چای سفید را بهتر بشناسیم

چای سفید را بهتر بشناسیم

چای سفید را بهتر بشناسیم چای سفید ,بیماری چای سفید ,چای سفید  در بارداری,علائم چای سفید ,درمان چای سفید ,درمان چای سفید  با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان چای سفید ,چای …

مضرات و خواص ذرت مکزیکی بوداده علوفه ای شیرین در بارداری

مضرات و خواص ذرت مکزیکی بوداده علوفه ای شیرین در بارداری

ذرت ذرت,خواص ذرت,ذرت مکزیکی,ذرت در بارداری,ذرت مکزیکی مخصوص,ذرت شیرین,ذرت رنگی,ذرت علوفه ای,ذرت پخته,ذرت بو داده,ذرت مکزیکی در خانه,طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه همانطور که می دانید ذرت یکی از غلات مهم …

همه چیز درباره خواص گیاه مریم گلی

همه چیز درباره خواص گیاه مریم گلی

همه چیز درباره خواص گیاه مریم گلی خواص مریم گلی,فواید مریم گلی,مریم گلی درمانی,خاصیت مریم گلی,خواص مریم گلی درمانی,خواص مریم گلی برای پوست,خواص مریم گلی برای مو,خواص مریم گلی برای جوانی,خواص مریم …

گوشت برزیلی

گوشت برزیلی , مضرات گوشت برزیلی , گوشت برزیلی چیست , خواص گوشت برزیلی

توضیحاتی در مورد گوشت برزیلی

همانطور که می دانید این روزها مصرف گوشت برزیلی به دلیل قیمت مناسب که دارند، افزایش یافته است. از سوی دیگر بسیاری از هموطنان در مصرف آنها شک و گمان دارند و گمان می کنند از آنجا که این گوشت ها منجمد هستند و مسافتی طولانی را برای رسیدن به کشور طی کرده اند، فاقد ارزش غذایی بوده و حتی مصرف حبوبات به آنها ترجیح دارد.

همانطور که از اسم این گوشت ها بر می آید گوشت برزیلی از کشور برزیل به ایران وارد می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز پخت و خواص و مضرات و بهترین مارک مصرف گوشت برزیلی چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

کیفیت گوشت برزیلی

گوشت های برزیلی مورد تایید سازمان دامپزشکی ایران هستند و خوردن آنها موردی ندارد. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکید کرده است که گوشت های برزیلی با کیفیت هستند و هیچ گونه مشکلی ندارند.

علی اصغر ملکی در ادامه به خبرنگار آنا گفته است که: اگر گوشت منجمد برزیلی باشد مشکلی برای مصرف کردن ندارد چرا که این گوشت‌ها از دام‌های جوانی تامین شده‌اند و سالیان سال است که این گوشت بدون مشکل وارد کشورمان می‌شود.

نکته مهم این است که مسئول شرعی و دامپزشک از ایران به برزیل اعزام می شود و از این رو سلامت و بهداشت این واردات مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور است و شبهه ای وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر گوشت منجمد هندی هم وارد ایران می‌شود که برای مصارف صنعتی کاربرد دارد. این گوشت‌ها از سوی تاجران گوشت وارد می‌شوند و در کارخانه‌های سوسیس و کالباس مصرف می شوند اما گوشت‌های برزیلی برای مصارف خانگی وارد کشور می شوند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره اینکه چرا این گوشت را وارد می کنیم گفت : ما دام به اندازه کافی داریم اما گاهی برای ارز آوری این دام ها را به کشورهای همسایه می فروشیم و برای تامین گوشت مورد نیاز مجبوریم گوشت برزیلی را وارد کنیم.

در برزیل قیمت تمام شده گوشت و سایر موادغذایی نسبت به ایران خیلی پایین تر است و اگر بخشی از نیاز بازار با واردات گوشت برزیلی تامین می‌شود به این علت است که اولا سلامت آن مشکلی ندارند و ثانیا می‌توانیم گوشت را با قیمت کم‌تر روانه بازار کنیم و به اقتصاد مملکت کمک کنیم.♥

گوشت منجمد برزیلی

در حقیقت، تفاوت گوشت منجمد با گوشت تازه در این است که بعد از کشتار دام، گوشت به کمک روش های خاصی فریز می شود. این روش انجماد در فریزهای بزرگ و صنعتی صورت می پذیرد که در آنها هم می توان گوشت با استخوان و هم گوشت فیله شده را فریز کرد. برای آنکه آب موجود در گوشت کاملا یخ بزند روش های یاد شده موثرتر هستند تا کریستال های یخ خیلی ریز باشند و به بافت گوشت بعد از رفع انجماد صدمه نرسد. وقتی گوشت یا هر ماده غذایی دیگری منجمد شود، مدت نگهداری آن طولانی تر خواهد شد زیرا وقتی آب داخل مواد غذایی منجمد می شود، میکروارگانیسم ها قادر به رشد در ماده غذایی نبوده و بنابراین قابلیت نگهداری ماده غذایی افزایش می یابد. این همان اتفاقی است که در فریزهای خانگی هم رخ می دهد با این تفاوت که در فریزرهای خانگی روند انجماد خیلی آهسته اتفاق می افتد.

قیمت گوشت برزیلی

گوشت برزیلی از لحاظ کیفیت مرغوب ترین گوشت دنیا به حساب می آید و از لحاظ بهداشتی استاندارد اتحادیه اروپا را داراست. قیمت گوشت برزیلی بدلیل داشتن مراتع سرسبز و دائمی در برزیل و پایین بودن هزینه خوراک دام و اصلاح نژاد اصولی از قیمت تمام شده در اکثر کشورهای دنیا پایین تر است. فروش گوشت برزیلی در حال حاظر بالاترین رتبه را دارد.

گوشت قرمز سالم

گوشت قرمز: که شامل گوشت گاو ، گوسفند و گوساله و بره و… می باشد که سرشار از ویتامین های مفید برای بدن می باشد. ظاهر گوشت قرمز سالم نباید لزج و چسبنده و مترشح باشد، از علائم نگهداری گوشت در شرایط نامناسب و غیر بهداشتی خشک و یا چروکیده بودن آن است.عضلات گوشت از لحاظ سفتی و قوام باید طبیعی باشد و با فشار انگشت، پس از برداشتن انگشت به حالت اولیه بر گردد. از علائم فساد گوشت می توان به بوی غیر طبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، عفونت و گندیدگی، کپک زدگی و یا تعفن علامت فساد گوشت می باشد.رنگ طبیعی گوشت با توجه به نوع دام کشتاری صورتی متمایل به قرمز است، کمرنگ بودن گوشت ممکن است علامت کم خونی و بیماری مزمن دام کشتاری باشد.پر رنگ بودن و تیره رنگی گوشت علامت عدم خروج کامل خون در هنگام ذبح است که خود از علائم احتمالی ابتلای دام به بیماری عفونی و تب دار یا مرگ دام قبل از کشتار است.

نگهداری گوشت برزیلی

گوشت منجمد الزاما باید در فریزر و در دمای ۲۰- تا ۱۸- سانتی گراد تا زمان مصرف نگهداری شود. به این ترتیب می توان گوشت را تا دو سال هم ذخیره کرد؛ البته به طور صنعتی. از آنجا که فاصله ایران تا برزیل زیاد است، بنابراین چاره ای جز فریز کردن گوشت نیست و امکان واردات گوشت تازه نخواهد بود. البته تفاوت چندانی بین ارزش غذایی گوشت منجمد و تازه نیست؛ به شرطی که رفع انجماد به درستی انجام شود و خونابه به وجود نیاید. یخ زدایی گوشت به کمک حرارت سبب ایجاد خونابه شده و همراه با این خونابه ویتامین و املاح هم به مقدار زیادی از دست می رود. یادتان باشد که گوشت منجمد هنگام مصرف باید ابتدا از فریزر به یخچال منتقل شده و کم کم در عرض چند ساعت از حالت انجماد خارج شود. در این حالت، خونابه کمتری تشکیل شده و اکثر مواد مغذی گوشت حفظ خواهند شد.

مواد مغذی گوشت ماهی

گوشت ماهی: سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن است. به عقیده کارشناسان و صاحبنظران، آبزیان می توانند به عنوان یک منبع مطمئن و کاهش دهنده اثرات سوء تغذیه مورد استفاده قرار گیرند. پروتئین حیوانی به ویژه ماهی به دلیل داشتن اسیدهای آمینه لازم و عوامل محرک رشد اثر مهمی در ترمیم بافت ها و سلامتی و شادابی انسان و به طور کلی رشد بدن دارد و کمبود این پروتئین سبب عدم تعادل دستگاه عصبی گشته و عقب ماندگی فکری و رنجوری و ضعف جسمانی را در انسان پدیدمی آورد و مقاومت بدن را در برابر بیماری های عفونی کاهش می دهد.

مصرف گوشت برزیلی

یادتان باشد که گوشت منجمد هنگام مصرف باید ابتدا از فریزر به یخچال منتقل شده و کم کم در عرض چند ساعت از حالت انجماد خارج شود. در این حالت، خونابه کمتری تشکیل شده و اکثر مواد مغذی گوشت حفظ خواهند شد. به عبارت دیگر، در اثر نگهداری طولانی مدت، آهن افت زیادی نمی کند اما از ویتامین ها تا حدی کاسته می شود. هنگام رفع انجماد اگر این کار به درستی صورت نگیرد، آهن گوشت نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد ولی اگر رفع انجماد صحیح باشد، آهن گوشت منجمد در مقایسه با آهن گوشت تازه چندان فرقی نخواهد داشت. دلیل ارزان تر بودن این گوشت ها هم این است که در برزیل قیمت تمام شده گوشت و سایر موادغذایی نسبت به ایران پایین تر است و بنابراین هیچ مشکلی در پی مصرف آنها سلامت مصرف کننده را تهدید نمی کند.

انجماد گوشت

در حال حاضر مهم ترین و اصلی ترین روش نگهداری گوشت ، “انجماد ” می باشد. انجماد گوشت اجازه می دهد که بتوانیم گوشت و فراورده های گوشتی را با بهره گرفتن از روشهای اصولی انجماد و تداوم برودت مناسب به مدت زیادی نگهداری کنیم. حفظ میزان برودت لازم و انجماد مطلوب را در مراحل مختلف ” تولید در کشتارگاه یا بسته بندی، نگهداری، نقل و انتقال، …. و بالاخره عرضه آن ” را زنجیره سرد نامیدیم. یاد آور می شوم که هر گونه اختلال یا نقصان در مراحل مختف این زنجیره سرد، باعث بی نتیجه ماندن تلاش ها و سرمایه گذاریها گردیده و منجر به فساد و خرابی گوشت خواهد شد.

آشنایی با گوشت کبک

گوشت کبک : گوشت کبک تفاوت چندانی با گوشت مرغ، غاز و اردک ندارد. شاید تنها تفاوت در میزان ویتامین B6موجود در آن باشد.در فصل سرد سال، مصرف انواع گوشت ها به ویژه گوشت کبک می تواند از بسیاری عفونت های تنفسی پیشگیری کند از لحاظ آهن گوشت کبک، فقیر است و در مقایسه با گوشت شترمرغ و حتی مرغ، آهن کمتری دارد.میزان چربی و کلسترول گوشت کبک کمتر از گوشت مرغ است، اما به هر حال، مصرف آن سبب کاهش کلسترول خون نمی شود، چون این گوشت ها منبع چربی های اشباع هستند.

نکاتی درباره مصرف گوشت منجمد

لذا توصیه می نمایم که : 1- گوشت منجمد را از فروشگاه های معتبر و مجهز به فریزرهای مناسب و تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور و عوامل مسئول خریداری نمائید. 2- در خرید گوشت منجمد به دمای نگهداری گوشت دقت نمائید؛ که در شرایط مطلوب بالاتر از (18-) درجه سانتی گراد نباشد. دمای بالاتر از (12-) به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد. 3- در خرید گوشت، به مهر و برچسب های روی بسته های گوشت و تأییدیه سازمان دامپزشکی کشور توجه نمائید. 4- در خرید گوشت منجمد، به تاریخ تولید و تاریخ انقضاء مصرف گوشت توجه نمائید که تاریخ مصرف آن هنوز معتبر باشد. 5- هر چند که تاریخ مصرف گوشت، تا آخرین روز درج شده بر روی بسته ها اعتبار دارد؛ ولی معمولا” تاریخ های انقضاء درج شده، برای شرایط کاملا” مطلوب نگهداری محاسبه میگردد. هر گونه نقصان در طول زنجیره سرد، ممکن است باعث کاهش طول مدت نگهداری گوشت گردد. لذا: 6- حتی الامکان سعی نمائید که از تاریخ تولید گوشت مدت زیادی نگذشته ، و مدت زمان زیاد تری از اعتبار تاریخ مصرف آن باقی مانده باشد. 7- در انتخاب بسته ها دقت نمائید که روکش نایلونی یا سلفون آن سالم باشد و کاملا” به جداره گوشت چسبیده و فاقد هر گونه فضای خالی باشد. 8- بسته های گوشت منجمد فاقد هرگونه خونابه و کریستال های یخ باشد. کریستال های بزرگ یخی، نشانه شرایط نا مناسب انجماد می باشند. 9- حتی الامکان قطعاتی را انتخاب کنید که متناسب با مصرف یک وعده یا روزانه باشد، تا مجبور به نگهداری گوشت خارج شده از حالت انجماد برای مصارف بعدی نباشید. 10- برای جلو گیری از به هم خوردن زنجیره سرد، درمسیر فروشگاه تا منزل یا محل مصرف، درخرید گوشت منجمد، نزدیک ترین فروشگاه های مناسب را انتخاب کنید. 11- برای انتقال گوشت منجمد به محل مصرف یا منزل، اگر استفاده از فریزر های سیار مقدور نباشد، از کلمن های مناسب استفاده نمائید و بلا فاصله بعد از رسیدن به منزل، بسته های گوشت منجمد را به فریزر منتقل کنید . 12- لازم است که دمای فریزرهای خانگی را کنترل نمائید که در شرایط مطلوب سرد تر از 18- باشد، ولی در دمای بالاتر از 12- بسته های گوشت به مدت زیادی قابل نگهداری نخواهند بود. 13- در هنگام مصرف و برای خروج از انجماد، بسته های گوشت را در قسمت یخچال (دمای4+ درجه سانتی گراد) قرار دهید تا گوشت به تدریج از انجماد خارج شود. 14- برای خروج گوشت منجمد از حالت انجماد، به هیچ عنوان بسته های گوشت را در دمای اطاق یا نزدیک بخاری و محیط گرم قرار ندهید. 15- اگر عجله ای در مصرف و پخت گوشت منجمد داشتید، و قبلا” پیش بینی نکرده اید وبسته گوشت را در زمان لازم برای خروج از انجماد در دمای یخچال(4+) قرار نداده اید، می توانید قطعات گوشت منجمد را جهت پخت، در ظرف پخت قرار داده و بپزید. گوشت پخته را می توانید به قطعات کوچک تر تقسیم کنید. 16- در نگهداری گوشت منجمد یا برای تقسیم گوشت به اندازه های کوچک تر، هر گز کاری نکنید که انجماد گوشت شل شود تا دوباره در فریزر قرار داده شود.

گوشت برزیلی در ایران

ایران یکی از خریداران گوشت از برزیل است که به علت مسافت زیاد با این کشور، تنها امکان واردات آن به صورت منجمد وجود دارد. در این میان این شائبه برای مصرف کننده به وجود می آید که آیا انجماد گوشت ارزش غذایی آن را کم خواهد کرد یا خیر؟ حقیقت این است که تفاوت گوشت‌های تازه و منجمد در نوع فریز کردن آنهاست. در گوشت‌های منجمد، دام باید پس از کشتار به کمک روش های خاص انجماد در فریزرهای بزرگ و صنعتی فریز شود و با این روش گوشت را تا دو سال هم می‌توان نگهداری کرد. اما در گوشت‌های تازه این انجماد به صورت آهسته صورت می‌گیرد. اگر رفع انجماد گوشت به آهستگی صورت گیرد تا در اثر ایجاد خونابه ویتامین، املاح و آهن آن از دست نرود، تفاوت چندانی میان گوشت های تازه و منجمد وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر ارزان بودن گوشت‌های برزیلی یکی از دلایل وجود تقاضا برای خرید است. هرچند که آمارهای رسمی کشور نشان می‌دهد واردات این گوشت کاهش داشته و بر اساس آمارهای رسمی تجارت خارجی این میزان واردات در سال گذشته معادل ۸۳ هزار تن گوشت گاو منجمد به ارزش ۳۴۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۹۴ معادل ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گوشت گوسفند

برای مزاج انسان بهترین نوع گوشت، گوشت گوسفند است. گوشت بره ای که کمتر از 6ماه داشته باشد، از گوشت گوسفند هم مرغوب تر است. در هر صورت برای مصرف گوشت قسمت راسته یا سردست یا دست و سینه گوسفند از ناحیه ران بهتر است. – گوشت گوسفند نسبت به انواع دیگر گوشت ، سریع الهضم است، یعنی به راحتی هضم می شود و به اصطلاح دستگاه گوارش را اذیت نمی کند. – داخل گوشت گوسفند نرم تر است و تری بیشتری هم دارد. – از نظر غلظت، خونی که گوشت گوسفند تولید می کند خون بهتری است. – مصرف گوشت گوسفند برای بیماران سوداوی مفید است. – باعث افزایش قدرت جنسی زن و مرد می شود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.