تاثیر مصرف ماسک سرکه سیب برای روشن شدن پوست صورت و لایه برداری پوست

تاثیر مصرف ماسک سرکه سیب برای روشن شدن پوست صورت و لایه برداری پوست

تاثیر مصرف ماسک سرکه سیب برای روشن شدن پوست صورت و لایه برداری پوست تاثیر مصرف ماسک سرکه سیب برای روشن شدن پوست صورت و لایه برداری پوست در سایت جسارت  سرکه …

خواص و مضرات مصرف پودر و روغن سبوس برنج برای مو

خواص و مضرات مصرف پودر و روغن سبوس برنج برای مو

سبوس برنج سبوس برنج ,سبوس برنج برای لاغری,سبوس برنج قهوه ای,سبوس برنج برای مو,سبوس برنج دکتر بیز,سبوس برنج خواص,سبوس برنج برای تقویت مو,سبوس برنج چاق کننده است توضیحاتی در مورد سبوس برنج …

مضرات و خواص گوشت قرمز برای کودکان در بارداری در بدنسازی

مضرات و خواص گوشت قرمز برای کودکان در بارداری در بدنسازی

گوشت قرمز در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص گوشت قرمز می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه و عنایت شما سروران گرامی قرار گیرد.گوشت قرمز خواص فراوان و مضراتی …

نوشیدنی های گرم

نوشیدنی های گرم ,نوشیدنی های گرم مزاج,نوشیدنی های گرم زمستانی,نوشیدنی های گرم کافه,نوشیدنی های گرمی,نوشیدنی های گرم و خشک,نوشیدنی های گرم در کافی شاپ

نوشیدنی های گرم , نوشیدنی های گرم مزاج , نوشیدنی های گرم زمستانی , نوشیدنی های گرم کافه

توضیحاتی در مورد نوشیدنی های گرم

برای خیلی از ما که رایج ترین نوشیدنی کشورمان چای بوده ، تفاوت انواع قهوه در هاله ای از ابهام قرار دارد و آنها را خوب نمی شناسیم.♥ برای مثال وقتی که منوی کافه یک رستوران را باز می کنیم لیست بلندی از اسم ها را می بینیم که تفاوت شان برایمان خیلی ملموس نیست و اکثر اوقات انتخابی از سر تجربه جزیی یا حتی تصادفی کرده و فنجان قهوه ای روبرویمان قرار می گیرد که شاید حالا که دروازه ها برداشته شده و انواع فرهنگ ها با هم درآمیخته اند، فرصت مناسبی باشد تا ما با نوشیدنی های گرم و سرد و حتی آداب غذایی بین المللی بیشتر و از نزدیک آشنا شویم، در این مطلب چند نوع قهوه را معرفی می کنیم. قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار دنیاست. ماده موثر این نوشیدنی چیزی جز کافئین نیست. یک فنجان قهوه تقریبا دارای 100 میلی گرم کافئین است. تفاوت اصلی در قهوه های کافه تفاوت در دم کردن آنهاست و شبیه هم تهیه نمی شوند و در میان انواع قهوه سه نوع آن از شهرت بیشتری برخوردار است؛ قهوه ترک، قهوه فرانسه و قهوه اسپرسو.در این مطلب از سایت جسارت در مورد نوشیدنی های گرم صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آشنایی با قهوه ترک

نرم ترین نوع قهوه است و بسیار نرم آسیاب می شود و تبدیل به آرد قهوه می شود که دقیقا به علت همین ویژگی احتیاج به مراقبت خاص دارد تا عطر و بوی خود را از دست ندهد. قهوه ترک به وسیله قهوه جوش های معمولی روی شعله گاز آماده می شود و دارای کف روی فنجان و مقداری لرد در ته فنجان است. قهوه ترک در فنجان های کوچک سرو می شود. میزان شکر آن با توجه به ذائقه افراد متفاوت است. قهوه مناسب فالگیرها، قهوه ترک است که لرد کافی در ته فنجان جمع می شود. برای تهیه قوه ترک باید از پودر قهوه ترک بسیار ریز استفاده کرد. ابتدا یک قاشق مرباخوری شکر و یک قاشق مرباخوری قهوه ترک را در یک فنجان آب سرد ریخته و هم بزنید، سپس زیر شعله قرار داده و به محض آنکه قهوه کف کرد از روی شعله آن را بردارید. اگر برای چندین نفر قهوه را سرو می کنید، کف را ابتدا میان فنجان ها به طور مساوی تقسیم کرده سپس قهوه را بریزید.

آشنایی با کاپوچینو

پای ثابت منوی کافه هاست. ما هم هر از چندی سفارش می دهیم و خیلی دقت به تفاوت این نوع از قهوه با دیگر قهوه ها نمی کنیم اما با خواندن توصیحات زیر، دید روشن تری به این نوشیدنی و انتخاب مان خواهیم داشت.کاپوچینو از مشتقات قهوه اسپرسو است و مانند اسپرسو این نوشیدنی نیز از ایتالیا امده است. برای آماده کردن کاپوچینو ابتدا اسپرسو را آماده می کنند و به همان میزان قهوه به آن شیر داغ اضافه می کنند و روی آن را هم با کف شیر می پوشانند (نسبت قهوه و شیر در کاپوچینو نصف به نصف است) و برای به دست آوردن فوم (کف) مناسب روی فنجان، ابتدا فنجان را پر از کف می کنند و سپس اسپرسو و شیر را اضافه می کنند که فوم کمی بالاتر قرار بگیرد. کاپوچینو را در فنجان چینی سرو می کنند. میزان شکر آن بسته به علاقه شما متغیر است. برخی برای تزیین کاپوچینو از خامه و پودر قهوه استفاده می کنند.

آشنایی با قهوه فرانسه

نسبت به قهوه ترک زبرتر آسیاب می شود و با دستگاه قهوه ساز دم می شود؛ به صورتی که قهوه درداخل فیلتر کاغذی مانده و فقط عصاره قهوه به وسیله آب گرم خارج شده و در مخزن دستگاه جمع می شود. قهوه فرانسه مانند چای و فاقد کف و لرد ته فنجان است و معمولا در لیوان معمولی سرو می شود. این قهوه متعلق به کشور برزیل بوده ولی علت نامگذاری آن ابتدا روش دم کردن آن توسط فرانسوی ها است، همانند قهوه ترک که شیوه دم کردن آن متعلق به ترک هاست.

آشنایی با قهوه لاته

یک نوع دیگر از نوشیدنی های قهوه بر پایه اسپرسو است که معمولا یک سوم آن از اسپرسو و دو سوم ناز شیر تشکیل شده است و حدود یک سانتیمتر کف شیر نیز روی آن قرار دارد. لانه Latte در زبان ایتالیایی به معنی شیر است اما در واقع ترکیبی است که آمریکایی ها ابداع کرده اند و با اضافه کردن شیر زیاد تلخی قهوه را متاثر از شیر کرده اند که می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای دوستانی باشد که تلخی قهوه را بیش از حد می دانند و با خوردن لانه، هم لذت قهوه را برده و هم تلخی آن را مطبوع می کنند.این قهوه به علت داشتن شیر زیاد نوشیدنی است که عموما برای صبح پیشنهاد می شود.

آشنایی با موکا

جزو قهوه های معروف بر پایه اسپرسو است که به علت داشتن شیر به لانه نیز شباهت داردو از آنجایی که لانه خود بر پایه اسپرسو می توان همه آنها را اعضای یک خانواده دانست.موکا ترکیبی از اسپرسو، شکلات داغ و شیر است. به زیانی ساده تر اگر اسپرسو و هات چاکلت خود را با هم ترکیب کنید نوعی از موکا را به دست آورده اید اما روش ساده و دقیق تری نیز دارد و آن این است که ابتدا مقداری قهوه دم کشیده شده یا اسپرسو (ترجیحا اسپرسو زیرا پایه موکا اسپرسو است) را داخل یک ماگ یا لیوان ریخته و شیر گرم به آن اضافه می شود و در نهایت مقداری شکلات مایع داغ اضافه می شود.

آشنایی با قهوه اسپرسو

یک نوشیدنی گرم بسیار پرطرفدار بر پایه قهوه اسپرسو است. یک قهوه آمریکانو ترکیبی از یک شات اسپرسو است که با آب جوش مخلوط می شود. به این معنی که اگر اسپرسو و قهوه برای شما بیش از حد تلخ است می توانید به همان نسبت که قهوه آماده کرده اید آب جوش به قهوه اضافه کنید و مایه رقیق تری از قهوه به دست آورید و با ذائقه خود سازگارتر کند. با علم به این مسئله، دوستانی که با تلخی قهوه سازگاری ندارند می توانند در سفارشات خود از آمریکانو بهره بگیرند، ضمن اینکه اگر باز هم برایتان تلخ است می توانید دو برابر شات اسپرسو آب جوش استفاده کنید و به نوعی از تست یک به سه استفاده کنید. عموما رقیق بودن آمریکانو و شباهت آن به نوشیدنی های گرمی چون چای باعث می شود که در لیوان با فنجان های بزرگ سرو شود.

چای شیر و عسل

مواد لازم یک کیسه چای یک دانه هل مقداری فلفل سیاه خرد شده دو عدد چوب دارچین یک عدد میخک مقداری زنجیل تازه پوست کنده یک فنجان آب گرم یک فنجان شیر یک قاشق عسل مقداری جوز و وانیل طرز تهیه 1. همه مواد به جز عسل و شیر را در یک ظرف بریزید و بگذارید جوش بیاید. بعد از آن شیر و عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد که دوباره جوش آمد آن را از روی حرارت‌ بردارید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا مواد آن را ته‌نشین شود و بعد آن را در یک فنجان بریزید و نوش جان کنید.

هات چاکلت خانگی

مواد لازم شیر جوش لیوان بزرگ شیر سرد: 300 میلی‌لیتر پودر کاکائو سیاه: یک تا2 قاشق چای‌خوری شکلات صبحانه: یک تا 2 قاشق چای‌خوری بستنی شکلاتی: یک اسکوپ یا 2 قاشق غذا‌خوری طرز تهیه 1. شیر را درون شیر‌جوش ریخته و روی حرارت ملایم گاز بگذارید. بسته به مقدار تلخی که مایلید نوشیدنی شما داشته باشد، بین یک تا 2 قاشق چای‌خوری پودر کاکائو تلخ را به شیر اضافه کنید و سپس شکلات صبحانه و بستنی شکلاتی را نیز به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و بگذارید تا نوشیدنی خوب داغ شود. وقتی که کف روی آن ایجاد شد آن را درون لیوان سرو کنید. 2. برای تنوع دادن به نوشیدنی خود می‌توانید از شکلات صبحانه‌های طعم‌دار استفاده کنید یا به‌طور مثال به مواد بالا کره بادام زمینی نیز اضافه کنید.

قهوه کریول

مواد لازم 3 فنجان قهوه یک پر پوست پرتقال یک پر پوست لیمو مقداری میخک دو عدد چوب دارچین یک‌دوم فنجان هویج یک‌چهارم فنجان آب نارگیل طرز تهیه 1. این قهوه در نیواورلئان زیاد مورد مصرف قرار می‌گیرد. میخک، پوست پرتقال و لیمو را در یک ماهی‌تابه بریزید و دارچین، هویج و آب نارگیل را به آرامی روی ماهی‌تابه با این مواد حدود پنج دقیقه گرم کنید. 2. حالا دارچین و پوست لیمو را دور بیندازید. زیر شعله را کم کنید و قهوه را به مخلوط اضافه کنید. بعد از آنکه قهوه جوش آمد آن را از روی شعله‌بردارید و در فنجان بریزید و نوش جان کنید.

هات چاکلت مکزیکی

مواد لازم 3 فنجان شیر 2 قاشق غذاخوری پودرکاکائو 2 قاشق غذاخوری شربت افرا یا عسل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل طرز تهیه 1. شیر را در یک ظرف بریزید و بگذارید جوش بیاید. این کار باعث می‌شود کاکائو زودتر در شیر ذوب شود. حالا پودرکاکائو، شربت افرا و دارچین را اضافه و حرارت را خاموش کنید. 2. با یک چنگال خوب هم‌ بزنید. بعد از پنج دقیقه این نوشیدنی آماده است.

کافه گلاسه

واقعیت این است که چیزی که در ایران به اسم کافه گلاسه سرو می‌شود، کاملا یک چیز دیگر است و اصلا شامل این اسم نمی‌شود. کافه گلاسه یک کلمه فرانسوی است به معنای قهوه یخی. دقیقاً مشخص نیست که چطور شد که کافه گلاسه به این سبک در ایران رواج پیدا کرد حتی در اکثر سایت‌های آشپزی ایرانی، دستوری که برای کافه گلاسه ارائه می‌شود دستوری است که تقریباً به میلک شیک قهوه، نسکافه، شکلات و حتی موکا نزدیک است که، به همراه خامه سرو می‌شود.

دتاکس

اگر انواع میوه‌های مختلف را داخل آب بریزید و چندروزی در آب نگهدارید نوشیدنی بسیار مفید و سم‌زدایی به نام «دتاکس» درست کرده‌اید. دتاکس برای درمان افسردگی و کسانی که خوراکی‌های نامناسب زیادی می‌خورند بسیار مناسب است و یک نوشیدنی انرژی‌زا به حساب می‌آید. از محبوب‌ترین دی‌تاکس‌ها خیار،نعنا،لیمو،توت فرنگی و هندوانه است. این نوشیدنی را می‌توان با آب معمولی و یا آب گازدار درست کرد.

طرز تهیه قهوه سبز

طرز تهیه قهوه سبز: برای اینکه قهوه سبز شما طعم و عطر بهتری داشته باسد، به شیوه زیر در طرز تهیه قهوه سبز عمل کنید: دانه های قهوه سبز را آسیاب کنید و پودر به دست آمده را با آب سرد مخلوط نمایید. مخلوط پودر قهوه سبز با آب سرد را درون قهوه جوش ریخته و به مدت یک ربع یا پانزده دقیقه بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد.با این روش قهوه سبز خوش طعم تری را دم کنید بعد از این مدت قهوه را از روی حرارت بر دارید و به مدت یک ساعت و یا بیشتر بگذارید تا خنک شود، زیرا هرچه قهوه بعد از جوشیدن بیشتر بماند خوش طعم و عطر تر می شود. در این مرحله قهوه را از صافی رد کنید و نوش جان بفرمایید. اگر مایلید که قهوه سبز شما طعم بهتری به خود بگیرد کمی عسل به آن بیفزایید.

طرز تهیه شکلات گلاسه

مواد لازم: بستنی شکلاتی: 100 گرم سس شکلاتی با شکلات تخته ای آب شده: دو قاشق غذاخوری شیر کاکائو ی سرد: نصف لیوان شکات تخته ای رنده شده و خامه برای تزیین: به میزان لازم طرز تهیه شکلات گلاسه: ابتدا یک قاشق غذاخوری سس شکلاتی را در لیوانی که می خواهید در آن شکلات گلاسه را سرو نمایید بریزید و با تکان دادن لیوان، دیواره های لیوان را به طور کامل شکلاتی نمایید. سپس بستنی شکلاتی را به صورت دو یا سه اسکوپ ( برای زیبایی بیشتر) در لیوان قرار دهید. بعد از آن شیر کاکائو را اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری سس شکلاتی روی بستنی ها بریزید و روی آن را با خامه و تکه های رنده شده شکلات و یا با هرچیز دیگر بسته به سلیقه خود تزیین نمایید.

بیشتر بخوانید : نوشیدنی های ورزشی ♥ نوشیدنی های چربی سوز ♥ نوشیدنی های انرژی زا ♥ نوشیدنی های سم زدانوشیدنی های خواب آور

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.