برای جلوگیری از ریزش مو ، گزنه مصرف کنید

برای جلوگیری از ریزش مو ، گزنه مصرف کنید

برای جلوگیری از ریزش مو ، گزنه مصرف کنید خواص گزنه,فواید گزنه,گزنه درمانی,خاصیت گزنه,خواص گزنه درمانی,خواص گزنه برای پوست,خواص گزنه برای مو,خواص گزنه برای جوانی,خواص گزنه برای بارداری,خواص خوردن گزنه,فواید گزنه خام,فواید …

شرایط نگه داری و کاشت درخت برگ بو در ایران و در گلدان

شرایط نگه داری و کاشت درخت برگ بو در ایران و در گلدان

شرایط نگه داری و کاشت درخت برگ بو در ایران و در گلدان برگ بو در ایران ، خواص برگ بو ، شرایط نگهداری از برگ بو در ایران ، کاشت برگ …

تمشک آبی

تمشک آبی

تمشک آبی و خواص آن تمشک آبی در ایران،خواص تمشک آبی،چای تمشک آبی،ژله تمشک آبی،تمشك آبي

گوشت های گرم

گوشت های گرم کدامند , گوشت های گرم مزاج , گوشت های گرم و خشک , گوشت های گرم

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد گوشت های گرم صحبت میکنیم ، امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرایم قرار بگیرد.یکی از مشکلات اصلی مردم در غذا خوردن ، غذاهای سرد هستند ولی امروز در مورد گوشت های گرم صحبت می کنیم.

گوشت کبک از گوشت های گرم

گوشت کبک که طبعی گرم و خشک دارد و از گوشت های لطیف و خوشمزه به شمار می آید. طی چند سال اخیر با آگاهی از خواص گوشت کبک، عده بیشتری از مردم به سمت مصرف آن روی آورده اند. یکی از نکات در مورد گوشت کبک این است که ارزش غذایی بالایی دارد و باعث تولید خون زیادی می شود و از غلظت خون جلوگیری می کند. – مصرف بی رویه این گوشت می تواند باعث افزایش چاقی شود. به دلیل طبع خشکی که دارد اگر زیاد مصرف شود ممکن است باعث یبوست شود و تقویت کننده قلب است.

ارزش غذایی گوشت گاو

گوشت گاو یکی از پر مصرف ترین گوشت های جهان است و در سراسر جهان از ایران و چین گرفته تا آرژانتین و برزیل و خاورمیانه و استرالیا و آفریقا ئ اروپا از این گوشت استفاده می کنند.

خوردن گوشت گاو بین هندوها حرام است  ، چرا که معتقدند که گاو مقدس است. آمارها نشان می دهند که گوشت گاو پس از گوشت خوک و گوشت مرغ سومین گوشت پرمصرف در سراسر جهان از نظر سرانه مصرف است.

مهمترین کشورهایی که گوشت گوساله را مصرف می کنند امریکا و برزیل و چین هستند و در سال 2009 مشخص شد که بیشترین سرانه مصرف گوشت گاو مربوط به آرژانتین است و آنها سالانه بیش از 64 کیلو گوشت می خورند و بعد از آن آمریکایی ها بودند که بیش از 40 کیلو گوشت می خوردند و در اروپا فقط هفده کیلو گوشت خورده شده است.

آمار نشان می دهد که بزرگترین صادرکنندگان گوشت گاو کشورهای برزیل، استرالیا و آمریکا هستند. گوشت گاو منبع خوبی از پروتئین ها، چربی و مواد معدنی مانند روی، سلنیوم، فسفر، آهن و ویتامین‌های گروه b است و یکی از دلایل مصرف بالا همین خواص است.

انواع گوشت های گرم

طبع بلدرچین هم درست مثل گوشت کبک گرم و خشک است و جزو گوشت های گرم دسته بندی می شوند. ارزش غذایی گوشت بلدرچین  خیلی بالاست و بهتر است به روش رایج پخت تهیه شود نه به روش کبابی تا ارزش غذایی ان کم نشود.

برای سلامتی مفید است و به نرمی و لطافت پوست کمک می کند.

برای پخت آن بهتر است از روغن استفاده کنید و مصرف آن بهتر است با چاشنی های ملس و شیرین همراه باشد چاشنی هایی مانند آلو و رب انار و شکر و سکنجبین.

اگر بیش از حد و دائم مصرف شود باعث سردرد می شود.

موجودات دریایی معمولا گوشتی سرد دارند ولی میگو استثنا است و طبع آن گرم و تر است.

خوشبختانه امروزه میگو شناخته شده است و در رژیم غذایی حدالامکان موجود است.

خوردن گوشت میگو به تنهایی خوب نیست و و متخصصان می گویند حتما آن را با سکنجبین مصرف کنید.

شهرت اصلی گوشت میگو در این است که افزایش دهنده قوای جنسی در زن و مرد است.

میگو از غذاهای دیر هضم است و به معده فشار می آورد.

اگر سوء هاضمه دارید بهتر است قید خوردن گوشت میگو را بزنید.♥

فواید و مضرات گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون به دلیل بافت ویژه‌ای که دارد هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی‌دهد و به دلیل داشتن پروتئین بالا، حداقل چربی اشباع، کمترین سطح کلسترول و فقدان چربی میان بافتی در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است و منبع مناسبی از ویتامین‌های A, B1، B3، B6، B12 و املاحی چون سلنیوم، منیزیم، مس، آهن، روی، پتاسیم و اسید آمینه تریپتوفان به شمار می‌رود. گوشت بوقلمون دارای مقدار کمی اگزالات است؛ بنابراین بیماران مبتلا به سنگ کلیه اگزالاتی باید در مصرف آن محتاط باشند. این گوشت به دلیل حاوی بودن اسید آمینه پورین در مبتلایان به نقرس باید به میزان بسیار کم‌مصرف شود.

گوشت سفید

گوشت سفید یکی از انواع گوشت است که اصطلاحاً به گوشت ماکیانی چون مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ و در برخی منابع ماهی گفته می‌شود. در اصطلاح عامیانه، گوشت سفید به گوشتی گفته می‌شود که رنگش در مقایسه با گوشت قرمز روشن‌تر باشد. مرغ رایج‌ترین گوشت سفید مصرفی در بین مردم است و شناسایی گوشت سالم و تازهٔ آن هم دارای اهمیت ویژه‌ای است. نخستین علامت در سلامت گوشت مرغ توجه به ظاهر و پوست آن می‌باشد که باید عاری از هرگونه خون مردگی یا کبودی بوده و صاف، براق و یکدست باشد. قسمت شکمی مرغ تازه نباید بوی گندیدگی و تعفن دهد. رنگ گوشت مرغ باید به رنگ زرد کهربایی باشد

مضرات گوشت قرمز

مصرف قسمتهای پرچرب گوشت گاو، گوشت چرخ‌کرده خصوصاً اگر بیش از ۱۵ درصد چربی داشته باشد، گوشت گوساله و گوشت خوک، سوسیس، هات داگ و بیکن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. مصرف زیاد گوشت قرمز پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی و میزان کلسترول بد (کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین) (LDL) را در خون بیشتر می‌کند و خطر انسداد شریانهای قلب را افزایش می‌دهد همچنین موجب افزایش میزان کالری دریافتی و در نتیجه منجر به افزایش وزن شدید و چاقی مفرط می‌شود. محققان اعتقاد دارد که ماده‌ای به نام کارنیتین که در گوشت قرمز وجود دارد، به قلب انسان آسیب می‌رساند گوشت قرمز در روده انسان توسط نوعی باکتری تجزیه شده که آغازی بر سلسله مراتبی است که به افزایش میزان کلسترول و احتمال بیشتر بیماری قلبی می‌انجامد با این وجود مصرف چند وعده غذایی گوشت قرمز در هفته، خطراتی برای قلب ندارد.[۴] گیاه‌خواری یا مصرف کم گوشت بدون چربی، در افزایش سلامت عمومی بدن، کاهش وزن و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون مانند سرطان‌ها مؤثر است.

ارزش غذایی گوشت

معمولا کسی گوشت را به شکل خام مصرف نمی کند و آن را به روش های مختلف می پزد. این ماده با ارزش غذایی اگر درست طبخ نشود، خواص مفیدش را از دست می دهد و در مواردی حتی ممکن است به علت شیوه پخت غلط به یک ماده غذایی مضر تبدیل شود. اما با رعایت یکسری اصول کلی می توان از صحت گوشت مصرفی اطمینان حاصل کرد. – از ویژگی های نمک این است که در صورت اضافه شدن به هر ماده خوراکی باعث لطافت آن می شود، بنابراین می توان حین پخت با افزودن مقداری نمک به گوشت کیفیت آن را بالا برد. – بعضی کودکان گوشت نمی خورند و می توان با خوراندن آب گوشت به آنها نیازشان به گوشت را تامین کرد. به این منظور باید گوشت را با آب سرد بپزید. اگر گوشت با آب فراوان ولی با آب گرم پخته شود مواد غذایی اش وارد آب نمی شود. اما اگر به آب گوشت احتیاجی ندارید، می توانید آن را با آب سرد هم بپزید. – وقتی گوشت را برای پخت در قابلمه قرار می دهید، بلافاصله در قابلمه را نگذارید. بخاری که از سطح گوشت بلند می شود، سمی بوده و لازم است پراکنده شود، بنابراین توصیه می شود تا زمانی که گوشت به اصطلاح یک قل بزند، در قابلمه را به صورت کج بگذارید و بعد از چند دقیقه آن را درست بگذارید.

آشنایی با گوشت

گوشت نام یک ماده آلی است که در بدن بیشتر جانوران وجود دارد. انسان‌ها گوشت جانورانی همچون گاو، گوسفند، خوک، بوقلمون، مرغ و غاز را می‌خورند. گوشت غالباً همراه استخوان و مقداری چربی است و سرشار از پروتئین است. گوشت در اقتصاد، فرهنگ و پزشکی بسیار مهم بوده و برای مصرف و تولید آن مقادیری در نظر گرفته شده‌است. گوشت بیشتر از آب، پروتئین و چربی ساخته شده‌است. معمولاً آن را به روش‌های گوناگون پخت و پز آماده کرده و سپس مصرف می‌کنند. همچنین گوشت در برابر فساد و خرابی بسیار آسیب‌پذیر است.

غذاهای گرم و تر

غذاهای گرم و تر : عسل ، نخود ، آب آبگوشت ، گوشت بوقلمون ، شیر میش ، گوشت غاز (پرنده) ، گوشت گوسفند ، گوشت مرغ خانگی ، گوشت مرغابی و اردک ، میگو (روبیان) ، گوشت بلدرچین ، گوشت کله ، جگر ، خورشت بادمجان ، خورش قورمه سبزی ، آبگوشت به ، آبگوشت کلم قمری ، آب شور ، کره ، خامه ، روغن ، نیمرو ، تخم مرغ ، گوشت بز ، غذاهای گرم و خشک گوشت آهو ، شیر شتر ، گوشت شتر ، گوشت شتر مرغ ، گوشت کبوتر ، کوهان شتر(خیلی گرم و خشک) ، گوشت گاومیش ، گوشت گنجشک ، گوشت لک لک ، نمک طعام (خیلی گرم و خشک) ، گوشت اردک ، خورش فسنجان .

اهمیت غذایی گوشت

یکی از عوامل مؤثر در اهمیت غذایی گوشت ، وجود املاح معدنی به ویژه آهن و روی در آن است. .کم خونی ناشی از کمبود آهن در اکثر نقاط جهان اعم از کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه یافته در بین انسان ها دیده می شود. زنان به ویژه در هنگام بارداری و عادت ماهیانه و کودکان بیشتر در معرض خطر کمبود آهن قرار دارند. از آن جا که اغلب، آهن به اندازه ی کافی در بدن ذخیره نمی شود، با مصرف به اندازه ی گوشت و فرآورده های آن، می توان از بروز عوارض کمبود آهن جلوگیری کرد. گوشت منبع غذایی مهمی از پروتئین ، ویتامین های گروهB و املاحی مانند آهن، روی، منیزیم و فسفر است. همچنین کمبود روی نیز با عوارضی از قبیل اختلال در رشد قدی و قوای جنسی ، اختلال در رشد جنین، سقط جنین و کم اشتهایی همراه است که در بسیاری از زنان و نوجوانان قابل مشاهده است. روی قابلیت جذب بالایی در بدن دارد.به طور خلاصه می توان گفت که گوشت ماده ی غذایی پروتئینی با ارزشی است. گوشت دارای مقدار زیادی چربی نیز هست.

غذاهای سرد و خشک

غذاهای سرد و خشک کشک ، گوشت گاو . (این قانون مصرف سردیهاست : اگر پنیرمیخورید حتما با گردو خورده شود ، اگر ماست و دوغ میخورید حتما با یک قاشق چایخوری زنیان خورده شود ، اگر ماهی میخورید با خرما خورده شود ، اگر برنج میخورید با زیره خورده شود ، مرغ را حتما با گرمی خورده شود ، و هر چیز سرد دیگر با گرمی هائی مثل عسل و خرما و دیگر غذاهای گرم .)

گوشت های قرمز

گوشت قرمز: که شامل گوشت گاو ، گوسفند و گوساله و بره و… می باشد که سرشار از ویتامین های مفید برای بدن می باشد. ظاهر گوشت قرمز سالم نباید لزج و چسبنده و مترشح باشد، از علائم نگهداری گوشت در شرایط نامناسب و غیر بهداشتی خشک و یا چروکیده بودن آن است.عضلات گوشت از لحاظ سفتی و قوام باید طبیعی باشد و با فشار انگشت، پس از برداشتن انگشت به حالت اولیه بر گردد. از علائم فساد گوشت می توان به بوی غیر طبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، عفونت و گندیدگی، کپک زدگی و یا تعفن علامت فساد گوشت می باشد.رنگ طبیعی گوشت با توجه به نوع دام کشتاری صورتی متمایل به قرمز است، کمرنگ بودن گوشت ممکن است علامت کم خونی و بیماری مزمن دام کشتاری باشد.پر رنگ بودن و تیره رنگی گوشت علامت عدم خروج کامل خون در هنگام ذبح است که خود از علائم احتمالی ابتلای دام به بیماری عفونی و تب دار یا مرگ دام قبل از کشتار است.

گوشت تازه مرغ

به این دلیل که مرغ رایج‌ترین گوشت سفید مصرفی در بین مردم است، شناسایی گوشت سالم و تازه آن هم دارای اهمیت ویژه‌ای است. اولین علامت در سلامت گوشت مرغ توجه به ظاهر و پوست آن می‌باشد که باید عاری از هرگونه خون مردگی یا کبودی بوده و صاف، براق و یکدست باشد. قسمت شکمی مرغ تازه نباید بوی گندیدگی و تعفن دهد. رنگ گوشت مرغ باید به رنگ زرد کهربایی باشد

میوه ها و دانه های گرم و تر

میوه ها و دانه های گرم وتر : انجیر ، انگور ، بادام زمینی ، بادام شیرین ، بادام کوهی ، به ، تخم خربزه ، توت (شاه توت) ، انواع توت ها ، خربزه ، هویج ( زردک) ، سیب ، شلغم ، کدو ، کنجد ، گلاب ، لوبیا قرمز میوه ها و دانه های گرم و خشک . انبه ، بادام کاغذی ، بادمجان (خیلی گرم و خشک) ، تخم شربتی ، بولاغ اوتی ، پرتقال ، پسته ، پونه (خیلی گرم و خشک) ، پیاز (خیلی گرم و خشک) ، پیه ( دمبه) ، ترب (خیلی گرم و خشک) ، تره ، جعفری، دینارویه ، چای ، خردل ها ، خرما ، خرمالو ، دارچین ، روغن ، ریحان ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیتون ، زیره سیاه ، سیر ، شنبلیله ، فلفل (خیلی گرم و خشک) ، فندق ، کرفس ، کشمش انگور سیاه ( مویز) ، کلم ، کنگر ، گردو ، گل سرخ (خیلی گرم و خشک) ، لپه ، مرزه ، موسیر ، موم عسل ، نارگیل ، نخود ، نعناع ، عرق بهار نارنج ، هل .

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.