خواص جوانه گندم برای پوست

خواص جوانه گندم برای پوست

خواص جوانه گندم برای پوست  خواص جوانه گندم برای پوست صورت ،فواید جوانه گندم برای پوست صورت،خواص روغن جوانه گندم برای پوست صورت،خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت،خواص جوانه گندم بر …

کاهش کلسترول با مرزنجوش

کاهش کلسترول با مرزنجوش

کاهش کلسترول با مرزنجوش خواص مرزنجوش,فواید مرزنجوش,مرزنجوش درمانی,خاصیت مرزنجوش,خواص مرزنجوش درمانی,خواص مرزنجوش برای پوست,خواص مرزنجوش برای مو,خواص مرزنجوش برای جوانی,خواص مرزنجوش برای بارداری,خواص خوردن مرزنجوش,فواید مرزنجوش خام,فواید مرزنجوش پخته

مضرات مصرف نوشیدنی های انرژی زا خانگی برای ورزشکاران

مضرات مصرف نوشیدنی های انرژی زا خانگی برای ورزشکاران

نوشیدنی های انرژی زا نوشیدنی های انرژی زا ,نوشیدنی های انرژی زای طبیعی,نوشیدنی های انرژی زا طبیعی,نوشیدنی های انرژی زا خانگی,نوشیدنی های انرژی زا برای ورزشکاران توضیحاتی در مورد نوشیدنی های انرژی …

گوشت شتر

گوشت شتر , گوشت شتر برای زنان باردار , گوشت شتر در بارداری , گوشت شتر برای زن حامله , گوشت شتر برای زن باردار

گوشت شتر ،  گوشتی خوشمزه است که چزو گوشت های گرم طبقه بندی می شود و همچنین جزو گوشت های حلال است.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد خواص و مضرات گوشت شتر به طور کامل صحبت کنیم.

توضیحاتی در مورد گوشت شتر

گوشت شتر در مناطق شهر نشین خیلی زیاد مصرف نمی شود چرا که هم کم است و هم عادت به خوردن ان وجود ندارد و عده ای هم این گوشت را گوشتی دیر پز و سفت می دانند که ارزش غذایی خاصی هم ندارد.

اگر علاقه مند هستید که ارزش غذایی گوشت شتر را بدانید باید بگوییم که  گوشت شتر منبع بسیار خوبی از مواد مغذی است و از جهت ترکیبات شیمیایی با گوشت سایر دام‌های اهلی تفاوت هایی دارد.

تفاوت گوشت شتر با گوشت های دیگر این است که پروتئین و چربی کمتری دارد و سدیم این گوشت بیشتر است و پتاسیم آن کمتر از گوشت های دیگر.ویتامین ب کمپلکس ان خیلی زیاد است و کلسیم و فسفر فراوان دارد و اهن و روی کمتری دارد.

خواص گوشت شتر

ویتامین‌های گروه B در این گوشت باعث تقویت اعصاب تاثیر زیادی دارند و روی موجود در آن باعث تقویت قوای جنسی می شود و از اختلالات در رشد جنین جلوگیری می کند و در بارداری مفید است.

این گوشت کالری بسیار بالایی دارد و باعث افزایش قوای بدنی و استقامت می شود و توصیه می شود که زنان باردار و شیرده ، دانش اموزان و دانشجویان ، ورزشکاران و افراد سالخورده از این گوشت در رژیم غذایی خود استفاده کنند.♥

وی تاکید کرد: ویژگی اصلی و متمایزکننده گوشت شتر در مقایسه با دیگر گوشت‌ها، فقدان مواد هورمونی و آنتی‌بیوتیک در آن است؛ چرا که این حیوان در درد پا و کمر و دردهای روماتیسمی استفاده می‌شود. این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: از گوشت شتر به همراه کوهان آن که چربی خالص بوده و تقریبا ۸۲ درصد از وزن کل چربی بدن شتر را تشکیل می‌دهد در تهیه انواع خورش، آبگوشت و خوراک استفاده می‌شود. دل، جگر، قلوه، مغز، زبان و دیگر احشای این حیوان نیز از نظر ارزش تغذیه‌ای تقریبا مانند دیگر دام‌های اهلی است. وی اضافه کرد: گوشت شترهای کم‌سن و سال که بین یک تا ۳ ساله هستند از جهت مزه، طعم و نرمی شبیه گوشت گوساله است. اما دلایلی که باعث شده مردم گمان کنند این گوشت دیرپز است، استفاده از گوشت شتر پیر است. هر چه عمر شتر بالا برود پیوند بین بافت‌های گوشت آن افزایش یافته و حرارت پخت دیرتر بر آن تاثیر می‌گذارد. در ضمن گوشت شتر پیر برای سرخ کردن هم مناسب نیست؛ چرا که میزان کلاژن آن زیاد و حین سرخ کردن ناپز می‌ماند.

قیمت گوشت شتر

بر اساس اعلام سازمان مدیریت میادین میوه‌وتره بار شهرداری تهران قیمت بسته‌های 500 گرمی راسته شتر 19 هزار تومان و بسته 1000 گرمی 37 هزار تومان است.

قیمت گوشت شترمرغ

ران بدون استخوان شترمرغ بشقابی،وکیوم 195000 380000 2 ماهیچه شترمرغ بشقابی،وکیوم 195000 380000 3 فیله (بادبزنی، مغز ران و سفید ران صدفی) بشقابی،وکیوم 205000 400000 4 آب گوشتی شتر مرغ (ران و گردن) بشقابی،وکیوم 147000 285000 5 گردن شتر مرغ بشقابی،وکیوم 65000 123000 6 چرخ کرده خالص شتر مرغ بشقابی 120000 230000 7 بال و بازوی بدون پوست بشقابی،وکیوم 65000 123000 8 دل و جگر پاک شده بشقابی 127000 245000 9 سنگدان شتر مرغ بشقابی 57000 105000 10 چربی جامد شتر مرغ بشقابی 72000 135000

خواص گوشت شترمرغ

مصرف گوشت شترمرغ مدتی است که به دلایل مختلف افزایش زیادی یافته و حتماً از خواص آن بسیار شنیده اید اما خوب است این نکات را هم از نظر طب ایرانی بدانید.گوشت شترمرغ گوشت شترمرغ منبع غنی ویتامین های گروه B به خصوص ویتامین B6 و B12 است. در واقع میزان ویتامین B6 در گوشت شترمرغ حدود 10 بار بیشتر از گوشت های دیگر مانند گوشت مرغ است، همچنین در گوشت شترمرغ یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین E زیاد یافت می شود.

مضرات گوشت شتر

گوشت شتر کالری بالایی دارد که برای تقویت افراد ضعیف و لاغر و ورزشکاران مفید است. به دلیل بالابودن نسبی .چربی و سدیم این گوشت، مبتلایان به چربی و فشارخون باید در مصرف آن احتیاط کنند گوشت شتر بهتر است هر روز مصرف نشود

طبع گوشت شتر

شتر نوع مزاج: گرم و خشک مصلح: پختن با سرکه ،زیره

غذا با گوشت شتر

دقت کنید که باید قبل از طبخ، چربی های اضافی را از گوشت پاک کنید و از مصرف سس های چرب یا سایر روغن های افزودنی به غذا اجتناب کنید. به این ترتیب می توان هم از پروتئین خوب کم خونی لازم است. کمتر جانوری چون شتر می‌تواند ادعا کند که این چنین اثر تعیین کننده‌ای در تاریخ بشر داشته است، و اغراق نیست اگر ادعا شود که زندگی بدون وجود او برای انسانهایی که در منطقه بزرگی از جهان یعنی بیایان زندگی می‌کردند، ناممکن بوده است. و احتمالا تمدن هرگز در آفریقای شمالی و آسیای صغیر گسترش نمی‌یافت.

پخت گوشت شتر

مواد لازم : گوشت شتر (اگه در دسترس نبود گوسفند) 250 گرم . فلفل سیاه نصف ق چ .گوشت رو به قطعات 3 در 2 سانت خرد کنید پیاز رو خلالی درشت خرد کنید کیوی پوست بگیرید و رنده کنید و همه ی مواد رو با فلفل سیاه مخلوط کنید و در ظرف در بسته حداقل 6 ساعت داخل یخچال نگهداری کنید تا گوشت مزه دار بشه . بعد گوشتها رو به سیخ بکشید نمک بزنید و روی اجاق یا ترجیحا زغال کباب کنید . 

با گوشت شتر چی بپزم

موادلازم: گوشت شتر چرخ کرده:500گرم آردنخودچی:1 قاشق غذاخوری پیازکوهی یا تخم مرغ نیزبه دلخواه به موادبیفزایید.مواد راکاملا”مخلوط کنیدو تا حدی ورز دهیدکه به دست نچسبد. سپس آن رایک ساعت دریخچال بگذارید.در این فاصله پیازتفت داده راباتکه های گوجه فرنگی درغذاسازبریزید و پوره کنیدوبه آن نمک و فلفل و آب یاآب گوشت بیفزایید.در صورتی که گوجه فرنگی دردسترس نبودمیتوان ازرب گوجه هم استفاده کرد. دراین مرحله به دوروش می توان عمل کرد: 1-مقداری روغن رادرتابه گرم کنید وازمخلوط گوشت گلوله هایی به اندازه ی یک گردودرست کنید وکاملا” آنرا گردکرده و سرخ کنید.سپس ازسس اماده شده که احتیاج به پختن ندارددر یک ظرف پیرکس یامخصوص فربریزیدوگلوله ها را روی سس قراردهید وتکه های فلفل دلمه ای رانیزاضافه کنید.بعد بافویل در آن را ببندید ودر طبقه ی وسط فر باحرارت 180 درجه سانتی گرادیا 350 درجه فارنهایت 20تا 25دقیقه بپزد. 2-روش دیگربه این ترتیب است که گلوله های گوشت رابدون اینکه سرخ کنید به سس آماده شده بیفزایید وداخل فر قرار دهید.درهر دو روش دراواخرپخت آب لیموترش وزعفران را به سس اضافه کنید. نکته: -در این کوفته ازپیازاستفاده نمیشود. – این غذا را میتوان بدون فر وروی گازهم تهیه کرد. -این غذارامی توان درمایکروفرهم پخت دراین حالت غذارا با قدرت 90 و به مدت 7 تا10 دقیقه تهیه میشود. – دقت داشته باشید که گوشت شتر طبیعت بسیارگرمی دارد.

گوشت شتر مرغ

گوشت شترمرغ مزاج گرم و خشکی دارد. بادهای دستگاه گوارش و سایر نقاط بدن را از بین می برد. بلغم های اضافه را می شکند و دفع می کند. در برخی انواع فلج، بی حسی ها و بیماری های اعصاب ناشی از غلبه سردی و تری مفید است. در دردهای مفصلی مثل سیاتیک، درد کمر و ساق پا که ناشی از سردی باشد مفید است. در بیماری های رحمی که ناشی از سردی باشد مفید است. گوشت شترمرغ غلیظ است و به همین دلیل افرادی که دارای معده ضعیف هستند باید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنند. این گوشت بافت ضعیفی دارد و به تعبیری لطیف است بنابراین نباید زیاد پخته شود چون زود خشک می شوددر طب ایرانی هضم نهایی این گوشت کمی مشکل بوده و البته برای گرم مزاجان مناسب نیست و گرم مزاجان در صورت تمایل به مصرف باید در کنار آن از مواد حاوی سرکه مثل ترشی ها استفاده کنند. در کل افراد سردمزاج و مبتلا به بیماری های مفصلی و اعصاب ناشی از سردی می توانند گه گاه از این گوشت استفاده کنند ولی بهتر است گوشت دائمی آن ها نباشد گرم مزاجان نیز به مقدار خیلی کمتر مجاز به استفاده از این گوشت هستند. در منابع طب سنتی گفته شده خوردن روغن و پیه آن باعث سرعت تکلم اطفال و مالیدن آن به بدن و پاهایشان باعث سرعت حرکت اطفال می شود. همچنین روغن آن از بین برنده سردی اعضا و مفاصل و کاهنده درد و ورم آن ها است.

گوشت شتر برای زنان باردار

کالری بسیار بالای گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد می‌کند و توصیه می‌شود که بانوان باردار و شیرده، دانش‌آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال از خوردن آن غافل نشوند.

گوشت شتر در بارداری

گوشت شتر جزو گوشت‌های قرمز به شمار رفته که چربی آن از گوشت گوسفند کمتر است و ارزش غذایی آن مشابه گوشت گوسفند است.وی با اشاره به اینکه گوشت شتر منبع خوبی ا‌ز آهن و پروتئین است، افزود: به همین مسئله مصرف گوشت شتر برای افراد جوان و زنان باردار توصیه می‌شود.

گوشت شتر

گوشت شتر از ارزش غذایی و خواص دارویی و درمانی بسیاری برخوردار است و در روایات دینی ما به مصرف آن بسیار توصیه شده است. در روایاتی از حضرت رسول(ص) آمده است که گوشت شتر را بخورید حتی سالی یکبار و در جایی دیگر فرموده اند، گوشت شتر انسان را صبور می‌کند. با این وجود استفاده از گوشت شتر به دلیل رنگ تیره (زرشکی مایل به سیاه) و مزه‌اش، چندان مورد توجه نبوده و در بین مردم کشور ما چندان رایج نمی باشد. گوشت شتر به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و فسفر برای کسانی که استخوان درد یا درد مفاصل دارند، فوق‌العاده مفید میباشد و متخصصان طب سنتی مصرف آن را هر چند وقت یک‌بار به افراد بالای 60 سال توصیه می‌کنند. گوشت شتر که بزرگان دین مان در روایات، خوردن آن را هرچند وقت یک بار توصیه کرده ‌اند، رنگ تیره ‌ای دارد. طبع این گوشت گرم و مزه آن شیرین است. گوشت شتر منبع بسیار خوبی برای بسیاری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن می‌ باشد. این گوشت حاوی پروتئین‌ هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین ‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن ، فسفر و کلسیم است. همچنین گوشت شتر دارای قدرت مخصوصی در نگهداری هرچه بیشتر آب است که این خاصیت اهمیت زیادی در تعیین برخی از خواص طبیعی گوشت دارد..

بیشتر بخوانید : گوشت بلدرچین گرم یا سرد ♥ گوشت سفید گوساله ♥ گوشت قرمز قند دارد

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.