چه چیزی مینای دندان ها را حساس میکند؟

چه چیزی مینای دندان ها را حساس میکند؟

چه چیزی مینای دندان ها را حساس میکند؟ حساسیت مینای دندان,بيماري حساسیت مینای دندان,حساسیت مینای دندان در بارداري,علائم حساسیت مینای دندان,درمان حساسیت مینای دندان,درمان حساسیت مینای دندان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب …

چه نوع تشکی برای کمردرد مفید است؟

چه نوع تشکی برای کمردرد مفید است؟

چه نوع تشکی برای کمردرد مفید است؟ خواص تشک برای کمر درد,فوايد تشک برای کمر درد,تشک برای کمر درد درماني,خاصيت تشک برای کمر درد,خواص تشک برای کمر درد درماني,خواص تشک برای کمر …

روش های درمان خانگی سرماخوردگی کودکان با استراحت و داروهای گیاهی

روش های درمان خانگی سرماخوردگی کودکان با استراحت و داروهای گیاهی

درمان خانگی سرماخوردگی کودکان  درمان خانگی سرماخوردگی کودکان ،درمان خانگی سرماخوردگی کودکان زیر یک سال،درمان خانگی سرماخوردگی کودکان،درمان خانگی سرماخوردگی کودکان زیر دوسال،درمان خانگی سرماخوردگی کودکان در تابستان در این مطلب از …

کپسول پرگابالین

کپسول پرگابالین ,کپسول پرگابالین 50 برای چیست,کپسول پرگابالین چیست,کپسول پرگابالین 100,کپسول پرگابالین 75 برای چیست,کپسول پرگابالین 50 چیست

کپسول پرگابالین

توضیحاتی در مورد کپسول پرگابالین

طبق نظریات پزشکی یکی از دلایل ایجاد تشنج اختلال در عصب‌های مغز است.♥ به همین دلیل است که توصیه می‌شود در صورت تب کردن کودکان اقدامات لازم برای پایین آوردن تب باید صورت گیرد. یکی از دلایل شایع تشنج مربوط به بیماری سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف کپسول پرگابالین 50 و 100 و 150 برای چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول پرگابالین چیست

کپسول  پرگابالین (Pregabalin) از داروهای ضد تشنج است که به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع به منظور کاهش حملات تشنج تجویز می‌شود. علاوه بر این از این دارو به منظور رفع اختلالات اضطرابی و همچنین کاهش درد در بیمارانی که به آسیب های عصبی (نوروپاتیک) مبتلا هستند استفاده می‌شود. نوروپاتیک ممکن است در اثر بیماری‌های دیگری مثل زونا ایجاد شده باشد. داروی پرگابالین به صورت کپسول‌های ۵۰ الی ۳۰۰ میلی‌گرمی موجود است.

نام های کپسول پرگابالین

Lyrica , Lyrica CR

تداخل دارویی با کپسول پرگابالین

آنالاپریل، بنزودیازپین‌ها (مثالا لورازپام) و یا داروهای ضد درد مخدر (مثل اکسی کدون)، رزیگلیتازون، داروهای اضطراب و افسردگی، شل‌کننده‌های عضلانی و سایر داروهای ضد تشنج

نکاتی در مورد مصرف کپسول پرگابالین

مصرف این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تنها با نظر پزشک باید صورت گیرد. قبل از مصرف دارو هر نوع سابقه خواب‌آلود کند. چنانچه دچار علائمی مثل حساسیت شما به داروی پرگابالین باشند. اگر سابقه افسردگی دارید به پزشک اطلاع دهید. شاید نیاز به داروی دیگری داشته باشید. توصیه می‌شود برای اثرگذاری بیشتر دارو را طبق ساعت معینی مصرف کنید. دارو را طبق دستور پزشک مصرف کرده و مقدار آن را کم یا زیاد نکنید. این دارو می‌تواند باعث کاهش تعداد اسپرم‌ها شده و قدرت باروری در مردان را کاهش دهد. اگر در حال شیردهی به نوزاد خود هستید قبل از مصرف دارو در این رابطه با پزشک مشورت کنید. درصورت عدم بهبودی و یا وخیم‌تر شدن علائم بیماری به پزشک اطلاع دهید.

کپسول پرگابالین و کاهش پلاکت خون

پرگابلین ممکن است تعدادی از سلول‌های لخته شده (پلاکت) در خون شما را کاهش دهد. بنابراین اگر کبودی و یا خونریزی غیر طبیعی داشتید با دکتر خود در میان بگذارید.

کپسول پرگابالین و ضد صرع

داروی پرگابالین متعلق به گروه داروهای ضد صرع است با این وجود برای درمان مشکلات دیگری نیز تجویز می شود.این دارو خط اول درمان نوعی صرع به نام صرع پارشیال(ناحیه ای) می باشد.در این بیماری حملات تشنج کوتاه مدت در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول های یک سمت مغز رخ می دهد.از این رو علائم نیز در بخشی از بدن بروز می کند.پره گابالین با کاهش جریان الکتریکی غیر طبیعی سلول های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می شود. پرگابالین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی نیز تجویز می شود .این نوع درد که به درد نوروپاتیک معروف است می تواند علل مختلفی مانند دیابت و یا زونا داشته باشد. مورد دیگر مصرف پرگابالین در درمان علائم اختلالات اضطرابی ،خصوصا در افرادی که به داروهای دیگر درمان کننده ی این اختلال پاسخ نداده اند می باشد.

طریقه مصرف کپسول پرگابالین

مقدار‌مصرف روزانه ی پرگابالین ممکن است در هر فرد متفاوت باشد که توسط پزشک تعیین می شود لذا دارو را دقیقا طبق دستور پزشک و به طور منظم مصرف نمایید. -از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید . -قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض نامناسبی از جمله بروز حمله ی تشنجی برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع این دارو بایدبصورت تدریجی و تحت نظر پزشک انجام شود. -ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود. -این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.کپسول را بصورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن آن بپرهیزید. -در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت دارو بلافاصله پس از یادآوری آن را مصرف کنید مگر آنکه زمان یاد آوری به نوبت مصرف بعدی دارو نزدیک باشد.در این شرایط نوبت فراموش شده را مصرف نکنید و نوبت بعدی را در زمان خودش مصرف کنید اما به هیچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نکنید. _این دارو به صورت کپسول در مقدار های متفاوت (دوز)از ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم موجود است در نتیجه هنگام دریافت نسخه ی جدید،دوز کپسول را چک بفرمایید و سوالات خودرا از داروسازتان بپرسید. _در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است ،مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به طور دقیق اندازه گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه گیری ،با داروساز خود مشورت نمایید.

توصیه هایی در مورد مصرف کپسول پرگابالین

-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند. بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید . -مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد. -به دلیل عوارض ناشی از این دارو برای جنین ،درصورتی که قصد بارداری یا شک به بارداری دارید حتما پزشک خود را جهت تغییر دارو مطلع سازید و در زمان مصرف این دارو از روش مناسب جهت پیشگیری از بارداری استفاده نمایید -در ابتدای شروع درمان بیماری صرع با پرگابالین ممکن است تعداد یا نوع حملات تشنج کمی تغییر کند اما نگران نباشید زیرا به مرور این مشکل برطرف می شود.لذا احتیاطات لازم را رعایت کنید و با پزشک خود در تماس باشید. -رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می توان با نظر پزشک و با احتیاط ، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آنها باشد.

عوارض کپسول پرگابالین

_احساس سرگیجه،خواب آلودگی،تاری دید یا دوبینی از عوارض این دارو میباشد لذا تا برطرف نشدن اثر دارو از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید. _برای یبوست یک رژیم مناسب غذایی سرشار از فیبر و مصرف مایعات به مقدار مناسب و در مورد اسهال نیز مصرف مایعات به مقدار کافی موثر می باشد. -افزایش وزن نیز از عوارضی می باشد که ذهن بیماران مصرف کننده را مشغول می کند.اما در صورت رعایت یک رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت بدنی متناسب با وزنتان جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. _در صورت تغییر خلق و خو ،عفونت دستگاه تنفسی ،گلودرد و … فورا به پزشک خود اطلاع دهید .

عوارض نادر کپسول پرگابالین

-این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم و. بروز لکه های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

راهنمایی در مورد مصرف کپسول پرگابالین

پرگابالین ممکن است موجب خواب آلودگی، سرگیجه، تاری دید یا سبک سری شود. این اثرات ممکن است بدتر شود اگر شما الکل یا داروهای خاصی نیز استفاده می کنید. با احتیاط از پرگابالین استفاده کنید، رانندگی نکنید یا کارهایی که امنیت ندارند، انجام ندهید تا زمانی که آگاه شدید بدن شما نسبت به دارو چه واکنشی نشان می دهد. هنگامی که پرگابالین خورده اید از مصرف الکل خودداری کنید. قبل از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی می شوند، با پزشک خود مشورت کنید (مثل داروهای خواب آور و شل کننده های عضلات) چون استفاده از پرگابالین، ممکن است به تاثیر آنها اضافه کنید. پرگابلین ممکن است تعدادی از سلول های لخته شده (پلاکت) در خون شما را کاهش دهد. از کارهایی که موجب کبودی یا جراحت می شود اجتناب کنید. اگر کبودی و یا خونریزی غیر طبیعی داشتید با دکتر خود در میان بگذارید. اگر مدفوع شما تیره، قیری (سیاه) و یا خونی است با دکتر خود در میان بگذارید. بیشتر از مقداری که پزشک تجویز کرده است نخورید. پرگابالین را به طور ناگهانی متوقف نکنید و مقدار آن را بدون مشورت با پزشک خود تغییر ندهید. اگر پرگابالین را به طور ناگهانی متوقف کنید ممکن است دچار سردرد، حالت تهوع، اسهال، مشکلات خواب، اضطراب و یا افزایش تعریق شوید. اگر شما بیماری صرع داشته باشید و مصرف پراگابالین را به طور ناگهانی قطع کنید اغلب این حملات ممکن است بیشتر از قبل شود. اگر شما نیاز به این دارید که مصرف پرگابالین را قطع کنید، باید مقدار مصرف خود را به تدریج در طی یک دوره، حداقل یک هفته کم کنید. اگر به هر دلیلی مصرف پرگابالین را قطع کردید فورا با پزشک خود تماس بگیرید. مصرف آن را دوباره شروع نکنید مگر این که پزشک به شما بگوید. هرگونه سوال و نگرانی که دارید را با پزشک خود مطرح کنید. اگر شما دچار وضعیت جدیدی و تشدید تشنج شدید سریع با دکتر خود تماس بگیرید. بیمارانی که پرگابالین مصرف می کنند، ممکن است خطر ابتلا به افکار خودکشی یا کارهای مخاطره آمیز بیشتری داشته باشند. این خطرات ممکن است در بیمارانی که در گذشته افکار یا اعمال خودکشی داشته اند بیشتر باشد.

کپسول پرگابالین و درد عصبی

درمان فیبرومیالژیا یا درد عصبی، ناشی از شرایط خاص (برای مثال، زونا، مشکلات عصبی دیابتی، آسیب نخاعی) همچنین در ترکیب با داروهای دیگر برای درمان انواع خاصی از تشنج استفاده می شود. این دارو ممکن است برای شرایط دیگری نیز استفاده شود که توسط پزشک شما تعیین می شود. پرگابالین یک عامل ضد تشنج و درد نوروپاتیک (عصبی) است. اینکه پرگابلین چگونه کار می کند دقیقا مشخص نیست. تصور بر این است که با اتصال به مناطق خاصی از مغز به کاهش تشنج، درد عصبی، و اضطراب کمک می کند.

آشنایی با دارو و قرص فنوباربیتال

فنوباربیتال (به انگلیسی: Phenobarbital) رده درمانی: باربیتوراتها اشکال دارویی: قرص، شربت. این دارو با اثر بر نورونها تحریک پذیری آنها را کاهش می‌دهد. باربیتوراتها با اتصال به گیرنده GABAA و افزایش فعالیت گابا بر گیرنده‌ها همانند بنزودیازپینها موجب تسهیل ورود یون کلر می‌شوند. باربیتوراتها بر گیرنده AMPA نیز اثرات مهاری دارند. شایعترین عارضه جانبی ناشی از مصرف فنوباربیتال خواب آلودگی و حافظه، کاهش میل جنسی در مردان، لکنت زبان، ناراحتی معده، کم خونی، کمبود اسید فولیک، راش (جوش)، تب، کاهش سطح کلسیم و ضعف مغز استخوان. 

آشنایی با دارو و قرص اتوسوکزوماید

اتوسوکزوماید یا اتوسوکسیماید به انگلیسی(Ethosuximide) اسم تجارتی: Zarontin طبقه بندی فارماکولوژیک: مشتقات سوکسینامید گروه دارویی: داروهای ضد صرع و تشنج.اتوسوکسیماید پرمصرف ترین دارو صرع کوچک است. هرچند والپروات موثرترین دارو در صرع کوچک است ولی به دلیل عوارض جانبی کمتر مورد استفاده قرار می کیرد. اتوسوکسوماید عوارض جانبی کمتری دارد بنابر این انتخاب اول صرع کوچک است اثر: بلوک کانالهای کلسیم. (مثل سایر داروهای ضد صرع از طریق خوراکی به راحتی جذب شده و توسط آنزیمهای کبدی متابولیزه می گردد) مقدار مصرف: در بالغین و کودکان بزرگتر از ۶ سال : ۲۵۰ میلی گرم از راه خوراکی(PO) دو بار در روز. در کودکان ۳ تا ۶ سال: ۲۵۰ میلی گرم، به صورت دوز واحد یا منقسم در دو دوز. 

بیشتر بخوانید : کپسول فلوکونازول ♥ قرص ایبوپروفن ♥ قرص روکین ♥ قرص مترونیدازولقرص راکوتان

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.