طرز تهیه سالاد با برگ بو مرغ و خواص این گیاه دارویی

طرز تهیه سالاد با برگ بو مرغ و خواص این گیاه دارویی

برگ بو مرغ طرز تهیه سالاد با برگ بو مرغ و خواص این گیاه دارویی در سایت جسارت برگ بو مرغ,برگ بو در مرغ,برگ بو و مرغ,برگ بو برای مرغ,طرز استفاده از …

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن در سایت جسارت خواص سماق در لاغری ,خواص سماق لاغری,خواص …

گیاه گزنه و درمان کم خونی

گیاه گزنه و درمان کم خونی

گیاه گزنه و درمان کم خونی خواص گزنه,فواید گزنه,گزنه درمانی,خاصیت گزنه,خواص گزنه درمانی,خواص گزنه برای پوست,خواص گزنه برای مو,خواص گزنه برای جوانی,خواص گزنه برای بارداری,خواص خوردن گزنه,فواید گزنه خام,فواید گزنه پخته

بیماری های چشم

بیماری های چشم ,بیماری های چشمی,بیماری های چشم انسان,بیماری های چشم و درمان آن,بیماری های چشمی گوسفندان,بیماری های چشم خرگوش,بیماری های چشمی در کودکان

بیماری های چشم , بیماری های چشمی , بیماری های چشم انسان , بیماری های چشم و درمان آن

توضیحاتی در مورد بیماری های چشم

برخی از بیماری های چشمی همچون ورم ملتحمه ی چشم تنها آزار دهنده اند، اما برخی دیگر همچون دژنراسیون ماکولار بسیار جدی هستند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد انواع بیماری های چشم در کودکان و بزرگسالان چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انواع بیماری های چشم

۱. ورم پلک پایین اکثر آدم‌ها دچار این اشتباه می‌شوند که فکر می‌کنند یک دانه یا توده در پلک پایین فقط گل‌مژه است. با این حال اگر ورم برطرف نشد، می‌تواند واقعا یک سرطان نادر باشد. سرطان غده سباسه مانند گل مژه به نظر می‌رسد، اما ماه‌ها باقی می‌ماند و هم‌چنان در همان نقطه ظاهر می‌شود. ۲. ریزش ابرو وقتی قسمت بیرونی ابروی یک فرد شروع به ریزش یا کم‌پشت شدن می‌کند، اصلا آن را نادیده نگیرید. از دست دادن بخش بیرونی ابرو واقعا یک علامت شایع بیماری تیروئید است.۳. دید موج‌دار یا سوسو زننده این عموما نشانه‌ی آن است که میگرن شدید در حال آغاز است. طوری به نظر می‌رسد که انگار لبه‌های دید شما تکان می‌خورد، انحنا دارد، ‌یا سوسو می‌زند. اگر این برای شما اتفاق می‌افتد، سعی کنید استراحت کنید و مسکن مصرف کنید.۴. سرخی چشم اگر سفیدی چشم‌هایتان دائم صورتی یا قرمز به نظر برسد نشانه‌ی آن است که چیزی آنها را اذیت می‌کند. این معمولا علامت اولیه‌ی آلرژی است. ممکن است به خوراکی، گرده، گیاه، قارچ، یا مواد شیمیایی دیگر آلرژی داشته‌باشید. مهم است که قبل از این‌که منشأ آلرژی سبب واکنش‌های شدیدتر شود، ‌آن را پیدا کنید. ۵. مشکلات بینایی ناگهانی اگر چشم‌هایتان ناگهان از کار بیفتد، ممکن است دچار سکته شده‌باشید. سکته زمانی رخ می‌دهد که جریان خون در مغز دچار اختلال شود. ممکن است این به دوبینی، دید تاریک، یا از دست دادن کامل بینایی در یک یا هر دو چشم منجر شود.۶. تاری دید هنگام نگاه کردن به صفحه‌نمایش این نشانه را به سادگی به حساب خستگی نگذارید. ممکن است شما سندروم بینایی کامپیوتر داشته‌باشید، که ناشی از دشواری تمرکز روی صفحه‌نمایش‌هایی با کنتراست پایین است. این خستگی چشم می‌تواند به ماهیچه‌های چشم آسیب بزند. ۷. خشکی چشم اگر همیشه در چشم‌هایتان احساس ناراحتی و خارش می‌کنید، شاید مشکلی وجود دارد. ممکن است فقط ناشی از بد کار کردن مجراهای اشک باشد. با این حال، خشکی چشم گاهی می‌تواند نشانه‌ی آرتروز باشد.۸. مردمک بزرگ وقتی مردمک‌ها گشاد می‌شود، ممکن است تمام چشم سیاه دیده شود. این در محیط‌های تاریک باید به‌طور طبیعی اتفاق بیفتد. اگر در محیط روشن این اتفاق بیفتد، ممکن است نشانه‌ی آن باشد که یک حمله‌ی قلبی در آستانه‌ی وقوع است. ۹. ابری شدن چشم آدم‌ها وقتی پیر می‌شوند اغلب مبتلا به آب مروارید می‌شوند. ممکن است شما در ابتدا متوجه هیچ تغییری در بینایی‌تان نشوید، اما چشم ظاهری متفاوت پیدا می‌کند. سطح چشم خاکستری، گرفته، یا تیره و تار به نظر می‌رسد. ابری شدن چشم یکی از شایع‌ترین انواع اختلالات چشم است. ۱۰. برون چشمی بعضی آدم‌ها به‌طور طبیعی چشم‌هایی برجسته دارند، اما اگر این یک تغییر فیزیکی جدید است باید نگران باشید. آدم‌هایی که با پرکاری تیروئید دست به گریبان هستند اغلب چشم‌هایی دارند که به نظر می‌رسد بیرون از حفره‌ی چشم است.۱۱. زردی چشم زرد شدن سفیدی چشم‌ها نشانه‌ی آن است که فرد صفرای اضافی دارد. این عموما علامت یرقان است، و به این معنی است که فرد دچار نارسایی کبد است. ۱۲. تاری دید با دیابت اگر دیابت دارید باید به‌طور ویژه مراقب بینایی چشم‌تان باشید. تاری دید می‌تواند ناشی از قند خون اضافی باشد که به عصب بینایی آسیب می‌زند. این با درمان قابل برگشت است، اما اگر از آن غفلت کنید، ممکن است نهایتا نابینا شوید.

بیماری آب سیاه

آب سیاه یک بیماری چشمی است که به عصب بینایی که وظیفه ی فرستادن اطلاعات بصری به مغز را بر عهده دارد، آسیب می رساند. به علاوه، دومین علت اصلی نابینایی در جهان محسوب می شود. بیش از سه میلیون نفر در آمریکا دچار آب سیاه هستند، اما تنها نیمی از آنها از این بیماری آگاهند. شناسایی شایع ترین شکل آب سیاه (که آب سیاه زاویه باز است) دزد خاموش بینایی نامیده می شود، چرا که این بیماری در ابتدا هیچ علائمی به همراه ندارد. در این بیماری، فشار چشم افزایش می یابد و نقاط کوری در گوشه ی چشم گسترش می یابد. این نقاط تا زمانی که عصب بینایی دچار آسیب جدی نشود، ناشناخته باقی می مانند.

درمان و پیشگیری از بیماری آب سیاه

درمان این بیماری بستگی به شدت آن دارد. یکی از راه های درمانی آن استفاده از قطره های چشمی دارویی به صورت روزانه است. عمل جراحی نیز یکی دیگر از این گزینه هاست. پیشگیری هر فردی باید از چهل سالگی به بعد معاینه ی چشم را آغاز کند. اگر افراد خانواده ی شما به این بیماری مبتلا هستند، احتمال ابتلایش در شما افزایش می یابد. برخی از متخصصان عقیده دارند که آفریقایی ها، مردم آمریکا و آسیایی زبان ها بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری چشمی می باشند.

بیماری ورم ملتحمه

این بیماری که به قرمزی چشم نیز معروف است، وقتی رخ می دهد که بافت شفاف روی سفیدی چشم ملتهب شود. این بیماری سالانه سه میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. شناسایی این بیماری چشمی موجب قرمز شدن سفیدی چشم می شود. در این حالت چشم ها به خارش و اشک ریختن می افتند، پلک چشم شما بسته می شود و کمی دچار تاری دید می شوید. گرچه این قرمزی ممکن است چشم هایتان را آزار دهد، اما نباید دردناک باشد و یا چشمان شما را نسبت به نور حساس کند.

درمان بیماری ورم ملتحمه

بسته به نوع قرمزی چشم ها، درمان های مختلفی وجود دارد. مثلا ورم چشمی فصلی که توسط گرده ی گیاهان ایجاد می شود، با شست و شوی دست و صورت، کمپرس آب سرد، آنتی هیستامین یا قطره ی استروئید چشمی درمان می شود. از آنجا که دارو در درمان ورم ویروسی تاثیری ندارد، بهترین راه این است که مدام دست هایتان را بشویید و وسایل شخصی تان را در اختیار دیگران نگذارید. استفاده از قطره های آنتی بیوتیک در مورد این ورم ملتحمه بی فایده است و درمان آن نیز 7 تا 10 روز طول می کشد. و اما ورم ملتحمه ی باکتریایی؟ این ورم ملتحمه در طی یک یا دو روز به قطره های چشمی آنتی بیوتیک پاسخ می دهد. شستن بهداشتی دست ها در بهبود این ورم اهمیت دارد، اما اغلب افراد 24 ساعت پس از مصرف قطره های آنتی بیوتیک می توانند به کار روزمره ی خود بازگردند. اگر عفونت ورم ملتحمه درمان نشود، عفونت به دیگر مناطق بدن سرایت می کند و حتی ممکن است موجب از دست رفتن بینایی نیز بشود. پیشگیری دست های خود را مدام بشویید و از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنید.

بیماری دژنراسیون ماکولار

دژنراسیون ماکولار وابسته به سن، مهم ترین دلیل نابینایی در میانسالان است و آمار افراد مبتلا به این بیماری به شدت در حال افزایش است. دژنراسیون ماکولار وقتی رخ می دهد که ماکولای چشم شما – یعنی ناحیه ی کوچکی در شبکیه ی چشم که کمک می کند جزئیات را به خوبی ببینید- شروع به از بین رفتن می کند. شناسایی هر گونه تغییر در بینایی باید به پزشک گزارش شود و نقاط کور در مرکز بینایی به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شوند.

درمان بیماری دژنراسیون ماکولار

اگر به داشتن این بیماری مشکوک هستید، حتما برای تشخیص نزد پزشک بروید. دو نوع ژنراسیون ماکولار وجود دارد: خشک (که نوع رایج آن است و زمانی رخ می دهد که رسوب های دروزن که در زیر ماکولا وجود دارند نازک و خشک می شوند) و مرطوب (که ده درصد از موارد را تشکیل می دهد). نوع خشک آن درمان مشخصی ندارد. نوع مرطوب آن (زمانی رخ می دهد که رگ های خونی غیرعادی در زیر ماکولا رشد کند و موجب خونریزی شود.) می تواند با روش های گوناگونی درمان شود. از جمله می توان به درمان فاکتور ضد رشد اندوتلیال عروقی، نوعی تزریق چشمی که ماده ی شیمیایی را که منجر به ایجاد عروق خونی غیر طبیعی می شوند مورد هدف قرار می دهد، درمان لیزر حرارتی و فوتودینامیک درمانی اشاره کرد. برخی از مکمل های حاوی ویتامین و مواد معدنی نیز از پیشرفت این بیماری جلوگیری می کنند. پیشگیری هیچ راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد، اما می توان از پیشرفت آن در بدن جلوگیری کرد. اما چگونه؟ کنترل فشار خون، مصرف غذاهای سالم برای چشم (همچون مرکبات، روغن های نباتی، آجیل ها، غلات کامل، سبزیجات سبز و ماهی آب سرد)، کنترل سطح چربی خون، عدم مصرف سیگار و انجام معاینه های پزشکی بهترین روش های پیشگیری از این بیماری است.

بیماری جداشدگی شبکیه

جداشدگی شبکیه وقتی رخ می دهد که رتینا یعنی همان بافت حساس به نور که پیام های بینایی را به چشم شما منتقل می کند از جای خود جدا می شود. البته چنین عارضه ای بسیار نادر است. برخی از مطالعات نشان داده است، یک درصد از جمعیت در برهه ای از زندگی خود دچار جدا شدگی شبکیه می شوند که در صورتی که درمان نشود، به نابینایی چشم می انجامد. شناسایی یکی از علائم این بیماری چشمی ، شروع جرقه هایی از نور در داخل چشم و یا دیدن اجسام شناور در ناحیه ی بینایی می باشد. در برخی از موارد، بیمار ممکن است یک سایه ی تاریک مات در حال رشد در اطراف چشم ببیند.

درمان بیماری جداشدگی شبکیه

در صورت مشاهده ی چنین علائمی باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد. اگر این پاره شدگی کوچک باشد، با لیزر و یا انجماد درمانی می تواند درمان شود، اما در موارد دیگر، یک حباب گازی کوچک (به نام رتینوپکسی پنوماتیک) به چشم تزریق می شود. اگر پارگی شدید باشد، عمل جراحی مورد نیاز است. پیشگیری اگر نزدیک بین باشید، فاکتور ریسک شما برای ابتلا به این بیماری افزایش می یابد. تنها باید مدام به معاینه ی چشم بپردازید. سفت مالیدن چشم با دست ها نیز چشم را به جدا شدن از شبکیه مستعد می سازد.

بیماری آب مروارید

آب مروارید زمانی رخ می دهد که لنز طبیعی چشم ها تار می شوند. اغلب افراد مسن دچار این بیماری می شوند، هر چند این مشکل در افراد سیگاری، افرادی که در معرض نور خورشید هستند و یا چشم آنها ضربه خورده زودتر رخ می دهد. طبق آمار سازمان پیشگیری از نابینایی آمریکا، حدود 24.5 میلیون فرد بالای 40 سال و حدود 50 درصد از افراد بالای 80 سال دچار این بیماری هستند. شناسایی علائم این بیماری چشمی به صورت تدریجی رخ می دهد. اگر دچار تاری دید، هاله ی چشمی و یا جرقه ی نور در چشم شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات علائم این بیماری شامل از دست دادن حساسیت کنتراست و یا دوبینی در یکی از چشم ها می باشد.

درمان بیماری آب مروارید

یکی از راه های شایع این بیماری چشمی ، عمل جراحی می باشد. در گذشته برای انجام این جراحی، پزشکان یک شکاف 10 تا 11 میلی متری در قرنیه و بافت اطراف آن ایجاد می کردند، اما در زمان حال این عمل با ایجاد یک شکاف 3 میلی متری در چشم انجام می شود. در صورتی که برای خارج کردن آب مروارید عمل جراحی انجام نشود، بینایی شما به مرور زمان دچار اشکال می شود و عمل جراحی نیز سخت تر خواهد شد.

مهمترین بیماری های چشم

مهمترین بیماری های شایع چشم کدام است؟ ▪ معمولا عیوب انکساری ، بیشترین بیماری های چشم را تشکیل می دهد که این عیوب را می توان با تجویز عینک رفع کرد از دیگر بیماری های شایع چشم می توان به بلفاریت یا خارش و شوره پلکها اشاره کرد پس از این می توان به کاتاراکت یا آب مروارید اشاره کرد. بخشی از بیماری های چشم به بیماری های مربوط به کهولت سن مربوط می شود که به اصطلاح ماکولای ناشی از سن نام دارد آب سیاه یا گلدکرم نیز از بیماری های شایع چشم است ؛ اما گاهی بر اثر ضربه ، پارگی شبکیه نیز اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید : ناخنک چشم ♥ قوز قرنیه ♥ التهاب عنبیه ♥ آلرژی چشمیالتهاب زیر چشم

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 آذر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.