10 خط قرمز برای مردان

10 خط قرمز برای مردان

10 خط قرمز برای مردان بیماری مردان,بيماري بیماری مردان,بیماری مردان در بارداري,علائم بیماری مردان,درمان بیماری مردان,درمان بیماری مردان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری مردان,بیماری مردان را چگونه درمان کنيم,بیماری …

تاثیر و عوارض خوردن و مصرف قرص سرماخوردگی کوریزان

تاثیر و عوارض خوردن و مصرف قرص سرماخوردگی کوریزان

قرص سرماخوردگی قرص سرماخوردگی ,قرص سرماخوردگی در بارداری,قرص سرماخوردگی در دوران شیردهی,قرص سرماخوردگی به انگلیسی,قرص سرماخوردگی کوریزان توضیحاتی در مورد قرص سرماخوردگی برای درمان سرماخوردگی در بزرگسالان می‌توان از انواع قرص سرماخوردگی …

فواید و خواص حبوبات برای بدن و زن باردار و کودکان

فواید و خواص حبوبات برای بدن و زن باردار و کودکان

فواید و خواص حبوبات برای بدن و زن باردار و کودکان حبوبات,حبوبات چیست,حبوبات آش رشته,حبوبات انگلیسی,حبوبات آش,حبوبات آش جو,حبوبات شامل چیست,حبوبات برای سگ,حبوبات پروتئین دار,حبوبات آبگوشت,حبوبات چیستند,حبوبات چیست,خاصیت حبوبات چیست,حبوبات بوجاری چیست,حبوبات …

قرص دی سیکلومین

قرص دی سیکلومین ,قرص دی سیکلومین 10 چیست,قرص دی سیکلومین10,قرص دی سیکلومین چیست,قرص دی سیکلومین در بارداری,قرص دی سیکلومین برای چی خوبه

قرص دی سیکلومین

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد نحوه و موارد مصرف قرص دی سیکلومین 10 چیست صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

توضیحاتی در مورد قرص دی سیکلومین

قرص دی سیکلومین با نام لاتین Dicyclomine ، برای رفع مشکلات گوارشی مثل بیماری کولیت و سندروم روده تحریک‌پذیر تجویز می‌شود.تپش قلب و بی‌خوابی از عوارض این دارو است.♥

موارد مصرف قرص دی سیکلومین

دی سیکلومین (Dicyclomine) برای تسکین دردهای روده‌ای و درد شکمی (کولیک) نوزادان و همچنین دردهای دوران قاعدگی مصرف می‌شود. این دارو در برخی از موارد برای سرطان روده و یا درمان کمکی در اسهال و سندرم روده تحریک پذیر هم تجویز می‌شود. این دارو تا حدی دارای اثرات بی‌حس کننده موضعی است، که ممکن است در برطرف کردن اسپاسم دستگاه گوارش و مجاری صفراوی مؤثر باشد.اشکال دارویی این دارو به صورت قرص، شربت و آمپول می‌باشد.

تداخل دارویی با قرص دی سیکلومین

آنتی هیستامین‌ها، داروهای ضد اسید، مکمل‌های پتاسیم، آمانتادین، داروهای ضد پارکینسون، دیزوپرامید، پتیدین، فنوتیازین‌ها، کینیدین، ضد افسردگی‌های سه حلقه‌‌ای .داروهایی که دارای اثرات ضد کولینرژیکی هستند مانند آمانتادین ، آنتی هستامین ، داروهای ضد پارکینسون، پتیدین،فنوتیازین ها ، کینیدین، ضد افسردگی های سه حلقه ای در مصرف همزمان با دی سیکلومین ممکن است باعث تشدید بروز عواررض آنتی کولینرژیک شوند. در صورت مصرف همزمان با داروهای ضد کولینرژیک ممکن است سمیت اضافی ایجاد شود. غلظت سرمی دیگوگسین در صورت مصرف همزمان با داروهای آنتی کولینرژیک افزایش می یابد.تداخلات دارویی از آن جهت حائز اهمیت است چون می تواند میزان اثربخشی قرص دی سیکلومین را کاهش یا افزایش دهد.تصور کنید که شما دارویی مصرف می کنید که میزان اثر بخشی این دارو را افزایش می دهد. بنابراین افزایش اثر این دارو می تواند شما را مستعد بروز عوارض جانبی آن نماید. بنابراین پزشک شما بایستی دوز این دارو را کاهش دهد تا بتواند عوارض این دارو را در شما کاهش دهد. عکس این موضوع نیز صادق است، بدین معنا که اگر دارویی میزان اثر این دارو را کاهش دهد دهد بایستی پزشک شما دوز بیشتری را برای شما تجویز نماید تا بتواند بیماری شما را کنترل نماید. به همین دلیل است که به تمامی بیماران توصیه می گردد تا قبل از مصرف داروی خود سایر داروهایی را که مصرف می کنند را به پزشک خود نشان دهند تا وی بتواند تصمیم صحیح تری را در درمان آن ها بگیرد.

مصرف قرص دی سیکلومین

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و کنترل آن‌ها در حد مطلوب ، پیشنهاد می‌شود بعد از مصرف دی سیکلومین حتما مایعات کافی را به بدن برسانید و در حد امکان آن را با غذا میل کنید، (اگر از نوع تزریقی این دارو استفاده می‌کنید حتما چند دقیقه در حالت درازکش مانده و سپس به آرامی تغییر وضعیت دهید)

منع مصرف قرص دی سیکلومین

افراد سالخورده که دارای مشکل در مجاری ادرار و یا دفع مدفوع هستند. افراد با سابقه تشنج افراد با سابقه حساسیت‌های دارویی

نحوه مصرف قرص دی سیکلومین

میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک تعیین گردد اما به طور کلی در بزرگسالان میزان مصرف به اندازه 1 تا 4 قرص (10 الی 20 میلی‌گرم) در روز و در کودکان بین 6 ماه تا دو سال مقدار (5 الی 10 میلی‌گرم) 3 تا 4 بار در روز که معادل چهار قاشق مرباخوری است می‌باشد.

نکاتی در مورد مصرف قرص دی سیکلومین

دی سیکلومین را نباید هرگز از راه تزریق زیرجلدی مصرف کرد. شکل شربت این دارو را میتوان با آب رقیق کرد. دمای بالای محیط ممکن است احتمال بروز گرمازدگی را در افرادی که از دیسیکلومین استفاده میکنند افزایش دهد. در صورتی که این عوارض بروز کردند دارو را قطع نمایید. در کودکان بالای 6 ماه نیز این دارو بهتر است با احتیاط مصرف شود زیرا ممکن است بروز حملات تشنجی را افزایش دهد. دی سیکلومین را پیش از غذا میل کرده و سپس وعده غذایی را مصرف کنید. دارو را باید دور از نور و در دمای کمتر از 30 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید. پس‌ از مصرف‌ این‌ دارو از کار با وسایل‌ و آلاتی که‌ به‌هوشیاری نیاز دارند از جمله‌ رانندگی خودداری گردد.

توصیه هایی در مورد مصرف قرص دی سیکلومین

– در صورت بروز تاری دید یا خواب‌آلودگی باید از انجام کارهای مخاطره‌آمیز خودداری شود. – به بیمار بگویید بروز راش و سایر بثورات جلدی و همچنین تغییرات حجم ادرار و الگوی دفع ادرار را گزارش نماید. – دی سیکلومین با کاهش تعریق خطر گرمازدگی را خصوصا در سالمندان افزایش می‌دهد. – مصرف دی سیکلومین در بیماران سالخورده باید با احتیاط همراه باشد. مقادیر مصرف دارو در این بیماران کمتر است. -آقایان در صورت مشکلات پروستات به پزشک خود اطلاع دهند . -در صورت سابقه ی هرگونه مشکل گوارشی نظیر رفلاکس ،اسهال ،زخم معده یا یبوست شدید،مشکلات چشمی مربوط به افزایش فشار چشم یا گلوکوم،اختلال یا آسیب عصبی،ضربان قلب نامنظم و سابقه ی حمله ی اخیر قلبی و حساسیت دارویی به پزشک خود اطلاع دهید. -مصرف در افراد مبتلا به میاستنی گراویس و سندرم داون با احتیاط و تحت نظر پزشک امکان پذیر است. -در افراد کمتر از ۱۸ سال و بیشتر از ۶۵سال با احتیاط مصرف شود. -از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود(خصوصاً داروهای ضد اسهال،ضداسید معده،ضد حساسیت و ضد افسردگی)را در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

قرص دی سیکلومین چیست

دی سیکلومین یک داروی ضد اسپاسم است که برای تسکین کرامپ(دل پیچه) بکار می رود. همچنین به کاهش نفخ و دردهای شکمی ناشی از گرفتگی عضلات روده در سندرم روده ی تحریک پذیر نیز کمک بسزایی می کند. شما می توانید این دارو را در صورت نیاز بدون نسخه ی پزشک نیز از داروخانه دریافت نمایید. این دارو همچنین در کولیک شیرخواران بالای ۶ماه طبق نظر پزشک استفاده می شود.

قرص دی سیکلومین در بارداری و شیردهی

-در صورت بارداری یا اقدام به بارداری و شیردهی پزشک خود را مطلع نمایید.دی سیکلومین ممکن است در شیر ترشح شود. همچنین، این دارو ممکن است تولید شیر را کاهش دهد. مادران شیرده باید از مصرف این دارو خودداری کنند. 

عوارض شایع قرص دی سیکلومین

خشکی دهان عارضه ی شایع ناشی از مصرف این دارو می باشد که با مصرف آبنبات و آدامس های بدون قند می توان آن را کاهش داد. -در صورت احساس سرگیجه یا تاری دید از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط زیاد داشته باشند خودداری کنید. -در صورت احساس ضربان قلب غیرطبیعی،یبوست شدید،احتباس ادراری و تاری دید ادامه دار و کهیر حتماً به پزشک خود مراجعه نمایید.

اثر ضد اسپاسم قرص دی سیکلومین

دی سیکلومین اثر مستقیم و ضد اختصاصی ضد اسپاسم بر روی عضلات صاف دارد.همچنین این دارو تا حدی دارای اثرات بی حس کننده موضعی است که ممکن است در برطرف کردن اسپاسم دستگاه گوارش و مجاری صفراوی موثر باشد.

اثرات آنتی موسکارینی قرص دی سیکلومین

دارو ایمپالسهای پاراسمپاتومیمتیک وارده از اعصاب را بلاک می کند و باعث مهار انقباضهای عضلات صاف در نتیجه کاهش فعالیت دستگاه گوارش و همچنین تولید اسید می شود.

موارد منع مصرف قرص دی سیکلومین

ازوفاژیت ناشی از رفلاکس ، ناپایداری همودینامیکی در خونریزی شدید، در خانمهای شیرده ، بیماری های انسدادی مجاری ادراری،بیماری انسدادی دستگاه گوارش،کولیت اولسراتیو شدید،میاستنی گراویس،انسدادفلجی روده ،گلوکوم با زاویه باریک(سیکلوپلژی و میدریاز ناشی از مصرف دارو ممکن است فشار داخل چشم را افزایش دهد)،آتونی روده ها یا مگاکولون سمی (این دارو موجب تشدید این حالات می شود)، بیمارانی که نسبت به داروهای ضد کولینرژیک حساسیت مفرط شناخته شده دارند،شیرخوارانی که کمتر از شش ماه سن دارند.

عوارض جانبی قرص دی سیکلومین

اعصاب مرکزی: سردر،بی خوابی، خواب آلودگی،سرگیجه، عصبانیت، فراموشی،ضعف،اغتشاش شعوریا هیجان(در بیماران سالخورده) قلبی- عروقی: تپش قلب،تاکیکاردی پوست: فقدان تعریق،کهیر ،تظاهرات پوستی دیگر چشم: تاری دید،گشاد شدن مردمک چشم،فاج جسم مژگانی،افزایش فشار داخل چشم دستگاه گوارش: خشکی دهان،تهوع،یبوست،استفراغ،انسداد فلجی روده،نفخ شکم، سوزش سر دل ادراری –تناسلی: احتباس و اشکال در دفع ادرار ،ناتوانی جنسی سایر عوارض: تب،واکنش آلرژیک *توجه: در صورت بروز حساسیت مفرط،احتباس ادرار یا علائم شبه کورار، باید مصرف دارو قطع شود.

شرایط نگهداری قرص دی سیکلومین

دور از نور و در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگهداری گردد. از یخ زدگی محافظت گردد.

مکانیسم اثر قرص دی سیکلومین

ضد اسپاسم دستگاه گوارش . این دارو با مهار گیرنده‌های استیل کولین موجب رفع انقباض عضلات صاف جدار روده می شود.

بیماری روده

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک بیماری معمول بوده که در روده بزرگ رخ می دهد. سندرم روده تحریک پذیر علایمی همچون درد و گرفتگی شکم، نفخ شکم، اسهال و یبوست دارد. بااینکه این بیماری مشکلات آزاردهنده برای فرد ایجاد می کند، اما آسیبی دائمی به روده بزرگ (colon) نمی رساند. اکثر افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر با یادگیری روش های کنترل آن بهبود یافته و بیماری زیادآزارشان نمی دهد، این بیماری خیلی بندرت ممکن است باعث از کار افتادگی شود. بالای ۶۰ درصد افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، دچار مشکلات روانی و ذهنی همچون افسردگی، اضطراب هم می شوند. بعضی از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر میزان کمی سروتونین در بدن خود دارند. سندرم روده تحریک پذیر بر جذب مواد مغذی توسط بدن تاثیر می گذارد، بهمین دلیل ممکن است افراد مبتلا به این بیماری همه مواد مغذی لازم بدنشان را دریافت ننمایند. برای بیشتر افراد سندرم روده تحریک پذیر بیماری ای مزمن بوده ولی گاهی اوقات علایم آن شدید تر و یا ضعیف تر می شود. از آنجاییکه علایم این سندرم با سایر بیماری های خطرنام مشترک است، مراجعه به پزشک برای مشخص کردن نوع بیماری ضروری است.محققان دلیل اصلی ابتلای افراد به سندرم روده ترحیک پذیر را نمی دانند. با اینحال عواملی که محرک ابتلای فرد به سندرم روده تحریک پذیر را افزایش می شوند، شامل بعضی غذاها همچون شیر، شکلات و …، استرس و تغییرات هورمونی در زنان (در دوران قاعدگی و یا قبل و بعد از آن)، بعضی از انواع آنتی بیوتیک هها، عفونت در دستگاه گوارش و عوامل ژنتیکی می باشند. همه افراد ممکن است مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر شوند، اما افراد جوان (زیر ۳۵ سال)، زنان و افرادیکه در خانواده شان سابقه این بیماری وجود دارد، در خطر بیشتری می باشند.

بیماری کورون روده

از آنجایی که علائم بیماری کرون شبیه سایر بیماری های روده می باشد، تشخیص آن بسیار مشکل است. کورون یک بیماری مزمن است که موجب التهاب روده می شود. این بیماری بیشتر در قسمت پایینی روده کوچک (ایلئوم) و روده بزرگ (کولون) تاثیر دارد، اما می تواند هر جایی از لوله گوارش، از دهان تا مقعد را نیز مبتلا کند. این التهاب در تمام دیواره روده قرار دارد و موجب درد شکم، اسهال، تب و کاهش وزن می گردد. بیماری کرون ربطی به استرس ندارد. علت کورون سیستم ایمنی این بیماران، دارای واکنش زیادی نسبت به مواد و باکتری های موجود در روده می باشد. هنگامی که گلبول های سفید خون به دیواره روده حمله کنند، التهاب سمی را می سازند که موجب ورم مزمن روده و زخم شدن آن می شوند. اگر بستگان درجه اول شما دچار این بیماری باشند، احتمال مبتلا شدن شما به این بیماری زیاد است. علائم کورون – درد شکم اغلب در یک‌چهارم قسمت پایینی و راست شکم – اسهال – خونریزی مقعد – کاهش اشتها – تب – کاهش وزن – کم خونیخستگیدرد مفاصل – مشکلات پوستی – کودکان دارای این بیماری ممکن است تاخیر رشد داشته باشند. زنان مبتلا به IBS، ممکن است علائم بیماری را در طول دوره قاعدگی خود داشته باشند و این نشان می دهد که هورمون های جنسی می توانند بر IBS اثر بگذارند تفاوت از آنجا که هیچ آزمایش خاصی برای تشخیص بیماری کورون وجود ندارد، پزشکان ترکیبی از آزمایشات را تجویز می کنند تا مطمئن شوند بیماری شما چیست و بیماری های دیگری که دارای علائم مشابه با کورون هستند را رد کنند. بیماری هایی که علائمی شبیه کرون دارند شامل سندرم روده تحریک پذیر، سلیاک، کولیت اولسراتیو و دیورتیکولوز است. 2- سندرم روده تحریک پذیر (IBS) سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال شایع دستگاه گوارش است که می تواند بالا و پایین دستگاه گوارش را درگیر کند. زنان 2 تا 3 برابر مردان به این بیماری دچار می شوند. علت IBS به نظر می رسد، رشد بیش از حد باکتری ها در روده باریک و روده بزرگ علت این بیماری باشد. در بیماران مبتلا به IBS، تولید گاز در روده بزرگ باعث می شود، روده بزرگ بیش از حد فعال شود. داروهای خاص و غذاها (شکلات، غذاهای چرب، لبنیات و حبوبات و الکل) باعث بدتر شدن علائم این بیماری می گردند. زنان مبتلا به IBS، ممکن است علائم بیماری را در طول دوره قاعدگی خود داشته باشند و این نشان می دهد که هورمون های جنسی می توانند بر IBS اثر بگذارند. بیشترین علت IBS به نظر می رسد که عفونت مزمن باکتری هایی که در روده زندگی می کنند، باشد. با وجود عفونت، اعصاب تخریب می شوند و یبوست رخ می دهد. علائم IBS – درد شکم – یبوست و یا اسهال – نفخ – مدفوع همراه با مخاط – سوزش سردل – تهوع و استفرغ – بیماران مبتلا به این بیماری، معمولا در هنگام اجابت مزاج درد ندارند و در هنگام خوابیدن، علائم آنها از بین می رود. تفاوت – استرس علائم این بیماری را بدتر می کند. – این بیماری با بیماری کورون متفاوت است، زیرا بیمار مبتلا به IBS علائم التهابی را ندارد. علائم التهاب عبارتند از: کاهش وزن، کم خونی، خونریزی از مقعد، مدفوع خونی و یا تب عودکننده. – علائم در بالا و یا پایین دستگاه گوارش وجود دارد.

بیشتر بخوانید : قرص زلفت ♥ قرص ژنی ترت ♥ قرص سرماخوردگی ♥ قرص سرترالینقرص سقط جنین

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.