دید و بازدیدهای نوروزِی مشکلات قلبی را کاهش می دهد

دید و بازدیدهای نوروزِی مشکلات قلبی را کاهش می دهد

دید و بازدیدهای نوروزِی مشکلات قلبی را کاهش می دهد مشکلات قلبی,بيماري مشکلات قلبی,مشکلات قلبی در بارداري,علائم مشکلات قلبی,درمان مشکلات قلبی,درمان مشکلات قلبی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان مشکلات قلبی,مشکلات …

پيشنهادهايی برای جلوگيری از تب و بدن درد و …

پيشنهادهايی برای جلوگيری از تب و بدن درد و …

پيشنهادهايی برای جلوگيری از تب و بدن درد و … بدن درد,بیماری بدن درد,بدن درد در بارداری,علائم بدن درد,درمان بدن درد,درمان بدن درد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان بدن درد,بدن …

از کجا بفهمیم کف پایمان صاف است و معافیم؟

از کجا بفهمیم کف پایمان صاف است و معافیم؟

از کجا بفهمیم کف پایمان صاف است و معافیم؟ کف پای صاف,بيماري کف پای صاف,کف پای صاف در بارداري,علائم کف پای صاف,درمان کف پای صاف,درمان کف پای صاف با طب سوزني,مواد غذايي …

سرطان پا

سرطان پا ,سرطان استخوان,سرطان قوزک پا,آیا سرطان استخوان کشنده است,درمان سرطان استخوان,لمس توده در ساق پا,سرطان ساق پا,انواع سرطان استخوان,کیست قوزک پا

سرطان پا , سرطان استخوان , سرطان قوزک پا , آیا سرطان استخوان کشنده است

توضیحاتی در مورد سرطان پا

سرطان یک اختلال ژنتیکی ست که در آن کنترل نرمال رشد سلول از بین رفته‌است. ژنتیک سرطان هم‌اکنون یکی از تخصص‌های در حال گسترش است. در سطح مولکولی، سرطان به دلیل وقوع جهش یا جهش‌هایی در DNA اتفاق می‌افتد که باعث تکثیر بیش از حد سلول می‌شوند و بیشتر این جهش‌ها در سلول‌های سوماتیک رخ می‌دهند. با این وجود، برخی افراد جهش‌ها را به ارث می‌برند. جهش‌ها در دو گروه از ژن‌های سلولی مشاهده می‌شوند: اُنکوژن‌ها و ژن‌های سرکوب‌گر توموری. در این مطلب از سایت جسارت در مورد سرطان پا صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سرطان پا و استخوان‌

دگرگونی و تغییر ژنتیکی سلول‌ها سبب تکثیر غیر قابل کنترل سلول‌ها و بروز سرطان در اندام‌های بدن یا استخوان‌ها می‌شود. سرطان استخوان می‌تواند به هر یک از استخوان‌های بدن آسیب برساند. سرطان استخوان یا تومور استخوانی ممکن است یک تومور استخوان اولیه باشد، یعنی از ابتدا در استخوان ایجاد شود یا متاستاز استخوان باشد، یعنی سرطان از بخش دیگری در بدن به استخوان شیوع یابد. معمولا متاستاز استخوان در اثر سرطان پروستات، تیروئید، پستان، ریه و کلیه ایجاد می‌شود.

علائم سرطان استخوان

سرطان استخوان می‌تواند بر تمام استخوان‌ها تاثیر بگذارد، اما اغلب موارد، در استخوان های بلند تر پاها یا دستها وجود دارد ؛علائم اصلی عبارتند از: درد مداوم استخوان که در طول زمان بدتر می شود و شب ها نیز ادامه دارد. تورم و قرمزی (التهاب) بیش از یک استخوان است که اگر استخوان آسیب دیده نزدیک یک مفصل باشد، می‌تواند حرکت را دشوار کند. توده قابل توجهی بیش از حجم استخوان. یک استخوان ضعیف که شکستگی در آن بسیار راحت تر از حالت طبیعی رخ می‌دهد. اگر شما یا فرزندتان در معرض درد مداوم، و خیلی شدید از استخوان هستید، به پزشک مراجعه کنید. در حالی که به احتمال زیاد برای اطمینان از داشتن سرطان استخوان، تحقیقات بیشتری لازم است.

سرطان و سبک‌ غلط زندگی

هنگامی که پیشگیری از سرطان در ذهن خطور می‌کند عقل سلیم چنین می‌گوید، بیش از ۴۰٪ سرطان‌ها ناشی از سبک‌ غلط زندگی از قبیل سیگار کشیدن، پرخوری و ورزش نکردن است. گرگوری ماسترز پزشک و متخصص مرکز سرطان هلن اف گراهام می‌گوید: یکی از عوامل سرطان ریه، سیگار کشیدن است. بسیاری از سرطان‌های پوست مربوط به آفتاب سوختگی است و بسیاری از سرطان‌های رحم مربوط به عفونت. وی در ادامه می‌گوید که از طرف دیگر ژنتیک تا حدودی در تعداد معدودی از سرطان‌ها نقش دارد. به معنای دقیق کلمه، تمرکز روی رفتار‌های سالم مؤثرترین راه برای کاهش خطر سرطان است.

سرطان استخوان و درد دائمی

درد متداول‌ترین عارضه‌ای است که استخوان سرطانی را درگیر می‌کند. در ابتدا ممکن است درد دائمی نباشد و شب‌ها شدیدتر شود، ولی با گذشت زمان دائمی می‌شود. همچنین با فشار روی استخوان سرطانی، درد شدیدتر می‌شود مثلا در سرطان استخوان در ناحیه پا، هنگام راه رفتن درد بیشتری احساس می‌شود. با پیشرفت سرطان استخوان در ناحیه پا، درد به صورت دائمی احساس می‌شود، با فعالیت شدیدتر شده و ممکن است فرد دچار لنگی شود. درد می‌تواند در تومور یا در مفاصل اطراف آن احساس شود. اگر سرطان استخوان در ناحیه درشت نی (استخوان بزرگ بین زانو و مچ پا) باشد، معمولا در ساق پا، زانو و مچ پا درد احساس می‌شود.

سرطان ثانویه در استخوان

سرطان ثانویه در استخوان: سرطان ثانویه در استخوان، نتیجه سلول‌های سرطانی است که از تومور اولیه در جایی دیگر از بدن استخراج می‌شوند. این نوع از سرطان استخوان نتیجه سلول‌های سرطانی است که از یک تومور اولیه در جایی دیگر در بدن به استخوان منتقل و گسترش می‌یابد. گاهی اوقات تنها یک قسمت از استخوان تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اما در برخی از افراد، سرطان به تعدادی از بخش‌ها گسترش می‌یابد و تحت عنوان سرطان ثانویه استخوان شناخته می‌شوند. سرطان های ثانویه استخوان در بخش‌های مختلف در بدن توسعه می یابند و همه ثانویه ها نشانه‌ها یا مشکلات ایجاد نمی‌کنند.

سرطان استخوان و التهاب

با پیشرفت سرطان استخوان علاوه بر درد، تورم نیز مشاهده می‌شود. بسته به محل قرارگیری تومور، ممکن است توده یا حجمی قابل لمس باشد. برای مثال سرطان استخوان در پا می‌تواند به صورت توده در ساق پا احساس شود. این توده بسته به نوع و محل قرارگیری تومور و تاثیر منفی که روی ارگان‌های مجاور می‌گذارد می‌تواند دردناک یا بدون درد باشد. برای مثال یک تومور در ناحیه درشت‌ نی می‌تواند سبب فشار روی عصب‌ها، تورم مفاصل مجاور و التهاب در بخش پایینی پا شود. بسته به نوع تومور، حجم رشد یافته سفت یا نرم، قابل جابجایی یا غیر قابل جابجایی است.

پیشگیری از سرطان با کنار گذاشتن سیگار

شاید عقلانی نباشد، اما وقتی پیشگیری از هر نوع سرطان در میان باشد کنار گذاشتن سیگار یک راه‌حل است. سیگار عامل ۳۰٪ از مرگ ‌و‌میرهای ناشی از سرطان است. علی‌الخصوص سرطان ریه که بیش از سایر سرطان‌ها عامل مرگ مردم است. به گفته‌ی کارشناسان یکی از بهترین راه‌های کاهش خطر سرطان، اجتناب از توتون و تنباکو است. طبق مطالعه انجام شده سال ۲۰۱۰ در مجله‌ی اتحادیه پزشکی آمریکا، حتی کاهش روزانه سیگار، از ۲۰ عدد به کمتر از ۱۰ عدد، خطر سرطان ریه افراد سیگاری را ۲۷٪ کاهش می‌دهد. به نظر کارشناسان، هر چه کمتر سیگار بکشید زندگی بهتری خواهید داشت. شما می‌توانید از موسسات ترک سیگار کمک بگیرید.

انواع سرطان استخوان

برخی از انواع اصلی سرطان استخوان عبارتند از: استئوسارکوم – شایع‌ترین نوع است که بیشتر بر کودکان و نوجوانان زیر ۲۰ سال تأثیر می‌گذارد. ایوینگ سارکوم – که بیشترین تاثیر را در افراد بین ۱۰ تا ۲۰ سال دارد. کندروسارکوم – که بیشترین تاثیر را بر بزرگسالان بالای ۴۰ سال می‌گذارد. جوانان می‌توانند تحت تأثیر قرار بگیرند، زیرا رشد سریعی که در دوران بلوغ رخ می‌دهد ممکن است تومورهای استخوانی را توسعه دهد. انواع فوق سرطان استخوان بر انواع مختلف سلول تاثیر می گذارد و درمان و چشم انداز بستگی به نوع سرطان استخوان شما دارد.

علائم سرطان ثانویه در استخوان

درد استخوان – شایع ترین علامت سرطان ثانویه در استخوان، درد در ناحیه آسیب دیده است که ممکن است خفیف و ماندگار باشد ،که می تواند در طول روز و همچنین در شب اذیت کننده باشد. ممکن است تورم و حساسیت در منطقه وجود داشته باشد اگر این نوع درد را دارید و بیش از ۱-۲ هفته طول بکشد، پزشک را در اسرع وقت مطلع کنید. اگرچه می تواند در چندین استخوان مختلف در یک زمان رخ دهد،اما معمولا تنها یک یا دو ناحیه دردناک است. استخوان‌های ضعیف – گاهی اوقات اگر یک استخوان توسط سرطان تضعیف شود، شکستگی (شکستگی) ایجاد می شود، حتی اگر تصادف یا سقوط نداشته باشید ،این به عنوان یک شکست پاتولوژیک شناخته شده است. سطح کلسیم افزایش یافته – هنگامی که استخوان ها تحت تاثیر سلول های سرطانی ثانویه قرار می گیرند، مقدار بالایی از کلسیم (ماده ای که به ساخت استخوان ها کمک می کند) ممکن است به خون منتقل شود. سطح بالایی از کلسیمِ در خون، نامیده می‌شود. این می‌تواند علایم مانند خستگی، دل درد (تهوعیبوست، تشنگی و سردرگمی ایجاد کند. با این وجود، هیپرکلسمی اغلب با آزمایش خون قبل از تشخیص هر گونه علائم تشخیص داده می‌شود. فشار روی نخاع – اگر سرطان استخوان ثانویه بر روی استخوان ستون فقرات تأثیر بگذارد، می‌تواند فشار روی اعصاب نخاعی ایجاد کند.

پیشگیری از سرطان با سبزیجات

سبزیجات تنها، بخشی از یک رژیم سالم نیستند، بلکه خاصیت ضد سرطانی هم دارند. به همین دلیل هرروز ۲ و نیم پیمانه میوه وسبزیجات مصرف کنید. سبزیجات سبزرنگ به‌خصوص کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ حاوی مواد شیمیایی گلوکوزامین‌ها هستند که در فرایند گوارش به ترکیباتی تجزیه می‌شوند که اثرات ضد سرطانی دارند. برای مثال پژوهش سال ۲۰۰۰در مرکز آنکولوژی زنان نشان می‌دهد یکی از این ترکیبات رشد سلولهای غیرعادی در رحم انسان را کاهش می‌دهد. سبزیجات ضد سرطانی دیگر: گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، فیتوشیمیایی که جلوی مولکولهای مخرب سلول را می‌گیرد این مولکول‌ها رادیکال آزاد نامیده می‌شوند. بادمجان حاوی nasunin است، آنتی‌اکسیدانی که ذخیره خونی را که سلول‌های سرطانی برای تکثیر نیاز دارند، متوقف می‌کند. به‌ علاوه داشتن چنین رژیم‌هایی جایی برای غذاهای دیگر از جمله گوشت قرمز باقی نمی‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهد مصرف ۶۰۰ گرم گوشت قرمز در هفته موجب سرطان روده می‌شود.

درمان سرطان استخوان

موفقیت در درمان سرطان استخوان به چه عواملی بستگی دارد؟ چشم انداز بهبود سرطان استخوانی بستگی به عواملی مانند سن، نوع سرطان استخوان، گستردگی سرطان (مرحله) و احتمال گسترش بیشتر آن (درجه) دارد.به طور کلی، در مورد سرطان استخوان بسیار ساده تر است،که افراد سالمی که سرطان آنها گسترش نیافته است درمان شوند. به طور کلی، حدود ۶ از هر ۱۰ نفر مبتلا به سرطان استخوان، حداقل ۵ سال پس از زمان تشخیص آن زندگی می کنند و بسیاری از آنها ممکن است به طور کامل درمان شوند. کشف داروی جدید برای درمان سرطان استخوان کشف درمان برای سرطان استخوان داروی جدید محققان انگلیسی، امیدی برای مبتلایان به سرطان مغز استخوان به وجود آورده است. براساس گزارشات امیدوار کننده محققان بنیاد خدمات درمانی بیمارستان های نیوکاسل دریافتند که افزودن داروی به درمان استاندارد سرطان خون می تواند خطر پیشرفت بیماری به سوی مرگ را تا نزدیک به یک سوم کاهش دهد. طبق مطالعات وبررسی های دقیق این دارو با اتصال مولکول SLAMF۷ به سلول‎های سرطانی عمل کرده که سیستم ایمنی را قادر به فعالسازی سلول های کشنده طبیعی برای هدف قرار دادن و تخریب myeloma می کند.

سرطان و اضافه وزن

طبق نظر موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان(AICR)، اضافه وزن فقط به کمر شما آسیب نمی‌زند بلکه چاقی بیش از حد عامل افزایش خطر ۱۰ گونه سرطان از جمله مری، کلیه و کیسه صفرا است. بافت‌های چاق، پروتئینی تولید می‌کند که موجب التهاب می‌شود، سلولهای سرطانی را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را بالا می‌برد. علاوه بر این، موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان تخمین می‌زند که سالانه بیش از ۱۲۰۰۰۰مورد از سرطان‌های ایالات متحده آمریکا ناشی از اضافه وزن است. دکتر پاتریشیا گانز می‌گوید که امروزه سبک‌های خاص زندگی حفظ وزن طبیعی را دشوار‌تر از همیشه می‌سازد. فست فود ارزان هستند و بجای بیرون رفتن از خانه، بیشتر وقت خود را صرف تلویزیون و رایانه می‌کنیم. پیشنهاد وی این است که مرتب خود را وزن کنید و اگر عددهای ترازو رو به افزایش بود، اقدامی کنید. ضریب توده بدنی خود را زیر ۲۵نگه دارید.

سرطان استخوان و شکستگی

سرطان استخوان ممکن است استخوان را ضعیف کرده و موجب شکستگی آن شود. وقتی یک استخوان مبتلا به سرطان شکسته می‌شود معمولا بیمار اظهار میکند مدت‌ها دردی خفیف در اندام داشته است که به ناگهان شدت آن زیاد می‌شود. به شکستگی که در زمینه سرطان ایجاد می‌شود شکستگی مرضی یا شکستگی پاتولوژیک می‌گویند.

سرطان و فیلتر تصفیه‌ ی آب

با استفاده از فیلتر تصفیه‌ی آب، و محدود کردن تماس خود با مواد شیمایی سرطان‌زا و مخل هورمون‌ها، امکان ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهید. استفاده از شیر تصفیه برای آب بسیار مفیدتر از مصرف آب‌های معدنی است. نحوه‌ی نگهداری آب‌های معدنی درون بطری‌ها و شیوه‌ی تأمین آنها در بعضی موارد اصولی و بهداشتی نیست. استفاده از تصفیه و فیلتر‌هایی که روی شیر آب قرار می‌گیرند، به پاک‌سازی مواد مضر و سرطان‌زا کمک می‌کنند و یکی از راه‌های پیشگیری از سرطان را جلوی پای شما قرار می‌دهند. در ضمن با نگهداری آب در ظروف استیل ضد زنگ و شیشه‌ای، از ورود ‌BPA (ماده‌ای مضر که در ترکیبات پلاستیک وجود دارد) به آب جلوگیری کنید

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 آذر 1399

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.