بزرگترین فروشگاه آنلاین کتاب کمک درسی

بزرگترین فروشگاه آنلاین کتاب کمک درسی

خوشبختانه اکثر افراد به مزایای خرید اینترنتی آگاه هستند و اکثر خرید های خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می دهند. البته برتری خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری …

پوشش سقف به کمک تخته چوب او اس بی

پوشش سقف به کمک تخته چوب او اس بی

پوشش سقف به کمک تخته چوب او اس بی چوب او بی اس برای تولید یک تخته نازک که با آن لمینیتی هم می‌گویند باید از تخته سلاح که چوب های ورق …

چند مشکل معروف پکیج دیواری را بشناسید!

چند مشکل معروف پکیج دیواری را بشناسید!

تامین سیستم گرمایش و سرمایش، یکی از ضروریات زندگی به شمار می‌رود. در گذشته اغلب از آبگرمکن‌های زمینی یا دیواری، استفاده می‌شد، این لوازم مشکلات متعددی چون: روشن نشدن، عدم امکان گرم …

آیا شما هم قبل از رفتن به سفر پزشکتان را در چمدان می‌گذارید؟

با برنامه‌ریزی دقیق و تهیه لوازم ضروری و مورد نیاز کمک‌های اولیه، می‌توانید از هدر رفتن زمان در سفر و بوجود آمدن نگرانی‌های احتمالی در دسترس نبودن امکانات پزشکی، جلوگیری کنید.

قبل از هر چیز اگر بیماری خاصی دارید حتما و حتما با پزشک خود در مورد سفرتان مشورت کنید و نکات و توصیه‌های لازم در رابطه با بیماری خود را جدی بگیرید، اگر برای درمان به کشور یا شهر دیگری سفر می‌کنید تمامی مدارک پزشکی و سوابق درمان خود را همراه داشته باشید.

بیمارستانی به نام هواپیما

برای سفر هوایی، واحد پزشکی هوایی ایرلاینی که با آن پرواز می‌کنید، مجوز لازم و شرایط و محدودیت‌های پرواز شما را مشخص می‌کند. بدون این مجوز، شرکت هواپیمایی هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلاتی که ممکن است در حین پرواز پیش بیاید نخواهد داشت. بیمارانی که نیاز به مجوز پرواز دارند در زیر مشخص شده‌اند:

  • بیماران مبتلا به هر نوع بیماری عفونی.
  • بیماری که نیاز به مراقبت دیگران دارد و به تنهایی قادر به کنترل شرایط خود نیست.
  • بیماری که شرایط وی در پرواز اخلال ایجاد می‌کند.
  • بیماری که نوع بیماری او (شرایط فیزیکی و رفتاری) برای سایر مسافران مشکل ایجاد کند.
  • بیماری که شرایط پرواز موجب تشدید بیماری او شود.

مادران باردار در صورتی که شرایط خاص و پرخطری نداشته باشند از هفته‌ی 34ام بارداری (شروع نه ماهگی) برای پرواز به مجوز نیاز دارند، در صورت بارداری با شرایط خاص از ابتدای بارداری به مجوز نیاز است.

چه بیمارانی نیاز به مجوز پرواز ندارند؟

در مواردی مثل جراحی‌ها و سوختگی‌های سطحی، جانبازان و معلولانی که نیاز به مراقبت خاصی ندارند، آتل‌گیری و گچ‌گیری (بازو، ساعد، پا و ساق پا) بعد از 24 ساعت در پروازهای داخلی و پس از 48 ساعت در پروازهای خارجی، درصورتی که خونریزی نداشته باشند، جراحی اصلاح دید برای مسافران زیر 40 سال و به‌طورکل هرگونه عمل جراحی و شرایطی که نیاز به مراقبت ویژه نداشته باشند و حال عمومی بیمار خوب باشد نیازی به مجوز پزشکی پرواز نخواهد داشت.

موارد منع پرواز

اگرچه انتقال بیماران با رعایت شرایط و هماهنگی‌های لازم در بیشتر مواقع امکان‌پذیر است و ممنوعیت صددرصدی وجود ندارد، اما برخی از شرکت‌های هواپیمایی چندین مورد منع پرواز را مشخص کرده‌اند. به طور مثال بیمارانی که به دلیل وخامت بیماری، امکان فوت آن‌ها در هواپیما وجود داشته باشد، بیماران مبتلا به بیماری‌های مُسری و واگیردار، نوزادانی که هنوز یک هفته از تولدشان نگذشته است و چندین مورد دیگر از موارد منع پرواز محسوب می‌شوند.

رعایت نکات ایمنی

با اینکه سیستم‌هایی در هواپیما وجود دارند که فشار و اکسیژن را متعادل می‌کنند، اما باز هم در ارتفاع بالای پرواز، فشار و اکسیژن در کابین هواپیما کم می‌شود، به علاوه محدودیت‌های فیزیکی در هواپیما، فضای بسته و سایر شرایط پرواز، ممکن است گاهی برای بیمارانی که مشکلات جدی و حادی ندارند همچون افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی هم مشکلاتی به وجود بیاورد، بهتر است این دسته از بیماران هم با پزشک خود مشورت کرده و در صورت بروز مشکل خدمه پرواز را در جریان بگذارند.
به‌طورکل قبل از خرید بلیط، شرایط شرکت هواپیمایی مورد نظرتان برای پرواز را مطالعه کنید؛ در فرودگاه و همچنین در خود هواپیما کارکنان و پرسنل را در جریان شرایط خاص بیمار خود قرار دهید. اگر پرواز شما در مسیر توقف دارد لازم است تمامی مسیرها در مجوز ذکر شوند، همچنین مدت زمان اعتبار مجوز پرواز 48 ساعت است.

بتادین! چک

در کنار مسافرت‌های هوایی من جمله تور کیش هوایی ، سفر زمینی و دریایی هم نیاز به برنامه‌ریزی دارند؛ در سفرهای زمینی نیز همچون سفر هوایی در صورتی که بیماری و شرایط خاصی دارید حتما با پزشک معالج خود مشورت نموده و داروهای تجویزیتان را ترجیحا به همراه یک کپی از نسخه‌ی خود به همراه داشته باشید. برای جلوگیری از سردرگمی در سفرهای خارجی، بهتر است نام تجاری و بین المللی داروهای خود را هم یاد بگیرید.
در هنگام سفر با وسیله نقلیه شخصی، شما آزادی بیشتری برای حمل اسباب سفر خود و در کنار آن تجهیزات کمک‌های اولیه‌ی بیشتری همچون دستگاه فشارسنج و .. را دارید، اما همراه داشتن چندین کیف و چمدان وقتی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، کار بسیار سختی است. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم فقط لوازم ضروری‌ را انتخاب کنید و آن‌ها را در یک کیف کوچک بسته‌بندی کنید.
تنظیم یک چک لیست، به عنوان راهنما و با هدف مشخص کردن لوازم ضروری سفر، کمک فراوانی به شما می‌کند، فقط کافی است یک بار لیست بگیرید و پیش از هر سفری آن را چک کنید. لازم به ذکر است که موارد این لیست بر اساس مقصد مورد نظرتان و فعالیّت‌هایی که ممکن است در سفر انجام دهید، کمتر یا بیشتر خواهد شد. پس قبل از هر سفر بررسی کنید که مقصد شما یا منطقه‌ای که قصد بازدید آن را دارید چه امکانات پزشکی و درمانی‌ای دارد.


برای فراهم نمودن جعبه کمک‌های اولیه حتما لازم نیست که جعبه یا باکس مجهز و گران قیمتی تهیه کنید، می‌توانید از کیف‌های بلااستفاده و کوچکی که در خانه دارید استفاده کنید البته بهتر است جیب زیاد داشته باشند!

مهم‌ترین مواردی که باید مخصوصاٌ، در تور کیش از تهران در این کیف قرار دهید به شرح زیر است:

  • گاز استریل، باند و باند کشی
  • محلول‌های ضدعفونی کننده‌ی زخم (بتادین)
  • چسب زخم و چسب ضد حساسیت
  • قیچی یا موچین (این ابزار در بعضی موارد ممنوعیت حمل و نقل دارند.)
  • پد الکل
  • دستکش یکبار مصرف و ماسک
  • داروی افتربایت (گزیدگی حشرات)
  • داروهای مسکّن و ضد درد (استامینوفن و آسپرین)
  • داروهای سوختگی
  • داروهای ضد حساسیت (آنتی هیستامین ها)
  • داروهای گوارشی (آنتی اسید، ضد تهوع)
  • داروهای بیماری حرکت (ناشی از ماشین گرفتگی)

در کنار این موارد توصیه می‌کنیم کرم ضد آفتاب با SPF بالای 30، کلاه، عینک آفتابی و همچنین دفترچه‌ی بیمه درمانی و در صورت نیاز دماسنج را نیز به همراه داشته باشید. موارد دیگری که باید به این لیست اضافه کنید بر اساس نیازهای شخصی و مقصد شما متفاوت است.
هر کدام از مقاصد گردشگری گرمسیری و بیابانی، سردسیری و ارتفاعات، مناطق دورافتاده و بدون امکانات هم بسته به شرایط محیطی خود نیاز به تجهیزات درمانی مشخصی دارند، قبل از سفر باید اطلاعات کافی راجع به هر منطقه را کسب کرده و این تجهیزات را مهیّا کرد. برای سفر دریایی ، کافی است داروهای مربوط به دریازدگی را نیز به جعبه کمک‌های اولیه‌ی خود اضافه کنید. همچنین می‎توانید نکات یک سفر ایمن را در سایت tripadvisor و همینطور در اینستاگرام کی سفر به طور کامل و در قالب نکات کلیدی مشاهده نمایید. امیدواریم با رعایت این نکات سفر ایمن و سلامتی را داشته باشید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 27 تیر 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.