معرفی 5 آنتی اکسیدان مهم

معرفی 5 آنتی اکسیدان مهم

معرفی 5 آنتی اکسیدان مهم آنتی اکسیدان,بيماري آنتی اکسیدان,آنتی اکسیدان در بارداري,علائم آنتی اکسیدان,درمان آنتی اکسیدان,درمان آنتی اکسیدان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان آنتی اکسیدان,آنتی اکسیدان را چگونه درمان کنيم,آنتی …

علت و علائم و درمان سرطان استخوان فک دست لگن ساق پا ترقوه دنده کمر چیست

علت و علائم و درمان سرطان استخوان فک دست لگن ساق پا ترقوه دنده کمر چیست

سرطان استخوان سرطان استخوان ,سرطان استخوان چیست,سرطان استخوان لگن,سرطان استخوان ستون فقرات,سرطان استخوان پا,سرطان استخوان فک,سرطان استخوان درمان قطعی دارد توضیحاتی در مورد سرطان استخوان سرطان استخوان را همه ما کم و …

چگونه دندان های شفاف و براقی داشته باشیم

چگونه دندان های شفاف و براقی داشته باشیم

چگونه دندان های شفاف و براقی داشته باشیم خواص سفید کردن دندان,فواید سفید کردن دندان,سفید کردن دندان درمانی,خاصیت سفید کردن دندان,خواص سفید کردن دندان درمانی,خواص سفید کردن دندان برای پوست,خواص سفید کردن …

چاقی گلابی شکل

چاقی گلابی شکل ,چاقی گلابی شکل و درمان آن,چاقی گلابی شکل در مردان,چاقی گلابی شکل در طب سنتی,چاقی گلابی شکل زنان,چاقی گلابی شکل,چاقی گلابی شکل در مردان

چاقی گلابی شکل , چاقی گلابی شکل و درمان آن , چاقی گلابی شکل در مردان , چاقی گلابی شکل در طب سنتی

توضیحاتی در مورد چاقی گلابی شکل

خیلی ها فکر می کنند چاق نیستند ولی آزمایشات نشان می دهد که چاق هستند.♥اگر از آن دسته افرادی هستید که از جمله‌ی معروف «من چاق نیستم، فقط استخون‌بندیم درشته»، زیاد استفاده می‌کنید؛ حتما این متن را بخوانید. چاقی یکی از معضلات سلامتی امروز در جهان است. چاقی تنها ظاهر شما را خراب نمی‌کند، بلکه بیماری‌هایی مختلفی مانند: دیابت، مشکلات قلبی‌عروقی، سرطان، سکته و غیره ایجاد می‌کند. با شناخت عوامل چاقی می‌توان به دنیای خوش‌اندام‌ها وارد شد و لذت سلامتی را چشید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن فردی چاق، سر تکان داده‌اید و برای اراده‌ی ضعیفش متأسف شده‌اید. در این صورت کار درستی نکرده‌اید. ضعف اراده، دلیل و عامل اصلی چاقی نیست. هزار و یک دلیل می‌تواند موجبات چاقی را فراهم سازد و با نسبت دادن بی‌ارادگی به افراد چاق، تپلی‌های اطراف‌مان را ناراحت و تحقیر می‌کنیم. چاقی نتیجه‌ی عادات غلط غذایی است. اگر بیشتر از آنچه می‌سوزانید غذا بخورید، اضافه‌وزن خواهید داشت و در مقابل اگر کمتر غذا بخورید و ورزش کنید، کاهش وزن پیدا می‌کنید. در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و رژیم غذایی برای چاقی گلابی شکل در زنان و مردان صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

نوع بدن

نوع بدن (Body Type) انسان تنها ظاهر یک فرد را توصیف نمی کند. در حقیقت، نوع بدن می تواند شیوه واکنش سیستم بدن شما به غذاهایی که می خورید و همچنین ویژگی های هورمونی شما را توصیف کند. حتی بر اساس نوع بدن یک فرد می توان بهترین تمرینات ورزشی را برای کمک به کاهش وزن وی تعیین کرد.

آشنایی با چاقی گلابی شکل

به نقل از “هوم رمدیز”، انواع بدن می توانند در سه دسته سیب شکل، گلابی شکل و ساعت شنی شکل طبقه بندی شوند. افرادی که دارای نوع بدن سیب شکل هستند بیشترین میزان چربی را در ناحیه اطراف شکم دارند و دارای پاهای بلند و باریک هستند. افرادی که بدن گلابی شکل دارند دارای بالا تنه باریک بوده و تمام وزن آنها در باسن و ران ها ذخیره شده است. در نهایت، افرادی با بدن ساعت شنی شکل دارای توزیع برابر وزن در سراسر بدن خود هستند. نوع بدن ساعت شنی شکل دارای بهترین سوخت و ساز است، در شرایطی که نوع بدن گلابی شکل به طور معمول با نرخ پایین سوخت و ساز و موضوع وزن دست و پنجه نرم می کند. هر نوع بدن نسبت به دیگری متفاوت است و به روش های مختلف چربی ذخیره می کند که به ایجاد اشکال مختلف منجر می شود. هنگامی که سوخت مورد نیاز بدن را بر اساس نوع بدن خود تنظیم می کنید احتمالا نسبت به سرعت سازگاری و واکنش آن به برنامه غذایی خود شگفت زده خواهید شد. بر همین اساس، در زمینه بهبود سطوح انرژی و کاهش وزن شرایط راحت‌تری را تجربه خواهید کرد.

چاقی گلابی شکل چیست

بدن گلابی شکل که به نام اکتومورف نیز شناخته می شود با استروژن بیش از اندازه و تمایل به افزایش وزن در اطراف باسن و ران ها سر و کار دارد. تسلط استروژن به شرایطی مانند افزایش چربی سمی، حبس آب، نفخ و دیگر موضوعات سلامت منجر می شود. افرادی با بدن گلابی شکل به طور معمول دارای بالا تنه کوچک‌تر به همراه مقداری وزن اضافی در اطراف بازو ها و سینه هستند. هنگامی که بحث کاهش وزن مطرح می شود، افراد دارای بدن گلابی شکل بیشتر دچار سرخوردگی می شوند زیرا چربی سوزی در این افراد به واسطه ذخیره چربی در اطراف باسن و ران ها دشوار است. به بیان دیگر، برای افراد دارای بدن گلابی شکل کاهش وزن در دیگر نقاط بدن آسان‌تر است. مصرف مواد غذایی که تولید استروژن را محدود می سازند به این افراد در کاهش وزن کمک می کند. هنگامی که بحث سلامت مطرح می شود، افراد دارای بدن گلابی شکل خوش شانس هستند. برخلاف چربی شکمی، چربی ذخیره شده در اطراف باسن و ران ها به طور معمول خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش نمی دهد. این نوع چربی مقاومت انسولین را کاهش می دهد و کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد.

چاقی گلابی شکل و تغذیه

سوخت و ساز سریع نکته مثبت در افراد دارای بدن گلابی شکل است. از این رو، فرد باید نسبت به مصرف کافی از کالری و کربوهیدارت اطمینان حاصل کند. در همین راستا، درشت مغذی ها را می توانید این گونه تقسیم کنید: 50 درصد کربوهیدارت، 25 درصد چربی و 25 درصد پروتئین. برای فردی با بدن گلابی شکل دنبال کردن یک رژیم غذایی کم چربی خوب است و به شکستن چربی ذخیره شده در قسمت پایین تنه کمک می کند. چه چیزی بخوریم؟ تخم کتان: تخم کتان یک ماده غذایی با ویژگی فیتواستروژنیک ضعیف است و از این رو به حذف استروژن اضافی از بدن کمک می کند.

رژیم غذایی برای چاقی گلابی شکل

سبزیجات چلیپایی: سبزیجاتی مانند کلم، گل کلم، شاهی و دیگر سبزیجات برگ سبز دیگر که حاوی مقادیر زیاد از مواد مغذی گیاهی (سولفورافان و ایزوتیوسیانات) هستند به کاهش استروژن کمک می کنند. لبنیات و گوشت قرمز ارگانیک: این مواد غذایی به کاهش سطح هورمون استروژن کمک می کنند. لبنیات کم چرب: کلسیم موجود در لبنیات کم چرب به تنظیم روش ذخیره، انباشتگی و شکستن چربی در بدن کمک می کند. میوه ها و سبزیجاتی با فیبر بالا: مواد غذایی مانند کنگر فرنگی و چغندر سرشار از فیبر هستند و از این رو به کاهش استروژن در بدن کمک می کنند. جوانه کلم بروکلی: جوانه کلم بروکلی منبعی فوق العاده برای سولفورافان است که به کاهش سطح استروژن کمک می کند. افزون بر این، مواد مغذی گیاهی موجود در آن خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. جوانه لوبیا: جوانه لوبیا سرشار از گلوتاریک اسید است که جذب دوباره استروژن توسط دستگاه گوارش را محدود می کند. از این رو، استروژن بیشتری دفع می شود. غلات کامل: غلات کامل مانند کینوا، جو و گندم سیاه منابع فوق العاده برای فیتواستروژن و پلی فنل های ضد استروژن هستند که به کاهش استروژن کمک می کنند. پروتئین بدون چربی: پروتئین های بدون چربی حاوی لیزین و ترئونین هستند که این ترکیبات به عملکرد مناسب کبد و سوخت و ساز استروژن کمک می کنند. چه چیزی نخوریم؟ لبنیات پر چرب، توفو و محصولات تخمیر نشده سویا: این قبیل مواد غذایی سطوح استروژن را در بدن افزایش می دهند. کافئین: نوشیدن بیش از اندازه قهوه و دیگر نوشیدنی های حاوی کافئین می تواند به افزایش سطوح استروژن منجر شود. کربوهیدارت های سفید/پاستا: این مواد غذایی از کربوهیدارت های با میزان قند بالا هستند که به حبس آب و ذخیره چربی در پایین تنه کمک می کنند. گوشت های فرآوری شده: این قبیل گوشت ها حاوی چربی زیادی هستند که به افزایش سطوح استروژن منجر می شود. افزون بر این، آنها حاوی نمک فراوان هستند که به حبس آب منجر می شود. الکل: نوشیدن الکل تولید استروژن را در بدن افزایش می دهد که هر چه بیشتر خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با هورمون مانند سرطان پستان را افزایش می دهد. چربی های مضر: چربی های مضر شامل روغن های هیدروژنه و نیمه هیدروژنه می شوند. این چربی ها تولید استروژن را افزایش می دهند. چربی های التهابی: چربی های التهابی شامل بیشتر روغن های گیاهی مانند آفتابگردان، نخل و پنبه دانه می شوند که سطوح استروژن را در بدن افزایش می دهند. چربی های اشباع: این چربی ها منشا حیوانی دارند که از جمله مواد غذایی شامل آنها می توان به لبنیات پر چرب و گوشت های قرمز اشاره کرد. 

بدن ساعت شنی

بدن ساعت شنی شکل در جایی میان بدن سیب شکل و بدن گلابی شکل قرار می گیرد. این نوع از شکل بدن به نام مزومورف نیز شناخته می شود. افرادی که دارای بدن ساعت شنی شکل هستند با میزان پایین هورمون تیروئید سر و کار دارند و وزن آنها به صورت برابر در تمام بدن توزیع شده است. این نوع بدن به طور معمول دارای ظاهری نرم و گرد با ساختار عضلانی و تراکم توده بدنی در بازوها، سینه، زانوها و قوزک پاها است. افرادی که دارای این نوع بدن هستند ظاهری لاغر اما ورزشی داشته و میزان چربی در بدن آنها کم است. افرادی که دارای بدن ساعت شنی شکل هستند از سلول های ماهیچه ای پاسخگو و سوخت و ساز بالا بهره می برند. به واسطه سوخت و ساز بالا این افراد به راحتی چربی می سوزانند. این افراد بدون تلاش خاصی و با توجه به مواد غذایی مصرفی می توانند وزن اضافه کنند یا آن را کاهش دهند.

تشخیص چاقی گلابی شکل

مشخصات اندام گلابی شکل ( قاشقی یا مثلثی رویه بالا ) _ باسن پهن تر از شانه هاست. _ شانه ها گرد و مورب تر هستند. _ دور کمر خوب مشخص شده است و به طرز جالبی زیبا دیده می شود . _ باسن و ران ها پر و گرد هستند. _ افزایش وزن بیشتر در ناحیه ران ها می باشد. فرم بدن گلابی شکل سالم تر از فرم بدن سیبی شکل می باشد، چون رسوب چربی در مفصل ران کمتر است، بنابراین، احتمال بیماری های قلبی و دیابت کاهش می یابد. با این وجود، داشتن وزن اضافه در مفصل ران می تواند منجر به التهاب مفاصل شود و به احتما زیاد به صورت سلولیت ظاهر می شود. اینگونه افراد به خوردن غذاهای پر چرب مانند پنیر خامه ای و دسرها میل بیشتری دارند. آنها باید مراقب سطوح استروژن خود باشند، چون اگر دیگر هورمون ها مانند پروژسترون ها خارج از حد تعادل باشند، می توانند منجر به افزایش وزن شوند.

چاقی گلابی شکل و تغذیه غلط

داور بین‌المللی تناسب اندام فدراسیون جهانی ifbb گفت: چاقی در نوع گلابی شکل با تغذیه غلط ایجاد می‌شود و با یک رژیم غذایی معمولی و ورزش شخص رهایی می‌یابد اما چاقی سیبی شکل علاوه بر تغذیه غلط، ریشه در ژنتیک هم دارد. اکبر خزایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: معضلی که امروزه برای اکثر افراد ایجاد شده چاقی است و همه به دنبال راهکار و میانبری برای دور زدن چاقی و رهایی از ذخایر چربی هستند. خزایی با اشاره به اینکه امروزه با زندگی ماشینی، عدم تحرک کافی و تغذیه غلط اکثر افراد دچار افزایش ذخایر چربی و چاقی می‌شوند، افزود: البته بعضی از این افراد علت بیماری‌هایی نظیر کم‌کاری تیروئید، استرس و بیماری‌های روحی -روانی و ارثی دچار چاقی می‌شوند. وی تصریح کرد: البته دو نوع چاقی وجود دارد یکی گلابی شکل و یکی سیبی شکل که در نوع گلابی شکل شانه‌ها و پاها تقریباً لاغر هستند و ذخایر چربی بیشتر در اطراف شکم است و در نوع سیبی شکل در تمام نقاط بدن تقریباً یکسان چربی ذخیره شده است. خزایی با بیان اینکه در نوع گلابی شکل؛ چاقی کاملاً با تغذیه غلط ایجاد شده و با یک رژیم غذایی معمولی و ورزش شخص رهایی می‌یابد، گفت: اما در نوع چاقی سیبی شکل علاوه بر تغذیه غلط، ریشه در ژنتیک هم دارد که برای رهایی از این نوع چاقی نیاز به برنامه‌ریزی‌های علمی و طولانی مدت‌تر است.

چاقی و سوخت انرژی

چاقی، در ساده ترین تعریف ناشی از نامتعادل بودن میزان دریافت انرژی از راه غذا و میزان مصرف یا سوخت انرژی در نتیجه فعالیت بدنی است. بنابراین، مؤثرترین روش درمان چاقی کم کردن میزان دریافت انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن است.امروزه متخصصان علت عمده چاقی را کم‌تحرکی و ورزش ناکافی می‌دانند. تغییر رفتارهای جمعی، تنوع زیاد وسایل برقی، ساعات طولانی تماشای تلویزیون و فیلم‌های ویدئویی و بازی‌های کامپیوتری، زندگی مدرن را کم‌تحرک ساخته است. در اغلب کشورها، افراد بیشتر غذا می‌خورند و کمتر فعالیت می‌کنند. خوردن غذاهای آماده در خارج از منزل به دلیل مشغله‌های امروزی دلیل دیگری برای چاقی در دنیای مدرن است. این غذاها، بدون آنکه تمام مواد غذایی لازم را به بدن فرد برسانند، میزان چربی بالایی را به او تحمیل می‌کنند.

چاقی و سلامتی

چاقی دشمن زیبایی است؟!» عجله نکنید! درستی این جمله هنوز ثابت نشده…اما وقتی جای «زیبایی» را با کلمه‌ای دیگر عوض کنیم، به جماعتی می‌رسیم که به لاغر شدن نیاز دارند…چراکه چاقی حتما دشمن سلامتی است! همین‌جاست که بسیاری از متخصصین علم پزشکی معتقدند که چاقی یک بیماری است؛ اگر هم بیماری نباشد عامل ده‌ها بیماری است: بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت (افزایش قند خون)، پرفشاری خون، سنگ کیسه صفرا، نقرس، آرتروز و همین‌طور سرطان‌های سینه، روده بزرگ و پروستات ،مشکلاتی هستند که به دنبال چاقی شکل می‌گیرند.

چاقی گلابی شکل و بیماری‌ های قلبی

اما پژوهشگران بسیاری معتقدند که درصد بالایی از مردان چاق، بر اثر بیماری‌های قلبی می‌میرند. بر این اساس تجمع چربی در بدن مردان معمولا در نواحی شکم صورت می‌گیرد و ابعاد دور کمر بعضی‌ها آنقدر زیاد می‌شود که ظاهرشان را شبیه «سیب» می‌کند.خب! تکلیف آقایان سیب که مشخص است. حالا نوبت خانم‌های گلابی است. چربی بسیاری از زنان در ران‌ها و نشمین‌گاه ذخیره می‌شود زیرا سطوح بالای استروژن باعث جمع شدن چربی در نیمه پایین بدن می‌شود.

چاقی و مشکلات روحی

با تمام این تفاسیر اضافه وزن صرفا یک مشکل فیزیکی نیست. چاقی از بُعد شخصی و اجتماعی هم مشکلات فراوانی را برای بیمار ایجاد می کند. احساس کمبود انرژی و خستگی مفرط از یک سو و ناتوانی فیزیکی در انجام کارهای روزمره قسمتی از این مشکلاتند.این درحالی است که کم‌تحرکی به جزئی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ ما تبدیل شده است. افراد معمولا حاضر به افزایش فعالیت فیزیکی خود در حد استاندارد نیستند و در شرایطی که فواید ورزش بر اعضای مختلف بدن و سلامت کلی ثابت شده، کمبود وقت بهانه‌ای است همیشگی برای کم‌تحرکی!

بیشتر بخوانید : چاق شدن در یک هفته ♥ چاق شدن با شیر خشک ♥ چاق شدن کودکان ♥ چاقی شکمیچاق شدن صورت

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.