گرفتگی صدایتان را جدی بگیرید

گرفتگی صدایتان را جدی بگیرید

گرفتگی صدایتان را جدی بگیرید گرفتگی صدای,بيماري گرفتگی صدای,گرفتگی صدای در بارداري,علائم گرفتگی صدای,درمان گرفتگی صدای,درمان گرفتگی صدای با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان گرفتگی صدای,گرفتگی صدای را چگونه درمان کنيم,گرفتگی …

علائم هشدار دهنده پروستات بزرگ

علائم هشدار دهنده پروستات بزرگ

علائم هشدار دهنده پروستات بزرگ سرطان پروستات,بیماری سرطان پروستات,سرطان پروستات در بارداری,علائم سرطان پروستات,درمان سرطان پروستات,درمان سرطان پروستات با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان پروستات,سرطان پروستات را چگونه درمان کنیم,سرطان …

کاربرد و عوارض کپسول داکسی سایکلین 100 برای جوش

کاربرد و عوارض کپسول داکسی سایکلین 100 برای جوش

کپسول داکسی سایکلین کپسول داکسی سایکلین ,کپسول داکسی سایکلین برای جوش صورت,کپسول داکسی سایکلین برای بارداری,کپسول داکسی سایکلین برای عفونت واژن,کپسول داکسی سایکلین چیست؟ توضیحاتی در مورد کپسول داکسی سایکلین داکسی سایکلین …

آبسه لثه

آبسه لثه ,آبسه لثه+درمان,آبسه لثه کودکان,آبسه لثه به انگلیسی,آبسه لثه در بارداری,آبسه لثه بدون درد,آبسه لثه در کودکان,آبسه لثه چیست,آبسه لثه نوزاد

آبسه لثه , آبسه لثه کودکان , آبسه لثه در بارداری , آبسه لثه بدون درد

توضیحاتی در مورد آبسه لثه

آبسه دندان یک کیست دندان عفونی ایجاد شده در دهان است که در بافت های اطراف دندان پخش می شود. این چرک در نتیجه یک عفونت باکتریایی تشکیل می شود. علت آبسه دهان و دندان وجود دندان درد شدید و ضربانی است. این دندان درد معمولاً به صورت ناگهانی ایجاد می شود و در طول چند ساعت یا چند روز اول به تدریج تشدید می شود و باید سریعا برای درمان دندان درد اقدام کنید. زیرا علاوه بر این کیست لثه می تواند باعث حساس شدن دندان شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و دلایل و درمان خانگی آبسه لثه در دوران بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انواع آبسه لثه و دندان

در عمل انواع آبسه دندان به دو گروه زیر تقسیم می شود: آبسه لثه (که در اصطلاح آبسه پریودنتال نامیده می شود): معمولاً آبسه لثه باعث می شود یک عفونت در فضای بین دندان و لثه ایجاد شود. این عفونت ممکن است در اثر گیر افتادن مواد غذایی بین لثه و دندان ایجاد شود. افرادی که به بیماری لثه مبتلا هستند، باکتری در زیر لثه و در محل استخوان نیز تشکیل شود. آبسه مربوط به دندان (که در اصطلاح آبسه پری اپیکال نامیده می شود): در داخل دندان تشکیل می شود. این مشکل زمانی روی می دهد که عصب دندان مرده یا از بین رفته باشد. این نوع از آبسه دندان در سر ریشه دندان ایجاد می شود. سپس در صورت عدم درمان عفونت لثه ، عفونت ایجاد شده به استخوان اطراف دندان نیز سرایت کرده و در استخوان پخش می گردد. این مشکل در اکثر موارد دردناک است و به همین خاطر افراد سریعاً برای درمان عفونت دندان و دهان به دندانپزشک مراجعه می نمایند. گاهی اوقات عفونت ایجاد شده درد ندارد یا درد به نسبت کمی دارد. اگر مشکل درمان نشده و به حال خود رها شود، عفونت می تواند برای چند ماه یا حتی چند سال باقی بماند. در حقیقت امکان درمان آبسه به صورت خود به خود وجود ندارد و به همین خاطر نباید علائم آبسه در دهان نادیده گرفته شود.

علت آبسه لثه

هنگامی که داخل دندان شما آسیب می بیند، امکان دارد به علت پوسیدگی دندان باکتری ها به این ناحیه وارد شده و باعث ایجاد عفونت شوند. گاهی اوقات شما یک ناحیه متورم پر از چرک را (پوسته ضخیم محتوی مایعی به رنگ سفید مایل به زرد) را در این زمان مشاهده می کنید. اگر امکان خارج کردن چرک از محل آن وجود نداشته باشد، ناحیه مورد نظر به تدریج متورم تر و دردناک تر خواهد شد و در اصطلاح به این مشکل آبسه دندان می گویند. آبسه دهان و دندان یک پوشش را در اطراف چرک ایجاد می کند، با این کار بدن شما سعی می کند از پخش شدن عفونت ایجاد شده در سایر اعضا جلوگیری کند. معمولاً در بسیاری از موارد، آبسه لثه و دندان بسیار سریع تشکیل می شود، گاهی اوقات حتی در طول یک یا دو روز پس از شروع عفونت ایجاد می شود.

آبسه دندان و سیر

سیر را با نمک ترکیب کنید. به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی محل آبسه بگذارید و سپس با استفاده از دهان‌شویه دهان را شست‌وشو دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با آب نمک

این یک درمان خانگی فوق‌العاده برای آبسه‌ی دندان است که در سراسر دنیا در بیش‌تر خانه‌ها موجود است. چیزی که شاید ندانید این است که نمک خواص آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده دارد. این به کاهش تورم می‌کند، عفونت را از بین می‌برد و درد را تسکین می‌دهد.، در عین حال از رشد باکتری‌ها در دهان جلوگیری می‌کند. تمام کاری که باید بکنید این است که ۱ قاشق چای‌خوری نمک را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. آن را به خوبی هم بزنید و بعد با محلولی که به‌دست آمده‌است، دهان را شست‌وشو دهید. ۲ تا ۳ بار شست‌وشوی دهان در روز کمک زیادی به شما می‌کند.

درمان آبسه لثه و دندان با میخک

هر وقت با مشکلات دندانی مواجه شدید، میخک برطرف کرد. شما فقط باید روغن میخک استفاده کنید. از مقداری پنبه استفاده کنید، آن را به روغن آغشته کنید و چند دقیقه روی قسمت دردناک بگذارید. یا به جای آن، میخک را بین لپ و قسمت عفونی بگذارید. گاهی میخک را بجوید تا آب آن کمی بیرون بیاید. این فرآیند باید حدود نیم‌ساعت طول بکشد و بعد باید دهان را با آب گرم شست‌وشو دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای مدت‌ها است که به عنوان روش خانگی درمان آبسه دندان استفاده می‌شود. این به دلیل محتوای تانن بالایی که دارد، مفید است. چای کیسه‌ای به کاهش التهاب و درد کمک می‌کند. هم‌چنین، آنتی‌اکسیدانی که در چای سیاه وجود دارد به بهبود سلامت دهان و مبارزه با عفونت کمک می‌کند. شما می‌توانید به آسانی چای کیسه‌ای سیاه را در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا کنید. یک کیسه را در آب گرم خیس کنید و بعد آن را بیرون بیاورید. کیسه را در طول شب یا مدت چند ساعت روی دندانی قرار دهید که عفونت کرده‌است. دهان را با محلول آب نمک شست‌وشو دهید. شما باید این روش را هر روز به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

درمان آبسه لثه و دندان با تخم شنبلیله

تخم شنبلیله سرشار از فایده‌های متعدد برای سلامتی است. بسیاری از مطالعات علمی ثابت کرده‌اند که شنبلیله حاوی خواص درمانی و ضد باکتریایی است که به درمان بسیاری از ناراحتی‌ها و همچنین مشکلات دهان و دندان کمک می‌کند. شنبلیله به درمان زخم‌ها، سوختگی، و حتی کاهش التهاب کمک می‌کند. از این رو می‌توان آن را یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان آبسه‌ دندان به شمار آورد. ابتدا کمی آب داخل قابلمه‌ای کوچک بریزید و آن را روی شعله‌ای با حرارت متوسط بگذارید. بعد از ۳-۴ دقیقه تخم شنبلیله‌ی آسیاب شده را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید. بعد از حدودا ۲ دقیقه آن را از روی شعله بردارید و داخل لیوان بریزید. گلوله‌ی پنبه‌ای را در آن فرو کنید آب اضافی‌اش را بچلانید و بعد آن را روی دندان یا لثه‌ی دردناک‌تان بگذارید و اجازه‌ دهید یک یا دو دقیقه بماند. این فرایند را چند بار در روز تکرار کنید.

درمان آبسه لثه و دندان با سیب زمینی

بهترین راه درمان هر ناراحتی و مشکل سلامتی استفاده از ساده‌ترین مواد طبیعی موجود در آشپزخانه‌ها است. یکی از این مواد کم‌ ادعا که به سهولت هم قابل دسترسی است سیب زمینی است. سیب زمینی بیشتر به کشتن میکروب‌ها و از بین بردن عفونت‌های ناشی از وجود باکتری‌های دندان کمک می‌کند. بنابراین به جای انتخاب داروهای بدون نسخه برای درمان آبسه دندان از سیب زمینی فروتن استفاده کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. تکه‌ای از سیب زمینی خرد شده را روی دندان عفونی بگذارید. اجازه دهید حداقل به مدت ۲۰-۳۰ ثانیه روی آن بماند. یا برای حصول نتیجه‌ای بهتر بگذارید به مدت یک شب روی دندان‌تان باشد. روز بعد سیب زمینی را از روی آن بردارید.

درمان آبسه لثه و دندان با پاپایا

پاپایا یکی دیگر از آن مواد طبیعی است که به بهترین نحو به درمان درد دندان کمک می‌کند. می‌پرسید چگونه؟ خب، این امر به خاطر آن است که پاپایا حاوی خواص ضد التهابی و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. این میوه به عنوان یکی از پر کاربردترین مواد برای در مان خانگی دندان درد به حساب می‌آید. پس همین حالا برای خلاص شدن از التهاب آزاردهنده‌ی دندان از این درمان استفاده کنید. یک تکه‌ی کوچک از پاپایا را روی دندان عفونی بگذارید و اجازه دهید به مدت حدودا ۴۰-۵۰ دقیقه روی آن بماند. بعد آن میوه را به بیرون تف کنید و دهان‌تان را با آب گرم بشویید. به مدت حداقل ۲-۳ روز این درمان را ۲-۳ بار در روز تکرار کنید تا هیچ نشانه‌ای از عفونت دندان باقی نماند.

درمان آبسه لثه و دندان با سرکه‌ سیب

سرکه‌ی سیب استفاده کنید. پس برای رقیق کردن آن سرکه سیب را با کمی آب در یک لیوان مخلوط کنید. بعد این محلول رقیق شده را سر بکشید و با آن سرتاسر دهان‌تان را حداقل به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه شستشو دهید. بعد محلول را از دهانتان بیرون بریزید و سپس مجددا دهان را با آب بشویید.

درمان آبسه لثه و دندان با وانیل

وانیل یکی از موادی است که خواص درمان‌کننده و آرامبخش دارد. همچنین به صورت طبیعی پر از خواص ضد التهابی است و همین ویژگی وانیل چیزی است که کسان زیادی از آن مطلع نیستند. پس اگر به دنبال درمان خانگی خوش رایحه‌ای جهت آبسه دندان هستید این مورد دقیقا برای شما ساخته شده است!‌ سر یک گوش پاک کن را کمی به عصاره‌ی وانیل آغشته کنید و آن را روی لثه‌ی عفونی شده بمالید یا این که می‌توانید عصاره‌ی وانیل را مستقیما روی دندان یا لثه‌ی عفونی بگذارید. بگذارید این عصاره روی دندان بماند و کمی دیگر از آن را در دهان‌تان بریزید و روی قسمتی که دندان عفونی قرار دارد به مدت ۴-۵ دقیقه بچرخانید. بعد دهان‌تان را با کمی آب گرم بشویید. این کار را ۴-۵ بار در روز به مدت حداقل ۲-۳ روز ادامه دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با روغن پونه کوهی

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌شود در خانه از دندان درد خلاص شد؟ پس به خواندن این نوشتار ادامه دهید تا فایده‌های حیرت انگیز و کم‌تر شناخته شده‌ی روغن پونه کوهی یکی از مواد طبیعی است که به شما کمک می‌کند از دست عفونت دندان بلافاصله خلاص شوید. دلیل آن این است که به طور طبیعی سرشار از خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد انقباضی است. این روغن به درمان عفونت دندان و همین طور حفاظت از دندان در برابر عفونت و ورم بیشتر کمک می‌کند. ابتدا چند قطره روغن پونه کوهی را روی یک گوش پاک کن بمالید. بعد آن را روی دندان عفونی بکشید و به مدت ۵-۱۰ دقیقه نگه دارید. بعدا گوش پاک کن را بردارید و بگذارید روغن به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه دیگر روی دندان بماند. بعد دهان‌تان را با آب گرم بشویید. این درمان خانگی را ۲-۳ بار در روز و به مدت ۲-۳ روز تکرار کنید.

تشخیص آبسه لثه و دندان

معمولاً دندان پزشک برای تشخیص آبسه لثه و دندان ابتدا وضعیت دهان شما را بررسی می کند. در این رابطه دندان پزشک ممکن است ناحیه متورم لثه را فشار دهد. علاوه بر این ممکن است عصب (پالپ) دندان آسیب دیده بررسی شود تا زنده بودن آن مشخص شود. معاینه پالپ دندان می تواند شامل فعالیت های زیر باشد: ضربه زدن آهسته به دندان آزمون دما استفاده از ابزار معاینه الکتریکی علاوه بر این دندان پزشک در موارد آبسه دندان ممکن است از عکس رادیولوژی تیره و تاریک خواهد بود.

درمان آبسه دندان

مشکل آبسه بدون انجام درمان های لازم بر طرف نمی شود. حتی گر آبسه از بین برود، بترکد یا چرک آن خارج شود و به این ترتیب درد شما متوقف شود، باز هم نیاز به درمان های حرفه ای دندان پزشکی وجود دارد. درمان آبسه دندان شامل موارد زیر می شود: درمان فوری پوسیدگی ها و آسیب های وارد شده به دندان ها: هدف درمان آبسه دندان در این رابطه شامل خارج کردن چرک آن، ریشه کن کردن و متوقف کردن پخش شدن عفونت در بدن، نجات دندان (در صورت امکان) و پیشگیری از خطرات احتمالی مربوط به آن است. آنتی بیوتیک ها: استفاده از آنتی بیوتیک ها می تواند موادی که باعث ایجاد آبسه شده است را از بین ببرد و به بدن برای ترمیم دندان و استخوان کمک کند. دندان پزشک شما معمولاً از چرک خشک کن دندان در هنگام مواجه شدن با آبسه دندان استفاده می کند که رایج ترین نوع آنتی بیوتیک ها پنی سیلین است. تجویز آنتی بیوتیک معمولاً پس از بررسی عکس رادیولوژی برای تایید وجود عفونت دندان انجام می شود. آنتی بیوتیک های تجویز شده برای آبسه دهان و دندان معمولاً در کنترل آن موثر هستند و به این ترتیب اکثر علایم مربوط به این مشکل معمولاً ظرف مدت دو روز کاهش پیدا کرده و از بین می رود. همچنین آبسه دندان معمولاً پس از پنج روز درمان آنتی بیوتیک بهبود پیدا می کند. اگر عفونت، محدود به ناحیه دچار آبسه باشد، ممکن است نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها وجود نداشته باشد. به هر حال، اگر عفونت در دندان های مجاور، فک یا سایر نواحی بدن پخش شده باشد، احتمالاً دندان پزشک از آنتی بیوتیک ها برای توقف پخش عفونت در بدن استفاده می کند. علاوه بر این تجویز آنتی بیوتیک در مواردی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شده باشد نیز امکان پذیر است. دهان شویه با آب نمک گرم: اگر یک آبسه دندان خود به خود بترکد، دهان شویه با آب نمک گرم می تواند در تسکین و آرام کردن شما موثر باشد و دهان شما را تمیز کرده و باعث خارج شدن چرک باقیمانده از آن تا زمانی شود که شما بتوانید با دندان پزشک خود ملاقات کنید. دندان پزشک همچنین ممکن است به شما پیشنهاد کند از دهان شویه با آب نمک گرم در طول دوره ریکاوری برای کاهش ناراحتی های احتمالی و نیز تسریع در بهبودی استفاده کنید. مسکن های درد موجود در داروخانه ها: قرص های مسکن درد همچون ایبوپروفن می تواند به کاهش ناراحتی های شما در زمان بهبود ناحیه مورد نظر کمک کند. به هر حال، با وجودی که این داروها می تواند درد را تسکین دهد، نمی تواند آبسه دندان شما را درمان نماید. به همین خاطر نیاز است که شما با دندان پزشک برای اقدامات مراقبتی مناسب تماس بگیرید. عصب کشی دندان: عصب کشی و ترمیم ریشه دندان می تواند به کاهش عفونت و نجات دندان شما کمک کند. نحوه عصب کشی دندان شامل خارج کردن پالپ آسیب دیده دندان و خارج کردن چرک آبسه دندانی است. ساقه پالپ دندان و کانال های ریشه دندان در ادامه پر شده و پوشانده می شوند و سپس روی دندان روکش قرار می گیرد. جراحی عصب دندان برای درمان آبسه دندان همچنین ممکن است برای حذف هر گونه بافت ریشه آسیب دیده پس از بر طرف شدن عفونت دندان مورد استفاده قرار گیرد. این روش فقط زمانی برای بیمار توصیه می شود که ساختار دندان کافی برای استفاده از یک ترمیم دائمی بر روی دندان باقی مانده باشد. کشیدن دندان آسیب دیده: اگر دندان امکان ترمیم و روت کانال تراپی و درمان را از طریق عصب کشی وجود نداشته باشد، لازم است که دندان کشیده شود. در این حالت دندان پزشک دندان را کشیده و آبسه دهان و دندان را به منظور حذف عفونت از چرک خالی می کند. دندان پزشک در ادامه از کورتاژ برای حذف تمام بافت های نرم آسیب دیده در ناحیه مورد نظر استفاده می کند. به این ترتیب با کشیدن دندان و تمیز کردن ناحیه آسیب دیده امکان بهبود بیمار فراهم می شود. عمل جراحی: هنگامی که آبسه لثه و یا دندان در سطح دهان یا گردن پخش شود، ممکن است نیاز به خارج کردن چرک آن در اطاق عمل، تحت بی هوشی عمومی وجود داشته باشد. علاوه بر این، اگر یک آبسه دندان درمان نشود، یا پس از عصب کشی دندان بزرگتر گردد، شما به احتمال زیاد نیاز به جراحی و پر کردن سر های ریشه دندان و نیز نمونه برداری از آن برای تشخیص مشکل خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : درد لثه ♥ لثه درد ♥ التهاب لثه ♥ سرطان لثهورم لثه

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 آذر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.