پیشگیری از نفخ ، ترش کردن ، سکسکه و …

پیشگیری از نفخ ، ترش کردن ، سکسکه و …

پیشگیری از نفخ ، ترش کردن ، سکسکه و … نفخ,بیماری نفخ,نفخ در بارداری,علائم نفخ,درمان نفخ,درمان نفخ با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان نفخ,نفخ را چگونه درمان کنیم,نفخ در کودکان,نفخ در …

عوارض و اثرات ترکاندن جوش های چرکی صورت

عوارض و اثرات ترکاندن جوش های چرکی صورت

عوارض و اثرات ترکاندن جوش های چرکی صورت ترکاندن جوش,ترکاندن جوش چرکی,ترکاندن جوش صورت,ترکاندن جوش سر سیاه,ترکاندن جوش سر سفید,ترکاندن جوش زیر پوستی,ترکاندن جوش ها,ترکاندن جوش های چرکی,ترکاندن جوش های صورت,ترکاندن جوش …

درمان سرماخوردگی با داروهای خانگی

درمان سرماخوردگی با داروهای خانگی

درمان سرماخوردگی با داروهای خانگی خواص داروهای خانگی,فواید داروهای خانگی,داروهای خانگی درمانی,خاصیت داروهای خانگی,خواص داروهای خانگی درمانی,خواص داروهای خانگی برای پوست,خواص داروهای خانگی برای مو,خواص داروهای خانگی برای جوانی,خواص داروهای خانگی برای …

جراحی بینی

جراحی بینی ,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی گوشتی با لیزر,جراحی بینی قیمت,جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی با قیمت 2 میلیون,جراحی بینی با لیزر,جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی , جراحی بینی گوشتی , جراحی بینی گوشتی با لیزر , جراحی بینی استخوانی

توضیحاتی در مورد جراحی بینی

همه کسانی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند دوست دارند که زیباتر شود ولی همیشه نتیجه جراحی دلخواه نیست.♥ جراحی بینی در ایران با امار روبه رشدی همراه است و همین باعث شده تا جراحان زیبایی ایران در این زمینه جزو بهترین های جهان شناخته شوند برای اثبات این نکته همین کافی است که بگوییم پزشکان جراحی پلاستیک ایرانی در طی سال علاوه بر هزاران مراجعه کننده داخلی ، توانایی های خود را در جراحی زیبایی بینی خارجی ها هم ثابت می کنند.عمل بینی از طرفی بینی یکی از مهم ترین اعضای بدن است که عملکرد آن نقش حیاتی برای انسان دارد و کوچک ترین اختلال برای این عضو می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد پس برای آنکه به زیبایی برسیم نباید سلامتی را نادیده بگیریم و در مرحله اول با مراجعه به پزشک متخصص سلامتی خود را تضمین کنیم سپس به زیبایی دست بیابیم. در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره جراحی بینی استخوانی و گوشتی با لیزر صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

هدف از جراحی بینی

جراحی های بینی با چه اهدافی انجام می گیرد؟ باید گفت جراحی های بینی با اهداف متعددی انجام می شود که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد: – دسته اول جراحی هایی هستند که در جهت اصلاح عملکرد بینی انجام می شوند و بطور عمده اصلاح انحراف تیغه میانی بینی را شامل می شود. مشکلات دیگری مانند پولیپ و تورم بافت های داخل بینی نیز ممکن است نیازمند جراحی های پیچیده تری باشد که در بسیاری از موارد مستلزم استفاده از روش های اندوسکوپیک است. – دسته دوم جراحی هایی با هدف تغییر شکل خارجی بینی و زیبایی است که به جراحی پلاستیک بینی یا راینو پلاستی معروف است.

آشنایی با جراحی بینی

هر چه قدر از سمت بالای بینی به سمت پایین آن برویم تاثیر پوست در فرم دهی و زیبا شدن بینی در عمل جراحی بینی بیشتر می شود و بر اساس نوع پوست و کیفیت آن نتیجه ی حاصل شده پس از عمل بهتر خواهد بود .

جراحی بینی استخوانی

برخی افراد تصور می کنند که بینی استخوانی حتما باید قوز دار باشد و دارای پوست بهتری نیز باشد اماامکان دارد بینی دارای قوز باشد ولی پوست و کناره های بینی دارای کیفیت خوبی نباشند و جزو بینی های گوشتی قرار گیرند .

جراحی بینی گوشتی

عامل تعیین کننده ی تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی ضخامت پوست آن ها می باشد.بینی های استخوانی دارای پوستی نازک و یا متوسط می باشند ولی بر خلاف آن ها بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی اند

جراحی بینی و مشکلات تنفسی

آیا در صورت وجود مشکلات تنفسی می توان اقدام به جراحی های بینی نمود؟ در صورتی که پیش از جراحی، در حین عمل و پس از جراحی، تمامی شرایط لازم برای حفظ سلامت بینی از نظر تنفسی مورد توجه قرار گیرد، می توان در این حالات اقدام به جراحی بینی نمود. البته در این حالت جراح با مشکلات زیادی در عمل مواجه است که با تسلط خود بر مشکلات داخل بینی باید بتواند بر آنها فائق آید. از سه علت شایع مشکلات تنفسی در بیماران داوطلب جراحی پلاستیک بینی، دو علت آن، یعنی انحراف تیغه بینی و رشد بیش از اندازه شاخک های بینی، هم زمان با جراحی پلاستیک بینی قابل اصلاح اند. اما علت سوم که شامل پولیپ های بینی و سینوزیت مزمن است، بهتر است در مرحله جداگانه ای، پیش از انجام جراحی پلاستیک بینی، تحت درمان مناسب قرار گیرد. در صورت تشخیص صحیح و دقیق هر کدام از این مشکلات تنفسی، با درمان مناسب، بیمار داوطلب جراحی پلاستیک بینی می تواند از رفع مشکل تنفسی و سلامت بینی بعد از جراحی اطمینان داشته باشد. در این راستا، انجام اندوسکوپی تشخیصی بینی قبل از جراحی، کمک مهمی در تشخیص علت و یا علل ایجاد کننده مشکلات تنفسی بینی می کند.

جراحی بینی و وضعیت روانی

آیا وضعیت روحی و روانی فرد در انجام عمل جراحی بینی تاثیر دارد؟ برخی از بیماران پس از عمل، با وجود نتیجه رضایت بخش، به دلیل مشکلات روحی-روانی، وسواس فکری یا شخصیت های متزلزل و بیش از اندازه تأثیر پذیر از دیگران، از نتیجه عمل خود ناراضی اند. داوطلب مناسب جراحی پلاستیک بینی فردی است که از عمل انتظار واقع بینانه ای دارد و برای انجام عمل تحت فشار دیگران نیست و مهمتر آنکه انتظار تغییرات بزرگی را در بهبود روابط فردی و اجتماعی پس از عمل خود ندارد و قوی ترین دلیلش برای انجام جراحی بینی، خشنودی شخص خود باشد.

پس از عمل جراحی بینی

پس از عمل جراحی پلاستیک بینی رعایت چه نکاتی ضروری است؟ – در 24 ساعت اول پس از عمل بهتر است در جهت کاهش تورم دور چشم از کیسه یخ بر روی چشم ها استفاده شود. – در طی چند هفته پس از عمل برای بهتر شدن تنفس می توان روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمکی، داخل بینی را شستشو داد. – تا دو هفته پس از عمل سعی شود از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری شود. – رفتن به مسافرت بعد از 5 تا 7 روز بعد از عمل بلا مانع است. – در هفته های اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود. – در طی روزهای اول پس از عمل از هر گونه ضربه به بینی باید پرهیز شود. به عنوان مثال در هنگام خواب باید طاق باز خوابید. – در هنگام خوابیدن سعی شود نیم تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود. – در هفته های اول پس از عمل لازم است از فعالیت های بدنی شدید و ورزش های سنگین اجتناب شود. – از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارند در هفته های اول باید پرهیز شود. – در هفته اول پس از عمل سعی شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت در هنگام خنده و نیز از گریه اجتناب شود. – می توان با استفاده از مسواک نرم دندان ها را مسواک کرد به شرطی که از دستکاری لب بالا اجتناب شود. – شستن صورت یا حمام کردن به شرطی که پانسمان روی بینی خیس نشود بلامانع است. – در صورتی که با استفاده از چسب ضد حساسیت عینک به پیشانی متصل شود، از همان روز اول می توان از عینک استفاده نمود. – استفاده از لنزهای تماسی چشم و مواد آرایشی روز بعد از عمل بلامانع است.

عمل جراحی بینی استخوانی

عمل جراحی بینی استخوانی : مهمترین عاملی که تعیین کننده ی نتیجه ی نهایی عمل جراحی زیبایی بینی است، ضخامت پوست را دارا می باشد. اگر پوست ضخامتش زیاد باشد در طول سالها وزن زیادی به غضروف‌هایی که آنها را پوشانده است تحمیل می‌کند. در طول این سال‌ها کم کم غضروف‌های بینی بیمار نازک و ضعیف می‌شوند پس می توان گفت در بینی‌های گوشتی یک پوست ضخیم داریم با غضروف هایی نازک و ضعیف. در مواردی که پوست نازک باشد به آن بینی استخوانی می گوییم.

عمل بینی بدون جراحی

عمل بینی بدون جراحی که شاید عجیب به نظر برسد به این صورت است که این تکنیک بعد از بی حس کردن بینی مقدار مناسبی از filler که می تواند کلسیم هیدروکسی اپتات و اسیدهیالورونیک (ژویدرم) باشد با سوزن ظریفی به زیر پوست تزریق می شود. این تزریق به دلیل برطرف کردن قوزبینی، در بالا و پایین قوز به مقدار لازم تزریق می شود تا برجستگی قوزبینی را محو کند یا در ناحیه ی خاصی از نوک بینی تزریق می شود و نوک آن را بالاتر می برد.

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی زیبایی بینی های گوشتی بیشتر از بینی های غیر گوشتی است. به بیان دیگر برای جلوگیری از عوارض جراحی که از جمله آن می توان به مشکل های ظاهری نظیر افتادگی بینی و کوچک شدن بیش از حد آن و همچنین اختلال های تنفسی اشاره کرد، بهتر است بیماران از مراجعه به افراد غیر متخصص بپرهیزند و در انتخاب جراح خود دقت کنند. یکی از راه های متداول و خوب برای اینکه بیماری متوجه شود که آیا کاندید مناسبی برای جراحی بینی هست یا خیر ، پیشنهاد میشود یک جلسه مشاوره با یک جراح متخصص واجد الشرایط داشته باشند تا آن جراح بینی با بررسی سابقه پزشکی و ویزیت پوست و وضعیت بینی از آمادگی ذهنی بیمار و با هدف زیبایی شناسی آگاهی یابد و در صورت لزوم جراحی بینی رو توصیه نماید .

عمل جراحی بینی

هر عمل جراحی در کنار محاسنی که دارد، دارای معایبی نیز هست که به‌صورت عوارض رینوپلاستی بعد از عمل ظاهر می‌شوند. جراحی بینی (رینوپلاستی) از عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود که در صورت اجرای دقیق آن توسط یک دکتر جراح خوب و آشنایی با آناتومی بینی، می‌تواند عوارض، خطرات، مضرات و مشکلات کمی در پی داشته باشد. نباید از عمل بینی واهمه داشته و از انواع مختلف آن بترسید، چون هیچ یک از آنها وحشتناک نیستند و با روش‌های مخصوص قابل درمانند. قبل از اینکه هر نوعی از عمل جراحی بر روی فرد انجام ‌شود، لازم است که فرد درک مناسبی از خطرات، مضرات و عوارض عمل جراحی بینی داشته باشد. عمل جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین عمل‌های جراحی انجام شده در هر سال است، اما این نوع عمل نیز دارای خطرات بالقوه مشابه سایر عمل‌های جراحی است. با وجودی که دستیابی به ظاهر دلخواه یک هدف ایده‌آل برای هر فرد است، حفظ سلامتی بدن نیز باید در این رابطه به‌عنوان یک اولویت اصلی برای بیمار و جراح مورد توجه قرار گیرد. هر چند اکثر عمل‌های جراحی زیبایی بینی بدون مشکل هستند، اما بیماران باید آموزش لازم را درباره عوارض عمل زیبایی بینی دریافت کنند و به همراه آن از عوامل خطر خاص مربوط به انجام عمل جراحی اطلاع داشته باشند. در صورت انجام جراحی رینوپلاستی بینی بحث درباره این خطرات و مضرات با یک جراح متخصص و با تجربه یک اقدام ضروری برای اطمینان از حفظ سلامت فرد است. در خصوص سن عمل بینی، کمترین سنی که می‌توان در آن جراحی بینی را انجام داد ۱۵ تا ۱۷ سالگی در زنان و ۱۷ تا ۱۹ سالگی در آقایان است، زیرا در این سن رشد بینی کامل شده است. به‌طور کلی، بینی مردان دارای پوست ضخیم‌تری است، به‌طوری که پس از جراحی به شکل متفاوتی نسبت به زنان حالت می‌گیرد که این عامل مهم می‌تواند روند کلی سن عمل بینی و تغییر شکل آن را تغییر دهد.

خطرات جراحی بینی

خطرات عمل جراحی زیبایی بینی چیست؟ اگر بخواهیم درک مناسبی از خطرات عمل زیبایی بینی داشته باشیم، باید عواملی را در نظر بگیریم که در همه انواع عمل‌های جراحی قابل مشاهده هستند. به همراه آن خطرات خاص این نوع از عمل جراحی را نیز باید مورد توجه قرار دهیم. این خطرات برای عمل جراحی بینی نیز وجود دارند و باید جزئیات کامل آنها با مشاوره با جراح قبل از عمل بینی مورد بررسی دقیق قرار گیرد. خطرات بالقوه موجود در همه انواع عمل جراحی به شرح زیر هستند: خون‌ریزی عفونت واکنش معکوس به بیهوشی هماتوما (هنگامی که خون زیر پوست جمع می‌شود)نوع روش بی‌هوشی مورد استفاده برای عمل جراحی بینی گوشتی، عمل بینی عقابی و بینی استخوانی بر اساس روش انتخاب شده برای انجام عمل متفاوت است. در این حالت افرادی که عمل جراحی بینی آنها ابتدایی یا مربوط به پر کردن است، می‌توانند از بی‌هوشی موضعی با داروهای مسکن استفاده کنند و در عمل استفاده از این روش خطرات مربوط به بی‌هوشی را به شدت کاهش می‌دهد. به هر حال، افرادی که عمل جراحی بینی آن ها ثانویه و جدی است، احتمالاً نیاز به بی‌هوشی عمومی دارند که می‌تواند مقدار بیشتری از خطرات شامل موارد زیر را برای فرد به همراه داشته باشد: حالت تهوع و استفراغ واکنش آلرژیک به بی‌هوشی افزایش فشار خون و ضربان قلب آسپیراسیون (مکیده شدن مایع به مجاری تنفسی) خطرات بی‌هوشی برای افرادی بیشتر است که با شرایط درمانی خاص قبل از عمل جراحی روبرو هستند و به همین دلیل مهم است که دکتر از سابقه بیماری‌های فرد قبل از انجام عمل جراحی، اطلاع دقیق داشته باشد. این خطرات همچنین زمانی می‌توانند به حداقل برسند که متخصص بی‌هوشی در تمام زمان عمل حضور داشته باشد تا به این ترتیب بتواند به همه مسائل و مشکلات احتمالی به محض شکل‌گیری آنها عکس‌العمل مناسب نشان دهد.

بیشتر بخوانید : جراحی فک ♥ عوارض جراحی زیبایی بینی ♥ جراحی زیبایی بینی ♥ جراحی چشمعوارض عمل بینی

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.