گنجنامه

گنجنامه

گنجنامه+ عکس و تاریخچه گنجنامه یکی از زیباترین مکانهای تاریخی در شهر همدان می باشد. لازم به ذکر است که همدان را به گنجنامه می شناسند و گنجنامه را به آبشار و …

باغ شازده ماهان

باغ شازده ماهان

باغ شازده ماهان +تاریخچه و عکس باغ شازده ماهان کرمان،باغ شازده ماهان در کرمان،پلان باغ شازده ماهان،معماری باغ شازده ماهان

پل ورسک

پل ورسک

پل ورسک+تاریخچه و عکس پل ورسک رضا شاه،پل ورسک ایران،پل ورسک در کجاست،پل ورسک در کجاستپل ورسك ويكي یکی از شاهکارهای شمال کشور پل ورسک است.

تایلند یا مالزی؟ کدام یک برای سفر نوروز 96 هیجان انگیزتر است؟

کشور هایبسیار زیادی در دنیا وجود دارند که انسان حداقل حتما یکبار باید به آنها سفر کند تا دیدنی های آن را از نزدیک ببیند.

تایلند

یکی از اینکشورهای بسیار دیدنی و زیبا که حتی از بعضی جهات طبیعت بسیار فوق العاده ای دارد کشور تایلند است. این کشور در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و دارای آب و هوای معتدل و بسیار خوبی است.

همچنین سواحل این کشور از هر نظر برای استراحت و تفریح گردشگران تور تایلند مناسب می باشد. از دیگر نکات بسیار جالب در این کشور این است که شما در طول سال تنها شاهد سه فصل هستید! این مورد هم بخاطر نزدیکی به خط استواست.

جاذبه های گردشگری معروف

از شهرهای مهم و پرگردشگر کشور تایلند می توان به بانکوک، پاتایا و پوکت اشاره کرد که هر کدام از نظر جاذبه ها و مکان های توریستی امتیازات بالایی دارند؛ در ادامه معروف ترین این مکان ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

جزیرهمرجان پاتایا

یکی از پربازدید ترین سواحل در تایلند جزیره مرجان نام دارد. گفتنی است این جزیره دارای ساحل زیبا و رویایی در کنار اقیانوس است. این جزیره که در مسافت ۷ کیلومتری از پاتایا قرار گرفته، دارای سواحل شنی سفید رنگ بسیار زیبایی است که هر روز صبح لنج ها و کشتی ها به طرف آن حرکت می کنند و بعد از ظهر نیز مجددا باز میگردند.

سواحل دریای آندامان

یکی دیگر از معروفترین شهرهای تایلند، پوکت است که در نزدیکی دریای آندامان قرار دارد. سواحل این دریا به خاطر آب های شفافی که دارد، بسیار مشهور است. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته است و از شمال تا جنوب آن با کوه هایی بسیار زیبای خود، صحنه ای دیدنی را بوجود آورده اند.

بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی این جزیره قرار دارند که پاتونگ و کارون از معروف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند. همانطور که گفته شد در غرب این جزیره مراکز غواصی بسیار زیادی وجود دارد که رونق این صنعت به خاطر مرجان های زیبا و موجودات دریای این منطقه است.

جزیره سامویی

یکی از دیگر جزایر معروف تایلند که ناحیه ای بکر و گرمسیری با سواحل دل انگیز دارد، جزیره سامویی است. سامویی جدید ترین جزیره ای است که تبدیل به مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران تایلند شده است. این جزیره سومین جزیره بزرگ تایلند با مساحت حدود ۲۲۸ کیلومتر مربع است. ساموئی دسترسی خوبی به شهر بانکوک و پاتایا دارد و می‌توان گفت پرواز از بانکوک به این جزیره تنها ۷۰ دقیقه زمان می برد.

معبد بودای خوابیده

بد نیست یکی از معروف ترین معابد کشور تایلند را نیز بشناسید. معبد وات فو یا معبد بودای خوابیده یکی دیگر از معابد زیبای بخش کهن شهر بانکوک است. این معبد به دلیل مجسمه غول پیکر بودای خوابیده که ۴۶ متر طول دارد، بسیار مشهور است. گفتنی است این مکان در نزدیکی گراند پالاس و درست روی رود وات آردن بنا شده است.

بازار شناور

اما در پایان اگر قصد دارید به جای جذاب و خاصی بروید، به شما بازار شناور را پیشنهاد می کنیم. این بازار مکانی است که در آن محصولات گوناگون و غذاهای پخته شده معروف تایلند روی قایق فروخته می شود. آژانس مسافرتی کاروانیک از جمله برترین آژانس های مسافرتی است که یکی از بهترین برگزار کننده های تور تایلند است و می توانید سفر لذت بخش خود را با آنها تجربه کنید.

مشهورترین بازار شناور تایلند در راچا بوری قرار دارد که در نزدیکی شهر بانکوک واقع شده است؛ شما می توانید در کانال های این بازار با قایق گشت بزنید و از نزدیک از این جو عالی حاکم در آن لذت ببرید.

اما می رسیم به مالزی

یقینا باید گفت مالزی و تایلند، دو مقصد نوروزی پرطرفدار هستند که همیشه در ایام مختلف سال با استقبال بسیار بی نظیری از سوی گردشگران خارجی مواجه شده اند.

مالزی

در میان تورهای گردشگری مختلفی کهدر ایران ارائه می شود، تور مالزی به تازگی از جایگاهی ویژه در کنار تورهای تایلندبرخوردار شده است. کشور مالزی مانند دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا از حداکثر پتانسیل خود برای جذب گردشگران و قوت بخشیدن به صنعت توریسم خود استفاده کرده است و واقعا در این مسیر بسیار موفق بوده است.

مالزی

۵ جاذبه گردشگری برتر مالزی

برج‌های دوقلوی پتروناس

یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری مالزی و نماد این کشور برج های پترناس است، این برج ها که در دهه اخیر ساخته شده، ارتفاعی بیش از ۴۵۰ متر دارد و
دارای
۸۸ طبقه می باشد. اگر به مالزی سفر کردید، حتما در اواسط روز از این برج بی نظیر دیدن کنید.

برج‌های دوقلوی پتروناس

غار میمونها

اگر به دنبال جاذبه ای متفاوت هستید و می خواهید تجربه ای فراموش نشدنی از سفر خود به مالزی داشته باشید، غار میمونها یکی از بهترین گزینه های پیشرو شما خواهد بود، این غار در سال ۱۸۸۱ توسط مکتشفی آمریکایی کشف شد و امروز به یکی از قطب های اصلی مالزی تبدیل شده است. اگر می توانید از ۲۷۲ پله بالا بروید و عاشق معابد تاریخی و باستانی هستید دیدن غار میمان ها خالی از لطف نیست.

همانطور که از اسم این غار پیداست، این غار یکی از اصلی ترین محل سکونت میمونها محسوب می شود. اگر به حیوان ها علاقه دارید می توانید از قبل برای این میمون ها غذاهی چون؛ بادام زمینی، موز، سیب و دیگر میوه جات و تنقلات تدارک ببینید.

برجایا هیل

اگر قصد دارید چند فرهنگ مختلف را یکجا باهم ببینید، برجایا هیل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برجایا هیل با وسعتی برابر با ۸ هکتار در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار داشته و تنها یک ساعت تا مرکز کوالالامپور فاصله دارد. مجموعه ای است با وسعت بیش از ۸ هکتار و در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا که ۱ ساعت با مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. برجایا هیل با نما دهکده فرانسوی ها نیز شناخته می شود.

برجایا هیل

پوتراجایا

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در سال ۱۹۸۰ این شهر به منظور این که به عنوان پایتخت مالزی انتخاب شود ساخته شد. اما نکته قابل تامل درباره ی پوتراجایا این است که کوالالامپور را از مصیبتی بزرگ نجات داد و نگذاشت به کلان شهری وحشتناک مانند توکیو یا تهران تبدیل شود. اگر با تور مالزی سفری به کوالالامپور داشتید حتما از این شهر دیدن کنید.

آکواریوم KLCC کوالالامپور

اگر از دنیای روی زمین خسته شدید و می خواهید بدانید، در دنیای زیر آب چه می گذرد، بدون شک آکورایوم KLCC می تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی باشد که نظر شما را به خود جلب می کند. در این آکواریوم بزرگ صداها گونه ماهی و آبزی زندگی می کنند که فقط در عمق دریاها می توان آنها را دید. در آکورایوم KLCC مدرن ترین پروژکتورها به کار گرفته شده اند و تمام محیط روشن می باشد تا شما بتوانید تمامی ساکنان آن را خوب تماشا کنید، اگرهیجان بیشتری خواستید، چیزی که آکورایوم KLCC را از دیگر آکورایوم ها متمایز کرده است، راه های تونل مانند در میان این آکواریوم است.

توصیه می کنیم در صورت سفر به کوالالامپور حتما فرصتی را هم به بازدید از این تونل آکواریومی زیبا اختصاص دهید. مطئنا از تک تک لحظات حضور خود در آنجا به قدری لذت خواهید برد که هرکز خاطره آن را از یاد نخواهید برد.

پارک آبی سان‌وِی

اگر حوس آب تنی به سرتان زد، سراغ پارک آبی سان وی بروید، این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و خو گرفتن با طبیعت زیبای و ساحل شنی، یکی از برترین جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می شود. سالانه تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر دنیا به این پارک آبی می روند، هیجان انگیزترین وسیله ی این پارک، پل معلق آن است که بیش از ۴۰۰ متر ارتفاع دارد!

پارک آبی سان‌وِی

منبع:

http://www.e-thailand.ir

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 اسفند 1395

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.