خواص خاکشیر برای کبد

خواص خاکشیر برای کبد

خواص خاکشیر برای کبد خواص خاکشیر برای کبد ؛ مصرف شربت خاکشیر و تاثیرش روی کبد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت …

روش های مفید برای درمان اسهال مزمن و کاهش وزن در منزل

روش های مفید برای درمان اسهال مزمن و کاهش وزن در منزل

اسهال مزمن و کاهش وزن اسهال مزمن و کاهش وزن ، درمان اسهال مزمن ، درمان خانگی اسهال مزمن ، اسهال و کاهش وزن ، درمان اسهال ، درمان خانگی اسهال اسهال …

عوارض و نحوه مصرف قرص معده در دوران بارداری

عوارض و نحوه مصرف قرص معده در دوران بارداری

قرص معده قرص معده درد ,قرص معده درد در بارداری,قرص معده درد چیست,قرص معده درد رانیتیدین,قرص معده درد قوی,قرص برای معده درد عصبی,قرص برای معده درد در این مطلب از سایت جسارت …

بد خوابی

بد خوابی ,بدخوابی نوزاد 8 ماهه,بد خوابی نوزادان,بد خوابیدن در بارداری,بد خوابی نوزاد,بد خوابی کودکان,بد خوابیدن نوزاد,بد خوابیدن و گردن درد,بد خوابیدن

بد خوابی

توضیحاتی در مورد بد خوابی

اگر در نیمه شب بیدار می شوید و به اندازه کافی 7-8 ساعت خواب شبانه ندارید شما دچار بد خوابی هستید.♥ خوشبختانه، بنیانگذار Helix و متخصص خواب، آدام تیشمان (Adam Tishman)، اینجاست تا به شما کمک کند هر چه می خواهید بخوابید. وقت آن رسیده که بدانید چرا در اواسط شب از خواب بیدار می شوید و اشتباهات خود را اصلاح کنید، پس با شب های بی قرار خداحافظی کرده و به خواب عمیق سلام کنید.این یک حقیقت است که اکثر مردم خوابشان به اندازه کافی با کیفیت نیست. هر فردی باید بین شش تا هشت ساعت در شب بخوابد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خوابشان به اندازه کافی نیست و کیفیت لازم را ندارد، به این پنج توصیه توجه کرده و آن ها را عملی کنید، زیرا خواب مهم ترین نقش را در سلامت هر فرد ایفا می کند و محروم بودن از آن برابر است با محروم بودن از سلامت روح و جسم.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و علت بد خوابی کودکان و نوزادان در شب چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

بد خوابی چیست

بدخوابی یا دیس‌سومنیا که در انگلیسی به آن Dyssomnia می گویند دسته‌ای از اختلالات خواب است که در آن اختلال در به خواب رفتن یا در تداوم خواب وجود دارد.

انواع بد خوابی

انواع بدخوابی را می توان اینگونه تقسیم بندی کرد : بی خوابی اولیه ، پرخوابی اولیه ، نارکولپسی ، اختلالات مربوط به تنفس ، اختلالات مربوط به ریتم شبانه‌روزی

خواب‌ پریشی

خواب‌پریشی یا کژخوابی نوعی از نابهنجاری خواب است که شامل حرکات غیرعادی و ناهنجار، احساسات و رفتارهایی است که در رویا رخ می‌دهد، این رویاها ممکن است در حین به خواب رفتن، خواب، مراحل خواب یا در طی بیدار شدن از خواب رخ دهند.  بنزودیازپینها در درمان این اختلال ممکن است مفید باشند.

آپنه خواب

آپنه خواب یک بیماری قابل درمان است. بر اثر این بیماری هنگام خواب تنفس قطع و شروع می شود و به همین دلیل از خواب می افتید و چندین بار در طول شب باعث به هم خوردن خواب تان می شود. علت آن می تواند موارد متفاوتی باشد، از بزرگ شدن لوزه ها گرفته تا چاقی، ولی در اغلب موارد حتی متوجه آن نمی شوید، مگر این که شریک تان متوجه قطع تنفس دوره ای تان در طول شب شود.

اختلال بد خوابی

اگر گمان می کنید به اختلال خواب دچار شده اید، به پزشک مراجعه کرده و این مشکل را با او درمیان بگذارید. بهتر است از قبل یک دفترچه ی یادداشت درباره زمان به خواب رفتن و میزان ساعات خوابتان تهیه کنید تا پزشک با مطالعه ی آن ها بتواند شرایط را بهتر درک کرده و تصمیمات بهتری بگیرد. بهتر است در دفترچه ی یادداشت تان زمانی که می خوابید، زمانی که از خواب بیدار می شوید و دلیل خوب یا بد خوابیدن تان را ثبت کنید و فراموش نکنید که عادات خوابتان در روزهای تعطیل را نیز یادداشت کنید. گرفتن دوش آب گرم در خوابیدن راحت تر بسیار موثر است، زیرا وقتی بدن تان گرم می شود، سعی می کند خودش را خنک کند و این تغییر دما و سرد شدن، فرد را خوب آلود می کند برای مثال ثبت این موضوع که شما در ساعت دو بامداد به خواب رفته و ساعت هفت صبح در روزهای کاری از خواب بیدار می شوید، ولی در روزهای تعطیل تا ظهر می خوابید کمک بزرگی به پزشک می کند، زیرا در این صورت او متوجه می شود که شما دچار کم خوابی هستید و ریتم شبانه روزی تان با بسیاری از مردم متفاوت است.

شرایط خواب راحت

در یک اتاق خنک و تاریک بخوابید. از مصرف نوشیدنی های کافئین دار قبل از خواب بپرهیزید و لوازم الکترونیکی مانند تلفن همراه را از اتاق تان بیرون ببرید. در پایان روز و هنگام خواب، ذهنتان را آرام کنید. گرفتن یک دوش آب گرم در خوابیدن راحت تر بسیار موثر است، زیرا وقتی بدن تان گرم می شود، سعی می کند خودش را خنک کند و این تغییر دما و سرد شدن، فرد را خوب آلود می کند. اضافه کردن کمی روغن اسطوخودوس به هوای حمام بسیار کمک کننده خواهد بود، زیرا رایحه ی آن برای کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون موثر بوده و باعث فرو رفتن در یک خواب عمیق و آرام می شود.اگر نمی توانید بخوابید، برای مدتی از جایتان بلند شوید و سراغ کاری که کمتر ذهنتان را تحریک می کند بروید، برای مثال بافتنی ببافید و یا کتاب بخوانید، تا جایی که واقعا احساس خواب آلودگی کنید. طی زمانی که از جایتان بلند می شوید و کاری انجام می دهید تا زمانی که دوباره دراز می کشید، دمای بدنتان کاهش یافته و راحت تر می خوابید. اگر هنگام خواب گرسنه هستید، بهتر است از جایتان بلند شوید و یک میان وعده سبک مانند یک لیوان شیر ولرم مصرف کنید.

بیدار شدن از خواب

باید ساعت زنگی تان را روی یک ساعت خاص تنظیم کنید تا هر روز در همان زمان بیدار شوید، حتی اگر ساعت سه نیمه شب خوابیده اید و یا حتی اگر آن روز، تعطیل است. اینکه صبح ها چه زمانی از خواب بیدار می شوید، از زمانی که به خواب رفته اید بسیار مهم تر است. حتی زمانی که شما خسته از خواب بیدار می شوید، نور خورشید در بیدار ماندن شما کمک می کند و از طرفی به دلیل خستگی شب قبل، به موقع می خوابید و روند خوابتان منظم می شود. پس از چند هفته بیدار شدن با ساعت زنگی (حدودا دو هفته) ساعت داخلی بدن تان تنظیم می شود و از این پس سر همان ساعت همیشگی، خودش بدون زنگ ساعت از خواب بیدار می شود.

خواب و تکنیک های تمدد اعصاب

تکنیک های تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق، یوگا و … کیفیت خواب را بهبود می بخشند. هر آنچه که شما را آرام می کند، بیابید و تمرین کنید که همیشه آرامش داشته باشید تا خوابی به موقع و با کیفیت را تجربه نمایید.

بد خوابی و سر و صدا

سر و صدا های بیرون و داخل اتاق خواب، می تواند موجب بدخوابی شما شود به خصوص اگر از قبل با آن صدا آشنایی نداشته باشید. اگر در شهر زندگی می کنید تحمل تان برای داد و بیداد، صدای زنگ و صدای کبوتر ها کنار پنجره بالا می رود. همه این صداها اگر در محله ای آرام زندگی کنید، می تواند خواب تان را به هم بزند. اگر متوجه شدید که بر اثر صدای غیرمنتظره ای بیدار شده اید، از یک دستگاه نویز سفید یا پوشاننده گوش استفاده کنید.

نیاز به خواب

به چقدر خواب نیاز داریم؟ پاسخ این سوال عمدتا بستگی به سن ما دارد. نوزادان روزانه حدود هفده ساعت میخوابند کودکان بزرگترتنها به نه یا ده ساعت خواب شبانه نیاز دارند اغلب افراد بالغ نیازمند هفت یا هشت ساعت خواب شبانه هستند افراد مسن تر هم به همین مقدار خواب نیاز دارند ، اما اغلب ممکن است فقط یک دوره خواب عمیق شبانه در طی سه تا چهار ساعت اول داشته و پس از آن ممکن است آسان تر از خواب بیدار شوند بعلاوه، تمایل به خواب دیدن با افزایش سن کاهش می یابد، همچنین افراد همسن در شرایط یکسانی به سر نمی برند و با هم تفاوت دارند. اغلب افراد به هفت یا هشت ساعت خواب نیاز دارند اما افرادی هم هستند که با سه تا چهار ساعت خواب شبانه سرمیکنند.خوابیدن شبانه بطور منظم و بیش از هفت یا هشت ساعت، مفید نخواهد بود. دوره های کوتاه مدت بیداری بسیار بیشتر از آنچه واقعا هستند حس می شوند بنا براین به سادگی ممکن است احساس کنیم کمتر از میزان واقعی خواب بوده ایم.

بد خوابی و مشکلات خواب

خواب بیش از حد کم ( Insomnia) ممکن است احساس کنید خواب کافی ندارید و یا حتی اگر میزان ساعات، برای خواب شبانه به نظر کافی آیند، یک استراحت مناسب در طول شب برایتان حاصل نمیشود. دلایل روزمره فراوانی برای خوب نخوابیدن وجود دارند: اتاق خواب گرم یا سرد است یا سر و صدا زیاد است. ممکن است رختخواب، ناراحت یا کوچک باشد. احتمال دارد الگوی خواب همسر شما با شما متفاوت باشد. شما ممکن است یک الگوی منظم برای خواب نداشته باشید یا به میزان کافی نرمش بدنی نکنید خوردن بیش از حد ممکن است خوابیدن را مشکل سازد گرسنه به بستر رفتن ممکن است سبب بیداری پیش از موعد گردد سیگار، الکل و نوشیدنی های کافئین دار مثل چای و قهوه بیماری، درد یا تب بالا برخی علل جدی تر عبارتند از: مشکلات احساسی ناشی از کار اضطراب و نگرانی افسردگی ، شما ممکن است صبح زود از خواب بیدار شوید و قادر به خوابیدن دوباره نباشید. فکر بیش از حد به مشکلات روزانه

بد خوابی و قرص خواب

قرصهای خواب چندین سال است که بوسیله مردم مصرف میشوند ولی این قرصها: اثر طولانی مدت ندارند روز پس از مصرف آنها شما خسته و تحریک پذیر خواهید بود خیلی زود کارایی خود را از دست می دهند و شما مجبورید از مقدار بیشتری دارو استفاده کنید بسیاری به آن معتاد می شوند، در واقع با مصرف طولانی مدت قرص های خواب آور انسان از نظر جسمی و روانی به آنها وابسته می شود بسیاری از عوارض قرصهای خواب آور جدید(zolpidem,zalpelon,zopiclone) هم شبیه قرصهای قدیمِی مانندNitrazepam,Temazepam,Diazepamمیباشد. قرصهای خواب بایدبرای مدت کوتاه(کمترازدوهفته)مصرف شود-مثلادر مواقعی که شمااصلا خوابتان نمی برد و دچار پریشانی شده اید. اگر شما مدت طولانی است که از این دارو ها استفاده می کنید بهتر است با مشورت پزشک خود مقدار مصرف را به تدریج کاهش دهید، در برخی موارد نیز مصرف دارو های ضد افسردگی مفید می باشد.

روش هایی برای پیشگیری از بد خوابی

این کار هارا انجام دهید: – مطمئن شوید اتاق خواب و رختخواب شما راحت ، نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد و سر و صدای زیادی هم در محیط نباشد. – مطمئن شوید که تشک شما به خوبی وزن شما را تحمل می کند و نه آنقدر نرم نرم باشد که بدن شما خم شود و نه آنقدر سفت که شانه ها و باسن شما تحت فشار قرار گیرد به طور معمول شما هر ده سال یک بار تشک خود را عوض کنید تا بهترین کارایی را داشته باشد. – هنگام روز مقداری فعالیت بدنی نظیر شنا یا پیاده روی داشته باشید ، اما زیاده روی نکنید. بهترین زمان انجام این فعالیتها ساعات آخر بعد از ظهر یا اوایل عصر می باشد. – فعالیت بدنی پس از این زمان با عث آشفتگی در خواب خواهد شد – قبل از به رختخواب رفتن زمانی را برای تمدد اعصاب اختصاص دهید. بعضی افراد استفاده از مواد خوشبو را برای تمدد اعصاب مفید یافته اند(آروماتراپی) – اگر چیزی با عث آزار شما می شود و نمی توانید برای خلاصی از آن کاری انجام دهید ، قبل از رفتن به رختخواب آنرا یادداشت کنید و با خود بگویید که فردا به حل این مسئله خواهم پرداخت. – اگر نمی توانید بخوابید ، برخیزید و کاری انجام دهید که اعصاب شما را راحت کند ، مثلا مطالعه کنید، تلویزیون نگاه کنید یا به موسیقی آرام گوش کنید. پس از مدتی باید به قدر کافی خسته باشید که به رختخواب باز گردید. این کار ها را انجام ندهید: – برای مدت طولانی سعی کنید بی خواب نمانید ، سعی کنید برنامه زمانی مشخصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشید. – حتی اگر احساس خستگی میکنیدیا نمیکنید همیشه سعی کنید در ساعت مشخص به رختخواب بروید و در ساعت مشخص هم بیدار شوید. – کافئین تا مدت زمان نسبتا زیاد در بدن می ماند، سعی کنید از اواسط بعد از ظهر از نوشیدن چای ،قهوه و سایر نوشیدنی های کافئن دار خودداری کنید و اگر به نوشیدنی گرم نیاز دارید از شیر یا نوشیدنی های گیاهی استفاده کنید البته مطمئن شوید این گیاهان دارای کافئین نباشند. – الکل زیاد مصرف نکنید ، ممکن است الکل در به خواب رفتن به شما کمک کند اما اغلب نیمه شب باعث بیداری شما می شود. – شب هنگام از خوردن و آشامیدن بیش از حد خودداری کنید ، سعی کنید عصر هنگام شام خود را میل کنید تا شب دیر وقت اگر شب بدی را گذرانده اید روز بعد نخوابید چون شب بعدی نخواهیدتوانست خوب بخوابید. – اگر با وجود بکار بردن موارد فوق باز هم بد خواب هستید به پزشک مراجعه کنید و در باره مشکلاتی که مانع از خوب خوابیدن شما میشوند با وی مشورت کنید. دکتر می تواند تشخیص دهد آیا علت بی خوابی شما ، بیماری ، استفاده از دارویی خاص ، یا مشکلات هیجانی است یا نه؟ شواهدی وجود دارد که نشان میدهد درمان رفتار شناسی مفیداست بخصوص اگربی خوابی شمامزمن شده باشد. خوابیدن در زمان نادرست، شیفت کاری کردن ، مراقبت شبانه از فرزندان شما ممکن است بنا به شرایط کاری در زمان طبیعی خواب مجبور باشید بیدار بمانید.اگر گهگاهی این شرایط را دارید ، کنار آمدن با آن خیلی سخت نیست. اما شیفت کاران ، مانند دکتر ها یا پرستارانی که تمام شب را کار می کنند ، یا مادرانی که شبانه از کودکان خود مراقبت می کنند ، ممکن است دچار مشکل شوند. این درست حالتی است که در مسافرت های هوایی طولانی رخ میدهد ، یعنی زمان خواب طبیعی شما به هم می خورد و زمانی که سایر مردم خواب هستند شما مجبور به بیداری هستید. یک راه خوب برای بازگشت به حالت طبیعی بیدار شدن صبح زود و در زمان مشخص می باشد. مهم نیست شب گذشته چقدر دیر خوابیده باشید.می توانید برای کمک به این منظور از ساعت زنگدار استفاده کنید همچنین شب بعد زود تر از ساعت ده به رختخواب نروید اگر از این روش استفاده کنید به زمان خواب طبیعی باز خواهید گشت.

خواب آشفته

-شما ممکن است هنگام خواب خروپف کنید ویا در زمان های کوتاهی تنفستان دچار وقفه شود، دلیل این امر بسته شدن قسمت فوقانی دستگاه تنفسی شما می باشد. – هر وقت که تنفستان متوقف شود شما از خواب میپرید و عضلات بدن و به ویژه دست و پایتان ممکن است دچار پرش شوند. – شمافقط برای مدت کوتاهی قبل از دوباره به خواب رفتن بیدار هستید. – این حالت معمولاچندباردرهنگام شب روی میدهدودرنتیجه شماروزبعداحساس خستگی وکوفتگی وخواب آلودگی شدید خواهیدداشت. – شما همچنین پس از بر خواستن از خواب ممکن است دچار سردرد یا خشکی دهان شوید. این حالت در سالخوردگان ، همچنین سیگاری ها و الکلی ها و همچنین افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر روی می دهد. خود بیمار خیلی ممکن است متوجه این حالت نشود و بیشتر همسر ش متوجه این رویداد می شوند. برای بهبود شرایط باید برخی از رفتار های روزمره خود مانند سیگار کشیدن ، اضافه وزن و نوشیدن الکل وخوابیدن دروضعیتهای مختلف را متوقف کنید. اگر وضعیت راه های تنفسی شما وخیم است ،شایدلازم باشدازوسایل مخصوصی که برای کمک به این منظورساخته شده اندمانند CPAPاستفاده کنید. این وسایل ماسک مانند روی بینی شما نصب می شوند و فشار هوای لازم را برای باز نگاه داشته شدن مجرای تنفسی شما اعمال می کنند.

بیشتر بخوانید : فلج خواب ♥ خوابیدن روی زمین ♥ پرخوابی ♥ آپنه خواببی خوابی

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.