درمان افسردگی با نور خورشید

درمان افسردگی با نور خورشید

درمان افسردگی با نور خورشید افسردگی,بيماري افسردگی,افسردگی در بارداري,علائم افسردگی,درمان افسردگی,درمان افسردگی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان افسردگی,افسردگی را چگونه درمان کنيم,افسردگی در کودکان,افسردگی در بزرگسالان,افسردگی در نوزادان,افسردگی در بهار,افسردگی …

گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب

گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب

گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب,بيماري گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب,گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب در بارداري,علائم گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب,درمان گرفتگی …

همه چیز در مورد آلرژی و بارداری به همراه روش های درمان

همه چیز در مورد آلرژی و بارداری به همراه روش های درمان

آلرژی و بارداری آلرژی و بارداری ، آلرژی بارداری ، حساسیت و آلرژی در بارداری ، علائم آلرژی در بارداری ،آلرژی بارداری،آلرژی در بارداری،آلرژی دوران بارداری،آلرژی در بارداری خطرناک است،آلرژی پوستی در …

درد حنجره

درد حنجره ,درد حنجره نشانه چیست,درد حنجره و گلو,درد حنجره موقع حرف زدن,درد حنجره از چیست,درد حنجره هنگام حرف زدن,درد حنجره و گرفتگی صدا,درد حنجره گلو

درد حنجره , درد حنجره نشانه چیست , درد حنجره و گلو , درد حنجره موقع حرف زدن

توضیحاتی در مورد درد حنجره

به التهاب حنجره اصطلاحاً (لارنژیت) گفته می شود. حنجره در بین گلو و نای قرار گرفته است و طنابهای صوتی در آن قرار دارند. لارنژیت ممکن است بصورت حاد ایجاد شود و فقط چند روز باقی بماند و یا اینکه بطور مزمن ایجاد شود و به مدت چندین ماه باقی بماند. به ندرت این بیماری می تواند شدید شده و باعث اختلال در نفس کشیدن در کودکان شود. لارنژیت حاد معمولاً بر اثر بروز یک عفونت ویروسی مثل سایت جسارت در مورد علت و دلایل و درمان گیاهی درد حنجره و گلو موقع حرف زدن صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

التهاب ویروسی حنجره

شما ممکن است در برآمدگی جلوی گلو (خرخره) احساس درد کنید و صدای شما کمی بعد از آن، گرفته شود. گاهی اوقات شما قادر به صحبت کردن نبوده و فقط می توانید پچ پچ کنید. بعضی از افراد از این بابت مضطرب می شوند. اما التهاب حنجره زودگذر است، پس از عفونت، تارهای صوتی ملتهب می شوند. شما ممکن است بنابراین کمی آبریزش بینی، درد در بلع، ضعف و درد عمومی بدن داشته باشید. معمولا علایم بیماران مبتلا به التهاب ویروسی حنجره در طول ۲ تا ۳ روز وخیم یا شدید می گردد و معمولا در عرض یک هفته پس از آن برطرف می شود.. اما ممکن است تا یک هفته بعد صدای شما مانند کلاغ شود و همانطور بماند در حالیکه سایر علائم از بین رفته باشند. این به خاطر اینست که التهاب تارهای صوتی ممکن است طول بکشد تا وقتی که ویروسها کاملا از بین بروند. اما دشواری در نفس کشیدن از عوارض غیرعادی است. اگر التهاب و ورم شدیدی در حنجره وجود داشته باشد، این حالت ممکن است اتفاق بیافتد. زیرا باعث می شود لوله ی هوا (نای) تنگ گردد. در بزرگسالان این حالت نادر است. اما گاهی اوقات در نوجوانان یا کودکان اتفاق می افتد. لذا هر زمان که لوله های هوایی تنگتر می شوند پزشک معالج دقت می کند که آیا شما مشکلی در نفس کشیدن در زمان التهاب حنجره نداشته باشید.

درمان التهاب حنجره

مداخله درمانی اولین انتخاب نیست زیرا التهاب حنجره خودبخود بعد از چند روز بهتر می شود. نوشیدنی به مقدار فراوان مصرف کنید تا وقتیکه مصرف نوشیدنی زیاد تحریک کننده نباشد، اما چون قورت دادن نوشیدنی دردناک است. شما ممکن است دچار کم سردرد ایجاد کند و خستگی را وخیم تر کند. استامینوفن یا ایبوبروفن داروهای مناسبی برای تسکین درد، سردرد و تب می باشند. برای جلوگیری از علائم بهتر است که به طور منظم و مقدار دقیق توصیه شده داروها را مصرف کنید. برای مثال استامینوفن را هر ۴ ساعت در روز بخورید تا نشانه های بیماری تسکین یابد. غرغره کردن داروهای ضد دردی مانند آسپرین مقدار کمی درد حنجره را کاهش خواهد داد. زیرا مایع حنجره را لمس نمی کند و فقط پشت گلو را بیحس می کند. و غرغره ممکن است درد گلو را کاهش دهد. پس زمانی که التهاب حنجره اتفاق می افتد. (اگرچه تحقیقات و شواهد علمی کمی وجود دارند که ثابت می کند غرغره آسپرین برای درد گلو موثر است).اما درمان رایجی است و به امتحان کردنش می ارزد. با حل برخی داروهای خانواده آسپرین که محلول در آب باشند، باید مایع را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه غرغره کنید. شما می توانید ۳ تا ۴ بار در روز غرغره کردن را انجام دهید. مایع حاوی آسپرین را بعد از غرغره کردن بیرون بریزید. (توجه کنید: شما باید آسپرین را به بچه های زیر ۱۶ سال ندهید.) گفته شده که تنفس در هوای مرطوب به کاهش علایم کمک می کند، اگرچه شواهد علمی برای ثابت کردن این موضوع وجود ندارد. یک تئوری وجود دارد که رطوبت در راه های هوایی ممکن است دارای اثر تسکین دهنده باشد و ممکن است به رقیق شدن ترشحات و خروج آن کمک کند. اما بیشتر مردم دستگاه بخور در دسترس ندارند.

درد حنجره و استراحت

استراحت به صدای خود بدهید، اگر وقتی که شما التهاب گلو دارید اگر شما استفاده مفرط از تارهای صوتی خود (زیاد صحبت کنید) بکنید در وقتی که تارهای صوتی ورم دارند، ممکن است التهاب بدترشود. البته بعید است که آسیب همیشگی ایجاد شود، اما ممکن است مدت زیادتری طول بکشد تا صدای شما به حالت طبیعی برگردد. استراحت دادن به صدا به این معنی است که جیغ نزنید، آواز نخوانید یا برای مدت طولانی صحبت نکنید . مکالمه کردن با صدای آهسته معمولا خوب است. (صدای آه مانند) به آهستگی سخن گفتن بهتر از نجوا کردن است تا وقتی که التهاب حنجره بهتر شود. زیرا در حالت نجوا، به نسبت آهسته سخن گفتن حنجره شما سخت تر کار می کند. اگر شما مجری یا خواننده هستید، التهاب حنجره می تواند شرایط دشوارتری را به وجود آورد و مهم تر باشد که کی شما دوباره شروع به صحبت و خوانندگی می کنید. شروع کردن مجدد خوانندگی و تکلم به صورت خیلی زود، زمانی که علایم تازه در حال فروکش کردن هستند ممکن است باعث طولانی شدن مدت خروسی بودن صدا شود تا حالتی که شما صبر کنید تا علایم به طور کامل از بین بروند. هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد درباره اینکه بهترین زمانیکه یک خواننده میتواند مجدد شروع به خواندن نماید، بدون اینکه آسیب بیشتری به صدای خود بزند. یک خواننده حرفه ای ممکن است بد نباشد که که با یک متخصص گفتار درمانی مشورت کند، مخصوصا اگر تصمیمی حیاتی برای ادامه کار وی مطرح باشد.

التهاب حنجره و آنتی بیوتیک

التهاب حنجره معمولا توسط یک ویروس خاص ایجاد می شود. آنتی بیوتیک ها ویروس ها را نمی کشند. آنها فقط باکتری ها را می کشند. سیستم ایمنی بدن شما معمولا به سرعت عفونت های ویروسی را از بدن پاک می کند. التهاب های حنجره شدید به دلیل باکتری ایجاد می شود. پس آنتی بیوتیک ممکن است توصیه شود مخصوصا اگرآلودگی شدید باشد، اگر آلودگی بعد از چند روز کاهش نیابد، یا اگر سیستم ایمنی بدن شما درست کار نمی کند، (برای مثال اگر شما شیمی درمانی می کنید)

التهاب حنجره و گرفنگی صدا

التهاب حنجره و گرفنگی صدا بعضی اوقات ناشی از شرایط دیگری است که بر روی تارهای صوتی شخص اثر میگذارند. برای مثال: عفونت های نادر، سرماخوردگی) که در مدت ۳ تا ۴ روز کاهش نیابد. اگر گرفتگی صدا یا گلو درد بیشتر از ۳ تا ۴ هفته ادامه یابد بخصوص اگر شما عفونت ابتدایی که سبب گرفتگی صدا شود، را نداشته اید. اگر غده های گردن شما ورم کرده و در مدت ۲ تا ۳ هفته بعد از آلودگی کوچک نشوند. اگر ورم غده های گردن بدون نشانه های عفونت ظاهر شده باشند.

علت درد حنجره

صدای‌تان خشن شده است؟ شاید سرماخوردگی یا آنفولانزا از پا درتان آورده است، شاید با تمام توان در یک کنسرت راک با خواننده همراهی کرده‌اید، یا موقع تشویق تیم فوتبال مورد علاقه‌تان به شدت فریاد کشیده‌اید. دلیل آن هرچه باشد، احتمالا کارتان به خارش گلو، صدای خشن یا شاید حتی از دست دادن صدا کشیده است. ملتهب شدن حنجره‌ که به سبب فشار آمدن به تارهای صوتی به وجود می‌آید با عنوان التهاب حنجره (لارنژیت) شناخته می‌شود. این بیماری معمولا به مدت چند هفته طول می‌کشد و می‌تواند کوتاه مدت یا حتی مزمن باشد. و اما نه! التهاب حنجره (لارنژیت) گلودرد نیست. شما در صورتی لارنژیت دارید که صدای‌تان را در نتیجه‌ی التهاب حنجره و تارهای صوتی از دست داده باشید. در اکثر موارد التهاب حنجره (لارنژیت) از نتایج استفاده‌ی نادرست از صدا یا خستگی بیش از حد تارهای صوتی یا یک عفونت تنفسی فوقانی است. در بعضی از موارد التهاب حنجره (لارنژیت) ممکن است نتیجه‌ی سیگار کشیدن بیش از اندازه نیز باشد. اگر پشت سر هم درمان‌های مختلف را امتحان کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته‌اید، پس اجازه بدهید بعضی از راه‌های طبیعی و درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره را که واقعا جواب می‌دهند به شما معرفی کنیم!

التهاب حنجره و دارچین

در اکثر موارد لارنژیت یا التهاب حنجره فقط یک اذیت شدن ساده نیست بلکه دردناک هم هست. دارچین برای خلاص شدن طبیعی از دست لارنژیت یا التهاب حنجره به عنوان یک درمان خانگی کارآمد عمل می‌کند. این داروی گیاهی خواص ضد عفونی، ضد التهاب و ضد باکتری دارد، و درد گلوی‌تان را خیلی سریع فرو می‌نشاند. چطور آن را مصرف کنیم؟ یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با سه قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و آن را سه بار در روز مصرف کنید.

التهاب حنجره و سیر

سیر یک خلط‌آور طبیعی و بهترین داروی لارنژیتی است که می‌توانید پیدا کنید. این ماده‌ی خوراکی خواص ضد میکروبی هم دارد که تقریبا بلافاصله باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که عموما علت اصلی لارنژیت هستند می‌کشد و از بین می‌برد. چطور آن را مصرف کنیم؟: چند حبه سیر و عسل را در یک کاسه بسابید. از آن خمیر درست کنید. حداقل چهار بار در روز یک قاشق چایخوری از این مخلوط را با آب مصرف کنید. به جای آن می‌توانید 4 حبه سیر را خرد کنید. یک قاشق چایخوری روغن حیوانی را حرارت بدهید، و سیر را به مدت یک دقیقه در آن بپزید. برای طعم دادن به آن نمک اضافه کنید و این مخلوط را دو بار در روز بنوشید.

التهاب حنجره و آب لیمو

هیچ درمانی برای لارنژیت یا التهاب حنجره بهتر از آب لیمو نیست. در حالی که ممکن است بعضی‌ها اعتقاد داشته باشند آب این میوه‌ی کوچک درد گلو را تشدید خواهد کرد، قضیه کاملا برعکس است. آب لیمو در واقع یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای لارنژیت یا التهاب حنجره است. ماهیتی اسیدی دارد و از این رو باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که باعث این بیماری می‌شوند از بین می‌برد. این ماده مخاط را از خشکی در می‌آورد و تولید بزاق دهان را افزایش می‌دهد، در نتیجه به خیس نگه داشتن گلو کمک می‌کند. چطور آن را مصرف کنیم؟: آب لیمو را در یک لیوان آب گرم بریزید، و یک و نیم قاشق چایخوری نمک دریا به آن اضافه کنید. دوبار در روز این محلول را غرغره کنید.

التهاب حنجره و سرکه‌ سیب

در هر فهرستی از درمان‌هایلارنژیت یا التهاب حنجره ، حتما به نام سرکه ی سیب اشاره‌ی خاصی می‌شود. این ماده ماهیتی اسیدی و خواص ضد باکتری دارد که نه تنها به مبارزه با عفونت کمک می‌کند بلکه التهاب تارهای صوتی را نیز کاهش می‌دهد. غرغره کردن سرکه‌ی سیب نیز مانع از بدتر شدن عفونت می‌شود. چطور آن را مصرف کنیم؟: دو قاشق چایخوری سرکه‌ی سیب و یک قاشق عسل را در نصف فنجان آب مخلوط کند. دوبار در روز آن را مصرف کنید. همچنین برای تسکین فوری می‌توانید سرکه‌ی سیب را با آب گرم مخلوط و آن را چند بار در روز غرغره کنید.

التهاب حنجره و عسل

عسل در مبارزه با آکنه، بهبود وضع آلرژی فوق‌العاده عمل می‌کند. ظاهرا، از این جزء اصلی آشپزخانه می‌توان برای درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره استفاده کرد. از این درمان می‌توان همزمان با اکثر درمان‌های فوق‌الذکر، یا به تنهایی، استفاده کرد. در کنار داشتن خواص ضد باکتری، عسل با عفونت مبارزه می‌کند، و التهاب و درد گلو را کاهش می‌دهد. همچنین انسداد مخاط ناحیه‌ی گلو را برطرف می‌کند. چطور آن را مصرف کنیم؟: چهار بار در روز و در فواصل مناسب یک قاشق عسل مصرف کنید. می‌توانید برای تسریع بهبود کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.

التهاب حنجره و میخک

میخک گرمایی را که هنگام التهاب حنجره(لارنژیت) برای درمان گلودرد ضروری است تامین می‌کند. چطور آن را مصرف کنیم؟: یک قاشق چایخوری عسل و چهار قطره روغن میخک را به درستی مخلوط کنید. برای گرفتن نتایج فوری، این مخلوط را سه بار در روز مصرف کنید.

التهاب حنجره و چای سبز

به این فکر می‌کنید که چطور ظرف ۲۴ ساعت از لارنژیت یا التهاب حنجره خلاص شوید؟ پس خوب است که چای سبز را امتحان کنید. نه تنها نوشیدنی تسکین دهنده و طراوت‌زایی است بلکه به لطف خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش علائم گلودرد را نیز از بین می‌برد. چطور آن را مصرف کنیم؟: خیلی ساده است، یک کیسه‌ی چای سبز را در یک فنجان آب داغ فرو کنید. بگذارید کیسه به مدت سه دقیقه در آن خیس بخورد. کیسه‌ی چای را بردارید و در فواصل منظم این نوشیدنی را سر بکشید.

سرطان حنجره

سرطان حنجره، رشد خارج از کنترل سلول‌های بدخیم در حنجره و بافت‌های اطراف آن می باشد. محل حنجره حنجره، اندام تولید صدا در انسان است. حنجره یک عضو توخالی و متشکل از چندین غضروف، در جلوی گردن می باشد که تارهای صوتی را در خود جای داده است . حنجره در نفس کشیدن، صحبت کردن و بلع غذا نقش مهمی ایفا می نماید. تشخیص هر چه سریع تر سرطان حنجره در مراحل اولیه، باعث موفقیت بیشتر درمان و کاهش عوارض آن می گردد. علائم هشدار دهنده سرطان حنجره گرفتگی طولانی مدت صدا و یا تغییرات صدا بدون علت مشخص احساس وجود توده‌ای در گلو برآمدگی در ناحیه گردن بوی بد دهان سرطان ریه، دهان، لوزالمعده، مثانه و مری نیز باشد. خطر ایجاد این سرطان ها با ترک مصرف دخانیات، به طور چشمگیری کاهش می یابد. – مصرف الکل با افزایش احتمال ابتلا به سرطان حنجره همراه است، بخصوص اگر با مصرف سیگار نیز توام باشد. – سابقه ابتلا به دیگر سرطان های سرو گردن – کارگرانی که با غبار اسید سولفوریک، نیکل و آزبست تماس دارند – بیماران مبتلا به ریفلاکس معده – استنشاق گرد وغبار فلزات و چوب – پولیپ‌ها (ضایعات) تارهای صوتی – التهاب مزمن تارهای صوتی – نژاد سیاه ‌پوستان درصد بالاتری را نسبت به سفید پوستان در ابتلا به سرطان حنجره نشان می‌دهند. راه های تشخیص سرطان حنجره – معاینه ساده حنجره، غده‌های لنفاوی و ناحیه گردن توسط پزشک – پرتونگاری از حنجره با تابش اشعه ایکس – رادیوگرافی از حنجره توسط دستگاهی بنام فلورسکوپ جهت بررسی شکل و حرکت ساختار حنجره – معاینه سطح داخلی حنجره با استفاده از دستگاهی به نام لارنگوسکوپ

بیشتر بخوانید : درد حلق ♥ عفونت گلو ♥ سوزش گلو ♥ آبسه گلودرد یک طرف گلو

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.