علت و درمان قرمزی و التهاب کنار ناخن پا و دست

علت و درمان قرمزی و التهاب کنار ناخن پا و دست

علت و درمان قرمزی و التهاب کنار ناخن پا و دست علت و درمان قرمزی و التهاب کنار ناخن پا و دست در سایت جسارت التهاب کنار ناخن ،التهاب کنار ناخن پا،قرمزی …

عوارض و نحوه استفاده پماد کلوتریمازول در بارداری چیست

عوارض و نحوه استفاده پماد کلوتریمازول در بارداری چیست

پماد کلوتریمازول پماد کلوتریمازول ,پماد کلوتریمازول واژینال,پماد کلوتریمازول 1 درصد,پماد کلوتریمازول در بارداری,پماد کلوتریمازول برای خارش واژن,پماد کلوتریمازول 2 درصد توضیحاتی در مورد پماد کلوتریمازول پماد کلوتریمازول برای مشکلات قارچی استفاده می‌شود، …

روز اول سرماخوردگی باید چکارکنیم تا زود خوب شویم

روز اول سرماخوردگی باید چکارکنیم تا زود خوب شویم

روز اول سرماخوردگی باید چکارکنیم تا زود خوب شویم  بسیار بیمار هستید و نمی توانید حتی از رختخواب بلند شوید و نیاز به استراحت کامل دارید. اما از طرفی مرخصی گرفتن از …

کپسول زردچوبه

کپسول زردچوبه ,کپسول زردچوبه برای لاغری,کپسول زردچوبه برای کبد چرب,کپسول زردچوبه و زنجبیل,کپسول زردچوبه چیست,عوارض کپسول زردچوبه,فواید کپسول زردچوبه

کپسول زردچوبه

توضیحاتی در مورد کپسول زردچوبه

گیاه زردچوبه با نام علمی Curcuma longa یک گیاه شناخته شده با خواص محافظت کبدی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.♥ Commission E استفاده از این گیاه را در موارد سوء هاضمه و کمبود اشتها تایید کرده اسـت. زردچـوبه جهـت رفـع علائـم سوء هاضـمه بویژه احساس سنگینی بعـد از خـوردن غـذا و اتسـاع شکمـی به دلیـل تجمـع گاز (نفخ) موثر می باشد. کورکومین (Curcumin)یکی از مواد موثره زردچوبه که مسئول رنگ زرد این پـودر نیـز می باشـد، دارای خـواص آنتـی اکسیـدانی قابل توجهـی بوده و در خنثـی کردن رادیکالهای آزاد موثر است. کورکومین خواص آنتی اکسیـدان و ضدالتهـابی خود را از طریق مهار اتصال فاکتور رونویسی AP-1 به DNA و مهار فعالیت NF-KappaB اعمال می کند. کورکومین متابولیسم آراشیدونیک اسید اپیدرمال را توسط مسیرهای سیکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز مهار می کند و اثرات التهابی آراشیدونیک اسید و تترا دکونیل فوربول استات را کاهش می دهد. همچنین خواص آنتی اکسیدانی، آنتی تومـور و محافظـت از کبد این گیاه قابل توجه می باشد به طوریکه در یک تست کلینیـکال معلوم شده اسـت که مصرف روزانه زردچوبـه معـادل 20 میلـی گرم کورکومیـن به مـدت 60 روز به شـدت سطح پراکسید چربی سرم را کاهش میدهد و بنابراین زردچوبه به دلیل فعالیت آنتـی اکسیـدان قابـل توجـه و ایمنـی بالا مـی توانـد مکمـل منـاسـبـی در پیشـگیـری و درمان آترواسکلروز باشد. در تست کلینیکال دیگر معلوم شده است مصرف روزانه 1/5 گرم زردچوبه در افراد سیگاری به مدت 30 روز به طور فاحشی باعث کاهش ترشـح ادراری موتاژن ها می شود که این نشان دهنـده اثـرات آنتـی موتاژن زردچـوبـه بوده و ممـکن است به عنوان یک Chemo preventive مفید باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و طریقه مصرف کپسول زردچوبه و زنجبیل چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

موارد مصرف کپسول زردچوبه

موارد مصرف: – آنتی اکسیدان قوی – محافظ کبد – سوء هاضمه و اختلالات صفراوی – التهاب و درد مفاصل

ترکیبات کپسول زردچوبه

هر قرص حاوی 450 میلی گرم پـودر ریزوم زردچـوبه و 50 میلـی گرم عصـاره زردچـوبه می باشد که بر مبنای 47/5 میلی گرم کورکومین استاندارد شده است.

تداخل دارویی با کپسول زردچوبه

از مصرف همزمان قرص زردچوبه با داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت مانند آسپـیرین، کلوپیدوگرل، هپارین، انوکساپارین، وارفارین و… همچنین عوامل حل کننده لخته، به دلیل افزایش خطر خونریزی خودداری شود.

عوارض کپسول زردچوبه

عارضه جانبی خاصـی در صـورت مصـرف در دوز درمانـی مشـاهده نشـده اسـت. در مـواردی عوارض گوارشی مانند تهوع و استفراغ ممکن است رخ دهد.

کپسول زردچوبه در بارداری و شیردهی

در بارداری به دلیل احتمال ایجاد خونریزی منع مصرف دارد. اطلاعات کافی در خصوص مصرف دارو در دوران شیردهی موجود نیست.

منع مصرف کپسول زردچوبه

در کودکان زیر 12 سال مصرف نشود .

نکاتی در مورد مصرف کپسول زردچوبه

مصرف دارو 2 هفته قبل از اعمال جراحی باید قطع شود . دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

شرایط نگهداری کپسول زردچوبه

در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد،دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

طرز تهیه کپسول زردچوبه

در درمان های گیاهی، زردچوبه بسیار مورد توجه است دلیلش هم این است که این گیاه نه تنها قابلیت درمانی دارد بلکه می تواند از بروز بیماری پیشگیری نماید. زردچوبه یک داروی گیاهی و سنتی است که جزو عناصر اصلی در آشپزی بوده و به عنوان طعم و رنگ دهنده استفاده می شود. رنگ زرد زردچوبه ی زمینی از ریشه ی خشک شده یا ساقه ی زیرزمینی گیاه زردچوبه ناشی می شود. زردچوبه از خانواده زنجبیل است و ریشه ی هردو گیاه شبیه هم هستند. عنصر فعال زردچوبه که خواص جادویی به آن داده است، کورکومین می باشد. کورکومین دارویی قدرتمند است به دلیل داشتن این ویژگی ها: * ضدالتهاب * ضدمیکروبی * ضدسرطان * ضدقارچ * ضدانعقاد خون * آنتی اکسیدان * ضد ویروس * ضد دیابت * پادزهر . چطور مکمل زردچوبه درست کنیم؟ زردچوبه خوب و با کیفیت تهیه کنید. ممکن است انواع مختلفی زردچوبه موجود باشد، می توانید پرس وجو کنید و نوعی را پیدا کنید که حاوی بالاترین میزان کورکومین باشد. شما حدوداً به یک سوم فنجان پودر زردچوبه نیاز دارید. این مقدار زردچوبه را با 3 قاشق غذاخوری عسل خالص ترکیب کنید. این ترکیب را با قاشق هم بزنید تا خمیرمانند شود. از این خمیر، قرص های توپ مانند کوچکی درست کنید؛ به اندازه ای که بتوانید آن را ببلعید، این توپ های کوچک را روی ورقی از کاغذ روغنی ردیف کنید و این ورق را در فریزر بگذارید تا سفت و جامد شود. زردچوبه از خانواده زنجبیل است و ریشه ی هردو گیاه شبیه هم هستند. عنصر فعال زردچوبه که خواص جادویی به آن داده است، کورکومین می باشد این مکمل دست ساز کافی است فقط 24 ساعت در فریزر بماند تا برای نگهداری به اندازه لازم سفت شود. سپس این قرص های توپی شکل را در ظرفی که درپوش محکمی دارد قرار دهید تا از رطوبت دور بماند. این ظرف را در فریزر بگذارید. مکمل زردچوبه ای که خودتان درستش کرده اید آماده است. روزی یک یا دو عدد از این مکمل مصرف کنید و نتایج شگفت انگیزش را ببینید. یکی از دلایل اینکه توصیه می شود خودتان مکمل های لازم را درست کنید این است که بیشتر مکمل های موجود در بازار تحت نظارت و کنترل سازمان مربوطه تهیه نمی شوند و از نظر کیفی نمی توان به آن ها کاملاً اطمینان کرد؛ یعنی ممکن است در قرص هایی که می خواهید هر روز بخورید هر چیزی موجود باشد! واقعیت این است که مکمل های تولید شده توسط سازنده ها ممکن است در مورد عناصر موجود در آن همه چیز را به شما نگویند و این که چه تاثیری روی بدنتان دارد و حتی شاید دارای موادی باشند که به ضرر سلامتتان باشد بدون اینکه بدانید! اگر اصرار دارید از مکمل های بازاری استفاده کنید حتماً نوعی را تهیه کنید که توسط سازمان مرتبط تائید شده باشد، برچسب آن را چک کنید و به تاریخ مصرف آن توجه داشته باشید.

زردچوبه یکی از محبوب ترین ادویه ها

زردچوبه یکی از محبوب ترین ادویه ها در جهان است که در خیلی از غذاها استفاده می شود. این ادویه از گیاهی با نام Curcuma longa به دست می آید و محل اصلی رویش این گیاه هندوستان است و تشکیل دهنده قسمت اصلی ادویه کاری نیز می باشد. از ادویه زردپوبه برای مصارف دارویی نیز استفاده می شود . گیاه زردچوبه برای رشد به دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد به همراه محیط بارانی و مرطوب نیاز دارد و همین امر باعث شده است که هند و کشورهای جنوب قاره آسیا تولید کننده اصلی ادویه زردچوبه باشند.

زردچوبه و سرطان پروستات

یکی از خواص زردچوبه که از بهترین خاصیت های این ادویه است اینست که می تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند و در زمان ابتلا به سرطان می تواند رشد سرطان پروستات را کاهش دهد یا کاملا آنرا از بین ببرد.تحقیقات نشان داده است که ترکیبات فعال در زردچوبه این ادویه ارزشمند را به یکی از پیش گیرنده ترین مواد در مقابل تومورهایی که توسط پرتو ایجاد شده اند تبدیل کند. زردچوبه همچنین تاثیرات زیادی برای جلوگیری از سلول های تومور مانند سرطان روده بزرگ ، سرطان سینه و لوکمی T دارد.

نام های دیگر زردچوبه

زَردچوبه یا زَرچوبه یا زَرده‌چال (نام علمی: Curcuma longa) نوعی گیاه و ادویه ای است که از آن گیاه تهیه می‌شود. زردچوبه از رده زنجبیل‌وارها (Zingiberidae)، راسته زنجبیل‌ها (Zingiberales)، تیره زنجبیلیان (Zingiberaceae)، گونه زردچوبه‌ای‌ها (Curcuma) است. پودر زردچوبه به رنگ زرد تیره‌است که یکی از پرکاربردترین ادویه به‌شمار می‌رود. رویشگاه اصلی این گیاه هند است و قسمت اصلی ادویه معروف کاری را که در بسیاری از غذاهای هندی به کار می‌رود، تشکیل می‌دهد.

مشخصات زردچوبه

گیاهی است چندساله که در هند و کشورهای جنوب آسیا ببار می‌آید و دمای حدود ۲۰–۳۰ درجه سانتیگراد و محیط مرطوب بارانی نیاز دارد. ساقه‌های زیر زمینی گوشتی گیاه یا ریزوم جمع‌آوری شده و پس از جوشاندن در آب و سپس خشک کردن آسیاب شده و پودر زرد مایل به نارنجی تهیه می‌گردد. زردچوبه عمده‌ترین ادویه مورد مصرف در غذاهای آسیائی است. در جنوب و جنوب شرقی آسیا این گیاه به صورت خودرو در جنگل‌ها وجود دارد. زیاده روی تقریبا در هیچ کاری خوب نیست و این موضوع در مورد زردچوبه هم صدق می کند. از مضرات زردچوبه در مصرف بیش از ۱، ۰۰۰ میلی گرم می توان به مشکلات گوارشی اشاره کرد. هر چند این مشکلات خفیف هستند اما مصرف زیاد زردچوبه می تواند سبب نفخ ، رفلاکس معده و اسهال شود.مصرف زردچوبه به دلیل اینکه هیچ سمی ندارد اگر با تعادل باشد هیچ عوارضی ندارد ولی در مصرف های دوز ۴۵۰ میلی گرم یا بیشتر از دوز ۴۵۰ میلی گرم در تعداد کمی از افراد باعث سردرد خفیف و حالت تهوع می شود.

زردچوبه و دیابت

به دلیل اینکه زردچوبه به حفظ شدن انسولین خون کمک می کند می توان برای درمان بیماری دیابت هم از ان استفاده کرد. همچینین مصرف زردچوبه باعث می شود که کنترل گلوکز تقویت شود و داروهای دیابت تاثیر بهتری داشته باشند. از دیگر فواید زردچوبه می توان به این مورد اشاره کرد که کمی تواند از طریق کمک به کاهش مقاومت انسولین از بروز بیماری دیابت نوع ۲ جلوگیری و پیشگیری کند. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر زردچوبه با داروهای قوی ترکیب شود می تواند باعث کاهش قند خون شود ، به همین دلیل باید با مشورت پزشک متخصص از زردچوبه در این مورد خاص استفاده کرد.

خواص و فواید زردچوبه

زردچوبه به دلیل خصوصیات آنتی آکسیدانی قوی خود یکی از مؤثرترین مواد در جلوگیری از سرطانی شدن سلول‌های بدن است.  این گیاه همچنین موجب افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون در بیماران دیابتی می‌گردد. کارآزمائی‌های بالینی زیادی در ارتباط با فواید مصرف روزمره زردچوبه انجام شده‌است. گفته شده‌است که زردچوبه می‌تواند شدت علائم بیماری آلزایمر را کاهش دهد. همچنین ماده مؤثر زردچوبه یعنی کورکومین اثرات ضد التهابی و ضد درد شبیه داروهای مسکن معمولی را دارا می‌باشد.  اثر ضدالتهابی کورکومین با اثر ضدالتهابی داروهای استروئیدی و غیر استروئیدی با فنیل بوتازون قابل مقایسه است. این دارو با مهار سنتز پروستاگلاندینهای التهابی، اثر ضدالتهاب خودرا آشکارمیسازد. درمطالعه روی موش صحرایی اثر مهارکننده کورکومین سدیم mg3 به ازاء هر کیلوگرم وزن موجب مهار لیپواکسی ژنار و سیکلواکسیژناز می‌شود.  در درمان پسوریازیس، دردهای دندان و لثه، مار گزیدگی و عقرب گزیدگی ازاین گیاه استفاده می‌شود.  از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه برای درمان بسیاری از انواع بیماری‌های التهابی روده همچون کولیت اولسراتیو مفید است

ماسک زردچوبه

برای از بین بردن گودی زیر چشم می توانید از مخلوط زردچوبه استفاده نمایید. برای این منظور یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ، یک قاشق مرباخوری آبلیموی تازه و مقدار کمی آرد را با مقداری زردچوبه مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی گودهای اطراف چشم قرار دهید ، این مخلوط خیلی سریع گودی های زیر چشم را برطرف می کند. برای شفافیت پوست هم زردچوبه را با مقداری آب آناناس مخلوط کنید و به صورت ماسک روی پوست صورت بمالید. پس از ۱۰ دقیقه آنرا بشویید. این مخلوط برای شفافیت پوست بسیار تاثیر گذار است.

چای زردچوبه

یکی از پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌های موجود چای زردچوبه می‌باشد. چای زردچوبه همان خواص ادویه زردچوبه را دارا می‌باشد. منتهی مزیت خوبی که دارد این است که در هر روز می‌توانید به آسانی آن را دم کرده و از خواص بیشمار آن بهره مند شوید. از خواص چای زردچوبه می‌توان به: – کاهش التهاب -درمان سرطان -فعالیت انتی اکسیدانی – بهبود قلب – کاهش وزن – پاکسازی بدن از سموم -بهبود گردش خون اشاره کرد. برای تهیه چای زردچوبه کافی است ۱ الی ۲ قاشق چایخوری زردچوبه را درون آبجوش به اندازه ۲ فنجان ریخته و بگذارید دم بکشد. برای طعم دار کردن می‌توانید از عسل و لیمو نیز استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : کپسول زغال ♥ کپسول زینتوما ♥ کپسول ژل رویال ♥ کپسول زینک سولفاتکپسول زیره

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.