پیشگیری از پیر شدن با نور خورشید

پیشگیری از پیر شدن با نور خورشید

پیشگیری از پیر شدن با نور خورشید پیری,بیماری پیری,پیری در بارداری,علائم پیری,درمان پیری,درمان پیری با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان پیری,پیری را چگونه درمان کنیم,پیری در کودکان,پیری در بزرگسالان,پیری در نوزادان,پیری …

نشانه های کمبود آب بدن

نشانه های کمبود آب بدن

نشانه های کمبود آب بدن کمبود آب بدن,بیماری کمبود آب بدن,کمبود آب بدن در بارداری,علائم کمبود آب بدن,درمان کمبود آب بدن,درمان کمبود آب بدن با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کمبود …

خواص خوردن و مصرف ترنجبین در دوران بارداری برای درمان یبوست

خواص خوردن و مصرف ترنجبین در دوران بارداری برای درمان یبوست

خواص خوردن و مصرف ترنجبین در دوران بارداری برای درمان یبوست خواص خوردن و مصرف ترنجبین در دوران بارداری برای درمان یبوست در سایت جسارت ترنجبین در دوران بارداری ,خوردن ترنجبین در …

ویتامین سی

ویتامین سی ,ویتامین سی برای پوست,ویتامین سی جوشان,ویتامین سی الارو,ویتامین سی جویدنی,ویتامین سی سیگل,ویتامین سی در بدنسازی,ویتامین سی برای پوست چرب

ویتامین سی , ویتامین سی برای پوست , ویتامین سی جوشان , ویتامین سی جویدنی

ویتامین یکی از چیزهایی است که برای سلامت بدن ما الزامی است.همه ما نام ویتامین را زیاد شنیده ایم و انواع مختلف آنرا میشناسیم.مثلا در بین ویتامین ها می توانیم به ویتامین ب , ویتامین ای , ویتامین ث , ویتامین دی , ویتامین b6 , قرص ویتامین e , قرص ویتامین d , ویتامین a , ویتامین c , ویتامین e , ویتامین b و ویتامین d اشاره کنیم.

توضیحاتی در مورد ویتامین سی

ویتامین سی همه ما را یاد سرماخوردگی می اندازد.شاید برایتان جالب باشد که بدانید که ویتامین C از ویتامین های محلول در آب است که نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن برعهده دارد و مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. شما باید به‌طور روزانه غذاهای حاوی ویتامین سی مصرف کنید تا از این طریق این کار ویتامین مورد نیاز بدن‌ تان را تأمین کنید. در این مطلب از سایت جسارت در مورد مصرف ویتامین سی جوشان و جویدنی برای پوست و بدنسازی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

بهبود جذب مواد معدنی با ویتامین سی

برای اینکه بدن شما مواد غذایی مورد نیازش را دریافت کند و عملکرد مناسبی داشته باشد، سیستم گوارش‌ شما باید این مواد را از غذاهایی که می‌خورید یا مکمل‌های مصرفی‌تان دریافت کند تا آنها در جریان خون جذب شوند و به همه اعضای بدن برساند.♥ سپس سلول‌های شما این ویتامین‌ها و مواد معدنی را جذب می‌کنند و به بدن‌تان کمک می‌کنند تا تورم را کاهش دهد و باعث بهبود بیماری‌ها شود. جذب ویتامین C‍ می‌تواند باعث افزایش میزان آهنی شود که بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می‌کند.

ویتامین سی و مصرف سبزیجات

نکته ای که قابل تامل است این است که بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست. در طول ۱۰ سال گذشته، بیش از ۱۰۰ مطالعه‌ درباره‌ی ویتامین سی انجام شده است و هر کدام از آنها فهرست مزایای این ویتامین را طولانی‌تر کرده‌اند. ازآنجاکه ویتامین C در بدن تولید نمی‌شود، کمبود این ویتامین مشکل بسیار رایجی در میان افراد مختلف است. خوشبختانه شلغم جز سبزیجات نسبتاً ارزانی است که در عین حال به راحتی قابل پخت و مصرف است. شلغم سرشار از ویتامین C و اسیدهای آمینه‌ی ضروری برای بدن است. فصل سرما را بدون این سبزی مفید سر نکنید. بدانید که نصف فنجان از این سبزی پرخاصیت حاوی 35 کالری و 18 میلی گرم ویتامین C می‌باشد. داخل سوپ یا آشتان حتماً شلغم بریزید. ترکیب شلغم و عسل شربتی می‌دهد که یک آنتی‌بیوتیک معجزه گر و کاملاً طبیعی است.

ویتامین سی و نقرس

از ویژگی های اصلی این ویتامین این است که ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس می‌شود که نوعی آماس مفصلی دردناک است. در این بیماری شصت پا به دلیل افزایش اسیداوریک و شکل‌گیری کریستال در مفصل، سفت، متورم و دردناک می‌شود. مطالعه‌‌ای طولانی‌مدت بر روی مردان بالای ۴۰ سال که روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۹۹ میلی‌گرم ویتامین C دریافت کرده‌اند، نشان داده است که خطر ابتلا به نقرس در این افراد ۳۱٪ کاهش پیدا کرده است. در این مطالعه افرادی که در روز بیشتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C دریافت می‌کنند، نصف افراد دیگری که مکمل دریافت نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به نقرس قرار دارند.

علائم کمبود ویتامین سی

کمبود ویتامین C در بدن خودش را به شیوه‌های مختلفی نشان می‌دهد. اگرچه علائم و نشانه‌های کمبود ویتامین C چندان دردسرساز نیستند، اما نتیجه‌ی کمبود طولانی‌مدت ویتامین C می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ به‌همین‌دلیل لازم است کاملا مراقب آن باشید. کمبود شدید ویتامین C می‌تواند منجر به بیماری اسکوروی (نتیجه‌ی شکسته شدن کلوژن‌ها) شود. اسکوروی باعث ایجاد احساس خستگی و درماندگی در شما ‌می‌شود، روی قدرت استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما تأثیر می‌گذارد و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند. امروزه، اسکوروی به‌ندرت مشاهده می‌شود، چراکه فقط مقدار بسیار کمی ویتامین C برای جلوگیری از این بیماری کافی است. در قرن هجدهم از مرکبات برای درمان دو میلیون ملوان مبتلا به اسکوروی استفاده شد. البته باید توجه داشت که علایم مخفی‌تر و پنهان کمبود ویتامین C همچنان بسیار مهم هستند: کبودی سریع پوست؛ التهاب لثه‌ها؛ خون‌ریزی لثه‌ها؛ تأخیر در بهبود زخم‌ها؛ تورم لثه‌ها؛ خشکی و شکنندگی مو؛ ایجاد نقطه‌های قرمز روی پوست؛ خون دماغ شدن؛ ضعف سیستم ایمنی؛ بیماری‌های گوارشی مانند اسهال و بیماری خودایمنی؛ افزایش وزن به‌علت کند شدن متابولیسم؛ تورم در مفاصل.

ویتامین سی و رادیکال‌های آزاد

ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند جلوی آسیب‌های ناشی از مولکول‌های خطرناک که رادیکال‌های آزاد نامیده‌ می‌شوند و نیز مواد شیمیایی خطرناک و آلودگی‌هایی مانند دود سیگار را بگیرد. رادیکال‌های آزاد می‌توانند در بدن ساخته شوند و در بروز بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. هنگامی‌که بدن‌تان غذا را تجزیه می‌کند یا زمانی‌که در معرض دود سیگار، تنباکو یا تشعشع قرار می‌گیرید، رادیکال‌های آزاد تولید می‌شوند.

عوارض کمبود ویتامین سی

مشکلات مربوط به ویتامین C می‌تواند با گذشت زمان بیشتر هم شود و ممکن است به مشکلات جدی سلامتی تبدیل شود. مشکلات طولانی‌مدت ناشی از کمبود ویتامین سی عبارت‌اند از: فشار خون بالا؛ بیماری کیسه صفرا؛ سکته مغزی؛ سرطان؛ گرفتگی عروق.

بهبود سیستم ایمنی با ویتامین سی

مدت‌هاست دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین C باعث بهبود سیستم ایمنی می‌شود و نقش مهمی در توانایی بدن‌تان برای مبارزه با سرماخوردگی و ویروس‌ها دارد. شما می‌تواند روزانه با مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C مانع از ابتلا به سرماخوردگی شوید و با مصرف ۴۰۰۰ میلی‌گرم در روز، سرماخوردگی خود را درمان کنید. همچنین شواهد بسیار خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف ویتامین C در زمانِ سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند خطر ابتلا به عوارض بیشتر مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را کاهش دهد.

دریافت ویتامین سی

چگونه بیشترین مقدار ویتامین سی را از میوه‌ها و سبزیجات مختلف دریافت کنیم؟ غذاهای قرمزی بخورید که خام و نپخته هستند، سعی کنید میوه‌ها و سبزیجات را هرچه سریع‌تر پس از قاچ‌کردن بخورید و میوه‌ها و سبزیجات را به‌جای اینکه بجوشانید، بخارپز کنید. توجه داشته باشید که میوه‌های تازه و ارگانیک بهترین منبع غذایی هستند. غذا‌ها در حالت طبیعی‌شان بهترین منبع تغذیه برای بدن شما هستند، درنتیجه اگرچه اکثر افراد برای جذب ویتامینِ بیشتر به سراغ مکمل های غذایی می‌روند، ما به شما توصیه می‌کنیم که بهترین منبع برای کسب انواع ویتامین ها و مواد معدنی یا مغذی منابع غذایی تازه و خام هستند.

مصرف ویتامین سی در شیمی‌ درمانی

مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند اثر ضدسرطانی داروهایی را که در شیمی‌درمانی استفاده می‌شوند، افزایش دهد. همچنین مشخص شده است که ویتامین C می‌تواند تنها سلول‌هایی را هدف بگیرد که به این دارو‌‌ها احتیاج دارند؛ برخلاف دیگر دارو‌ها که به سلول‌های عادی نیز آسیب می‌زنند. محققان بر این باورند که ویتامین C می‌تواند درمانی ایمن و مقرون‌به‌صرفه برای انواع مختلف سرطان و نیز درمانی برای سرطان تخمدان و ریه باشد.

سطح بهینه‌ی ویتامین سی در بدن

سعی کنید ۲ یا ۳ مورد از غذاهای زیر را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید؛ این کار به شما کمک می‌کنید تا سطح بهینه‌ی ویتامین C بدن‌تان را حفظ کنید. گواوا: ۱ میوه، ۳۷۷ میلی‌گرم؛ انگور فرنگی سیاه: ۱ فنجان، ۲۰۳ میلی‌گرم؛ فلفل قرمز: ۱ فنجان خام، ۱۹۰ میلی‌گرم؛ کیوی: ۱ برش، ۱۶۴ میلی‌گرم؛ فلفل سبز: ۱ فنجان ریزشده‌ی خام، ۱۲۰ میلی‌گرم؛ پرتقال: ۱ عدد بزرگ، ۸۲ میلی‌گرم؛ توت‌فرنگی: ۱ فنجان، ۸۹٫۴ میلی‌گرم؛ پاپایا: ۱ فنجان قطعه‌شده، ۸۶٫۵ میلی‌گرم؛ بروکلی: ۱ فنجان خام، ۸۱٫۲ میلی‌گرم؛ کلم کالی: ۱ فنجان خام، ۸۰ میلی‌گرم؛ جعفری تازه: ۱ فنجان، ۷۹٫۸ میلی‌گرم؛ آناناس: ۱ فنجان، ۷۸٫۹ میلی‌گرم؛ کلم بروکسل: ۱ فنجان خام، ۷۴٫۸ میلی‌گرم؛ گریپ‌فروت: ۱ فنجان، ۷۱٫۸ میلی‌گرم؛ نخود سبز: ۱ فنجان خام، ۵۸ میلی‌گرم؛ گل‌کلم: ۱ فنجان خام خردشده، ۴۶٫۴ میلی‌گرم؛ انبه: ۱ فنجان، ۴۵٫۷ میلی‌گرم.

ویتامین سی و بهبود عملکرد فیزیکی

ممکن است مصرف بیشتر ویتامین C در رژیم غذایی‌تان باعث بهبود عملکرد فیزیکی و تقویت ماهیچه‌هایتان شود. این موضوع به‌ویژه در افراد مُسن صادق است. مصرف مکمل‌های دارای ویتامین C می‌تواند باعث افزایش جذب اکسیژن هنگام انجام تمرینات ورزشی شود. برخی از مطالعات نشان داده است این ویتامین می‌تواند باعث کاهش فشار خون نیز شود. پیش از ورزش‌های سنگین مانند ماراتن، مصرف ویتامین C ممکن است از عفونت‌های تنفسی فوقانی که گاهی‌وقت‌ها پس از این نوع ورزش‌ها ایجاد می‌شود جلوگیری کند. این ویتامین همچنین می‌تواند عملکرد ریه‌ها و مجاری تنفسی شما را بهبود بخشد. مشخص شده است که مصرف ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در هر روز ممکن است تولید هیستامین‌ها را که باعث تحریک افراد مبتلا به آسم می‌شود کاهش دهد؛ به‌این‌ترتیب به بهبود علائم آسم کمک می‌کند.

ویتامین سی برای پوست

مطالعه‌ی جامعِ انجام‌شده‌ای بر روی بیش از ۴۰۰۰ زن در سن ۴۰ تا ۷۴ نشان می‌دهد، زنانی که ویتامین C بیشتری دریافت می‌کنند، احتمال بروز چین‌وچروک و خشکی پوست‌ آنها کاهش پیدا می‌کند، زیرا این ویتامین می‌تواند به‌طور طبیعی سرعت فرایند پیری پوست را کاهش دهد. از ویتامین C برای تولید پروتئین مهمی که در ساخت پوست به‌کار می‌رود، تاندون‌ها، رباط‌ها و رگ‌های خونی استفاده می‌شود. این ویتامین به بهبود زخم نیز کمک می‌کند. علاوه‌براین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ویتامین C در کرم‌های پوستی می‌تواند باعث کاهش مدت زمان قرمزی پوست در روند‌های درمان پوست مانند برطرف کردن چروک یا زخم شود. حفظ سلامت پوست با استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از سرطان پوست است.

مکمل ویتامین سی

همان‌طور که پیش از این گفتم بهترین منبع ویتامین C میوه‌ها و سیزیجات محلی و تازه هستند. اگر مجبور هستید که از مکمل‌ها استفاده کنید، مطمئن شوید که مکمل انتخابی‌تان کیفیت بالایی دارد، از مواد طبیعی درست شده است و فاقد مواد اعتیادآور و مواد مصنوعی دیگری است که می‌توانند در درازمدت به شما آسیب بزنند. به‌یاد داشته باشید که برخی از غلات‌های گیاهی و نوشیدنی‌ها با ویتامین C غنی‌سازی شده‌اند؛ به این معنا که این ویتامین یا مواد معدنی دیگر به این مواد غذایی افزوده‌ شده‌اند. با بررسی نوشته‌ی روی محصول از میزان ویتامین C موجود در محصول اطمینان حاصل کنید. پختن غذاهای حاوی ویتامین C مانند بروکلی با فلفل‌ها می‌تواند باعث کاهش میزان ویتامین C آنها شود. فریز کردن، قرار داد آنها در ماکروویو و بخارپز کردن‌شان نیز می‌تواند باعث کاهش سطح ویتامین C شود. بهترین منابع ویتامین C میوه‌ها و سبزیجات خام و پخته‌‌نشده هستند. رژیم غذایی پیشنهادی برای ویتامین‌ها نشان می‌دهد که افراد مختلف در هر روز باید چه میزان از هر ویتامینی را دریافت کنند.

ویتامین سی فلفل‌ دلمه‌

فلفل‌ دلمه‌ از جمله سبزیجات شیرین و رنگارنگ است که باید جایگاه خاصی در ر‍ژیم غذایی‌تان داشته باشد. اگر نمی‌دانید که چطور می‌شود بیش‌تر از آن استفاده‌ کرد، آن را به غذاهای مورد علاقه‌تان مثل سُس پیتزا یا بشقاب پاستای خود اضافه کنید. این فلفل‌ها طعمی فوق‌العاده دارند و به‌ خاطر میزان بالای ویتامین سی خود ارزش غذایی بالایی را به غذاهای محبوب‌تان می‌بخشند. میزان مصرف:‌ یک فلفل‌ دلمه‌ حاوی ۳۴۱،۳۱ میلی‌گرم ویتامین سی (%۵۶۹ میزان لازم مصرف روزانه) و ۵۰ کالری است.

منابع طبیعی ویتامین سی

آنهایی که از سبزی‌های خشک مانند رزماری در پخت‌و‌پز خود استفاده می‌کنند، حتما از طعم و رایحه‌ی فوق‌العاده‌ای که به غذا می‌بخشد هم آگاهی دارند. ولی شاید تعجب کنید که رزماری علاوه بر این فواید بسیاری برای سلامتی دارد و از این بابت هم بد نیست که آن را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. رزماری خشک‌شده منبع خوبی برای اسیدفولیک، ویتامین A، آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین سی است. میزان مصرف:‌ یک قاشق غذاخوری جعفری تازه حاوی ۱،۸۴ میلی‌گرم ویتامین سی (%۳ میزان لازم مصرف روزانه) و ۱۰ کالری است. یک قاشق غذا‌خوری از پودر فلفل قرمز ۵،۱۳ میلی‌گرم از ویتامین سی ضروری بدن شما را تأمین می‌کند. این میزان حدود ۹ درصدِ میانگین مصرف روزانه‌ی توصیه‌ شده برای یک فرد بالغ است. این منبع شگفت‌انگیز از آنتی‌اکسیدان‌ها و املاح معدنی می‌تواند به غذاهای مورد علاقه‌تان اضافه شود و شما را از مزایایی که برای سلامتی‌تان دارد، بهره‌مند سازد. میزان مصرف:‌ یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز حاوی ۵،۱۳ میلی‌گرم ویتامین سی (%۹ میزان لازم مصرف روزانه) و ۲۵ کالری است.با میزان مصرف یک پیمانه از گل‌ کلم می‌توانید برای بدن خود ۴۶،۴ میلی‌گرم ویتامین سی فراهم کنید که این میزان بیش از سه‌چهارم میانگین مصرف روزانه‌ی توصیه‌ شده برای یک فرد بالغ محسوب می‌شود. گل‌ کلم نه فقط به‌ خاطر ویتامین سی، بلکه برای مواد مغذی متعددش و میزان کالری پائین آن، گزینه‌ای عالی برای رژیم غذایی‌تان است. میزان مصرف:‌ یک پیمانه گل‌ کلم حاوی ۴۶،۴ میلی‌گرم ویتامین سی (%۷۷ میزان لازم مصرف روزانه) و ۲۵ کالری است.

بیشتر بخوانید : ویتامین ث ♥ ویتامین دی ♥ ویتامین b6 ♥ ویتامین d قرص ویتامین e

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.