عوارض و موارد مصرف قرص ایندومتاسین 25 چیست

عوارض و موارد مصرف قرص ایندومتاسین 25 چیست

قرص ایندومتاسین قرص ایندومتاسین ,قرص ایندومتاسین 75,قرص ایندومتاسین25,قرص ایندومتاسین 25 چیست,قرص ایندومتاسین برای چیه,قرص ایندومتاسین 75 برای چیست توضیحاتی در مورد قرص ایندومتاسین قرص ایندومتاسین به دسته ای از داروها می گویند …

خاصیت ضد میکروبی آویشن

خاصیت ضد میکروبی آویشن

خاصیت ضد میکروبی آویشن خواص آویشن,فواید آویشن,آویشن درمانی,خاصیت آویشن,خواص آویشن درمانی,خواص آویشن برای پوست,خواص آویشن برای مو,خواص آویشن برای جوانی,خواص آویشن برای بارداری,خواص خوردن آویشن,فواید آویشن خام,فواید آویشن پخته

8 مشکلی که در تابستان شایع‌اند

8 مشکلی که در تابستان شایع‌اند

8 مشکلی که در تابستان شایع‌اند مشکل شایع تابستان‌,بيماري مشکل شایع تابستان‌,مشکل شایع تابستان‌ در بارداري,علائم مشکل شایع تابستان‌,درمان مشکل شایع تابستان‌,درمان مشکل شایع تابستان‌ با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان …

قرص زیر زبانی

قرص زیر زبانی ,قرص زیر زبانی ملاتونین,قرص زیر زبانی ترک اعتیاد,قرص زیر زبانی فشار خون,قرص زیر زبانی سقط جنین,قرص زیر زبانی نیتروگلیسیرین,قرص زیر زبانی B2,قرص زیر زبانی کاپتوپریل,قرص زیر زبانی ب 2,قرص زیر زبانی برای سقط جنین,قیمت قرص زیر زبانی ملاتونین

قرص زیر زبانی

توضیحاتی در مورد قرص زیر زبانی

از مهمترین قرص های زیر زیانی می توانیم به قرص نیتروگلیسیرین اشاره کنیم.♥ قرص نیتروگلیسیرین یکی از انواع قرص زیر زبانی قلب می‌باشد که با گشاد کردن عروق خونی می‌تواند تا حد زیادی از بروز سکته قلبی پیشگیری کند. سردرد، سرگیجه و تهوع برخی از عوارض مصرف قرص زیر زبانی قلب است. بیماری‌های قلبی باید جدی گرفته شوند؛ چراکه قلب یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که وظیفه خون‌رسانی به سایر اندام‌های بدن را برعهده دارد و چنانچه در کار قلب اختلالاتی پیش آید دیگر اندام‌ها را هم درگیر می‌کند. در مواقعی که فردی دچار حملات قلبی می‌شود معمولا برای کاهش درد و بازگشت به حالت عادی از قرص زیرزبانی قلب استفاده می‌کند. در این مطلب از سایت جسارت به سقط جنین و عوارض مصرف قرص زیر زبانی قلب فشار خون می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

ترکیبات قرص زیر زبانی

قرص‌های زیر زبانی از ترکیبات نیتریت اکسید و گشادکننده عروق قلب هستند. علت اینکه این قرص‌ها را زیر زبان می‌گذارند این است که وریدهای زیر زبان قرص را سریع جذب می‌کنند. یعنی به جای اینکه قرص به صورت خوراکی خورده شود و وارد معده شود و بخواهد از این طریق جذب و وارد خون شود، از طریق وریدهای زیرزبانی سریع جذب شده و وارد بدن می‌شود. نمونه‌ای از این قرص‌ها قرص نیتروگلیسیرین می‌باشد:

قرص زیر زبانی نیتروگلیسیرین

نیتروگلیسیرین (Nitroglycerin) با نام تجاری نیتروکاردین برای درمان و پیشگیری از آنژین صدری ناشی از بیماری عروق کرونر و برای درمان حملات درد قلبی شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمل این دارو به واسطه آرامش‌ بخشی و گسترش عروق خونی است تا خون بتواند به راحتی در قلب جریان بیابد. بیماران قلبی با استفاده از این دارو می‌توانند تا حد زیادی از بروز سکته قلبی پیشگیری کنند. نیتروگلیسیرین زیرزبانی به صورت قرص‌های سفید رنگ و قرص گرد و قرمز شفاف می‌باشد. اگرچه قرص‌های زیرزبانی سریع‌تر اثر می‌کنند ولی درعوض طول عمر کمتری هم در بدن داشته و اثرشان زودتر از بین می‌رود. مقدار و نحوه مصرف: برای درمان حملات حاد آنژین صدری یا برای پیشگیری از حملات حاد، مجاز به مصرف یک قرص زیر زبانی می‌باشید. نیتروگلیسیرین زیرزبانی به سرعت از طریق بزاق دهان جذب می‌شوند و اثرات فوری دارند. ممکن است که نیاز باشد این عمل هر ۵ دقیقه تکرار شود. عوارض جانبی: عوارض جانبی نیتروگلیسیرین شامل سردرد، سرگیجه، سبکی سر، تهوع، غش کردن، تاری دید و گرگرفتگی می‌باشد.

تداخل دارویی با قرص زیر زبانی نیتروگلیسیرین

داروی نیتروگلیسیرین با برخی از داروهای ضد افسردگی، برخی از داوهای ضد روان‌پریشی، کینیدین، پروکائین آمید، بنزودیازپین‌ها مانند دیازپام (والیوم) و مواد مخدر مانند مورفین تداخل دارد

نکاتی در مورد مصرف قرص زیر زبانی

توجه کنید که قرص زیر زبانی نباید بلعیده شود بلکه باید به طور کامل حل شود. در صورتی که پس از مصرف یک قرص درد کاهش نیافت می‌توان به فاصله هر پنج دقیقه تا سه قرص استفاده کرد. اگر درد بیمار شدید است قرص‌ها را با دندان خرد کند تا جذب دهانی سریع‌تر شود. اگر درد قلبی پس از ۳ دوز کامل بهبود نیابد، بیمار باید به بیمارستان منتقل گردیده و یا باید با پزشک تماس گرفته شود. برای کاهش خطر ابتلا به سرگیجه و سبکی سر، به آرامی در هنگام برخاستن از حالت نشسته به ایستاده یا دراز کشیده تغییر موقعیت دهید. این دارو می‌تواند ریتم ضربان قلب و یا تپش قلب را افزایش دهد. این دارو ممکن است در شما سرگیجه ایجاد نماید بنابراین از رانندگی کردن یا انجام هر گونه فعالیتی که نیاز به هوشیاری کامل دارد تا زمانی که از هوشیاری کامل خود مطمئن نشده‌اید، پرهیز نمایید. در صورتیکه دهان بیمار خشک است قبل از مصرف قرص کمی آب بنوشد یا دهان خود را خیس کند. به بیماران دریافت کننده نیتروگلیسیرین توصیه می‌شود که از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنند. بیمار باید جهت پیشگیری از سرگیجه یا غش 15 الی 20 دقیقه استراحت کند. قبل از عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را از مصرف داروی نیتروکاردین آگاه سازید. در طول بارداری، این دارو باید تنها در صورت نیاز و با صلاح دید پزشک استفاده شود. از هر داروی دیگری استفاده می‌کنید پزشک را در جریان قرار دهید. در صورت عدم بهبودی بیمار را فورا به نزدیکترین اورژانس برسانید. همراه داشتن نیتروگلیسیرین برای کسانی که بیماری قلبی دارند ضروری است. قرص زیر زبانی نیتروگلیسیرین به رطوبت حساس بوده و باید هر شش ماه جایگزین شود.

قرص زیر زبانی کاپتوپریل

قرص زیرزبانی کاپتوپریل (Captopril) به عنوان دارویی موثر ومطمئن برای کنترل فشارخون‌های بحرانی و تشدیدیافته مطرح و مورد استفاده قرار گرفته است. این دارو با جلوگیری‌ از تنگ‌ شدن‌ رگ‌ها و احتباس‌ مایع‌ در آنها، فشار داخل‌ رگ‌های‌ خونی‌ و بار کاری‌ قلب‌ را کاهش‌ می‌دهد. توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌نماید، لذا مصرف آن ممکن است برای طولانی مدت باشد. توجه داشته باشید که مصرف قرص‌های زیرزبانی حتما باید با تجویز پزشک باشد چون مصرف نابجای آن‌ها روی سیتم قلب و مغز اثر می‌گذارد. عوارض قرص کاپتوپریل شامل کاهش زیاد فشارخون، سرگیجه، سرفه خشک، خستگی، ناتوانی جنسی، شب ادراری، تکرر ادرار، از دست دادن قدرت چشایی، تهوع، استفراغ، خشکی دهان و بی‌خوابی می‌باشد.

قرص زیر زبانی و فشار خون

هشدار: قرص‌‌های زیرزبانی، فشار خون را خیلی سریع پایین می‌‌آورند و اگر در هنگام مصرف این قرص‌‌ها، فشار خون تا حدی پایین هم باشد، بیمار حالاتی از سرگیجه، تپش قلب، عرق کردن وسردی اندام را تجربه خواهد کرد؛ چون وقتی فشار خون افت کند، خون دیگر به اندام‌‌های حیاتی نخواهد رسید. به طور کلی کنترل فشار خون بالا در مراحل حاد توسط قرص ‌های زیر زبانی به‌ خصوص اگر بیمار در مراحل حاد سکته قلبی باشد، توصیه نمی‌شود چون این داروها با تند کردن ریتم قلب، احتمال سکته قلبی را بالا خواهند برد. با این وجود طبق گفته پزشکان قرص‌‌هایی که فشار خون را تا حد قابل‌ قبولی پایین می ‌آورند، برای استفاده بیمار مناسب هستند.

آشنایی با قرص زیر زبانی نیتروگلیسیرین

نیتروگلیسیرین با نام تجاری TNG که دارویی است برای بهبود علائم بیماران قلبی . نیتروگلیسیرین اثرات مختلفی بر بازده قلب دارد که از جمله آن ها می توان کاهش درد قلبی ، افزایش برون ده قلب و کاهش فشار خون را نام برد. بیماران قلبی با استفاده از این دارو می توانند تا حد زیادی از بروز سکته قلبی پیشگیری کنند . نیتروگلیسیرن زیر زبانی را می توانید به صورت قرصهای سفید رنگ و قرص گرد و قرمز شفاف مشاهده نمایید. درد قلبی شما بدلیل تنگ شدن عروق قلبی شما می باشد که مانع رسیدن اکسیژن کافی به قلب شما می شود. نیتروگلیسیرین باعث گشاد شدن نسبی عروق کرونر قلب می شود بنابراین با افزایش خون رسانی ، خون غنی از اکسیژن به سمت عضله ناراحت قلب حمل خواهد شد. قرصهای زیر زبانی نیتروگلیسیرین در واقع همان اثر ایزوسورباید و نیتروکانتین را دارند با این تفاوت که سریعتر اثر می کند ولی در عوض طول عمر کمتری هم در بدن داشته و اثرشان زودتر از بین می رود. امروزه می توان از اسپری نیتروگلیسیرین استفاده کرد که بسیار سریع الاثر است. شکل دیگر داروی نیتروگلیسیرین به صورت پماد می باشد که نیترید نامیده می شود. نیتروگلیسیرین را به صورت چسب های نواری نیز می توان تهیه کرد. شما که به درد های قفسه سینه و درد قلبی مبتلا هستید می توانید با استفاده از نیتروگلیسیرین درد خود را تسکین دهید.

شرایط نگهداری قرص زیر زبانی

نیتروگلیسیرین زیر زبانی را در ظرف بسته به دور از حرارت و رطوبت نگه دارید. داروی دیگری را در ظرف حاوی نیتروگلیسیرین نگذارید. ظرف دارو را نزدیک بدن خود حمل نکنید زیرا ممکن است گرمای بدن باعث کاهش قدرت دارو شود. اگر مرتب مجبور به استفاده از نیتروگلیسیرین هستید و یا متوجه شده اید که نیاز شما به این دارو بیشتر شده ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. بعد از صرف بیش از ۳ قرص سریعا به مراکز درمانی مراجعه نموده و به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص زیر زبانی نیتروکاردین

قرص زیر زبانی نیتروکاردین برای جلوگیری از درد قفسه سینه (آنژین) در افراد مبتلا به بیماری قلبی خاص (بیماری عروق کرونر) مورد استفاده قرار می گیرد. نیتروگلیسیرین متعلق به یک کلاس از داروهاست که با عنوان نیتراتها شناخته می شوند. آنژین زمانی رخ می دهد که عضله قلب خون را به اندازه کافی دریافت نمی کند. عمل این این دارو به واسطه آرامش بخشی و گسترش عروق خونی است تا خون بتواند به راحتی در قلب جریان بیابد. البته این دارو درد قفسه سینه را به یک باره کاهش نخواهد داد.

مقدار مصرف قرص زیر زبانی نیتروگلیسرین

دوزهای مصرفی برای نیتروگلیسرین شامل موارد زیر است: قرص: ۰/۳، ۰/۴، ۰/۶ میلی گرم کپسول: ۲٫۶ ، ۶٫۴، ۲٫۵، ۶٫۵ میلی گرم؛ اسپری: ۰/۴ میلی گرم پدهای چسبنده: ۰/۱، ۰/۲، ۰/۳، ۰/۴، ۰/۶، ۰/۸ میلی گرم پماد: ۲٪ محلول تزریقی: ۲۵، ۵۰، ۱۰۰ میلی گرم / ۲۵۰ میلی لیتر دوز قابل تزریق: ۱ و ۵ میلی گرم / میلی لیتر برای درمان حملات حاد آنژین صدری یا برای پیشگیری از حملات حاد، مجاز به مصرف یک قرص زیر زبانی یا بین گونه و لثه و یا یک اسپری می باشید. نیتروگلیسیرین زیر زبانی و اسپری به سرعت از طریق بزاق دهان جذب می شوند و اثرات فوری دارند. ممکن است که نیاز باشد هر ۵ دقیقه تکرار شود.اگر درد قلبی پس از ۳ دوز کامل بهبود نیابد، بیمار باید به بیمارستان منتقل گردیده و یا باید با پزشک تماس گرفته شود. اگر اسپری زبانی استفاده شود. بطری اسپری قبل از استفاده نباید تکان داده شود. نحوه مصرف به این صورت است که آن را بر روی زبان و یا زیر زبان اسپری نموده و پس از آن دهان بسته می شود. برای پیشگیری از آنژین صدری، پماد ممکن است با استفاده از برنامه های مخصوص اندازه گیری دوز استفاده شود. پماد معمولا هر ۶-۴ ساعت استفاده می شود. مقدار مناسب از پماد بدین صورت است که یک لایه نازک از پماد را بر روی کاغذ قرار داده و سپس از کاغذ برای پخش کردن این پماد بر روی یک منطقه غیر مودار پوست استفاده می کنند. نباید اجازه داده شود که پماد نیتروگلیسیرین در تماس با دست قرار بگیرد؛ چرا که می تواند جذب آن شود. پدهای چسبنده برای پیشگیری از درد قلبی استفاده می شوند و بعد از ۱۲ ساعت از روی پوست برداشته می شوند. معمولا هر پد باید بیش از ۱۲ ساعت استفاده شود؛ چرا که اثر بخشی نیتروگلیسیرین در کمتر از این زمان کاهش می یابد.

عوارض قرص زیر زبانی نیتروکاردین

از جمله عوارض نیتروکاردین می تواند سردرد، سرگیجه، سبکی سر، تهوع و گرگرفتگی باشد که ممکن است تا زمانی که بدن شما خود را با این دارو تطبیق می سازد، رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات باقی بماند یا بدتر شود، به پزشک خود سریعا اطلاع دهید. البته سردرد اغلب نشانه این است که نیتروگلیسرین در حال عمل کردن می باشد.پزشکتان ممکن است برای درمان سردرد مسکن هایی مانند: آسپرین ، استامینوفن (تیلنول و غیره) یا ایبوپروفن (ادویل، موترین، Nuprin، و غیره) را به شما توصیه نماید. اگر سردرد ادامه یا شدت یابد، سریعا به پزشک خود اطلاع دهید. برای کاهش خطر ابتلا به سرگیجه و سبکی سر، به آرامی در هنگام برخاستن از حالت نشسته به ایستاده یا دراز کشیده تغییر موقعیت دهید. توجه داشته باشید که پزشکتان این دارو را تجویز کرده است زیرا او در نظر گرفته که این دارو نسبت به خطر عوارض جانبی آن، مزایای بیشتری را برای شما به همراه دارد. بسیاری از مردم نیتروکاردین را بخاطر عوارض جانبی آن مصرف نمی کنند. سایر عوارض جانبی عبارتند از: حالت تهوع استفراغ غش کردن تاری دید

عوارض جانبی شدید قرص زیر زبانی نیتروکاردین

عوارض جانبی شدیدتر شامل گرگرفتگی سر و گردن است که می تواند با مصرف نیتروکاردین اتفاق بیفتد. همچنین این دارو می تواند ریتم ضربان قلب و یا تپش قلب را افزایش دهد. این حالت می تواند با یک افت فشار خون و با علایمی مانند سرگیجه یا ضعف همراه باشد. برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون پایین، به بیماران اغلب گفته می شود که در زمان مصرف نیتروکاردین نشسته و یا بلافاصله پس از مصرف آن دراز بکشند. اگر هر یک از این عوارض جانبی غیر محتمل، اما جدی رخ دادند پزشک خود را باخبر سازید. واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، اگر شما متوجه هر یک از علائم ناشی از یک واکنش آلرژیک جدی مانند: خارش، تورم (به خصوص در صورت، زبان، گلو) سرگیجه بودید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

نحوه مصرف قرص زیر زبانی

– بیمار باید در هنگام درد قفسه سینه بنشیند و قرص زیر زبانی را در زیر زبان قرار دهد زیرا در وضعیت ایستاده باعث کاهش فشار خون می شود

بیشتر بخوانید : قرص ضد استرس ♥ قرص ضد افسردگی ♥ قرص ضد اسهال ♥ قرص ضد حساسیت قرص ضد اشتها

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.