روش دم کردن چای‌ های گیاهی

روش دم کردن چای‌ های گیاهی

روش دم کردن چای‌ های گیاهی خواص چای‌ های گیاهی,فواید چای‌ های گیاهی,چای‌ های گیاهی درمانی,خاصیت چای‌ های گیاهی,خواص چای‌ های گیاهی درمانی,خواص چای‌ های گیاهی برای پوست,خواص چای‌ های گیاهی برای …

چگونه بفهمیم کم خونی داریم؟

چگونه بفهمیم کم خونی داریم؟

چگونه بفهمیم کم خونی داریم؟ کم خونی,بيماري کم خونی,کم خونی در بارداري,علائم کم خونی,درمان کم خونی,درمان کم خونی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کم خونی,کم خونی را چگونه درمان کنيم,کم …

۸ علامت حمله قلبی

۸ علامت حمله قلبی

۸ علامت حمله قلبی حمله قلبی,بيماري حمله قلبی,حمله قلبی در بارداري,علائم حمله قلبی,درمان حمله قلبی,درمان حمله قلبی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان حمله قلبی,حمله قلبی را چگونه درمان کنيم,حمله قلبی …

شربت کتوتیفن

شربت کتوتیفن ,شربت کتوتیفن خارجی,شربت کتوتیفن برای نوزاد 6 ماهه,شربت کتوتیفن برای نوزاد دو ماهه,شربت کتوتیفن برای سرفه کودکان,شربت کتوتیفن برای سرفه

شربت کتوتیفن

توضیحاتی در مورد شربت کتوتیفن

همانطور که می دانید شربت کتوتیفن از جمله داروهایی است که به منظور پیشگیری از حملات آسم تجویز می‌شود.♥ از این دارو به عنوان آنتی‌هیستامین برای درمان سرفه و آلرژی نیز استفاده می‌شود. خواب‌آلودگی، سرگیجه و سردرد برخی از عوارض مصرف شربت کتوتیفن می‌باشد. آلرژی یا انواع حساسیت ها ممکن است برای هر فرد در هر فصلی بروز کند. آلرژی به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف به وجود می‌آید. افراد مبتلا به آلرژی دارای سیستم ایمنی حساس هستند که به عوامل مختلفی که در محیط وجود دارد به سرعت واکنش نشان می‌دهد و باعث بروز مشکلاتی برای شخص می‌شود. این واکنش ممکن است بیش از اندازه، و نسبت به عواملی باشد که در حالت عادی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن انسان نمی‌شوند. درمان آلرژی در خانه یکی از مهم ترین دغدغه های افراد مبتلا به انواع حساسیت است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد استفاده شربت کتوتیفن خارجی چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

مشخصات شربت کتوتیفن

 نام های دیگر Zaditor – Alaway – Refresh Eye . اشکال دارویی: قرص، شربت. حساسیت‌های فصلی که معمولا خود را با علایمی همچون آبریزش بینی و سرفه نشان می‌دهند در میان افراد شایع هستند. این نوع حساسیت‌ها بیشتر به هنگام تغییر فصول رخ می‌دهند که استفاده از دارو و قرص ضدحساسیت می‌تواند تا حد زیادی به کاهش علایم آن کمک کند. شربت کتوتیفن یکی از داروهای آنتی‌هستامین بوده که در این زمینه تجویز می‌شود. 

شربت کتوتیفن چیست

شربت کتوتیفن (Ketotifen) از آنتی‌هیستامین‌هایی است که به منظور پیشگیری از آسم استفاده می‌شود. این دارو در موارد دیگری همچون التهاب بینی و التهاب ملتحمه و همچنین درمان سرماخوردگی، آلرژی و کهیر نیز به کار می‌رود. کتوتیفن با کاهش التهاب در مجاری هوایی، باعث حرکت آزادتر هوا در آن‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو در حملات آسم استفاده نمی‌شود و فقط برای پیشگیری موثر است. این دارو به شکل قرص و شربت در دسترس است.

تداخل دارویی با شربت کتوتیفن

بوپروپیون، دونپزیل، داروهای ضد دیابت خوراکی، آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش‌ها

نحوه مصرف شربت کتوتیفن

اگرچه بهتر است دوز مصرفی به صورت دقیق توسط پزشک تعیین گردد اما به طور معمول میزان مصرف در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 3 سال 1 میلی‌گرم (معادل یک پیمانه یا 5 میلی‌لیتر) دو بار در روز بعد از غذا و برای کودکان 6 ماهه تا 3 سال 5/0 میلی‌گرم (معادل نصف پیمانه) دو بار در روز می‌باشد. توجه: مصرف شربت کتوتیفن برای کودکان زیر شش ماه ممنوع است و نباید مصرف شود

شربت کتوتیفن در بارداری و شیردهی

توصیه می‌شود در دوران بارداری و شیردهی این دارو با احتیاط مصرف شود و حتما تحت نظر پزشک مصرف کنید

نکاتی در مورد مصرف شربت کتوتیفن

دوره درمان را کامل کنید. این دارو ممکن است باعث خواب‌آلودگی و گیجی گردد لذا در دوره‌ی مصرف این دارو از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمایید. در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی شدید قبل از مصرف این دارو پزشک را در جریان قرار دهید. طی مصرف این دارو مواردی مثل هیجان‌زدگی، بی‌قراری و بی‌خوابی مشاهده شده است. در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و صرع قبل از مصرف دارو پزشک را در جریان قرار دهید. در صورت فراموشی مصرف یک نوبت دارو به محض یادآوری آن را مصرف کنید اما اگر زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است از نوبت فراموش شده چشم پوشی کرده و مقدار مصرف نوبت بعدی را نیز 2 برابر نکنید.

موارد مصرف شربت کتوتیفن

این دارو برای درمان حساسیت، سرماخوردگی، رینیت، آلرژی، کهیر و … در مورد کودکان باعث بهبود خواب می‌شود، برای کودکان سه‌ماهه یک سی سی هرشب بمدت ۱۰ تا ۱۴ شب توصیه می‌شود. البته حتماً با مشورت پزشک باشد.

مکانیسم اثر شربت کتوتیفن

دارو موجب بلوک تقریباً اختصاصی گیرنده H۱ هیستامین می‌شود. هیستامین واسطه شیمیایی آزادشده از سیستم ایمنی است که عامل بروز اغلب علائم التهاب ناشی از آلرژی یا سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و … است.

مقدار مصرف شربت کتوتیفن

مدار مصرف برای بزرگسالان : برای پیشگیری از آسم آتوپیک به صورت خوراکی 5 میلی لیتر شربت (1 میلی گرم کتوتیفن) دو بار در روز صبح و عصر تجویز می شود.مدار مصرف برای کودکان 6 ماه تا 3 سال: برای پیشگیری از آسم آتوپیک، به صورت خوراکی 0.25 میلی لیتر (0.05 میلی گرم کتوتیفن) به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، 2 بار در روز صبح و عصر تجویز می شود. برای کودکان بزرگتر از 3 سال مقدار مصرف مطابق بزرگسالان تجویز می گردد.

آلرژی چیست

آلِرژی یا حَسّاسیَت، (به انگلیسی: allergy) واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل گوناگون است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای دستگاه ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهراً بی‌ضرر موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند. برای مثال گرده گیاهان، می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده‌است. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند. نتایج مطالعه‌ای علمی در دانشگاه اوتاگو نشان می‌دهد کودکانی که به مکیدن انگشت شست یا جویدن ناخن دست خود عادت دارند، کمتر با خطر ابتلا به آلرژی مواجه هستند. اگرچه به تشویق این نوع از رفتار در کودکان توصیه نمی‌شود، اما ظاهراً این عادت‌ها از جنبه‌های مثبت و غیرقابل انکاری نیز برخوردارند.

واکنش آلرژی و حساسیت در بدن

هنگامی که یک سیستم ایمنی افراطی در معرض یک ماده حساسیت‌زا قرار می‌گیرد، چند اتفاق می‌افتد: بدن برای مبارزه با ماده مذکور، شروع به تولید نوع خاصی پادتن می‌کند که IgE نام دارد. پادتن‌ها به نوعی سلول خونی که ماست‌سل mast cell نام دارد متصل می‌شوند. این سلول‌ها در دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی، که محل اصلی ورود عوامل آلرژی زا است، فراوانند. ماست‌سل‌ها با انفجار خود مواد شیمیایی مختلفی از جمله هیستامین و اینترلوکین آزاد می‌کنند که عامل اصلی بروز بسیاری از علایم آلرژی است که از جملهٔ این علایم می‌توان به خارش گلو، آب‌ریزش بینی، اشک‌ریزش، عطسه و سرفه اشاره نمود. اگر مادهٔ حساسیت‌زا در هوا باشد، واکنش آلرژِیک در چشم‌ها، بینی و ریه رخ می‌دهد و اگر این ماده خورده شود، واکنش آلرژیک در دهان، معده و سایر بخش‌های دستگاه گوارش بروز می‌کند. گاهی واسطه‌های شیمیایی آزادشده در بدن به قدری زیاد است که علایم بسیار حادی نظیر کهیر، کاهش فشار خون، شوک یا بیهوشی نیز به وجود می‌آید.

علائم آلرژی و حساسیت چیست

نشانه‌های آلرژی را می‌توان به سه دسته خفیف، متوسط و حاد تقسیم نمود. واکنش خفیف، شامل نشانه‌هایی است که یک ناحیه از بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مانند التهاب، خارش و آبریزش از چشم. علایم خفیف به بخش‌های دیگر بدن منتقل نمی‌شوند. نشانه واکنش متوسط، در بخش‌های مختلف بدن منتشر می‌شوند و خارش چشم ممکن است به خارش گلو و تنگی نفس هم منجر شود. عکس العمل حاد که آنافیلاکسی (anaphylaxis) نام دارد، نادر است و یک موقعیت خطرناک و از جمله مواردی است که درمیان فوریت‌های پزشکی قرار دارند. در چنین مواردی، آلرژی در تمام بدن منتشر می‌شود. این حالت ممکن است با مجموعه‌ای از حملات خارش چشم و صورت آغاز شود و در عرض چند دقیقه، به سرعت در تمام بدن پخش شود و علایم جدی‌تری چون درد معده، گرفتگی عضلات، تهوع و اسهال را به دنبال داشته و در عین حال درجه التهاب مجاری تنفسی و گوارشی به حدی برسد که تنفس و بلع بسیار مشکل شود. آشفتگی ذهنی و سرگیجه نیز از جمله علایم حساسیت هستند زیرا مشکل آنافیلاکسی باعث کاهش شدید فشار خون نیز می‌شود.

عوامل ابتلا به آلرژی

تمام افراد به آلرژی مبتلا نیستند. اکثر حسّاسیت‌ها، ارثی هستند و از والدین به فرزندان منتقل می‌شوند. اشخاص می‌توانند توانایی ابتلاء به آلرژی را نیز ارث ببرند و در عین حال به هیچ مادهٔ خاصی حساس نباشند و فقط نقش انتقال‌دهنده را بازی کنند. هنگامی که یکی از والدین به نوعی از حساسیت مبتلا باشد، شانس ابتلای فرزند او ۵۰٪ و اگر هر دو آنها آلژیک باشند، این مقدار به ۷۵٪ می‌رسد. برخی عوامل ابتلاء به آلرژی اینها هستند: عوامل غذایی مغزیات و آجیل (به ویژه بادم زمینی) ماهی‌ها و صدف‌ها لبنیات تخم مرغ فرآورده‌های سویا گندم برخی میوه‌ها (مانند موز و کیوی) عوامل محیطی کائوچو (لاتکس) گرده افشانی کپک خزحیوانات نیش زنبور گرد و غبار دود تنباکو آلودگی

تشخیص آلرژی

کنترل مؤثر بیماری آلرژی وابسته به تشخیص دقیق آن می‌باشد. آزمایش حساسیت می‌تواند کمک به تأیید یا رد آلرژی کند. تشخیص درست، مشاوره و توصیه‌های پیشگیری، که بر اساس آزمایش‌های معتبر حساسیت انجام شده باشند، می‌توانند منجر به کاهش نشانه‌های حساسیت شوند و نیاز به داروهای ضد حساسیت را کم کنند. دو روش متفاوت برای تشخیص وجود آنتی‌بادی‌ها و نوع حساسیت در بدن وجود دارند:آزمایش از طریق پوست و آزمایش خون که هر دوی این روشها معتبرهستند و توصیه می‌شوند. این دو روش مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. تشخیص زود هنگام و دقیق موجب کاهش هزینه‌های مشاوره، جلوگیری از مراقبتهای ثانویه، تشخیص اشتباه و پیشامدهای حاد و اورژانسی می‌گردد. حساسیت با گذشت زمان تغییر می‌کند. تست‌های منظم در رابطه با آلرژنها، اطلاعاتی را در خصوص تغییرات بیماری و مدیریت آن و درنتیجه بهبود وضعیت زندگی و سلامت بیمار می‌دهد. معمولاً برای تشخیص این که آیا حساسیت به مواد غدایی چون شیر، تخم مرغ، سویا و گندم تشدید شده‌است یا خیر از تست‌های سالیانه استفاده می‌شود و برای ارزیابی میزان تشدید حساسیت، عواملی چون، بادم زمینی، مغزیات، ماهی و صدفها، آزمایش‌هایی با فاصله زمانی دو تا سه ساله انجام می‌شوند.

پیشگیری از آلرژی

در دوران بارداری، مصرف غذاهای مختلف مانند کرفس، مرکبات، فلفل خام، مارگارین و روغن نباتی با ابتلاء به اگزما در ارتباط است. مصرف بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، زینک و سلنیوم در دوران بارداری می‌تواند از ابتلاء به آلرژی جلوگیری کند که این احتمال ابتلاء به آسم، خش خش سینه و اگزما را در خردسالی کاهش می‌دهد. پس از تولد و قبل از ۱۷ هفتگی، استفاده زودهنگام از غذاهای سفت و متنوع می‌تواند خطر ابتلاء نوزاد به آلرژی را افزایش دهد.

درمان خانگی آلرژی

سرکه سیب علاوه بر خاصیت ضد آلرژیکی که دارد می‌تواند برای درمان‌های دیگر مانند کاهش وزن مؤثر باشد. با این حال بسیاری از مردم نمی‌دانند که سرکه سیب تا چه حدی می‌تواند برای بهبود علائم آلرژی مفید باشد. سرکه سیب می‌تواند مخاط ناشی از آلرژی را کاهش دهد و سیستم لنفاوی بدن را پاک کند. برای آن که علائم آلرژی به صورت مطلوبی تسکین پیدا کند، سه بار در روز یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ترکیب کنید و سپس آن را بنوشید. این کار سبب می‌شود تا علائم آلرژی حاد مانند سرفه و حالت تهوع را بهبود بخشد.کوئرستین یک فلاونول طبیعی است که باعث تثبیت سلول‌های مغز در مقابل انتشار هیستامین می‌شود. در یک واکنش آلرژیک، سلول‌های تحریک شده آنتی بادی منتشر می‌کنند که آن‌ها را به سلول‌های مغز متصل می‌کند. زمانی که هیستامین آزاد می‌شود ممکن است باعث خارش و سوزش چشم‌ها یا جاری شدن اشک ، باعث خارش بینی، عطسه و افزایش مخاط شود. همچنین ممکن است سبب خارش پوست و بروز کهیر و جوش شود. امکان دارد باعث گرفتگی سینوس‌ها و سردرد شود. تنگی نفس، اسپاسم و زخم معده از دیگر علائم انتشار هیستامین است. کوئرستین حاوی آنتی اکسیدان است که می‌تواند به کاهش علائم ناشی از آلرژی و درمان سریع آن کمک کند. میوه‌ها و سبزیجات منابع سرشار از کوئرستین هستند. مخصوصا مرکبات، سیب، پیاز و روغن زیتون.آلرژی به دلیل واکنش نامتعادل سیستم ایمنی بدن است که به یک محرک، واکنش شدیدی از خود نشان می‌دهد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که وجود باکتری‌های مفید در روده با کاهش ابتلا به آلرژی رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد. شواهد نشان می‌دهد که وجود این باکتری‌ها در روده‌ی زنان باردار باعث کاهش احتمال ابتلای فرزندان آن‌ها به آلرژی در طول دوران حیاتشان می‌شود. در صورتی که شما نیز در مقابل آلودگی و گرد و غبار دچار حساسیت می‌شوید، می‌توانید باکتری‌های دستگاه گوارشتان را با مصرف خوراکی‌های پروبیوتیک متعادل کنید. امروزه ماست‌های پروبیوتیک در کشورمان عرضه شده‌اند که حاوی باکتری‌های مفید برای دستگاه گوارشی مخصوصا روده هستند. یکی از فواید آن‌ها نیز کمک به جلوگیری از ابتلا به آلرژی‌ های مختلف و همچنین برای درمان آلرژی بسیار مفید است.شواهد نشان می‌دهد که عسل از تاثیرگذارترین مواد طبیعی بر روی درمان آلرژی و حساسیت است. خوردن عسل باعث می‌شود تا بدن با مواد آلرژی‌ زای موجود در محیط سازگار شود. عسل مانند یک آلرژی طبیعی عمل می‌کند منتها بدون اثرات جانبی. خوردن یک قاشق چای‌خوری یا بیشتر از عسل طبیعی باعث پیشگیری از ابتلا به حساسیت می‌شود. همچنین خوردن روزانه عسل در سه نوبت، باعث از بین بردن علائم و درمان آلرژی می‌شود. پیشنهاد می‌شود بلافاصله بعد از شروع علائم آلرژی، اقدام به خوردن عسل شود تا بهبودی سریع‌تر حاصل شود.

بیشتر بخوانید : دیفن هیدرامین ♥ سرفه کودکان شربت اکسپکتورانت

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.