اهمیت تری گلیسرید در چیست ؟

اهمیت تری گلیسرید در چیست ؟

اهمیت تری گلیسرید در چیست ؟ تری گلیسرید,بيماري تری گلیسرید,تری گلیسرید در بارداري,علائم تری گلیسرید,درمان تری گلیسرید,درمان تری گلیسرید با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان تری گلیسرید,تری گلیسرید را چگونه درمان …

آیا شما هم وسواس دارید؟

آیا شما هم وسواس دارید؟

آیا شما هم وسواس دارید؟ وسواس,بيماري وسواس,وسواس در بارداري,علائم وسواس,درمان وسواس,درمان وسواس با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان وسواس,وسواس را چگونه درمان کنيم,وسواس در کودکان,وسواس در بزرگسالان,وسواس در نوزادان,وسواس در بهار,وسواس …

لرزش دست را جدی بگیریم

لرزش دست را جدی بگیریم

لرزش دست را جدی بگیریم لرزش دست,بیماری لرزش دست,لرزش دست در بارداری,علائم لرزش دست,درمان لرزش دست,درمان لرزش دست با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان لرزش دست,لرزش دست را چگونه درمان کنیم,لرزش …

سلولیت صورت

سلولیت صورت ,سلولیت صورت چیست,سلولیت صورت,سلولیت پوست صورت,درمان سلولیت صورت,رفع سلولیت صورت,عکس سلولیت صورت,سلولیت در صورت,سلولیت عفونی صورت

سلولیت صورت , سلولیت صورت چیست , سلولیت پوست صورت , درمان سلولیت صورت

توضیحاتی در مورد سلولیت صورت

سلولیت صورت به صورت یک ناحیه ی قرمز رنگ و ورم کرده بر روی پوست بدن انسان ظاهر می شود که گرم و حساس بوده و ممکن است به سرعت گسترش پیدا کند. سلولیت بیشتر قسمت پایین پا را تحت تاثیر قرار می دهد،♥ البته این در حالی است که این عارضه ممکن است در تمام پوست بدن و یا حتی پوست صورت بروز کند. ممکن است سلولیت تنها لایه ی بالایی پوست را تحت تاثیر قرار دهد، اما با این وجود ممکن است در برخی موارد این عفونت به بافت های زیر پوست نیز رسیده و از آنجا به غدد لنفاوی و جریان خون منتشر شود. اگر این بیماری درمان نشود، به سرعت گسترش پیدا می کند و میتواند حتی زندگی فرد مبتلا را به خطر بیندازد. به همین دلیل اقدام فوری برای درمان آن و مراجعه به پزشک الزامی است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و عوارض و درمان بیماری سلولیت صورت چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علائم سلولیت صورت

علائم و نشانه های احتمالی سلولیت عبارتند از: قرمزی ورم حساسیت به لمس شدن درد گرم شدن پوست تب تغییرات پوستی ممکن است همراه با تب باشد. با گذشت زمان این ناحیه ی قرمز رنگ از پوست گسترش پیدا می کند. ممکن است بر روی ناحیه ی قرمز رنگ پوست لکه های قرمز رنگی ظاهر شوند و حتی در برخی موارد ممکن است در این قسمت تاول های کوچکی نیز مشاهده شود.

سلولیت صورت و عفونت باکتریایی

سلولیت یک عفونت باکتریایی شایع است که عمدتا توسط استرپتوکوک‌ها و استافیلوکوک‌های ایجاد می‌شود. گاهی اوقات نیز ممکن است سلولیت به دلیل استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم‌شده به آنتی‌بیوتیک رخ دهد. سلولیت ممکن است در هر قسمتی از بدن ایجاد شود، با این حال، در پاها، به خصوص مچ پا و ساعد شایع‌تر است. سلولیت یا عفونت بافت اگر خیلی شدید باشد، ممکن است موجب بروز تاول، تب، افزایش ضربان قلب، سردرد، لرز و حتی پایین آمدن فشار خون شود. این بیماری پوستی عروق لنفاوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در شرایط شدید، عروق لنفاوی به طور دائمی دچار آسیب می‌شوند. معمولا قسمت‌هایی که جراحی شده‌اند، بریدگی‌ها، زخم‌های ناشی از سوراخ شدن پوست؛ زخم‌ها، عفونت پای ورزشکاران، و درماتیت، نقاط ورودی باکتری‌ها هستند. از سوی دیگر، نیش عنکبوت و حشرات نیز می‌تواند باکتری‌هایی را به بدن منتقل کند که سبب بروز عفونت می‌شوند.

علل سلولیت صورت

پوست انسان به طور نرمال محل سکنی گزیدن بسیاری از انواع باکتری می باشد. اگر یک ترک در پوست ایجاد شود، این باکتری‌ها وارد جریان خون می‌شوند، و باعث قرمز شدن پوست، حساسیت و تورم پوست می‌شوند. در زیر برخی از عوامل خطری را می‌بینید که سبب بروز سلولیت یا عفونت بافت می‌شوند: – زخم‌های ایجاد شده روی پوست یکی از رایج‌ترین عوامل خطر بروز سلولیت هستند. – قسمت‌های جراحی‌شده، زخم‌ها، و درماتیت بعضی از دیگر عوامل خطر هستند. – استفاده‌ی طولانی مدت از داروهای کورتیکواستروئید یا داروهایی که بر سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد. – زخم‌هایی که در اثر بیماری‌های سبک زندگی مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی- عروقی ایجاد می‌شوند. – سابقه‌ی ابتلا به بیماریهای عروقی – گزش حشرات و نیش حشرات، جای گاز گرفتن حیوان یا انسان بعضی دیگر از عوامل خطر بروز سلولیت هستند. – ادم مزمن و عفونت‌های پوستی نظیر زرد زخم و بیماری عفونی پای ورزشکاران. – آسیب‌های پوستی ناشی از پرتودرمانی – سایر اختلالات پوستی مزمن مانند پسوریازیس و اگزما.

نشانه های سلولیت صورت

سلولیت در مراحل اولیه ممکن است مشخصه‌ی خاصی نداشته باشد جز کمی قرمزی، حساسیت و تورم پوست. با پیشرفت این اختلال، نشانه‌ها برجسته‌تر می‌شوند، مانند: – به غیر از قرمزی، حساسیت و تورم، پوست در منطقه‌ی آلوده گرم می‌شود. – سلولیت معمولا با سوزش پوست یا راشی که به طور ناگهانی رخ می‌دهد و بسیار سریع توسعه می‌یابد، همراه است. – درد، تب و به طور کلی احساس ناخوشی – هنگامی ‌که عفونت افزایش می‌یابد، ممکن است خستگی، لرز، درد عضلات و تعریق را تجربه کنید. – در شرایط شدید، سفتی مفصل، تورم بافت دورِ مفصل، تهوع و استفراغ را نیز تجربه خواهید کرد.

انواع سلولیت صورت

۱. سلولیت اوربیتال: در این نوع سلولیت، پوست داخل چشم معمولا تحت تاثیر قرار می‌گیرد. هر صدمه‌ای که در چشم رخ می‌دهد یا هر عفونتی در این ناحیه، ممکن است سبب ایجاد سلولیت اوربیتال شود. این نوع سلولیت یک مورد اورژانسی است و فرد باید در بیمارستان بستری شود. ۲. سلولیت صورت: این نوع سلولیت می‌تواند آدم‌ها را در هر سنی که هستند تحت تاثیر قرار دهد. عفونت، زمانی که به درستی درمان نشود ممکن است در اطراف گوش میانی، دستگاه تنفسی فوقانی و سیستم لنفاوی گسترش یابد. ۳. سلولیت پری‌اوربیتال: این نوع سلولیت در کودکان شایع‌تر است و در پلک‌ها و نواحی اطراف چشم بروز می‌کند. علائم شایع این نوع سلولیت قرمزی داخل چشم به علت التهاب و تب است. ۴. سلولیت پری‌انال: در این نوع سلولیت، ناحیه‌ی مقعد تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این نوع سلولیت (عفونت بافت) در کودکان بسیار شایع است. کودکان مبتلا به سلولیت پری‌انال اغلب در مورد احساس درد در روده، مدفوع خونی، خارش و حساسیت به لمس در ناحیه‌ی مقعد شکایت دارند. ۵. سلولیت پستان: این نوع سلولیت پوست پستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مورد بیش‌تر در زنان مبتلا به سرطان سینه یا کسانی که سابقه لامپکتومی دارند، شایع است.

درمان سلولیت صورت

سلولیت نوعی عفونت پوستی است که قطعا به اقدامات درمانی نیاز دارد. بسیار ضروری است که توصیه‌های پزشک را رعایت کنید و داروهای تجویز شده را به طور منظم مصرف کنید. درمان سلولیت عمدتا بر پیشگیری از آن تمرکز دارد. از آن‌جایی که سلولیت یک عفونت باکتریایی است، مراقبت کافی باید صورت پذیرد، به طوری که باکتری نتواند از طریق هر گونه زخم باز روی پوست به داخل بدن راه پیدا کند. این نشان می‌دهد که هر زخم بازی در پوست باید با یک آنتی‌بیوتیک موضعی پاکسازی شود. این امر به جلوگیری از گسترش باکتری‌ها و همچنین جلوگیری از بروز سلولیت کمک می‌کند. رایج‌ترین درمان برای سلولیت (عفونت بافت)، تجویز آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند سفالکسین همراه با مسکن‌های بدون نسخه است، و همین‌طور پاراستامول، تا تب و درد ناشی از این اختلال تسکین بیابد. برای افرادی که جریان خون نامناسبی دارند، مثلا افراد مبتلا به دیابت یا اختلالات عروقی، مراقبت بیش‌تری لازم است. استفاده‌ی منظم از مرطوب‌کننده‌ها و درمان فوری زخم‌های باز با تمیز کردن، پانسمان و استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی ضرورت دارد.

رژیم غذایی و درمان سلولیت صورت

رژیم غذایی در درمان سلولیت نقش بسزایی دارد و با افزایش مکانیسم خود دفاعی بدن، به جلوگیری از گسترش عفونت در بدن کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از شر سلولیت خلاص شوید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید. غذاهای غنی از ویتامین C و پروتئین‌ها را مصرف کنید چرا که نقش مهمی در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در بدن ایفا می‌کنند. ویتامین C نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بلکه خطر ابتلا به انواع مختلفی از عفونت را کاهش می‌دهد. از شیرینی‌ها و غذاهای دارای قند که سرعت فرآیند طبیعی التیام زخم را کاهش می‌دهند، دوری کنید. مصرف مواد خوراکی زرد، نارنجی و سبزیجات سبز را افزایش دهید، چرا که این خوراکی‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. در طول روز به میزان کافی آب بنوشید. نوشیدن آب کافی به پاکسازی سموم مضر و ارگانیسم‌هایی که به عنوان منبع عفونت برای عفونت عمل می‌کنند، کمک می‌کند. غذاهای سرشار از فلاونوئیدها مانند انگور، بلوبری، مرکبات، پیاز، و حتی آب انگور قرمز برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی بسیار مفید هستند.

سلولیت صورت و روغن درخت چای

این روغن دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی است. روغن درخت چای برای درمان سلولیت بسیار مفید است. یک تکه پنبه بردارید و آن را با دو یا سه قطره آب مرطوب کنید. پنبه را روی منطقه‌ی آلوده بگذارید و اجازه بدهید چند ساعت بماند. حالا با استفاده از یک تکه پنبه‌ی دیگر دو تا سه قطره از روغن چای را در منطقه‌ی آسیب‌دیده دو بار در روز استعمال کنید. نتایج مورد نظرتان در عرض چند روز مشاهده می‌شود.

سلولیت صورت و زردچوبه

به مدت قرن‌ها است که زردچوبه به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی و ضدعفونی‌کننده که مانع بروز بسیاری از مشکلات پوستی می‌شود، پذیرفته شده‌است. عنصر فعال آن، که کورکومین نام دارد، مسئول خواص ضدالتهابی این ماده است. زردچوبه می‌تواند به صورت موضعی به کار رود یا همراه با شیر و عسل برای رفع عفونت‌های باکتریایی مصرف شود. برای استفاده‌ی موضعی از زردچوبه، ۱ قاشق چایخوری از آن را بردارید و حدود سه قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید و یک خمیر صاف و یکدست آماده کنید. این خمیر را در منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید و اجازه بدهید حدود ۲۰ دقیقه بماند. در نهایت آن را با آب گرم شستشو دهید.

سلولیت صورت و کالندولا

کالندولا به دلیل اثرات نرم‌کننده‌ای که بر روی پوست دارد، به خوبی شناخته شده‌است. این گیاه دارویی همچنین می‌تواند با عفونت مبارزه کند و جریان خون را در ناحیه‌ی آسیب‌دیده افزایش دهد و به این ترتیب باعث بهبودی زخم‌های روی پوست شود. شما می‌توانید از کرم کالندولا چند بار در روز استفاده کنید تا زمانی که شاهد بهبودی این مشکل باشید. همچنین می‌توانید دو قاشق چایخوری گل کالندولا را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و با کمک یک تکه پنبه محلول را روی ناحیه‌ی آلوده بمالید و اجازه بدهید حدود ۲۰ دقیقه بماند. انجام این درمان را دست کم ۳ تا ۴ بار در روز، به طور مداوم به مدت سه هفته تکرار کنید.

سلولیت صورت و سیر

سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای مبارزه با عفونت‌های پوست است. ترکیب فعال موجود در این ماده‌ی خوراکی به نام آلیسین دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی است که به کاهش التهاب و عفونت باکتری کمک می‌کند. از سیر له‌شده به صورت موضعی در منطقه‌ی آلوده استفاده کنید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند. در مورد افرادی که دارای پوست حساس هستند، احتیاط ضروری است. در صورت بروز هر گونه ناراحتی، درمان را متوقف کنید. شما می‌توانید روزانه ۳ تا ۴ حبه سیر خام له را مصرف کنید، البته اگر با بو و طعم تند آن مشکلی ندارید.

سلولیت صورت و شنبلیله

شنبلیله دارای مقدار زیادی از فلاونوئیدها است که نقش مهمی در مبارزه با عفونت‌های باکتریایی مانند سلولیت ایفا می‌کنند. مقداری تخم شنبلیله را به مدت یک شب تا صبح خیس بگذارید. صبح همراه با مقداری آب گرم یک خمیر آماده کنید. خمیر حاصل را در منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید و اجازه بدهید به مدت حدود نیم ساعت بماند. اگر هر نوع سوزشی احساس کردید، خمیر را با یک تکه پنبه پاک کنید. خمیر حاصل از تخم شنبلیله برای مبارزه با عفونت و همچنین رفع التهاب مفید است.

سلولیت صورت و آویشن

آویشن یک گیاه دارویی است که تقریبا در تمام فروشگاه‌های گیاهان دارویی قابل دسترس است. این گیاه دارویی دارای خواص ضد باکتریایی است که به کنترل رشد باکتری‌ها کمک می‌کنند. با این وجود، هنگام مصرف این گیاه، باید اقدامات احتیاطی را نیز رعایت کنید. نباید از روغن این گیاه استفاده کنید زیرا ممکن است سمی باشد و همچنین از مصرف آن همراه با داروهای رقیق‌کننده‌ی خون پرهیز کنید. شما می‌توانید ۱ تا ۲ گرم آویشن در روز به صورت ۳ یا ۴ دوز مصرف کنید. این درمان را به مدت چند روز یا تا زمانی که عفونت از بین برود، ادامه دهید.

سلولیت صورت و زنجبیل

زنجبیل یک ماده‌ی ضد التهابی طبیعی است. این ریشه‌ی خوراکی خواص آنتی‌اکسیدانی و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند جینجرول، کورکومین و زینجرون دارد. با استفاده از این ریشه‌ی دارویی و همین‌طور ریشه‌ی گیاه کوله خاس می‌توان یک داروی موضعی آماده کرد. این لوسیون که می‌توان آن را به صورت موضعی مورد استفاده قرار داد، بافت‌ها را تحریک می‌کند، از گردش خون و کاهش سلولیت یا عفونت بافت حمایت می‌کند. موارد قید شده در بالا، برخی از داروهای خانگی توصیه شده برای درمان سلولیت به روش طبیعی هستند.

بیشتر بخوانید : سلولیت دندان ♥ سلولیت دست ♥ فلج عصب صورت ♥ سفیدی پوست صورتچاق شدن صورت

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.