آشنایی با خواص و فواید سیرخرس

آشنایی با خواص و فواید سیرخرس

آشنایی با خواص و فواید سیرخرس خواص سیرخرس,فواید سیرخرس,سیرخرس درمانی,خاصیت سیرخرس,خواص سیرخرس درمانی,خواص سیرخرس برای پوست,خواص سیرخرس برای مو,خواص سیرخرس برای جوانی,خواص سیرخرس برای بارداری,خواص خوردن سیرخرس,فواید سیرخرس خام,فواید سیرخرس پخته

خواص خاكشیر و نحوه‌ی مصرف آن

خواص خاكشیر و نحوه‌ی مصرف آن

خواص خاكشیر و نحوه‌ی مصرف آن خواص خاكشیر,فواید خاكشیر,خاكشیر درمانی,خاصیت خاكشیر,خواص خاكشیر درمانی,خواص خاكشیر برای پوست,خواص خاكشیر برای مو,خواص خاكشیر برای جوانی,خواص خاكشیر برای بارداری,خواص خوردن خاكشیر,فواید خاكشیر خام,فواید خاكشیر پخته

در مورد خواص نارنج در طب سنتی و تاثیر آن برای پوست و مو

در مورد خواص نارنج در طب سنتی و تاثیر آن برای پوست و مو

در مورد خواص نارنج در طب سنتی و تاثیر آن برای پوست و مو خواص نارنج در طب سنتی,خواص عرق بهار نارنج در طب سنتی,خواص بهار نارنج در طب سنتی,خواص آب نارنج …

آشنایی با خواص نعناع دم کرده در طب سنتی و اسلامی

خواص نعناع دم کرده ، فواید نعناع دم کرده ، فواید نعناع خشک دم کرده ، خواص درمانی نعناع دم کرده ، خواص دم کرده نعناع خشک ، خواص دم کرده نعناع تازه ، خواص نعناع دم کرده چیست ، فواید نعناع دم کرده ، مضرات و خواص نعناع دم کرده ، فواید دم کرده ی نعناع ، خواص دم کرده نعناع ، خواص دارویی نعناع دم کرده ، خواص دمنوش نعناع

آشنایی با خواص نعناع دم کرده در طب سنتی و اسلامی

خواص نعناع دم کرده ، خواص نعناع دم کرده چیست ، خواص دمنوش نعناع ، خاصیت نعناع دم کرده

در این مطلب از سایت جسارت به خواص نعناع دم کرده می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.نعناع یک گیاه بسیار مفید است و دارای خواص مختلفی می باشد.این گیاه را می شود دم کرد و میل نمود.در این مطلب با خواص نعناع دم کرده آشنا می شویم.نعناع، گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است. این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است. نعناع گیاهی است علفی و پایا. ساقه‌های آن دونوع خزنده و زیر زمینی می‌باشند. از میان ریشه‌ها، یک شاخه قائم و برگدار کوچک خارج می‌شود که برگ‌های آن متقابل، بیضوی، نوک تیز، دندانه دار و کمی پوشیده از کرک بوده و از تمامی قسمت‌های آن بوی معطر و مطبوعی استشمام می‌شود. ساقه این گیاه چهارگوش و به رنگ قرمز مایل به بنفش یا مایل به ارغوانی است. گل‌های آن در ماه‌های مرداد و شهریور ظاهر می‌گردند. رنگ گلی یا ارغوانی مایل به بنفش دارند و به تعداد زیاد در مجاور یکدیگر به نحوی مجتمع می‌رویند.

افزاینده هورمون‌های زنانه، کاهنده هورمون‌های مردانه، ضدپرمویی، نشاط‌ آور. مقداری برگ نعناع تازه را در قوری چینی ریخته، آب جوش به آن بیفزایید و بگذارید روی بخار سماور دم بکشد.می‌توان از مخلوط پنج گرم نعناع خشک و نیم لیتر آب نیز استفاده کرد. زیاده‌روی و مصرف پشت سر هم آن مضر است.

عناع گیاهی است با خواص دارویی و درمانی بسیار شگفت انگیز که در ادامه این مطلب به کاربردهای این گیاه در درمان بعضی بیماری ها پرداخته ایم. با ما همراه باشید و از خواص نعناع آگاه شوید. بهتر است بدانید که نعنا گیاهی است از رده دولپه ای های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی های خوراکی است. گفتنی است که این گیاه تمام اسانس ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ هایش کرک کم تری دارند و بریدگی های کنار برگ های آن بیش تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم تر است. در واقع نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه های مستقیم و چهارگوش ، و برگ های آن به طول 3 تا 5 سانتی متر ، متقابل ، نیزه ای یا دوکی است ، حاشیه ی آن دارای بریدگی های عمیقی است ، بریدگی های کناره آن نوک تیز است. کرک برگ های نعنا کم است. نعنا سبز اغلب در سرتاسر جهان کشت می شود. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می روید.استفتده از نعناع طعم خوبی به قرمه سبزی می دهد

آشنایی با خواص نعناع دم کرده در طب سنتی و اسلامی

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع در ماست

نعنا، یک سبزی معطری با طبیعتی گرم و خشک است و علاوه بر اینکه به صورت خام، یکی از اجزای مهم سبزی خوردن و حتی برخی از سالادهاست؛ به صورت خشک شده هم، ازجمله طعم دهنده های بسیاری از انواع سس ها، ماست های معمولی، ماست های مخلوط مانند برانی و نوشیدنی های صنعتی مانند دوغ به شمار می آید.در ضمن تفت داده آن در روغن نیز یکی از ملزومات غذاهایی مانند انواع آش ها، بعضی خورش ها و خوراک ها مانند خورش کرفس، حلیم بادمجان، کشک بادمجان و مانند اینهاست.علاوه بر اینها، از عصاره آن به عنوان طعم دهنده و خنک کننده دهان در دهان شویه ها، خمیر دندان ها، آدامس ها، آب نبات ها و حتی بعضی شکلات ها و بسیاری از مواد خوراکی و غیرخوراکی استفاده می شود.

آشنایی با خواص نعناع دم کرده در طب سنتی و اسلامی

نعناع در ماست , نعناع ماست , خواص نعناع در ماست , ماستو نعناع

این گیاه یکی از بهترین مواد طبیعی در کمک به درمان انواع مشکلات گوارشی است و شاید بیشترین استفاده از نعنا برای کمک به درمان اختلالات گوارشی باشد.

خواص نعناع دم کرده

نعنا گیاهی است با طبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر است.

این گیاه تمام اسانس ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ هایش کرک کم تری دارند و بریدگی های کنار برگ های آن بیش تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم تر است. 

نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه های مستقیم و چهارگوش ، و برگ های آن به طول 3 تا 5 سانتی متر ، متقابل ، نیزه ای یا دوکی است ، حاشیه ی آن دارای بریدگی های عمیقی است ،

بریدگی های کناره آن نوک تیز است. کرک برگ های نعنا کم است.

نعنا سبز معمولادر سرتاسر جهان کشت می شود. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می روید.

خواص نعناع دم کرده چیست

نعناع از جمله سبزیجات بسیار محبوب است که به واسطه عطر و طعم بی نظیر خود طرفداران بسیاری دارد.

در کنار عطر و طعم نعنا اما نباید از فواید فراوان آن غافل شد.

نعناع برای کمک به هضم غذا بسیار عالی است.

برگ نعناع سرشار از آنتی اکسیدان و فیتونوترینت (فیتونوترینت ها مواد مغذی گیاهی هستند و ترکیبات فعالی هستند که می توانند بدن ما

را در برابر بیماری های قلبی و سرطان ها مقاوم سازند) است که برای معده و گوارش بسیار مفید می باشد.

رایحه نعناع به تنهایی به ترشح غدد بزاقی که تولید کننده ی آنزیم های گوارشی ضروری هستند کمک می نماید،

عضلات معده را ریلکس کرده و در نتیجه احتمال اسپاسم و بدهضمی را کاهش می دهد.

خواص نعناع دم کرده ، خواص نعناع دم کرده چیست ، خواص دمنوش نعناع ، خاصیت نعناع دم کرده

نعنایی که به عنوان سبزی خوردن مصرف می کنیم، با نعنایی که به صورت خودرو در کوه می روید متفاوت است.البته از نظر شکل ظاهری، بو، طعم و مزه تقریباً شبیه به هم هستند، ولی از نظر اثرات درمانی، نعنای کوهی قوی تر است.

فواید و خواص نعناع دم کرده

دکتر سعید صانعی، درمانگر و مشاور گیاه درمانی از خواص دارویی این گیاه می گوید : یکی از خواص معجزه آسای نعنا خاصیت آرام بخشی و نشاط آوری آن است.

تهیه شربت نعنا که از دم کرده این گیاه و مقداری زعفران و شکر تهیه شده باشد در لحظاتی که دچار ناراحتی و اندوه هستید به افزایش نشاط و برطرف شدن اندوه کمک می کند و

در زمان عصبانیت و خشم، آرام بخش و تسکین دهنده است.

برای تهیه این شربت کافی است 2 قاشق برگ خشک و پودر شده نعنا را در 2 لیوان آب جوش دم کنید و

پس از صاف کردن آن یک لیوان از آن را با یک قاشق شکر و مقدار اندکی زعفران مخلوط کرده و به صورت سرد یا گرم میل کنید.

طرز تهیه نعناع دم کرده

دو قاشق غذا خوری برگ نعناع تازه و یا خشک و خرد را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای 80 درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و

اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دم بکشد.

در صورت تمایل می توانید از عسل یا نبات برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

خواص دمنوش نعناع دم کرده

مهم‌ترین خاصیت دمنوش نعناع، تاثیر آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است.

همچنین این دمنوش معطر، اشتهاآور است.

مسکن و آرامبخش خوبی است و ناراحتی اعصاب و تشنج را بر طرف می‌کند.

برای رفع بوی نامطبوع دهان و پیش گیری از بروز بیماری لثه ای به کار برده می شود.

برای رفع سینه درد و سرفه، دم‌کرده نعنا را به صورت گرم بنوشید.

چای نعناع علاوه بر انرژی زا بودن، حرارت اضافه بدن را خارج کرده و سرماخوردگی و سرفه فصلی را نیز درمان می کند.

سیستم گوارشی را تسکین می دهد و در رفع گاز معده کمک می کند.

آشنایی با خواص نعناع دم کرده در طب سنتی و اسلامی

خواص نعناع دم کرده ، خواص نعناع دم کرده چیست ، خواص دمنوش نعناع ، خاصیت نعناع دم کرده

موارد منع مصرف نعناع دم کرده:

– مصرف آن در اوایل بارداری ممنوع است.

– بعلت اثر شل کنندگی دریچه تحتانی مری در افرادی که برگشت اسید معده به مری دارند با احتیاط مصرف گردد.

– با توجه به اینکه مصرف نعنا به مقدار زیاد سبب بالارفتن فشار خون می‌شود، خوردن مقدار زیادی از آن به افراد سالمند هرگز توصیه نمی‌شود.

خواص نعناع دم کرده برای رفع سکسه

حتما برای تان پیش آمده که با خوردن نخستین لقمه از غذا دچار سکسکه شوید و این سکسکه آنچنان شما را همراهی کند که از خوردن غذای تان لذت نبرید.

در این هنگام به هر پیشنهادی عمل می کنید و ممکن است برای چند ثانیه نفس تان را حبس کنید یا یک لیوان آب را بی وقفه بنوشید اما

چاره کار تنها نوشیدن یک فنجان دم کرده گیاه نعناست. این چای را سریع آماده کنید. پس از نوشیدن آن به سرعت سکسکه شما بند می آید.

خواص نعناع دم کرده در تنظیم فشار خون

افرادی که در اصطلاح سرد مزاج هستند به این معنا که بدن شان معمولا سرد است و گه گاه دچار افت فشار خون می شوند بهتر است از نسخه دم کرده نعنا و عسل استفاده کنند.

برای تهیه این دم کرده کافی است یک قاشق غذاخوری نعنا را به مدت 10 دقیقه در آب جوش بریزند و پس از این مدت آن را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و میل کنند.

این نسخه را می توانید هنگامی که این افراد دچار ضعف و افت فشار می شوند به آن ها بدهید.

در چه صورتی نعنا نخورید :

افرادی که دچار ریفلاکس معده هستند بهتر است از نوشیدن دم کرده یا عرق نعنا پرهیز کنند زیرا مصرف نعنا به تشدید ریفلاکس معده آن ها منجر می شود.

نعنا به این دلیل که خواص آرامش بخش برای اعصاب دارد موجب تسکین و آرامش اعصاب معده می شود و

به این ترتیب موجب بروز اختلال در عملکرد معده شده و ریفلاکس معده را تشدید می کند.

علاوه براین افرادی که دچار یبوست نیز هستند نباید از نعنا و فرآورده هایی که از نعنا تهیه شده، استفاده کنند.

زیرا نعنا با آرام کردن اعصاب سیستم گوارش و روده ها موجب کند شدن عملکرد روده ها و تشدید یبوست می شود.

آشنایی با خواص نعناع دم کرده در طب سنتی و اسلامی

خواص نعناع دم کرده ، خواص نعناع دم کرده چیست ، خواص دمنوش نعناع ، خاصیت نعناع دم کرده

 نعناع سرشار از بتاکاروتین و ویتامین C است و در بهبود آکنه و نرمی پوست موثر واقع می شود.
نعناع خاصیت ادرارآوری دارد و با به کارانداختن کلیه ها، سموم را از بدن دفع می کند.
نعناع بهترین دوست کبد است. کبد را تمیز کرده و صفرا را رقیق می کند و کلسترول خون را پایین می آورد. برای این مورد دم کرده نعنا را قبل از غذا بنوشید.

خواص نعناع دم کرده

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 فروردین 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.