علت و درمان خانگی و گیاهی درد دندان بعد از عصب کشی و پر کردن

علت و درمان خانگی و گیاهی درد دندان بعد از عصب کشی و پر کردن

درد دندان درد دندان ,درد دندان عقل,درد دندان عصب کشی شده,درد دندان بعد از عصب کشی,درد دندان بعد از کشیدن,درد دندان پر شده,درد دندان روکش شده,درد دندان بعد از عصب کشی توضیحاتی …

راههای برطرف کردن بوی بد دهان

راههای برطرف کردن بوی بد دهان

راههای برطرف کردن بوی بد دهان بوی بد دهان,بيماري بوی بد دهان,بوی بد دهان در بارداري,علائم بوی بد دهان,درمان بوی بد دهان,درمان بوی بد دهان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان …

رفع چربی موی سر

رفع چربی موی سر

رفع چربی موی سر چربی موی سر,بيماري چربی موی سر,چربی موی سر در بارداري,علائم چربی موی سر,درمان چربی موی سر,درمان چربی موی سر با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان چربی موی …

قرص کلداکس

قرص کلداکس ,قرص کلداکس چیست,قرص کلداکس سینوس و آلرژی,قرص کلداکس هر چند ساعت,قرص کلداکس در بارداری,قرص کلداکس در شیردهی,قرص کلداکس برای سرماخوردگی

قرص کلداکس

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و نحوه و مقدار مصرف قرص کلداکس چیست صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

توضیحاتی در مورد قرص کلداکس

اکثر داروهای سرماخوردگی از مواد یکسانی تشکیل شده اند و همچنین دارای عملکردهای یکسان می باشند.♥ قرص کلداکس یکی از قرص های سرماخوردگی می باشد که از درصد معینی استامینوفن، آنتی هیستامین و فنیل افرین تشکیل شده است.

مصرف قرص کلداکس

قرص کلداکس بدون تجویز پزشک نیز در دسترس می باشد. در هر حال بهتر است قبل از مصرف هر گونه دارو با پزشک خود مشورت کنید و از دستورات او بطور دقیق پیروی کنید تا خطر عوارض جانبی را تا حد ممکن کاهش دهید. اگر بدون تجویز پزشک از این دارو استفاده می کنید، دستورالعمل روی بسته را با دقت مطالعه کنید و قبل از استفاده از آن مطمان شوید که این محصول برای شما خوب است. استفاده از محصول اشتباه ممکن است خطراتی را برای شما به همراه داشته باشد. در رابطه دارو و مصرف آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

قرص کلداکس و سرماخوردگی

این داروی ترکیبی بطور موقت برای تسکین علایم ایجاد شده توسط سرماخوردگی های معمولی، تب، حساسیت ها و دیگر مشکلات تنفسی (مثل سینوس و برونشیت) مورد استفاده قرار می گیرند. آنتی هیستامین در تسکین چشمان اشک آلود، خارش چشم، بینی و گلو، آبریزش بینی و عطسه موثر می باشد. داروی ضد احتقان در تسکین علایمی مثل گرفتگی بینی و عفونت گوش موثر می باشد. محصولات سرماخوردگی و سرفه برای کودکان کمتر از شش سال مناسب نمی باشند، بنابراین از قرص کلداکس برای درمان علایم سرماخوردگی در کودکان کمتر از شش سال استفاده نکنید مگر اینکه پزشک برای شما تجویز کرده باشد. استفاده از برخی محصولات برای کودکان کمتر از 12 سال توصیه نمی شود. از پزشک و متخصص خود سواالاتی در رابطه با استفاده از کلداکس بطور ایمن بپرسید تا با اطمینان از آن محصول استفاده کنید. برای خواباندن بچه ها از این محصول استفاده نکنید. این محصولات سرماخوردگی های معمولی را درمان نمی کنند و مدت زمان بیماری را نیز کوتاه نمی کنند و ممکن است عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشند. برای کاهش خطرات عوارض جانبی جدی، راهنمای مصرف را با دقت بخوانید. همزمان از دیگر داروهای سرماخوردگی و سرفه که ممکن است حوای همان مواد تشکیل دهنده و یا مواد مشابه باشند استفاده نکنید. در مورد دیگر روش های تسکین علایم سرماخوردگی و سرفه از پزشک خود سوالاتی بپرسید.

قرص کلداکس یا کلداستاپ

قرص کلداستاپ actocold یا قرص کلداکس Coldax یک قرص مناسب برای درمان سرماخوردگی است. هر قرص کلداستاپ دارای ۵۰۰ میلیگرم استامینوفن ( قرص مسکن ) ، ۳۰ میلیگرم پسودوافدرین ( ضد ‌آبریزش بینی ) و ۲۵ میلیگرم دیفن‌هیدرامین ( ضد حساسیت ) می باشد. قرص کلداستاپ actocold یا قرص کلداکس Coldax عموما برای بزرگسالان کاربرد دارد و به خاطر همین به شکل قرص در بازار می باشد. قرص کلداستاپ actocold یا قرص کلداکس Coldax که پس از بلع جذبش آغاز می‌شود مخصوص بزرگسالان است و باید ۸ قرص در روز مصرف شود. هر ۶ ساعت ۲ قرص . به گزارش آسان طب قرص کلداستاپ را اکثرا با همان نام قرص سرماخوردگی بزرگسالان می‌شناسند ، ولی ماهیت ان با قرص سرماخوردگی فرق دارد. معمولا قرص های سرماخوردگی که تجویز میشوند همگی عملکرد یکسانی دارند و از مواد تشکیل دهنده یکسانی همچون استامینوفن و آنتی هیستامین تشکیل شده اند حالا فرقی ندارد که این قرص کلد استاب باشد یا کلداکس یا اگزاکلد.

نحوه و مقدار مصرف قرص کلداکس

داروی کلداکس را توسط دهان و طبق دستور پزشک مصرف کنید. اگر بدون تجویز پزشک از این دارو استفاده می کنید، از تمام دستورات روی بسته را بطور دقیق پیروی کنید. اگر اطلاعات مطمئنی در مورد این دارو ندارید از پزشک یا متخصص خود سوالاتی بپرسید. اگر ناراحتی معده دارید باید از این دارو همراه با غذا استفاده کنید. مایعات زیادی همراه با آن بنوشید مگر اینکه پزشک برای شما نسخه دیگری در نظر گرفته باشد. این قرص ها را خرد نکنید و نجوید. جویدن این دارو خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد. این قرص ها را به هیچ وجه نصف نکنید مگر اینکه در وسط آن خطی وجود داشته باشد و پزشک شما دستور نصف کردن آن را داده باشد. این قرص را به یکباره بخورید و یا آن را نصف کنید بدون اینکه خرد شود و آن را بجوید. اگر از قرص های جویدنی استفاده می کنید قبل از قورت دادن آن این قرص را بطور کامل بجوید. دوز مصرفی به دارویی که شما مصرف می کنید، سن، شرایط پزشکی و واکنش به درمان بستگی دارد. دوز آن را افزایش ندهید. استفاده نادرست از این دارو ممکن است خطرات جدی به همراه داشته باشد. اگر پزشک شما مصرف روزانه آن را تجویز کرده است آن را بطور منظم بخورید تا نتایج بهتری بدست آورید. برای اینکه ساعت مصرف قرص کلداکس در خاطر شما باقی بماند آن را در ساعت مشخصی از روز مصرف کنند. اگر شرایط شما برای بیش از یک هفته طول کشید یا بدتر شد پزشک خود را در جریان قرار دهید، اگر با تب، راش و سردردهای مداوم همراه بود نیز پزشک را با خبر سازید. این ها ممکن است علایم یک مشکل پزشکی جدی باشد و باید توسط پزشک بررسی شود.

واکنش های دارویی با قرص کلداکس

برخی از محصولات که ممکن است با قرص کلداکس واکنش پیدا کنند عبارتند از: آنتی هیستامین که برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد، داروهای فشار خون. الکل، آنتی هیستامین، داروهای خواب آور با داروهای ضد افسردگی، شل کننده های عضلانی و تسکین دهنده های درد نارکوتیک. این دارو ممکن است با برخی از آزمون های آزمایشگاهی تداخل کند و احتمالا سبب بدست آمدن نتایج اشتباه در آزمایش ها می شود. پزشک خود را در جریان استفاده از مصرف این دارو قرار دهید.

عوارض قرص کلداکس

خواب آلودگی، خشکی دهان/ گلو/ بینی، یبوست یا اختلال در خواب. اگر هر یک از این عوارض جانبی استمرار داشت یا بدتر شد به پزشک و یا متخصص خود بگویید. اگر پزشک استفاده از این دارو را برای شما تجویز کرده است بخاطر داشته باشید به این دلیل بوده که مزایای بیشتری نسبت به عوارض جانبی آن دارد. خیلی از افرادی که از این دارو استفاده می کنند دچار عوارض جانبی آن نشده اند. در صورت احساس تغییرات رفتاری/ ذهنی، زنگ زدن گوش، مشکل در ادرار، تغییرات دیداری، ضربان قلب نامنظم و سریع، حملات ناگهانی قلب، و واکنش های حساسیتی مثل راش/ خارش و تورم. سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی بلافاصله پزشک خود را در جریان قرار دهید.

نکاتی در مورد مصرف قرص کلداکس

قبل از مصرف این دارو اگر به مواد تشکیل دهنده آن حساسیت دارید و یا اگر دیگر حساسیت ها را دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید. این محصول دارای مواد غیر فعالی می باشد که ممکن است واکنش های حساسیتی یا دیگر مشکلات را ایجاد کند. برای جزییات بیشتر با متخصص خود مشورت کنید. قبل از استفاده از داروی کلداکس، تاریخچه پزشکی خود را به پزشک خود بگویید، در موارد مشکلات تنفسی، دیابت، کوری تدریجی، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، مشکلات کلیوی، اختلالات کبدی، حملات قلبی، ناراحتی معده و شکم، تیروئید بیش فعال، مشکل در ادرار قطعا با پزشک خود مشورت کنید. در طول بارداری، این دارو تنها در مواقع مورد نیاز باید مصرف گردد. در مورد خطرات و مزایای آن با پزشک خود صحبت کنید. این دارو به شیر مادر وارد می شود و بر نوزاد تاثیراتی می گذارد. قبل از شیر دهی با پزشک خود مشورت کنید.

قرص کلداکس و احساس کرختی

از عوارض قرص کلداستاپ actocold یا قرص کلداکس Coldax میتوان به قدری احساس کرختی اشاره کرد. برای همین هم توصیه می‌شود قبل از رانندگی یا کار با ابزارآلات خطرناک از ان استفاده نکنید. چون ممکن است شما را کسل و خواب آلوده کند.

قرص کلداکس و افزایش فشار خون

به دلیل وجود ترکیب پسودوافدرین قرص کلداستاپ actocold یا قرص کلداکس Coldax در افراد دارای فشارخون بالا و بیماران قلبی نباید خودسرانه مصرف شود، چون موجب افزایش فشار خون می شود.

قرص کلداکس و مصرف الکل

کسانی که قرص کلد استاپ استفاده می‌کنند باید جدا از مصرف الکل و نوشیدنی‌هایی از این قبیل پرهیز کنند چرا که سمی شدن شدید کبدی برایشان به همراه دارد.

مصرف قرص کلداکس در شیردهی یا بارداری

در دوران شیردهی یا بارداری نباید خودسرانه از قرص کلداستاپ actocold یا قرص کلداکس Coldax استفاده کنید و قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

آشنایی با بیماری سرماخوردگی

در واقع این یک باور غلط هست که سرما باعث سرماخوردگی می شود. علت سرماخوردگی باکتری و ویروس می باشد که در موارد ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست ولی در مواردی که علت باکتری می باشد عموما آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می شود. سرماخوردگی نوعی عفونت ویروسی شایع است که مختص دستگاه تنفسی فوقانی می باشد. این بیماری غالبا در فصول پاییز و زمستان اوج می گیرد و با توجه به حاد بودن آن، حداکثر طی مدت یک هفته و ندرتا ۱۰ روز بهبود می یابد. با سرد شدن هوا و کاهش رطوبت هوای استنشاقی، مجرای بینی خشک شده و اولین خطوط دفاعی بدن که همان گلو و بینی می باشند در مقابل هجوم ویروس ها آسیب پذیر می شوند. با این وجود برخلاف باور عموم، هوای سرد تاثیر به سزایی در ابتلا به این بیماری ندارد. در حقیقت این حضور بیشتر در فضاهای بسته و تماس نزدیک با افراد در فصول سرما است که این امکان را به ویروس ها می دهد تا از طریق دهان و بینی و یا لمس اشیاء آلوده به ویروس و سپس تماس با صورت وارد بدن شخص گردند.

ویروس سرماخوردگی

بد نیست بدانید هر ویروس قادر است تنها یکبار بدن را مورد حمله قرار دهد و پس از آن بدن در مقابل آن پادتن تولید کرده و خود را مصون می گرداند، با اینحال از آنجایی که بیش از ۲۰۰ نوع ویروس عامل بیماری سرماخوردگی وجود دارد، هر فرد در طول عمر خود به طور متوسط ۵۰ بار به آن دچار خواهد شد و اگر امکان ۲۰۰ بار سرماخوردن رو داشته باشید تقریبا میشه گفت که مصون میشید.

ترکیبات قرص کلداکس

قرص های کلداکس روز و شب به دو رنگ سفید و آبی است که در قرص سفید رنگ (مختص روز) جهت جلوگیری از خواب آلودگی فرد، آنتی هیستامین وجود ندارد. ترکیبات و موارد مصرف این قرص: ۵۰۰ میلی گرم استامینوفن، ۵ میلی گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۱۵ میلی گرم دیفن هیدرامین هیدروبروماید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت، هر شخص بزرگسال در طول شبانه روز می تواند ۴ عدد قرص در فواصل ۶ ساعته مصرف نماید.

قرص کلداکس سینوس و آلرژی

این داروی ترکیبی بطور موقت برای تسکین علایم ایجاد شده توسط سرماخوردگی های معمولی، تب، آلرژی ها و دیگر مشکلات تنفسی (مثل سینوس و برونشیت) مورد استفاده قرار می گیرند. آنتی هیستامین در تسکین چشمان اشک آلود، خارش چشم، بینی و گلو، آبریزش بینی و عطسه موثر می باشد. داروی ضد احتقان در تسکین علایمی مثل گرفتگی بینی و عفونت گوش موثر می باشد. محصولات سرماخوردگی و آلرژی برای کودکان کمتر از شش سال مناسب نمی باشند، بنابراین از قرص کلداکس برای درمان علایم سرماخوردگی یا آلرژی در کودکان کمتر از شش سال استفاده نکنید مگر اینکه پزشک برای شما تجویز کرده باشد. همزمان از دیگر داروهای سرماخوردگی و آلرژی که ممکن است حوای همان مواد تشکیل دهنده و یا مواد مشابه باشند استفاده نکنید. در مورد دیگر روش های تسکین علایم سرماخوردگی و سرفه از پزشک خود سوالاتی بپرسید.

قرص کلداکس و توهم زا بودن 

موضوع توهم زا بودن قرص «کلداکس»، خبری بود که طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد و این در حالی است که چندی قبل وزیر بهداشت به رسانه ها توصیه کرد مردم را بابت اخبار نادرست، نگران نکنند. به گزارش مهر، شایعات در حوزه سلامت به ویژه در بخش دارویی، همواره وجود داشته است. بطوریکه با کوچکترین خبر نادرست، به یکباره موجی از نگرانی و دلهره در بین مردم ایجاد می شود. شاید پنی سیلین چینی، یکی از همین دست اخباری بود که دو سال قبل بر سر زبان ها افتاد و رسانه ای شد. به دنبال آن، موارد مشابه دیگری، خوراک برخی رسانه ها شد و البته اخیرا، دوباره شایعات دارویی شدت گرفته است. نمونه اخیر آن، موضوع توهم زا بودن قرص “کلداکس” بود که هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شد. دکتر سید امیر رضویان مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی در واکنش به شایعه ای که برخی رسانه ها در مورد «توهم زا بودن قرص کلداکس» منتشر کرده اند، گفت: این خبر به دلیل نامشخص بودن منبع که از طرف یکی از پزشکان اورژانس بیمارستانی در تهران مطرح شده است هیچ گونه ارزش خبری نداشته و به شدت تکذیب می شود. وی افزود: داروی کلداکس یک داروی سرماخوردگی است و با توجه قرارگیری در فصل سرما و طبیعتا تجویز بیشتر آن از سوی پزشکان صورت می گیرد خبرپراکنی این چنینی باعث می شود مردم و بیماران دچار نوعی اضطراب در مورد کلداکس گردند. رضویان ضمن تاکید بر فاقد ارزش خبری بودن چنین شایعاتی، خاطر نشان کرد: باید در چیستی و چگونگی ارسال خبر و اطلاع رسانی احساس مسئولیت بیشتری کرد. مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی در پایان به رسانه ها و مردم پیشنهاد داد صحت و سقم این قبیل خبرها را قبل از انتشار از طریق سازمان غذا و دارو بررسی و سپس منتشر نمایند تا اذهان مردم نگران چنین شایعاتی نشود. در همین حال دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت خطاب به رسانه های داخلی عنوان داشته که مردم را با شایعات نگران نکنند. وی همچنین به برخی از رسانه ها که بنای کارشان بر متهم کردن است و گاه خط نادرستی ایجاد می کنند اشاره کرد و گفت: مگر چه عاید ما می شود که با دروغ گویی، خود را مدیون مردم کنیم.

بیشتر بخوانید : قرص زلفت ♥ قرص ژنی ترت ♥ قرص دی سیکلومین ♥ قرص سرترالینقرص سقط جنین

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.