چای معادل پنج نوبت مصرف سبزیجات یا دو عدد سیب حاوی آنتی اکسیدان ها است. مزایای چای به طور چشمگیری به خاطر محتوای فلاوونوئید آن است.   چای سیاه همچنین میتواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود. محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنام TF-2 در چای سیاه باعث میشود سلولهای سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به خودکشی بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلولهای سالم ندارد. چای سیاه میتواند میکروبها از جمله میکروبهائی که باعث اسهال، ذاتالریه، التهاب مثانه، و عفونتهای پوستی میشوند را خنثی کند. از خواص دیگر چای سیاه کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندانها، کاهش میزان کلسترول، تسکین آرتروز ،از بین بردن تبخال و شاید هم کمک به سوختن چربی باشد.  نوشیدن مرتب چای، حافظه را تقویت کرده و راه جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر است.

فواید درمانی و خواص چای سیاه در طب سنتی

خواص چای سیاه , خواص چای سیاه در طب سنتی , خواص چای سیاه برای لاغری , خواص چای سیاه در بارداری

چای مرغوب، تقویت کننده معده و محکم کننده دهانه آن است و اگر به آن مواد آروماتیک (عطردهنده) افزوده نشود و دیردم، دبش، گس و قدری تلخ‌مزه باشد، دهانه معده را محکم کرده، از طریق افزایش تونوسیته عضلات صاف اسفنکتر تحتانی مری، جلوی ریفلاکس را می گیرد.

خواص چای سیاه در بارداری

خواص درمانی چای * پیشگیری، تسکین علایم و تسریع بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا * ضد عفونی کننده و پیشگیری از بوی بد دهان * پیشگیری و کاهش اثرهای دیابت نوع دوم * حفظ تعادل آب و الکترولیت های بدن * رفع خستگی و استرس* پیشگیری و التیام درد بیماری آرتروز   * کاهش علایم مواد حساسیت زا * کاهش علایم عارضه پارکینسون * بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کند کردن گسترش عفونت ویروس اچ.آی.وی در بدن * پیشگیری از پوکی استخوان * کند کننده روند پیری * جلوگیری از لخته شدن خون و رسوب چربی در رگ های خونی * تصفیه خون و کنترل فشار خون و کلسترول * بهبود عملکرد مغز و افزایش هوشیاری * افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن * افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن * آثار ضد التهابی * رفع لک و آکنه از روی پوست

خواص چای

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.