بیماری خراش گربه چیست؟

بیماری خراش گربه چیست؟

بیماری خراش گربه چیست؟ بیماری خراش گربه,بيماري بیماری خراش گربه,بیماری خراش گربه در بارداري,علائم بیماری خراش گربه,درمان بیماری خراش گربه,درمان بیماری خراش گربه با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری خراش …

سيگار ، ويتامين A بدن را می سوزاند

سيگار ، ويتامين A بدن را می سوزاند

سيگار ، ويتامين A بدن را می سوزاند سيگار كشيدن,بیماری سيگار كشيدن,سيگار كشيدن در بارداری,علائم سيگار كشيدن,درمان سيگار كشيدن,درمان سيگار كشيدن با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سيگار كشيدن,سيگار كشيدن را …

بیماری های شایع در فصل پاییز

بیماری های شایع در فصل پاییز

بیماری های شایع در فصل پاییز بیماری پاییز,بيماري بیماری پاییز,بیماری پاییز در بارداري,علائم بیماری پاییز,درمان بیماری پاییز,درمان بیماری پاییز با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری پاییز,بیماری پاییز را چگونه درمان …

طریقه مصرف میخک و خواص مفید آن برای پوست لاغری و دیابت

میخک و خواص مفید آن,میخک و خواص آن,گیاه میخک و خواص آن,میخک و خواص مفید آن,گل میخک و خواص آن,میخک و خواص,میخک و خواص دارویی,میخک+خواص,میخک خواص دارویی,میخک خواص درمانی,خواص میخک و بارداری,خواص میخک هندی,خواص روغن میخک,خواص چای میخک,خواص کل میخک,خواص گیاه میخک,خواص دارویی گل میخک,خواص دارویی میخک,خواص چوب میخک,خواص دارویی میخک هندی,خواص میخک در بارداری,خواص میخک برای بارداری,مصرف میخک در بارداری,مصرف میخک در بارداری,مصرف میخک در دوران بارداری,مصرف ژل میخک در بارداری,مصرف روغن میخک در بارداری,مصرف عصاره میخک در بارداری,مصرف گل میخک در بارداری,مصرف قطره میخک در بارداری,مصرف اسانس میخک در بارداری,مصرف میخک برای بارداری,مصرف میخک,مصرف میخک در شیردهی,مصرف میخک در غذا,مصرف میخک برای کودکان,مصرف میخک برای لاغری,مصرف میخک در دوران شیردهی,مصرف میخک دردوران بارداری,موارد مصرف میخک در غذا,استفاده از میخک در دوران بارداری,خوردن میخک در دوران بارداری,مصرف گل میخک در دوران بارداری,خوردن گل میخک در دوران بارداری

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

در این مطلب از سایت جسارت به طریقه مصرف میخک و خواص مفید آن برای پوست لاغری و دیابت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

میخک در طب سنتی: میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است. برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آن را روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید. میخک تقویت کننده مغز است و کسانی که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند. این گیاه برای رفع سردرد مفید است، ضعف اعصاب را درمان می‌کند و برای رفع تنگی نفس موثر است. کسانی که مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند.

میخک و خواص مفید آن

درخت میخک بومی جزائر اندونزی و اقیانوسیه است و بعلت زیبایی خاصی که درد امروز در بیشتر نقاط دینا بعنوان درخت زینتی پرورش داده می شود . البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه و گرم خانه نگهدری می شود .در قدیم الایام میخک ادویه ای گران قیمت بوده که تنها پادشاهان و ثروتمندان مکی توانستند از آن استفاده کنند میخک درختی است کوچک و مخروطی شکل که برگهای آن هیچ وقت زرد نمی شود ودر تمام طول سال سبز است . ارتفاع این درخت تا 10 متر می رسد . برگهای آن نوک تیز و بیضوی و دم برگهای آن قرمز رنگ است و به درخت زیبایی مخصوصی می دهد گلهای میخک کوچک و مجتمع بصورت خوشه هایی شامل 10 تا 25 گل می باشد . وجه تسمیه این درخت بدین دلیل است که غنچه های خشک شده آن که کوچک و بطول یک سانتی متر است بشکل میخ کوچک می باشد .

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

 خشک شده غنچه درخت از دو هزار سال بیش به عنوان ادویه به کار می رفته است. از نظر طب قدیم ایران میخک خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است. برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آن را روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید. میخک تقویت کننده مغز می باشد و کسانی که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.

میخک و خواص آن

غنچه های درخت میخک پس از باز شدن یعنی قبل از اینکه رنگ خاکستری و ارغوانی آن تبدیل به قرمز شود باید چیده و خشک نمود . میخک که بعنوان ادویه و دارو بکار می رود پودر این غنچه ها می باشد . میخک دارای 16 درصد و ساقه های درخت در حدود 5 درصد و برگهای آن دارای 2 درصد اسانس روغنی می باشد که از تقطیر این قسمت ها بدست می آید . اسانس میخک دارای بوئی قوی وطعمی سوزاننده می باشد .این اسانس سفید رنگ بوده که اگر در مجاورت هوا قرار گیرد رنگ آن تیره و غلیظ می شود . اسانس میخک دارای اوژنول ،‌کاربو فیلین ، الکل بنزیلیک ، بنزوات دو متیل ، فورفوول و اتیلن می باشد . اوژنول که ماده اصلی میخک می باشد آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندانپزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می شود .

بیشتر بخوایند :

زنجبیل و سرماخوردگی

میخک و بارداری

خواص میخک

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

 میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می باشد. حالت تهوع و استفراغ را برطرف می کند، بدین منظور می توان 2 قطره از اسانس میخک را در یک لیوان ریخت و نوشید و یا از یک فنجان دم کرده میخک استفاده کرد. برای رفع سردرد مفید است.

گیاه میخک و خواص آن

برای تهیه چایی یا دم کرده میخک مقدر 10 گرم میخک را با یک لیتر آب جوش مخلوط کرده و بمدت 5 دققیه دم کنید. همانطور که گفته شد میخک بسیار گرم است و بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده ها شوداینگونه افردر باید میخک را با صمغ عربی مخلوط کرده و بخورند . 

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

ضعف اعصاب را درمان می کند. در برطرف کردن فلج و لقوه مؤثر است. برای رفع تنگی نفس مفید است. جویدن میخک بوی بد دهان را برطرف می کند ولی مواظب باشید که با زبان تماس نگیرد زیرا باعث سوزش زبان می شود.

میخک و خواص مفید آن

اگر احساس کوفتگی و سردرد می‌کنید یا اینکه دماغتان چکه می‌کند معنی‌اش این است که کم‌کم سرماخورده‌اید و در حال آنفلوانزا گرفتن هستید. نباید دست روی دست بگذارید تا وضع خراب‌تر شود. چوب میخک نه تنها ضدباکتری است بلکه خواص ضدویروسی هم دارد و شما را از شر ویروس‌ها خلاص کرده و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوایند :

میخک در طب سنتی

میخک و خواص دارویی

خواص میخک برای پوست

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

 کسانی که مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند. مقوی معده و جهاز هاضمه است . کبد و کلیه را تقویت می کند. سکسکه را برطرف می کند. کسانی که قطره قطره ادرار می کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند.

گل میخک و خواص آن

چوب میخک برای مقابله با اسهال:  چوب میخک یک درمان طبیعی و موثر برای مقابله با اسهال است. این گیاه دشمن باکتری‌هاست و میکروب‌های مسئول عفونت فلور روده را ناکار می‌کند. برای همین هم دستگاه گوارش به حالت عادی بر می‌گردد و شما راحت می‌شوید.  روش استفاده  یک فنجان آب را داخل یک ظرف بریزید و 3 عدد چوب میخک را داخل آن بیندازید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد و سپس زیر شعله را خاموش کنید تا به مدت 10 دقیقه هم دم بکشد. هر روز 3 بار (بعد از غذا) از این دم کرده میل کنید.

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

برای درمان غذایی و تقویت رحم باید از 4 گرم میخک، هر روز به طور مرتب استفاده نمود. میخک اشتها آور است و بدن را تقویت می کند. میخک ضد عفونی کننده بسیار خوبری است و می توان از آن به عنوان کمپرس برای شستشوی زخم ها استفاده کرد. برای آسان کردن زایمان خانم های حامله باید در ماههای آخر بارداری هر روز چای میخک استفاده کنند و حتی در اتاق های زایمان نوشیدن چای میخک، زایمان را تسهیل می کند.

میخک و خواص

هضم راحت‌تر غذا با چوب میخک: اگر شما هم با مصرف لوبیا، عدس، نخود، لپه و غیره دچار نفخ یا یبوست و غیره می‌شوید چوب میخک را امتحان کنید. می‌توانید چند عدد چوب میخک به غذایتان اضافه کنید.  روش استفاده  برای مقابله با احساس سنگینی، پری معده و نفخ و غیره چند عدد چوب میخک و یا افشره‌ی خوراکی (2 قطره برای 500 گرم غذا) را در مرحله‌ی پایانی پخت به غذاهایتان اضافه کنید. توجه داشته باشید که مصرف افشره‌ی خوراکی چوب میخک برای خانم‌های باردار، شیرده و یا بچه‌های کمتر از 6 سال توصیه نمی‌شود. همچنین باید بدانید که مصرف چوب میخک در افرادی که به اوژنول حساسیت دارند باعث اختلال خواب می‌شود.

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

میخک تب بر و کرم کش است و داروی کرم کش دارای میخک می باشند. برای گردش خون و قلب مفید است. اسهال و دل درد را درمان می کند. برای برطرف کردن دردهای رماتیسمی 3 تا 4 قطره روغن میخک را با 5 گرم روغن بادام مخلوط کرده و روی قسمت های دردناک بمالید.  ـ برای درمان کمر درد، چای میخک و یا 2 قطر اسانس میخک را با آب گرم و یا چای مخلوط کرده و بنوشید.

میخک و خواص دارویی

چوب میخک برای تمیز کردن زخم: چوب میخک یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی و فوق‌العاده است. این گیاه هم ضدباکتری و هم ضدویروس است که برای تمیز کردن زخم‌ها و جراحات فوق‌العاده عمل می‌کند. البته خواص آن به همین جا هم ختم نمی‌شود. خواص ضدالتهابی چوب میخک مانند بی‌حسی موضعی عمل می‌کند.  روش استفاده  برای این کار یک فنجان آب را داخل یک ظرف ریخته و سه عدد چوب میخک به آن اضافه کنید. ظرف را روی شعله قرار دهید و اجازه بدهید به مدت 5 دقیقه بجوشد. زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید که محلولتان به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. یک گاز استریل را به این محلول آغشته کرده و روی زخمی که قبلاً تمیز کرده‌اید بزنید.

میخک و خواص مفید آن

بیشتر بخوانید :

میخک و بارداری

میخک پا

میخک

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.