روغن زیتون و راه درمان یبوست نوزاد بیست روزه سه یک شش هفت پنج نه هشت ماهه با خاکشیر

روغن زیتون و راه درمان یبوست نوزاد بیست روزه سه یک شش هفت پنج نه هشت ماهه با خاکشیر

روغن زیتون و راه درمان یبوست نوزاد بیست روزه سه یک شش هفت پنج نه هشت ماهه با خاکشیر  درمان یبوست نوزاد ،درمان یبوست نوزاد یک ماهه،درمان یبوست نوزاد دو ماهه،درمان یبوست …

راه درمان سرفه خشک در نوزادان و کودکان زیر یکسال در طب سنتی در خواب خانه

راه درمان سرفه خشک در نوزادان و کودکان زیر یکسال در طب سنتی در خواب خانه

راه درمان سرفه خشک در نوزادان و کودکان زیر یکسال در طب سنتی در خواب خانه راه درمان سرفه خشک در نوزادان و کودکان زیر یکسال در طب سنتی در خواب خانه …

همه چیز درباره زخم بستر

همه چیز درباره زخم بستر

همه چیز درباره زخم بستر زخم بستر,بیماری زخم بستر,زخم بستر در بارداری,علائم زخم بستر,درمان زخم بستر,درمان زخم بستر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان زخم بستر,زخم بستر را چگونه درمان کنیم,زخم …

کپسول امنیک

کپسول امنیک ,کپسول امنیک خارجی,کپسول امنیک برای سنگ کلیه,کپسول امنیک ۰/۴,کپسول امنیک 4,کپسول امنیک 4 درصد,کپسول امنیک 0/4 برای چیست,کپسول امنیک

کپسول امنیک

در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف کپسول امنیک خارجی چیست و چه کاربردی دارد صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!♥

توضیحاتی در مورد کپسول امنیک

در طول درمان با کپسول امنیک ممکن است علایمی همچون افت فشار خون ، تنگی نفس، خارش و غیره ایجاد شود. در صورت برخورد با هر یک از موارد ذکر شده می بایست نکاتی را مدنظر قرار داد که در ادامه ذکر شده اند: – گاهی افت فشار خون ایجاد می شود که در موارد نادری منجر به بیهوشی می گردد. به محض اینکه دچار سرگیجه یا ضعف شدید، بایستی بنشینید و یا دراز بکشید تا اینکه علائم بیماری فروکش کند. – در صورتیکه از نارسایی شدید کلیه رنج می برید، در مصرف این دارو باید احتیاط کنید، هرچند موردی در این خصوص تاکنون گزارش نشده است. – در موارد نادر، ممکن است حین مصرف دارو، تورم در پوست و غشاء مخاطی، تنگی نفس، خارش و کهیر ایجاد شود. در این صورت لطفاً بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.هنگامی که مردان دچار مشکلات ادراری می شوند یافتن علت آن دشوار است. هنگام بروز هرگونه تغییرات باید به پزشک خود مراجعه کنید زیرا سرطان مثانه، سنگ ها و سرطان پروستات می توانند از جمله تشخیص های افتراقی باشند. اورولوژیست ها از شاخصی(BPH Impact Index) برای تعیین اینکه فردی با توجه به علائمش نیاز به درمان دارد یا خیر ، استفاده می کنند. این روش به ما در تعیین شدت بیماری نیز کمک خواهد کرد. هرچه امتیاز فرد در این شاخص بیش تر باشد ، علائم شدیدتری را نیز به همراه دارد. بزرگی پروستات و مشکلات ناشی از آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است .هنگامی که علائم فرد مبتلا متوسط است و مجموع امتیازات شاخص BPH در او کم است (کمتر از ۸)، بهتر است پیش از شروع هرگونه اقدام درمانی ، مریض را فقط تحت نظر بگیرید. چنانچه علائم بر کیفیت زنگی فرد تاثیر گذاشته و یا انسداد به وجود آمده باعث ایجاد عوارض جدی نظیر عدم توانایی ادرار کردن، خون در ادرار(هماچوری)، سنگ مثانه، نارسایی کلیه یا دیگر مشکلات مثانه شود ،بیمار باید درمان شود.

ترکیبات کپسول امنیک

کپسول آمنیک ۰.۴ mg شامل ۰.۴ میلی گرم هیدروکلراید تامسولوسین است. کپسول های omnic به رنگ نارنجی و سبز زیتونی با علامت ۰.۴ روی قسمت سبز کپسول و علامت یامانوچی و ۷۰۱ روی قسمت نارنجی کپسول است. این کپسول ها شامل یک سری عناصر غیرفعال هستند: میکروکریستالین سلولز، کوپلیمر متیل اکریلیک اسید اتیل اکریلات (۱:۱)، پلی سوربات ۸۰، سدیم لوریل سولفات، تریاستین، سیترات کلسیم و تالک. دیواره کپسول حاوی ژلاتین، ایندیگوتین (E132)، دی اکسید تیتانیوم (E171)، اکسید آهن قرمز و زرد (E172) است. سایز بسته ها: کپسول های ۰.۴ میلی گرمی در بسته بندی هایی که حاوی ۳۰ کپسول میباشند.

تاثیر کپسول امنیک در بدن

جز فعال omnic تامسولوسین است، یک بلوک کننده گیرنده آلفا یک که باعث کاهش فشار روی عضلات پروستات و پیشابراه و عبور راحت تر ادرار در مسیر پیشابراه و تسهیل در ادرار کردن میشود.

موارد مصرف کپسول امنیک

این دارو در مردان برای درمان مشکلات ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات همانند : مشکل در ادرار کردن، قطره قطره ادرار کردن، فوریت در ادرار کردن و شب ادراری استفاده می شود.

حساسیت به کپسول امنیک

اگر حساسیت به تامسولوسین یا یکی از اجرا غیر فعال آن یا مشکلات جدی کبدی دارید نباید از این دارو استفاده کنید. همچنین اگر احساس گیجی حین نشستن و ایستادن دارید، نباید از این دارو استفاده کنید .

احتیاط در مورد مصرف کپسول امنیک

معاینات پزشکی دوره ای حین استفاده طولانی مدت از این دارو ضروری است. به ندرت غش کردن حین استفاده از این دارو اتفاق می افتد. به هنگام بروز علائم اولیه ی ضعف و گیجی باید دراز بکشید یا بنشینید تا علائم برطرف شود. اگر عمل جراحی آب مروارید دارید حتما پزشک معالج خود رو از مصرف کپسول omnic آگاه سازید.هیچ شواهدی مبنی بر اثر کپسول omnic روی رانندگی و کار کردن وجود ندارد، ولی اگر دچار گیجی شدید نباید این دارو را مصرف کنید. هشدار هایی در مورد افزودنی های خاص این دارو: دیواره کپسول دارای جز رنگی E171 است که باعث واکنش های حساسیتی در پوست مثل خارش و جوش های قرمز می شود.

کپسول امنیک در کودکان

این دارو را به کودکان و بالغین کمتر از ۱۸ سال ندهید چون در این جمعیت سنی کاربرد ندارد.

تداخل دارویی با کپسول امنیک

تاکنون مداخلات دارویی گزارش نشده است، اما ترکیب داروهای متفاوت باعث عواقب مخربی خواهد شد، پس پزشک خود را در جریان تمام داروهای مصرفی خود بگذارید.

نحوه مصرف کپسول امنیک

دوز طبیعی آن روزانه یک کپسول می باشد که بعد از صبحانه یا اولین وعده غذایی باید استفاده شود. کپسول باید به صورت یکجا بلعیده شده و از جویدن یا خرد کردن خودداری شود.اگر کپسول را در طبق دستور استفاده نکردید، دارو را از روزهای بعد همانطور که برایتان نسخه شده استفاده کنید . در صورت مصرف میزان زیادی از کپسول آمنیک چه کنیم؟ توصیه میشود با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی کپسول امنیک

گیجی به خصوص حین نشستن وایستادن، انزال غیر طبیعی، ضعف، سردرد، تپش قلب، آبریزش یا گرفتگی بینی و واکنش های حساسیتی خارش و راش پوستی و تورم موضعی. گاها تهوع، اسهال و یبوست. به ندرت از حال رفتن و به صورت خیلی نادر پریاپیسم ( نعوظ ناخواسته طول کشیده و دردناک که نیازمند اقدام درمانی فوری می باشد). اگر عارضه دارویی دیگری رو تجربه کردید حتما با پزشک و داروساز خود در میان بگذارید.دیگر عوارض جانبی کپسول امنیک عبارتند از: سرفه کردن ایجاد عفونت سرگیجه سر درد درد پشت درد قفسه سینه تاری دید سینوزیت افت فشار خون تپش قلب آستنیاپریاپیسم سندروم استیون- جانسون (بیماری نادر در پوست و غشاهای مخاطی) انزال غیر طبیعی جوش خارش پوست و کهیر

شرایط نگهداری کپسول امنیک

– دارو نباید بعد از تاریخ ثبت شده روی کارتن و بسته دارو استفاده شود. – در بسته اصلی نگهداری شود. – دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

راهنمایی در مورد مصرف کپسول امنیک

– این دارو توسط پزشک نسخه شده است. بنابراین باید دستور دارویی وی را دنبال کنید. هر گونه سوال که در مورد دارو دارید با پزشک و داروساز خود در میان بگذارید. – هیچ وقت داروی خود را به افراد دیگر ندهید و از داروی افراد دیگر نیز استفاده نکنید. – اطمینان حاصل کنید که داروی مناسب را مصرف می کنید. – دارو را بیشتر از مدتی که لازم دارید نگه ندارید. داروها را دور نیاندازید و به داروساز خود برگردانید.

بزرگی پروستات

بزرگی پروستات با بالا رفتن سن به سراغ خیلی از مردان می آید که می تواند برای آن ها نگران کننده باشد. اما خبر خوب این است که بزرگی پروستات همان سرطان پروستات نیست و حتی خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش نمی دهد. پزشکان می گویند بزرگی پروستات همانند سفید شدن موها یک روند طبیعی است. پروستات غده ای است که با تولید مایعی، اسپرم را در طول انزال حمل می کند. بزرگی پروستات به معنی بزرگ شدن این غده است. منظور از بزرگی پروستات همان هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) است که قابل درمان است.این مشکل با نام های مختلفی از جمله پروستات بزرگ شده، هیپرپلازی خوشخیم پروستات، و یا همان BPH معرفی می شود. بنا به گفته ی سازمان ملی بیماری های اورولوژی و کلیوی، شایعترین مشکل پروستات در مردان بالای ۵۰ سال، بزرگی پروستات است. بیش از نیمی از مردان تا سن ۶٠ سالگی به BPH مبتلا می شوند. این عدد برای مردان با سن بالاتر(تا ٨۵ سالگی) به ٩٠٪‏ آن ها می رسد.در هنگام تولد، اندازه ی غده ی پروستات کوچک است. هنگامی که سطح تستوسترون در دوران بلوغ افزایش می یابد، پروستات به سرعت رشد کرده و تا سن ۲۰ سالگی سایز آن دو برابر می شود. سپس سرعت رشد آن در دو دهه ی بعدی کاهش یافته و معمولاً طی سال ها مشکلی را ایجاد نمی کند. در کم تر از ۱۰٪ مردان ۳۰ ساله اندازه ی پروستات بزرگ می شود. هنگامی که یک مرد به سن ۴۰ سالگی برسد، پروستات دوره ی دوم رشد خود را آغاز می کند . بزرگ شدن پروستات در جوانان حتما باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا می تواند عوارضی برای آن ها به دنبال داشته باشد. بزرگی پروستات در جوانان می تواند به دلیل مسائل ژنتیکی، ناهنجاری های بیضه و یا برخی تغییرات هورمونی رخ دهد.

علائم بزرگی پروستات

تکرر ادرار شبانه می تواند اولین نشانه ی بزرگی پروستات باشد. علائم دیگر شامل موارد زیر است: ✅ جریان ادراری ضعیف یا آهسته ✅ احساس تخلیه نشدن مثانه به صورت کامل ✅ مشکل در شروع ادرار کردن ✅ ضرورت در ادرار کردن ✅ تکرر ادرار (در اغلب شب ها بطوریکه فرد را از خواب بیدار می کند) ✅ جریان ادرار که شروع و متوقف می شود. ✅ نیاز به اعمال فشار برای ادرار کردن ✅ ادرار قطره قطره

علل بزرگی پروستات

در مردان، ادرار از طریق مثانه به درون پیشابراه (مجرای ادرار) جریان می یابد. BPH، بزرگی خوش خیم (غیرسرطانی) پروستات است که جریان ادرار را در پیشابراه مسدود می کند. سلولهای پروستات به تدریج افزایش یافته و بزرگ می شوند و این امر باعث افزایش فشار بر پیشابراه و دشواری خروج ادرار و مایع منی از آن می گردد. همانطور که مجرای ادرار سفت می شود، مثانه باید با شدت بیشتری از فشار خون ادرار جلوگیری کند. همچنان که پیشابراه تنگ می شود، مثانه مجبور می شود که با قدرت بیشتری منقبض شده تا ادرار را از بدن خارج کند. بنابراین عضله ی مثانه به تدریج قوی تر، ضخیم تر و بیش از حد حساس می شود ؛ در نتیجه حتی زمانی که مقادیر کمی از ادرار در مثانه است، فرد احساس ادرار داشته و دچار تکرر ادرار می شود. در نهایت، عضله ی مثانه بر فشار مجرای ادراری تنگ غلبه نکرده و ادرار در مثانه باقی مانده و کاملاً تخلیه نمی شود.

درمان خانگی بزرگی پروستات

۱) تغییر سبک زندگی و تغذیه برخی تغییرات در سبک زندگی می تواند در از بین بردن علائم بزرگی پروستات موثر باشد. قبل از شروع درمان دارویی و یا انجام عمل جراحی توصیه هایی که در ادامه آمده است را انجام دهید. ☑ مصرف الکل و کافئین را محدود کنید. ☑ نوشیدن مایعات در شب را محدود کنید. ☑ سعی کنید حداقل هر سه ساعت یک بار ادرار کنید. ☑ فعالیت بدنی داشته باشید. ☑ وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید. ☑ مصرف چربی های سالم را افزایش دهید.( مانند غذاهای سرشار از امگا ۳) ۲) ورزش کگل ورزش کف لگنی که با عنوان ورزش کگل شناخته می شوند می تواند با تقویت عضلات لگن به درمان علائم ادراری بزرگی پروستات مانند بی اختیاری ادراری کمک کند. انجام این ورزش که شامل منقبض کردن و سپس رها کردن عضلات لگن است می تواند به تقویت مثانه برای کنترل ادرار و بستن اسفنکتر کمک کند. برای اینکه تشخیص این عضله کار مشکلی است این تمرین را در هنگام ادرار کردن انجام دهید تا عضله های درگیر را شناسایی کنید. عضله را منقبض کنید تا سرعت ادرار کند شود، سپس ادرار کردن را برای ۲۰ ثانیه متوقف کنید( انجام همیشگی این ورزش هنگام ادرار توصیه نمی شود و بعد از شناسایی عضلات لگن این تمرین را خارج از زمان ادرار کردن انجام دهید). به طور کلی توصیه می شود مردان ۳ تا ۵ بار در روز تمرینات کگل را انجام دهند. ۳) درمان گیاهی بزرگی پروستات نخل بادبزنی اره ای (Saw Palmetto) مصرف این گیاه به درمان علائم ادراری ناشی از بزرگی پروستات مانند اختلال های ادراری و مثانه بیش فعال کمک می کند. مصرف طولانی مدت این گیاه نیز بی خطر است. ریشه گزنه طبق مطالعاتی که در ژاپن انجام شده این ماده دارای ترکیبات هیدروفوبیک مانند استروئید است که منجر به مهار بافت غشای پروستات می شود که می تواند رشد سلول های پروستات را متوقف کند. روغن دانه کدو تنبل طبق تحقیقات انجام شده روغن دانه کدو در طی سه ماه توانست علائم پروستات بزرگ شده را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید : کپسول برای پروستات ♥ کپسول ب کمپلکس ♥ کپسول بلوبری ♥ کپسول بیوتینکپسول بومن

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.