آشنایی با علت و دلایل و درمان درد حدقه چشم راست

آشنایی با علت و دلایل و درمان درد حدقه چشم راست

درد حدقه چشم درد حدقه چشم ,درد حدقه چشم راست,درد حدقه چشم چپ,درد پشت حدقه چشم,درد حدقه ی چشم,دلیل درد حدقه چشم,درد گرفتن حدقه چشم,درد در حدقه چشم,درمان درد حدقه چشم,درد دور …

۱۰ علامت بیماری هـــای خودایمنی

۱۰ علامت بیماری هـــای خودایمنی

۱۰ علامت بیماری هـــای خودایمنی خودایمنی,بيماري خودایمنی,خودایمنی در بارداري,علائم خودایمنی,درمان خودایمنی,درمان خودایمنی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان خودایمنی,خودایمنی را چگونه درمان کنيم,خودایمنی در کودکان,خودایمنی در بزرگسالان,خودایمنی در نوزادان,خودایمنی در بهار,خودایمنی …

به ماهی های قرمز دست نزنيد

به ماهی های قرمز دست نزنيد

به ماهی های قرمز دست نزنيد خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه ,روغن سیاه دانه برای مو,روغن سیاه دانه برای ریش,روغن سیاه دانه برای پوست,روغن سیاه دانه برای پوست صورت,روغن سیاه دانه نعوظ

روغن سیاه دانه

توضیحاتی در مورد روغن سیاه دانه

همانطور که می دانید سیاه دانه و روغن آن فواید بسیار زیادی دارند.♥از میان روش‌های بسیار متعدد سودمندی که سیاه‌دانه برای انسان به ارمغان آورده ، شش روش که در ادبیات علمی قرار دارند توانایی خود را برای جلوگیری از سرطان، دیابت، چاقی، ریزش مو، بیماری‌های پوستی و عفونت‌هایی مانند MRSA (استافیلوکوکوس اورائوس مقاوم به متی سیلین) نشان داده‌اند‌‌.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص مصرف روغن سیاه دانه برای مو چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سیاه دانه چیست

سیاه‌دانه یا شونیز گیاهی یک ساله است، گل دار و بومی جنوب غربی آسیا است. تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و التهاب را کاهش می دهد، علاوه بر این می تواند به درمان بیماری های رایج مانند فشار خون بالا و آسم کمک کند.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست

1. خواص روغن سیاه دانه برای جوش و لک صورت استفاده از لوسیون پوست که با روغن سیاه دانه درست شده میزان آکنه و جوش های صورت را پس از دو ماه کاهش می دهد. روغن سیاه دانه خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند. همچنین ماساژ صورت با روغن سیاه دانه به درمان لک های صورت کمک فراوانی می کند. 2. درمان اگزما و پسوریازیس استفاده موضعی و خوراکی روغن سیاه دانه به دلیل خواص ضد التهابی قوی میزان بروز پلاک پسوریازیس را کاهش داده و برای درمان اگزما مفید می باشد. 3. نرم کننده طبیعی پوست روغن سیاه دانه رطوبت و هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشیده و باعث نرم شدن پوست می شود. 4. درمان زخم استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش التهاب و بهبود زخم به خصوص زخم های ناشی از جراحی می شود. 5. کاهش چین و چروک پوست صورت روغن سیاه دانه غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری پوست جلوگیری کرده و باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

خواص روغن سیاه دانه برای مو

6. رطوبت رسانی به مو روغن سیاه دانه با رطوبت رسانی به مو آن ها را نرم و لطیف نگه می دارد. 7. درمان ریزش مو روغن سیاه دانه باعث قوی تر شدن ریشه مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند. چنانچه روغن سیاه دانه را هر شب بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید پس از مدتی می بینید که ریزش مو کمتر شده و موها ضخیم تر شده اند، حتی مشاهده شده که استفاده ی مداوم از روغن سیاه دانه طاسی را هم درمان کرده است. 8. درمان سفیدی مو ترکیب روغن سیاه دانه و روغن زیتون سال ها برای رفع سفیدی مو استفاده می شود. برای این کار می توانید هر روز مقدار برابر روغن زیتون و روغن سیاه دانه را با هم ترکیب کرده و موهای سر را با آن ماساژ دهید و پس از 1 ساعت با آب گرم بشویید تا سفیدی موها کم کم برطرف شود. 9. تقویت مژه و ابرو روغن سیاه دانه فولیکول های موی ابرو را تحریک می کند، در نتیجه باعث افزایش رشد ابرو می شود. برای داشتن ابرو و مژه های ضخیم تر و پرپشت تر قبل از خواب انگشت اشاره خود را به یک قطره روغن سیاه دانه آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید. 10. تقویت ریش مصری های باستان و مردم خاور میانه سال ها از روغن سیاه دانه به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن ریش ها استفاده می کردند، علاوه بر این روغن سیاه دانه می تواند به نرم شدن ریش ها کمک کند.

روغن سیاه دانه و کاهش وزن

روغن سیاه دانه حاوی فیبر غذایی، کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم است، فیبر موجود در آن برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید می باشد. نحوه مصرف روغن سیاه دانه خوراکی برای لاغری برای مصرف خوراکی روغن سیاه دانه می توانید روزانه 1 تا 2 قاشق چای خوری از آن را میل کنید. 1 قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و هر روز صبح قبل از صبحانه میل کنید. 1 قاشق چای خوری روغن سیاه دانه، 1 قاشق چای خوری عسل و دارچین را در یک لیوان آب ولرم ترکیب کرده و این نوشیدنی را هر روز صبح قبل از صبحانه میل کنید. 1 تا 2 قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را بر روی سالاد خود بریزید و میل کنید. 1 قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را در یک لیوان آب پرتقال تازه مخلوط کرده و این آب میوه مقوی را با شکم خالی هر روز صبح نوش جان کنید. می توانید دانه های سیاه دانه را پودر کرده و با عسل میل کنید. توجه داشته باشید که وقتی سیاه دانه را آسیاب می کنید باید به سرعت با عسل ترکیب کنید، چون در معرض هوا سمی شده و خواص خود را از دست می دهد.

روغن سیاه دانه و کاهش فشار خون

مصرف روغن سیاه دانه باعث تقویت کشش دیوار ی رگ ها می شود و اگر فردی که مبتلا به فشار خون بالاست به مدت دو ماه از این روغن استفاده کند، کاهش قابل ملاحظه ای در فشار خونش حاصل می شود.

روغن سیاه دانه و کاهش کلسترول بالای خون

مصرف روغن سیاه دانه باعث کاهش کلسترول بالای خون می شود. اسیدهای چرب سالم روغن سیاه دانه مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک می تواند باعث کاهش کلسترول بالای خون شود و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس پیشگیری می کند.

روغن سیاه دانه در طب سنتی

22. روماتیسم یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باند پیچی نموده و استراحت کنید. 23. درمان سردردهای عصبی برای درمان سردردهای عصبی روغن سیاه دانه را بر پیشانی و روی بینی بمالید و چند قطره در بینی بچکانید. سیاه دانه مسکن فوری دردهای عضلانی و مفصلی است و ماساژ روغن سیاه دانه به مدت 5 الی 10 دقیقه به صورت آرام که جذب عضلات شود در تقویت و خون رسانی مفید بوده و درد عضلات را کاهش می‌دهد. 24. درمان دردهای ناحیه کمر ماساژ روغن سیاه دانه در دو طرف ستون مهره‌ ها و از بالا تا انتهای کمر به مدت 20 دقیقه می‌تواند باعث بهبود قوای بدن و موجب هوشیاری جسمی و سرحال شدن می شود. 25. درمان سینوزیت، سردرد و میگرن افرادی که از مشکلات سینوسی رنج می‌برند، می‌توانند شب‌ها یک قطره از روغن سیاه‌دانه را در هر کدام از سوراخ های بینی خود بریزند و پیشانی و سینوس ها را با روغن سیاهدانه ماساژ بدهند. برای برطرف کردن التهاب سینوزیت می توانید مقداری از دانه های آن را در یک پارچه توری قرار دهید وسر آن را گره زده نزدیک بینی خود قرار دهید و بوی آن را استشمام کنید تا التهاب برطرف شود، عطری که از این دانه ها پخش می شود می تواند مجاری تنفسی را باز و میکروب ها و باکتری ها را نابود کند. همچنین می توانید مخلوط دانه های زیره سبز و سیاه دانه یا روغن این دانه ها را در یک ظرف حاوی آب گرم ریخته و با استفاده از حوله بخور آب گرم دهید، بخور می تواند باعث ورود عطر این دانه ها به درون مجاری تنفسی و رفع التهاب و میکروب های آن شود. سال های زیادی است که اعراب و اروپایی ها روغن سیاه دانه را برای درمان سردرد و میگرن در اطراف چشم ها، بینی و پیشانی خود می مالند.

روغن سیاه دانه در بارداری

مقادیر بالای روغن سیاه دانه می تواند باعث کاهش انقباضات رحمی شود. تحقیقات نشان داده که مقادیر کم روغن سیاه دانه می تواند باعث افزایش جریان شیر در دوران شیردهی شود اما با توجه به مطالعات کمی که در این زمینه صورت گرفته بهتر است از روغن سیاه دانه در دوران بارداری و شیردهی استفاده نکنید.

پیشگیری از سرطان با روغن سیاه دانه

دانشمندان کرواسی فعالیت‌های ضد توموری تیموکینون و تیموهیدروکینون را در موش‌ها ارزیابی کردند و دریافتند که این دو گیاه‌مایه در روغن سیاه‌دانه می‌توانند موجب کاهش 52 درصدی سلول‌های تومور شوند. سیاه‌دانه بخاطر غنی بودن این دو ماده شیمیایی، منحصر‌به‌فرد است و می‌تواند ازطریق مکانیسم‌های مختلفی از سرطان پیشگیری و آن را درمان کند: ضد تکثیر شدن القاء مرگ سلولی توقف چرخه سلولی تولید گونه‌های اکسیژن واکنشگر ضد متاستاز (ضد گسترش بیماری) ضد رگزایی (ضد تولید شبکه رگی جدید) براساس یک مطالعه، اثرات ضد توموری تیموکینون نیز در پیوند خارجی تومور در موشهای مورد آزمایش برای سرطان‌های کولون، پروستات، پانکراس و ریه مورد بررسی قرار گرفته است. ترکیبی از تیموکینون و داروهای شیمی‌درمانی معمول می‌تواند اثرات درمانی بیشتری داشته باشد و همچنین سمی بودن داروهای شیمی‌درمانی را کاهش دهد.

روغن سیاه دانه برای کبد

کبد یکی از مهمترین اعضای بدن است . تقریبا هر سم از طریق کبد فرآوری می‌شود و صفرای کبد، کلید هضم چربی‌ها است و ذهن و بدن شما را باطراوت و سالم نگه می‌دارد. برای کسانی که با عملکرد ضعیف کبدی به علت عوارض جانبی دارو، مصرف الکل یا بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، روغن سیاه‌دانه می‌تواند روند بهبودی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. در مطالعه اخیر، دانشمندان کشف کردند که روغن سیاه‌دانه عملکرد کبد را ارتقا می‌دهد و به جلوگیری از آسیب و بیماری آن کمک می‌کند.

روغن سیاه دانه و دیابت

محققان شورای تحقیقات پزشکی هند، در مقاله اخیر منتشرشده توسط مجله غدد درون‌ریز و متابولیسم، به این نتیجه رسیده‌اند که روغن سیاه‌دانه “سبب بازسازی جزئی سلول‌های بتا در پانکراس می‌شود، باعث کاهش غلظت انسولین سرم و کاهش غلظت سرمی گلوکز می‌گردد . “(این مسئله بسیار پرمحتوا است، زیرا Nigella sativa یکی از معدود مواد موجود در این گیاه است که برای پیشگیری از دیابت نوع 1 و نوع 2 پیشنهاد شده است. در‌واقع، برطبق این مطالعه، سیاه‌دانه “تحمل گلوکز” را به ‌طور موثر مانند متفورمین بهبود می‌بخشد؛ با این حال عوارض جانبی قابل‌توجهی را نشان نداده و سمی بودن آن بسیار کم است. » این مطلب خارق‌العاده است زیرا متفورمین یکی از داروهای معمول و غالبا تجویز‌شده دیابت نوع 2 می‌تواند باعث عوارض جانبی فراوانی شود: نفخ یبوست / اسهال برافروختگی پوست گاز / سوء‌هاضمه سوزش معده (ترش کردن) سردرد تغییرات ناخن طعم فلز در دهان درد عضلانی دل‌ درد

روغن سیاه دانه و عفونت

از میان تمام ابرمیکروبهایی که سیاه‌دانه می‌تواند آن‌ها را بکشد، استافیلوکوکوس اورائوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) یکی از مهم‌ترین آنهاست. MRSA بیمارستان‌ها و مراکز پرستاری در سراسر جهان را به ستوه آورده است؛ زیرا عفونت‌های معمولی استاف (عفونت ناشی از باکتری استافیلوکوک) در برابر آنتی‌بیوتیک‌های عمومی مقاوم هستند. افراد سالخورده به‌ویژه ، به دلیل روش‌های تهاجمی نظیر جراحی، تزریق داخل وریدی و مفاصل مصنوعی درمعرض خطر قرار دارند. به‌طور عمده به دلیل مصونیت ضعیف، جمعیت رو به رشد شهروندان سالخورده، MRSA را یک خطر جهانی بهداشت عمومی به‌شمار می‌آورند. خوشبختانه، یکی از قویترین مزایای روغن سیاه‌دانه ، ممکن است به این مسئله کمک کند. دانشمندان پاکستان چندین گونه از MRSA را کشف کرده و به این نتیجه رسیدند که هریک از آن‌ها به Nigella saliva حساس است و این امر اثبات می‌کند که روغن سیاه‌دانه می‌تواند به کاهش یا توقف انتشار MRSA کمک کند.

پیشگیری از زوال عقل با روغن سیاه دانه

دمانس (زوال عقل) و بیماری پارکینسون از جمله بیماری‌هایی هستند که با کهولت سن در ارتباط‌اند. بیماران مبتلا به زوال عقل و پارکینسون به شکل جدی دچار از دست رفتن حافظه می‌شوند و این مشکل بر فعالیت‌های روزانه‌شان تاثیر می‌گذارد. استفاده از روغن سیاه دانه به پیشگیری از رشد بیش‌تر زوال عقل و بیماری پارکینسون کمک می‌کند. ترکیبات فعال موجود در روغن سیاه دانه دارای قابلیت پیشگیری از وارد آمدن آسیب‌ به سلول‌های عصبی هستند.

روغن سیاه دانه و افسردگی

روغن سیاه دانه دارای قابلیت تثبیت خلق‌وخو و وضعیت روانی است. استفاده از این روغن می‌تواند به کاهش اضطراب و افزایش قدرت شناختی در انسان کمک کند. تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه حاوی خواص ضد اضطرابی و ضد افسردگی است؛ از این رو، جای تعجب نیست که از روغن سیاه دانه به صورت گسترده برای درمان اضطراب استفاده می‌شود.

روغن سیاه دانه و آسم

کمک به خلاصی از شر علائم آسم نیز از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی به شمار می‌رود. روغن سیاه دانه به بهبود علائم آسم کمک می‌کند. بیماران مبتلا به آسم باید مصرف روغن سیاه دانه را در رژیم غذایی‌شان قرار دهند. به علاوه، مصرف روغن سیاه دانه به بهبود کارکرد تنفسی، و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی نیز کمک می‌کند. روغن سیاه دانه یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای علائم رینیت یا التهاب مخاط بینی نظیر آبریزش بینی، خارش، گرفتگی بینی، و عطسه است.

روغن سیاه دانه و آرتروز

روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون است که اثرات ضد پوکی استخوان دارد. از این رو، جای تعجب نیست که روغن سیاه دانه را به عنوان یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای آرتروز و پوکی استخوان بشناسیم. تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه باعث تسکین درد بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی می‌شود. مالیدن روغن سیاه دانه به شکل قابل توجهی باعث کاهش درد مفاصل، خشکی مفاصل در صبح و تورم می‌شود. چنان‌چه با مطالعه‌ای این همه فایده‌ی شگفت‌انگیز روغن سیاه دانه برای سلامتی، به این روغن علاقه‌مند شده‌اید، پس هرگز نباید اثربخشی آن را در درمان آرتروز و پوکی استخوان فراموش کنید.

بیشتر بخوانید : روغن کنجد ♥ روغن هل ♥ روغن شمعدانی ♥ روغن پوست مرغروغن لیمو

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.