علت های ورم پا بعد از زایمان و رفع ورم در خانه

علت های ورم پا بعد از زایمان و رفع ورم در خانه

علت های ورم پا بعد از زایمان و رفع ورم در خانه ورم پا بعد از زایمان,ورم پا بعد از زایمان,ورم پا پس از زایمان,علت ورم پا بعد از زایمان,ورم پا بعد …

هر آنچه باید درباره سرطان دهان بدانید

هر آنچه باید درباره سرطان دهان بدانید

هر آنچه باید درباره سرطان دهان بدانید سرطان دهان,بيماري سرطان دهان,سرطان دهان در بارداري,علائم سرطان دهان,درمان سرطان دهان,درمان سرطان دهان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان سرطان دهان,سرطان دهان را چگونه …

وقتی دوش حمام خطرناک است

وقتی دوش حمام خطرناک است

وقتی دوش حمام خطرناک است مایکوباکتریم غیرسلی,بیماری مایکوباکتریم غیرسلی,مایکوباکتریم غیرسلی در بارداری,علائم مایکوباکتریم غیرسلی,درمان مایکوباکتریم غیرسلی,درمان مایکوباکتریم غیرسلی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان مایکوباکتریم غیرسلی,مایکوباکتریم غیرسلی را چگونه درمان کنیم,مایکوباکتریم …

قرص بیوتین

قرص بیوتین ,قرص بیوتین کانادایی,قرص بیوتین برای چیست,قرص بیوتین المانی,قرص بیوتین 10000,قرص بیوتین 5 میلی گرم,قرص بیوتین 300,قرص بیوتین 5000,قرص بیوتین کانادا,قرص بیوتین چیست,قرص بیوتین 5 چیست,قرص بیوتین ۵ چیست,قرص Biotin چیست

قرص بیوتین

توضیحاتی در مورد قرص بیوتین

قرص بیوتین ، قرص ویتامینی است. بیوتین یکی از ویتامین هایی است که هم به صورت قرص بیوتین و هم به میزان کمی در غذاهایی که می خوریم موجود است. این دارو از ویتامین های گروه B است. اگر به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهید بهتر است مصرف این ویتامین را در برنامه غذایی خود قرار دهید. بیوتین ویتامینی است که به مقدار کم در بسیاری از غذاها موجود است. نام های دیگر آن، کوآنزیم R، ویتامین B7، ویتامین H و فاکتور W است. بیوتین (ویتامین H): از گروه ویتامین های ب کمپلکس است که با متابولیزه کردن سریع چربی ها و پروتئین ها در بدن شما به تولید انرژی لازم برای فعالیت های روزمره می انجامد و سیستم عصبی تان را یاری می دهد. بیوتین در گروه ویتامین های محلول در آب هست و بدن انسان قادر به ذخیره سازی آن نیست. بیوتین از ترکیبات اصلی آنزیم هایی است که در شکسته شدن و جذب پروتئین ها، چربی ها و سایر مواد غذایی در بدن نقش اساسی دارند. یکی از عوامل اصلی ریزش مو کمبود بیوتین در بدن است، به همین دلیل مصرف روزانه بیوتین برای نگه داشتن میزان بیوتین بدن در سطح کافی توصیه می شود.در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و زمان مصرف قرص بیوتین و بپانتین چیستمی پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص بیوتین چیست

توجه داشته باشید که قرص بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B و محلول در آب است که با نام H هم شناخته می‌شود.♥دریافت کافی این ویتامین به سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. «بیوتین» یکی از ویتامین‌های محلول در آب از گروه B (ب کمپلکس) است که گاهی با نام‌های ویتامین B۷ یا ویتامین H نیز شناخته می‌شود. بیوتین جزو ویتامین‌های گروه B و محلول در آب است. این ویتامین در متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و تولید انرژی در بدن تاثیر زیادی دارد. در مواد غذایی گوناگون، هم به شکل بیوتین و هم به شکل نوعی ترکیب پروتئینی پیدا می‌شود. میزان دسترسی بدن به بیوتین و جذب آن از انواع غذاها متفاوت می‌باشد.

تاثیر قرص بیوتین در بدن

 – ارتقاء سیستم انرژی بدن – کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن – کمک به کاهش ریزش مو، ضخیم شدن موهای نازک شده، افزایش حجم و درخشندگی آنها – حفظ سلامت استخوان ها به واسطه وجود کلسیم – کمک به افزایش استقامت ناخن ها و جلوگیری از شکسته شدن آنها – کمک به کنترل قند خون در بیماران دیابتی نوع دوم – کمک به بهبود حس چشایی در بیمارانی که حس چشایی خود را از دست داده اند. – کمک به درمان علائم نورپاتی (درد و سوزش در دستها و پاها) بخصوص در بیماران دیابتی  . مصرف توأم بیوتین و کروم به کنترل قندخون در افراد دیابتی کمک می‌کند. خصوصاً آن دسته از دیابتی‌هایی که قند خونشان با دارو به سختی کنترل می‌شود. بیوتین می‌تواند تا حدی گزگز شدن اندام‌ها (اصطلاحاً سوزن سوزن شدن) در افراد دیابتی را بهبود بخشد. در مطالعاتی که انجام شده چنین به نظر می‌رسد که استفاده‌ هم‌زمان بیوتین و روی می‌تواند منجر به کاهش ریزش مو شود. درواقع دریافت کافی ‌این ویتامین به سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. به گونه‌ای که گاهی با مصرف قرص بیوتین بهبود مشخصی در سلامت آن‌ها ‌ایجاد می‌گردد. پزشکان در بعضی از موارد ریزش مو از قرص بیوتین استفاده می‌کنند. در مشکلاتی مثل التهاب روده، روده تحریک‌پذیر و یا اسهال مزمن، بنا به نظر پزشک متخصص می‌توان از قرص بیوتین استفاده کرد. این ویتامین در حفظ سلامت بافت عضله، مغز استخوان و سیستم عصبی نیز موثر می‌باشد. دریافت مقدار مناسب بیوتین به کنترل وزن بدن، سلامت قلب و کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. استفاده از قرص بیوتین می‌تواند میزان شکنندگی ناخن‌های دست و پا را در افرادی که ناخن‌های شکننده دارند، کاهش دهد.

قرص بیوتین و کمبود آن

کمبود بیوتین ممکن است در بارداری، تغذیه با لوله در طولانی مدت، سوء تغذیه و کاهش وزن سریع به وجود بیاید. البته به نظر می‌رسد سیگار نیز از جمله عواملی باشد که در کمبود بیوتین نقش داشته باشد. معمولاً بیوتین به صورت مکمل (خوراکی یا تزریق) در مواردی مانند ریزش مو، شکستگی ناخن‌ها، التهابات پوستی در نوزادان، دیابت و در افسردگی متوسط و همچنین سایر موارد کمبودی که نام برده شد، تجویز می‌شود. کمبود بیوتین به ندرت اتفاق می افتد چون بدن به مقدار بسیار کم به آن نیاز دارد و این ویتامین در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود. مشکلات روده ای، داروهای ضد تشنج و مصرف آنتی بیوتیک به مدت طولانی سبب از بین رفتن بیوتین و کمبود آن در بدن می گردند. همچنین مصرف چای و قهوه بعد از غذا و خوردن سفیده تخم مرغ خام مانع جذب بیوتین در روده ها می شوند. 

علائم کمبود بیوتین

علائم کمبود بیوتین در بدن عبارتند از خشکی پوست، شوره سر، موهای شکننده و نازک، مو خوره، ریزش مو، مشکلات گوارش از قبیل یبوست، اسهال و بی اشتهایی. تحقیقات نشان می دهند کمبود بیوتین باعث افزایش اختلال در متابولیزم گلوگز در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می گردد. باکتری های مفید در روده ها می توانند مقداری بیوتین تولید کنند. این باکتری ها در اثر مصرف آنتی بیوتیک ها براحتی از بین می روند و به همین دلیل مصرف آنتی بیوتیک موجب کمبود این ویتامین در بدن انسان می شود.

نحوه و روش مصرف قرص بیوتین

با توجه به اینکه عوارض مصرف بیوتین بسیار نادر است، پزشکان تاکید بر محدود کردن زیاد این ویتامین نمی­‌کنند و مقادیر زیر را برای گروه­‌های سنی مختلف کافی می‌­دانند. نوزادان 0 تا 12 ماه = روازنه 7 میکروگرم کودکان1 تا 3 سال = روزانه 8 میکروگرم کودکان 4 تا 8 سال = روزانه 12 میکروگرم 9 تا 13 سال = روزانه 20 میکروگرم 14 تا 18 سال = روزانه 25 میکروگرم 18 سال به بالا و خانم­های باردار = روزانه 30 میکروگرم خانم‌­های شیرده = روزانه 35 میکروگرم در اغلب موارد رژیم­‌های سالم روزانه یا حتی مصرف مولتی ویتامین­‌ها این نیاز روزانه را می­‌تواند رفع کند. منابع غذایی بیوتین عبارتند از: غلات کامل، زرده تخم مرغ، گوشت­‌های ارگانیک، ماهی­‌های آب شور، مرغ و حبوبات.

عوارض قرص بیوتین

بیوتین به تنهایی برای بدن ما سمی نیست و یک ویتامین محلول در آب است اما با این وجود بدن ما نمی‌­تواند مقادیر زیاد آن را ذخیره و تحمل کند. البته این عوارض در افراد بسیار نادر بوده و کمتر به چشم می­‌خورد اما با این حال ما به آنها می­‌پردازیم. 1- بررسی­‌ها نشان می­‌دهند افزایش جذب بیوتین موجب تعرق زیاد و نیاز به ادرار کردن غیر معمول را در افراد به وجود می آورد. 2- مرکز پزشکی مریلند طی یک بررسی اعلام کرده بیوتین برای تقویت موها و ناخن­‌ها ضروری است بنابراین اگر ناخن­‌هایتان رشد غیر طبیعی پیدا کرده احتمالا از عوارض مصرف این دارو است. 3- دانشگاه پزشکی واشنگتن اشاره کرده که برخی از کسانی که از این داور مصرف می­‌کنند دچار عوارضی مثل تهوع خفیف، درد معده و اسهال می­شوند. 4- همچنین مصرف این دارو همزمان با انواع دیگر ویتامین ب به خصوص در افراد میانسال موجب بروز بیماری بسیار نادری می­شود که در آن خون و هوا حفره­های نزدیک ریه‌­ها را پر می­کند. 5- موسسه ملی سلامت آمریکا مصرف این دارو را در دوران بارداری و شیر دهی بدون خطر اعلام کرده و معتقد است هیچ گونه عوارضی در همزمانی با مصرف داروهای گیاهی یا دیگر ویتامین­‌ها ندارد.

نشانه کمبود بیوتین در بدن

نازک شدن موها (اغلب با تغییر رنگ مو) حلقه قرمز رنگ و پوسته‌ای، دور چشم‌ها، بینی و دهان علائم عصبی از جمله افسردگی، بی‌حالی و توهم حس خارش در بازوها و پاها توجه: معمولاً آزمایش خاصی برای تشخیص کمبود بیوتین در بدن وجود ندارد و آن‌ را اغلب از روی علائم کمبود، شناسایی می‌کنند. کمبود این ویتامین هم بسیار نادر است و در صورت مصرف برخی داروها مثل آنتی بیوتیک در بلند مدت به وجود می آید. همچنین مصرف زیاد سفیده تخم مرغ به تنهایی هم به دلیل ترکیباتی که دارد مانع از جذب این ماده در بدن شما می­‌شود. در صورت کمبود بیوتین در بدن شما، علائم آن به شکل زیر خواهد بود: 1- قسمت­‌هایی از پوست صورت شما قرمز رنگ می­‌شود. 2- مشکلات روحی مثل افسردگی، مشکلات عصبی، ضعف، بی حسی و سوزن سوزن شدن اندام­‌ها به سراغتان می آید.

بیوتین

بیوتین بصورت طبیعی در خیلی از خوراکی‌ها وجود دارد. غلات سبوس‌دار، نان سبوس‌دار، تخم‌مرغ، لبنیات، آجیل، ماهی سالمون و مرغ سرشار از بیوتین هستند. همچنین جگر، قلوه، شیر، برنج قهوه‌ای، حبوبات، مغزها (گردو، بادام، فندق و…)، اسفناج، براکلی، گل کلم و … از منابع غنی و خوب بیوتین محسوب می‌شوند. بیوتین درون غذا معمولا به پروتئین جسیبده است و جذب پایینی دارد. معمولاً یک تخم مرغ پخته 13 تا 25 میکروگرم و هر 90 گرم جگر پخته حدود 27 تا 35 میکروگرم بیوتین دارد.در همه گروه‌های سنی، با استفاده درست از تمام گروه‌های اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت و تخم‌مرغ، شیر و لبنیات در برنامه غذایی روزانه، می‌توان از تامین کافی‌ این ویتامین مطمئن شد و نیازی به استفاده از قرص بیوتین نمی‌باشد.

قرص بیوتین در بارداری و شیردهی

به نظر می‌رسد که قرص بیوتین مکملی بی‌خطر حتی در مقادیر مصرف بالا می‌باشد. با این حال اگر شما باردار هستید و یا شیر می‌دهید می‌بایست قبل از مصرف آن با پزشک صحبت کنید و از مصرف خودسرانه پرهیز کنید

قرص بیوتین و ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مناسب است. به عنوان یک ویتامین محلول در چربی شناخته شده است و باعث بهبود چربی مناسب برای رشد مو می شود. این نوع ویتامین از زود سفید شدن مو جلوگیری می کند. برخی منابع حاوی بیوتین شامل جیگر، زرده تخم مرغ، مخمر و شیر است. نام های دیگر بیوتین ویتامین اچ (Vitamin H) و ویتامین ب۷(B7) می باشد| از آنجا که بیوتین نقش مهمی در سلامت موها ایفا می کند به آن ویتامین H گفته می شود. بیوتین جز ویتامین های گروه ب است. بیوتین به عنوان یک کوآنزیم به بدن در متابولیزم چربی ها| پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک می کند| کوآنزیم به مواد شیمیایی گفته می شود که برای تولید و فعالسازی آنزیم ها در بدن مورد استفاده قرار می گیرند. بیوتین برای حفط سلامت ناخن ها| پوست و موها الزامی است به همین جهت در اکثرا مکمل ها و محصولاتی که برای کمک به درمان ریزش موها و مشکلات پوستی تولید می شوند وجود دارد.

منابع طبیعی بیوتین

منابع غنی از بیوتین سفیده تخم مرغ، جگر و مخمرها هستند. برای اطمینان از دریافت بیوتین کافی، باید سعی کنیم این مواد را در برنامه غذایی‌مان مصرف کنیم: جگر، گل کلم، موز، سفیده تخم مرغ پخته، ساردین، حبوبات، قارچ و مخمر و محصولات تخمیری، بادام و پیاز. معمولاً یک تخم مرغ پخته 13 تا 25 میکروگرم و هر 90 گرم جگر پخته حدود 27 تا 35 میکروگرم بیوتین دارد. در همه گروه‌های سنی، با استفاده درست از تمام گروه‌های اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت و تخم‌مرغ، شیر و لبنیات در برنامه غذایی روزانه، می‌توان از تامین کافی‌ این ویتامین مطمئن شد و نیازی به استفاده از قرص بیوتین نمی‌باشد. 

قرص بیوتین

در صورت کمبود این ماده یا عوارض ناشی از آن شما حتما با دیدن علائم حتما باید به مراکز پزشکی مراجعه کنید، این علائم به راحتی توسط پزشک تشخیص داده شده و عوامل ناشی از آن برای شما مشخص خواهد شد، بنابر این سعی نکنید خودتان بیماری و راه‌­های درمان آن را تشخیص دهید و به تذکرات پزشک برای درمان بیماری توجه کامل داشته باشید. – در مطالعاتی که انجام شده چنین به نظر می‌رسد که استفاده‌ی هم زمان بیوتین و روی می‌تواند منجر به کاهش ریزش مو شود. – در مطالعات انجام شده شواهدی وجود دارد که مصرف توأم بیوتین و کروم به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک می‌کند؛ خصوصاً آن دسته از دیابتی‌هایی که قند خون‌ شان با دارو به سختی کنترل می‌شود. – بیوتین می‌تواند تا حدی گزگز شدن اندام‌ها (اصطلاحاً سوزن سوزن شدن) در افراد دیابتی را بهبود بخشد. – بیوتین می‌تواند میزان شکنندگی ناخن‌های دست و پا را در افرادی که ناخن‌های شکننده دارند، کاهش دهد. – تا کنون تداخل خاصی بین بیوتین و سایر داروها دیده نشده است.

بیشتر بخوانید : قرص بتاهیستین ♥ قرص ب کمپلکس ♥ قرص بیهوشی ♥ قرص بیزاکودیل قرص باکلوفن

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.