همه چیز درباره ریشه بهمن

همه چیز درباره ریشه بهمن

همه چیز درباره ریشه بهمن خواص ریشه بهمن,فواید ریشه بهمن,ریشه بهمن درمانی,خاصیت ریشه بهمن,خواص ریشه بهمن درمانی,خواص ریشه بهمن برای پوست,خواص ریشه بهمن برای مو,خواص ریشه بهمن برای جوانی,خواص ریشه بهمن برای …

کالری و خواص مصرف مربا و کمپوت شلیل انجیری در دوران بارداری

کالری و خواص مصرف مربا و کمپوت شلیل انجیری در دوران بارداری

شلیل شلیل ,شلیل انجیری,شلیل شمس,شلیل سفید,شلیل شبرنگ,شلیل در بارداری,شلیل سبز,شلیل برای سگ,کالری شلیل سفید,درخت شلیل سفید,سم سفیدک شلیل,بیماری سفیدک شلیل توضیحاتی در مورد شلیل شلیل نوعی میوه از خانواده هلو است. گونه‌ای …

7 گیاه مفید برای درمان سوء هاضمه

7 گیاه مفید برای درمان سوء هاضمه

7 گیاه مفید برای درمان سوء هاضمه سوء هاضمه,بیماری سوء هاضمه,سوء هاضمه در بارداری,علائم سوء هاضمه,درمان سوء هاضمه,درمان سوء هاضمه با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سوء هاضمه,سوء هاضمه را چگونه …

آب یخ

آب یخ ,آب یخ و کبد چرب,آب یخ برای پوست صورت,آب یخ برای بیضه,آب یخ و کبد,آب یخ کبد چرب,آب یخ خوردن,آب یخ در بارداری,آب یخ کبد,آب یخچال

آب یخ

توضیحاتی در مورد آب یخ

نوشیدن آب یٰخ برای دستگاه گوارش و حتی قلب شما بسیار مضر است.♥مضرات خوردن آب یخ اول از همه متوجه دندان ها می شود. با ورود آب یخ به دهان، عصب های دندان دچار شوک شده و حساسیت آنها به شدت تحریک می شود. داشتن دندان خراب یا نیمه خراب این امر را به شدت تشدید می کند. زمانی که در حال خوردن غذا هستید سعی کنید به هیچ عنوان نوشیدنی داغ یا خیلی خنک نخورید. همچنین حواستان به گرم و سرد شدن دهانتان به‌ واسطه‌ خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد باشد. با انجام این کار نادرست مینای دندان حساس شده و زمینه برای ایجاد حساسیت و دندان‌ درد و حتی میگرن مهیا می گردد. اجازه دهید نوشیدنی‌ از حالت خیلی خنک و یا داغ در بیاید و بعد آن را بنوشید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره مضرات خوردن آب یخ برای پوست صورت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آب یخ و جمع شدن معده

نوشیدن آب یخ می تواند به ناراحتی و درد معده و حالت تهوع منجر شود. زیرا دمای پایین باعث جمع شدن رگ های خون می شود. عوارض دیگر مصرف زیاد آب یخ جمع شدن معده است؛ به طوریکه سفت می شود و نمی تواند به طور مؤثر غذا را هضم کند.

آب یخ و تخلیه انرژی

اگرچه نوشیدن آب یخ می تواند باعث سرحالی شود اما درواقع باعث تخلیه انرژی در درازمدت می شود. زیرا بدن برای گرم کردن آب و رساندن آن به دمای معتدل نیاز به مصرف کردن انرژی اضافه دارد.

شوک به بدن با مصرف آب یخ

اکثر محققان بر این باورند که با توجه به دمای ۳۷ درجه سانتی گراد بدن انسان در حالت عادی و دمای آب یخ که معمولا صفر درجه سانتیگراد است؛ با نوشیدن آب یخ دمای بدن انسان به طور ناگهانی تغییر نموده که این امر باعث آسیب های فراوانی به بدن می شود. نوشیدن آب یخ موجب شوک بزرگ به متابولیسم یا سوخت‌وساز بدنتان می شود. در واقع متابولیسم بدن همیشه به‌ طور طبیعی دنبال دمایی نرمال برای رسیدگی به وظایف خود است. زمانی که آب یخ می‌خورد، بدن به‌ جای آنکه از انرژی دریافتی از غذاها برای تامین نیازهای ارگان‌های بدن استفاده کند، برای تنظیم و نرمال کردن دمای خود استفاده می‌کند.

آب یخ و گلودرد

همان گونه که در یک روز سرد زمستانی، سرما می تواند باعث آبریزش بینی و انسداد سینوس ها شود، آب یخ نیز همان واکنش بدنی را ایجاد می کند. به عبارت دیگر، بدن برای گرم کردن هر نوع هوا یا مایع سرد ، مخاط ایجاد می کند. تفاوت در این است که در مورد آب یٰخ ، به این عکس العمل بدنی نیاز نیست و به این ترتیب فرد دچار گلودرد می شود.

آب یخ و سفت شدن چربی

با توجه به اینکه اکثر افراد در سال های اخیر به تناسب اندام و دفع چربی های بدن می اندیشند، باید بگوییم که خوردن آب یخ موجب سفت شدن بافت چربی های بدن می گردد و روند از بین رفتن آن ها را به شدت کند می کند. مواد چرب در تماس با دمای خیلی سرد میل زیادی به حفظ ماهیت خود دارند. یعنی در تماس با سرما حالت جامد خود را حفظ می‌کنند و به‌ سختی ذوب می‌شوند. به همین دلیل نه‌ تنها لازم است که از نوشیدن آب یخ بعد از غذا بپرهیزید بلکه بهتر است از مصرف خوردنی‌های خیلی سرد مانند دسر، بستنی و… نیز اجتناب کنید. با ترک کردن این عادت نادرست غذاها و بخصوص غذاهای چرب با روند طبیعی وارد معده شده و راحت‌تر از طریق تماس با ترشحات دستگاه گوارش هضم می‌شوند.

آب یخ و یبوست

آشامیدن آب هم دمای اتاق به دستگاه گوارش کمک می کند، درحالی که مصرف آب یٰخ باعث یبوست می شود. ماده غذایی که ازدستگاه گوارش می گذرد، منجمد و سفت می شود. این در حالی است که روده ها منقبض می شود ودر دفع کردن مدفوع مشکل ایجاد می کند.

آب یخ و رقیقی اسید معده‌

اسید معده‌ای که توسط بدن و برای هضم غذاهای مصرفی تولید می‌شود بسیار متعادل و مناسب وظیفه است. اگر خوردن آب یخ را بعد از غذا به یک عادت تبدیل کنید، اسید معده رقیق شده و تاثیر هضم‌ کنندگی آن کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه معده برای تجزیه کردن غذاهای مصرف شده دچار مشکل شده و از آن بدتر اینکه این مواد غذایی در معده باقی می‌مانند تا اسید رقیق‌شده به حالت اول برگشته و بتواند وظیفه‌ خود یعنی تجزیه‌ غذاها را به‌ درستی انجام دهند. در این مدت زمانی که مواد غذایی در معده تلنبار می‌شوند زمان کافی برای اکسید شدن و تولید باکتری‌ هایی که باعث معده درد می‌شوند وجود دارد.

آب یخ و حساسیت دندان ها

زمانی که در حال خوردن غذا هستید سعی کنید به هیچ عنوان نوشیدنی داغ یا خیلی خنک نخورید. همچنین حواستان به گرم و سرد شدن دهانتان به‌واسطه‌ی خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد در پی همدیگر باشد. با انجام این کار نادرست مینای دندان حساس شده و زمینه برای ایجاد حساسیت و دندان‌درد و حتی میگرن مهیا می‌شود. اجازه دهید نوشیدنی‌تان از حالت خیلی خنک و تگری در بیاید و بعد آن را بنوشید.

آب یخ و سردرد

همان گونه که خوردن بستنی باعث به اصطلاح یخ زدن عصب های مغز می شود، خوردن آب یخ نیز همین حالت را ایجاد می کند. آب یخ باعث می شود خیلی از عصب های حساس ستون فقرات عکس العمل مناسب نداشته باشند. این پیغام سریع به مغز منتقل می شود که این امر به نوبه خود باعث سردردهای موقت و دایم می شود.

آب یخ و ایجاد خستگی

از آنجایی که خوردن آب یخ بعد از غذا، انرژی دریافتی بیهوده صرف هضم غذا و همچنین بازگرداندن دمای بدن به حالت عادی می‌شود، فرد احساس خستگی می‌کند و میل زیادی به خوابیدن یا حداقل استراحت کردن دارد. در واقع نوشیدن یک لیوان آب یخ باعث ایجاد خستگی جسمی و سستی و کسالت روحی می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف آب

از نوشیدن آب خیلی سرد و یا نوشیدنی خیلی داغ بپرهیزید. پس از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب با دمای محیط میل نمایید. چند قطره آب لیموترش به آب اضافه کنید تا به‌ خوبی رفع عطش نماید. در نظر داشته باشید که چای، قهوه یا آبمیوه ها با وجود فواید خود، کمبود آب را برطرف نمی سازند. در طول روز و در فواصل مناسب آب بنوشید تا از پر شدن مثانه یا احتمال حالت تهوع به دلیل نوشیدن آب زیاد جلوگیری شود.

عادت بد مصرف آب یخ

نوشیدن آب برای بدن حیاتی است اما اگر عادت دارید که بعد از صرف غذا آب یخ بخورید همین امروز عادتتان را ترک کنید. این کار هیچ خیری برای بدن ندارد؛ برعکس باعث بروز مشکل در کار انتقال غذا در روده‌ها شده و از متابولیسم چندین ماده‌ی مغذی ممانعت می‌کند. مواد غذایی مصرف شده در داخل معده دچار تغییر ماهیت می‌شوند و معده نیاز به شرایط مناسب برای هضم آن‌ها دارد. اما با نوشیدن آب یخ معده نمی‌تواند وظایف متعدد خود را به‌خوبی انجام دهد.

آب یخ و سرد در طب سنتی

آب سرد سبب تسکین عطش صادق می‌شود و آن را برطرف می‌کند. از خصوصیات آب سرد می‌توان تقویت معده، افزایش اشتها، زیبا شدن رنگ چهره، دفع بخارات و رطوبت بخشی بدن است؛ ولی مصرف زیاد آب سرد هم مشکل ایجاد می‌کند که مصرف بیش از حد آب سرد سوءمزاج سرد را بروز می‌دهد، اعصاب دچار اختلال می‌شود. آب جوشیده سرد شده نفخ کمتری ایجاد می‌کند ولی بهتر است که گرم مزاج ها آن را مصرف نکنند. آب حاصل از آب شدن برف و یخ مضر است و بهتر است که برای سرد کردن آب، یخ داخل آب ریخته نشود و یخ آب شود که آبی که حاصل آب شدن یخ باشد برای بدن بسیار مضر است و بهتر است که یخ درون ظرفی باشد و ظرف آب در تماس با یخ قرا گیرد تا یخ با آب مخلوط نشود. آب گرم هم کلاً برای هضم مضر است و آب گرم برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. مصرف بیش از حد آب گرم موجب زردی رنگ چهره، ضعف و لاغری شده، چربی بدن را کم می‌کند. ورم کبد، طحال و کم اشتهایی به وجود می آورد و فرد را مستعد بیماری می‌کند. آب گرم عطش را هم تسکین نمی‌دهد. استعمال آب ولرم و گرم فقط در صورتی است که بخواهیم درمان کنیم در غیر این صورت خوردن آب گرم و ولرم توصیه نمی‌شود. مصرف آب داغ برای مبتلایان به صرع مناسب است آب ولرم برای ایجاد قی یا استفراغ مفید است. وقتی داروی قی آور نباشد از آب ولرم استفاده می‌کنند. البته باید اشاره کرد آب گرم برای پاکسازی معده مفید است همچنین عطش کاذب را برطرف می‌کند و برای درمان سرفه نیز مفید است. کلاً مصرف آب گرم مناسب نیست و بهتر است، آب سرد استفاده شود که عطش را کاهش می‌دهد. آب داغ هم برای درمان بعضی بیماری مانند صرع، سرماخوردگی‌ها و رفع ورم گلو، برخی از سردردها، رفع درد چشم مناسب است.

علت ضرر داشتن آب یخ برای بدن در طب سنتی

سلول‌های بدن برای سالم ماندن نیاز دارند که فضای اطراف آنها عاری از سموم باشد، این فضا همان مایع میان‌بافتی است. این مایع میان‌بافتی و غذایی که به سلول‌ها می‌رسد در طب سنتی «رطوبات ثانویه» نامیده می‌شود؛ اگر فضای اطراف سلول‌ها تمیز نباشد یعنی سموم و فضولات غذایی به خوبی دفع نشود، سلول‌ها نمی‌توانند به درستی کار کنند و غذای آنها هم آلوده و سمی می‌شود. هضم، نوعی تغییر و استحاله است بنابراین وقتی که در طب سنتی چهار هضم در نظر می‌گیرند منظور تغییراتی است که در خوراکی‌ها رخ می‌دهد. هضم اول در معده و دستگاه گوارش رخ می‌دهد تا غذا را برای جذب توسط کبد آماده کند هضم دوم به بعد که در کبد، عروق و اعضاء رخ می‌دهد امروزه تحت عنوان متابولیسم شناخته می‌شود یعنی تغییراتی بیوشیمیایی در حد مولکول‌ها است مثلاً نشاسته به قندهای ساده شکسته می‌شود. آب سرد سبب تسکین عطش صادق می‌شود و آن را برطرف می‌کند. از خصوصیات آب سرد می‌توان تقویت معده، افزایش اشتها، زیبا شدن رنگ چهره، دفع بخارات و رطوبت بخشی بدن است؛ ولی مصرف زیاد آب سرد هم مشکل ایجاد می‌کند که مصرف بیش از حد آب سرد سوءمزاج سرد را بروز می‌دهد، اعصاب دچار اختلال می‌شود حکمای قدیم با اینکه میکروسکوپ نداشته و تغییرات شیمیایی در این حد را نمی‌دانستند اما به مراحل مختلف تغییرات مواد غذایی آشنا بوده‌اند. در صورت نقصان عملکرد سلول‌های هر عضو عملکرد آن عضو دچار اختلال می‌شود چون سلول واحد ساختمانی هر عضو است. در این صورت مثلاً تیروئید از ترشح کافی هورمون سر باز می‌زند یا ترشح اسید و آنزیم‌های معده دچار اختلال می‌شود این اختلال یعنی همان بروز بیماری است. خوردن مداوم آب سرد، مزاج معده و اعضاء مجاور مثل کبد را به سمت سردی می‌برد و باعث بروز بیماری می‌شود؛ بیماری نوعی خروج از اعتدال است. یکی از علل مهم بروز بیماری‌ها، تجمع سموم در اطراف سلول‌هاست که علاوه بر برهم زدن تعادل عضوی می‌تواند مانع تغذیه مناسب سلول‌ها شده و از عملکرد صحیح عضو جلوگیری کند. مصرف آب همراه با یخ به اعصاب بدن ضرر می‌رساند بهترین روش سرد کردن آب این است که یخ را در ظرفی قرار دهید و آن ظرف را در آب قرار داده شود و از انداختن یخ درون آب برای خنک شدن آب باید پرهیز شود. یخ انداختن در داخل آب برای سرد کردن آب، در اصل جمع میان دو آب مختلف است و به گفته متخصصان طب سنتی آب گداخته یخ، برف و تگرگ مضر اعصاب، اعضای تنفس و سیستم گوارش است، زیرا مکث آنها در اعضا نسبت به آب بیشتر است. هنگام افطار و شدت سرفه یکی دو فنجان آب گرم مُسکن عطش و شدت سرفه است همچنین آب را به یک نفس و سرعت تمام نباید نوشید و حداقل به سه نفس باید مصرف کرد. بخار نفس نباید به آب برسد و به طرف آب نباید فُوت کرد و در حالت خوابیده به هر نحوی که باشد و در حالت خمیده و انحراف گردن آب نوشیده نشود. همچنین، خوابیدن سریع بعد از آشامیدن مضر است. از آشامیدن آب از ظرف سَرتنگ پرهیز شود، تا آنچه در آن است مشخص شود و آب را از راه دور در دهان ریختن مضر است زیرا خطر وارد شدن به ریه و امراض آن وجود دارد. همچنین، نباید دهان را در ظرف آب کرد و نوشید، بلکه باید لب را بر ظرف گذاشت. بهترین ظرف برای مصرف آب ظرف چینی و سفال است. آشامیدن آب در ظرف قلعی به سرعت سبب تسکین عطش می‌شود و بعد از آن ظرف روئین است، همچنین آشامیدن آب در ظرف طلا و نقره هر چند مقوی قلب است، اما باعث خفقان (گرفتگی و تپش) (مصرف آب در ظرف طلا و نقره حرام است) است و آشامیدن آب در ظرف مس قلعی نشده موجب بروز جذام می‌شود.

بیشتر بخوانید : آب سیب زمینی ♥ مضرات آب سرد ♥ آب پنیر ♥ آب نارنجآب کرفس

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.