عوارض و خواص قرص زردچوبه خارجی برای لاغری

عوارض و خواص قرص زردچوبه خارجی برای لاغری

قرص زردچوبه قرص زردچوبه ,قرص زردچوبه خارجی,قرص زردچوبه برای لاغری,قرص زردچوبه چیست,قرص زردچوبه و خواص آن,قرص زردچوبه دارچین عسل,قرص زردچوبه وزنجبیل,قرص زردچوبه داروکده,قرص زردچوبه لاغری,خواص قرص زردچوبه,قرص زردچوبه برای چیست,قرص زردچوبه و …

علل ابتلا به سرطان معده

علل ابتلا به سرطان معده

علل ابتلا به سرطان معده سرطان معده,بیماری سرطان معده,سرطان معده در بارداری,علائم سرطان معده,درمان سرطان معده,درمان سرطان معده با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان معده,سرطان معده را چگونه درمان کنیم,سرطان …

اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن

اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن

اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن خواص اسفرزه,فواید اسفرزه,اسفرزه درمانی,خاصیت اسفرزه,خواص اسفرزه درمانی,خواص اسفرزه برای پوست,خواص اسفرزه برای مو,خواص اسفرزه برای جوانی,خواص اسفرزه برای بارداری,خواص خوردن اسفرزه,فواید اسفرزه خام,فواید اسفرزه پخته

عنبر نسارا

عنبر نسارا ,عنبر نسارا ویکی پدیا,عنبر نسارا و عفونت واژن,عنبر نسارا و زخم دهانه رحم,عنبر نسارا برای کیست تخمدان,عنبر نسارا در بارداری,عنبر نسارا به انگلیسی

عنبر نسارا

توضیحاتی در مورد عنبر نسارا

فواید عنبر نسارا (مدفوع الاغ ماده یا پشکل ماچلاق) شامل خاصیت میکروب‌کشی، کمک به درمان سینوزیت مزمن، سرماخوردگی و درمان عفونتهای زنان است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره عوارض و خواص عنبر نسارا در دوران بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

عنبر نسارا چیست

عنبر نسارا یا پشکل ماچلاق، مدفوع الاغ ماده است که از گذشته و در طب سنتی از آن برای درمان بیماریهای مختلف استفاده میشده است. امروزه نیز بسیاری از امراض و عفونتها را با این روش درمان میکنند و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی کاربرد دارد. در حقیقت استنشاق دود حاصل از سوزاندن عنبر نسارا می تواند در درمان زخم های ناشی از برخی بیماری ها همچون آبله مرغان، زونا، سالک، عفونتهای زنان، برخی بیماریهای تنفسی و غیره موثر باشد.

فواید و خواص عنبر نسارا

به طور کلی مهمترین فواید عنبر نسارا که در کتب طب سنتی از آن یاد شده است، خاصیت میکروب‌کشی این ماده میباشد. برخی از مهمترین خواص درمانی عنبر نسارا عبارتند از: دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی داردو انجام این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجّهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرماخورده باشد می توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محلّ زندگی کاست. دود حاصل از سوزاندن عنبر نسا برای درمان خارش پوست مفید است و به بهبود برخی بیماری های پوستی نظیر آبله مرغان، زونا و … کمک میکند. کمک به درمان سینوزیت مزمن از فواید عنبر نسارا بوده، در درمان سر درد نیز موثر است. از خاکستر عنبر نسارا میتوان برای معالجه تاولهای چرکی و دارای ترشح استفاده نمود. همچنین کمک به بهبود زخم های ترشّح دار ناشی ازدیابتو نیززخم های بستراز فواید عنبر نسارا است. دود دادن عنبر نسارا برای درمانگل مژه ( در مرحله حادّ آن) و نیز انواع عفونت های قی کننده چشممفید است. البته دود دادن طولانی مدّت عنبر نسارا برای چشم توصیه نمی شود. جالب است بدانید نتایج یک تحقیق علمی بر روی فواید عنبر نسارا، اثرات ضد میکروبی دود این ماده را بر روی میکروب‌های بسیار مقاومی مانند استافیلوکوک اورئوس و سودوموناس آئروژینوزا نشان داده است. متن کامل این پژوهش را میتوانید در این صفحه از سایت دانشگاه علوم پزشکی مطالعه کنید. کمک به درمان برخی بیماریهای زنانه و رفع عفونت یکی دیگر از فواید عنبر نسارا بوده، در طب سنتی از این ماده و دود دادن آن برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت های واژینال استفاده می‌شود. دود حاصل از سوزاندن عنبر نسا برای تسکین موقت دندان درد مفید میباشد.

طریقه مصرف عنبر نسارا

برای این کار 2 الی 3 عدد عنبر نسارا را همراه با خاک شیر و اسپند و یا به تنهایی، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود و بسته به نوع بیماری دود حاصل از آن را استنشاق کنید. به عنوان مثال: برای عفونت گوش باید دود را با قیف یا کاغذ لوله شده وارد گوش کرد. برای عفونت یا چرک گلو و سینوزیت هم باید دود را به گلو و مغز رساند. قرار دادن زخم ها در معرض دود عنبرنسارا و یا استعمال موضعی خاکستر آن بر روی محل زخم یا سوختگی برای التیام زخم مفید است. همچنین میتوان پودر یا کوبیده آن را چند مرحله روی زخم پاشید تا زود خوب شده و عفونت نکند. به منظور درمان عفونت‌های زنانه، باید واژن را با دود عنبر نسارا بخور دهید. برای این کار باید۱ الی ۲ عدد عنبر نسارا خشک شده را دود کرده و در زمانی که دود زیاد شد داخل شیشه ای با دهانه گشاد بریزید سپس دهانه شیشه را مقابل واژن بگیرید. این عمل را هر روز دو بار انجام دهیدتا کاملا اثرات عفونت از بین برود.

احتیاط در مورد مصرف عنبر نسارا

با وجود فواید عنبر نسارا در درمان بیماریها ذکر این نکته ضروری است که در تمام منابع علمی و طب سنتی فقط از سوزاندن و دود حاصل از این ماده برای درمان بیماری ها استفاده شده و به هیچ عنوان مصرف خوراکی آن جایز نمیباشد. نکته مهم دیگر در مورد این ماده تهیه آن از مراکز مطمئن است و لازم است از خود درمانی این ماده پرهیز شود.

آشنایی با عنبر نسارا

عنبر نسارا سرگین الاغ ماده ای است که در بهار جمع آوری می شود و از خواص دارویی عجیبی برخوردار است. این ماده به ظاهر مشمئز کننده بهترین دارو برای خشک کردن زخم های عمیق ناشی از جراحت و سوختگی می باشد. از این ماده برای درمان عفونت های داخلی و خارجی گوش و همچنین درمان زخم های دهان مانند آفت استفاده می شود. ابن سینا دود عنبر نسارا برای کاهش طول دوره ی قاعدگی و کم کردن خونریزی های ماهیانه در زنان تجویز می کرده است! دود عنبر نسارا یکی از بهترین درمان های سینوزیت های مزمن، سرما خوردگی، عفونت های واژینال و درمان انواع زخم های عفونی و غیر عفونی است. بزرگتر ها یادشان می آید که این ماده در چندین سال قبل برای درمان و بهبود زخم ختنه استفاده می شد. برخی گوش درد را با دود سیگار آرام می کردند، غافل از این که دود سیگار منفعت دود عنبر نسا را ندارد.

عنبر نسارا و سرماخوردگی

دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرما خورده باشد می توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محل زندگی کاست.

استنشاق دود عنبر نسارا

استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه های مناسب برای درمان سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردردهای کهنه نیز موثر است. برای این کار، عنبر نسارا را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید.

عنبر نسارا و خارش

گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش های بسیار موثر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول ها و زخم های ترشح دار نیز اثر مناسبی دارد. این روش یکی از بهترین روش های درمانی اگزما هم هست. همچنین این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد.

عنبر نسارا و سرکه

ضماد کردن مخلوط عنبر نسارا و سرکه روی پیشانی در درمان خون دماغ مفید است.

عنبر نسارا و درمان صرع

به روش های ذیل می توان از عنبر نسارا برای کمک به درمان صرع استفاده کرد: استنشاق عصاره خشک آن با سرکه. استفاده از آب عنبر نسارای تازه به عنوان قطره بینی.

عنبر نسارا خشک

پاشیدن پودر عنبر نسارای خشک بر روی انواع زخم های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آنها را نیز متوقف می کند و آنرا سریع خوب می کند

عنبر نسارا و کاهش خونریزی

دود دادن عنبرنسارا برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت های واژینال مفید است. روش استفاده به این شرح است: برای این کار ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را همراه با خاکشی و اسپند، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود، لباس زیر خود را درآورده و دامن بلندی بپوشید و به حالت نیم خیز روی آن بایستید. البته این کار بدون خاکشی و اسپند هم موثر است. اگر هم حوصله ندارید می توانید بدون این تشریفات خاص درمان را انجام دهید. برای این کار کمی عنبرنسارا را روی اسفنددودکن روی شعله کم قرار داده بگذارید دودش به واژن بخورد. این کار را ۲ روز قبل از زمان پریود، ۲ روز در زمان پریود و ۲۲ روز بعد از پریود انجام دهید. ۸- به همان شیوه فوق الذکر، دود عنبر نسارا در درمان و و کاهش عوارض بواسیر هم بسیار موثر است.

ترکیبات عنبر نسارا

طی تحقیقات و آزمایشات به عمل آمده توسط روش کروماتوگرافی و با استفاده از دستگاه GC-MS عنبر نسارا شامل ترکیبات زیر می باشد : هگزان استیک اسید آکونیتین بتاکاروتن دی متیل آمین ب با وجود چنین ترکیباتی و دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی ، آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد التهابی پشکل ماچلاغ دارویی بی نظیر جهت استعمال خارجی می باشد که استفاده از آن در درمان مشکلات زیر کارایی اثبات شده و موثری دارد .

عنبر نسارا و زخم دهانه رحم

استفاده از عنبر نسارا در درمان زخم دهانه رحم کاربرد موثری دارد .بدین منظور جهت استفاده از عنبر نسارا و درمان زخم دهانه رحم 2 الی 3 عدد عنبر نسا را با مقداری خاک شیر و اسپند،روی کمی ذغال گداخته بریزید و سپس یک گلدان سفالی که در انتها سوراخ می باشد را بر روی زغال ها بگذارید تا دود ناشی از سوختن این ترکیبات از سوراخ گلدان خارج شود .اکنون جهت بخور دادن رحم خود لباس زیر خود را در بیاورید و دامن بلندی بپوشید و سپس به حالت نیم خیز بر روی سوراخ گلدان قرار گیرید و رحم خود را بدین وسیله بخور دهید .انجام این عمل در 2 روز قبل و بعد از پریود بهترین راه شناخته شده و اثر بخش درمان عفونت های واژینال و زخم های رحمی می باشد .

علایم عفونت قارچی واژن

علایم عفونت قارچی واژن شامل موارد زیر می‌باشد: ۱- ترشحات واژن: یکی از شایع ترین علایم عفونت قارچی، ترشحات سفیدرنگی است که از ناحیه واژن خارج می‌شود. هم چنین ممکن است به رنگ سبز یا زرد هم باشد. مقدار این ترشحات می‌تواند زیاد یا کم باشد. ۲- خارش و سوزش: ناحیه تناسلی این بانوان معمولا متورم می‌باشد و احساس خارش و سوزش در این ناحیه دارند. سوزش این ناحیه ممکن است شدید شود و شدت سوزش در هنگام رابطه جنسی با همسر و ادرار کردن بسیار بدتر می‌شود. ۳- بوی واژن: موقع عفونت قارچی، بوی نامطبوعی ایجاد می‌شود. البته بوی نامطبوع واژن و یا ترشحات واژن، در بیماری هایی نظیر واژینوباکتریال نیز دیده می‌شود. آزمایش ترشحات توسط پزشک متخصص، در تشخیص قطعی و دقیق بیماری به پزشک کمک می‌کند. ***تذکر: ترشحات طبیعی واژن در زنان را نباید با عفونت قارچی اشتباه گرفت. ترشحات طبیعی شبیه ترشحات زنان قبل از قاعدگی می‌باشد. اگر در مورد طبیعی یا غیر طبیعی بودن این ترشحات شک دارید، با پزشک خود مشورت نمایید.

عوامل تشدید کننده خارش در ناحیه تناسلی

عوامل تشدید کننده خارش در ناحیه تناسلی: ۱-شستشوی بیش از اندازه با لیف و صابون : برخی از بیماران بوجود آمدن خارش و یا سوزش و یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی را به عدم رعایت بهداشت ربط داده و با شستشوی زیاد با صابون و لیف سعی در بر طرف کردن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و منجر به تشدید خارش می شود. شستشو بعد از هر بار ادرار و مدفوع با آب خالی و سپس خشک کردن به آرامی با دستمال کاغذی برای بهداشت ناحیه تناسلی کافیست. ۲-پوشیدن لباس تنگ: پوشیدن لباسهای تنگ، چسبناک بویژه از جنس پلاستیک منجر به تشدید رطوبت شده و ناحیه را برای رشد قارچ مستعد می کند بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباسهای تنگ پرهیز شود. ۳-خشک کردن با سشوار: برخی از بیماران با تصور اینکه رطوبت منجر به رشد قارچ در ناحیه تناسلی می شود، با سشوار اقدام به خشک کردن ناحیه تناسلی می کنند. این کار نیز غلط است. خشک کردن با دستمال کاغذی نرم و به آرامی کفایت میکند. ۴-استفاده از کرم های مختلف: استفاده از کرمهای ضد خارش و ضد قارچ که معمولا بیماران بدون نسخه از داروخانه تهیه می کنند، خود یکی از عوامل اصلی خارش هستند. توصیه می شود حتما برای درمان خارش ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه و تمام کرمهای موضعی را که خود از قبل استفاده می کنید قطع کنید. حداکثر می توان از وازلین خالص( بدون عطر و مواد نگهدارنده )برای تسکین خارش در ناحیه تناسلی استفاده کرد. ۵-استفاده از کاندوم و ژلهای روان کننده یا لوبریکانت(درزنان): اگر دچار خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی هستید بهتر است از کاندوم استفاده نکنید. همچنین ژلهایی که به عنوان ژلهای روان کننده به فروش می رسند از عوامل مهم ایجاد حساسیت، آلرژی و خارش در ناحیه تناسلی هستند. استفاده از این ژلها حتی برای کسانی که مشکل خارش هم ندارند توصیه نمی شوند. ***تذکر: اگر دچار خارش مزمن و طولانی در ناحیه تناسلی می باشید(در زنان) استفاده از تامپون به جای نوار بهداشتی ارجح است.البته این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. زیرا تامپون نیز عوارض خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید : انجدان رومی ♥ تره تیزک ♥ ریشه بهمن ♥ سرخاب کولیروغن جوانه گندم

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.