بهترین و قوی ترین قرص بیهوشی چند ساعته و کوتاه مدت

بهترین و قوی ترین قرص بیهوشی چند ساعته و کوتاه مدت

قرص بیهوشی قرص بیهوشی ,قرص بیهوشی موقت,قرص بیهوشی سگ,قرص بیهوشی کوتاه مدت,قرص بیهوشی بدون نسخه,قرص بیهوشی بی خطر,قرص بیهوشی فوری,قرص بیهوشی یک ساعته,قرص بیهوشی ساعتی قرص بیهوشی امروزه کاربد دارد ولی در …

لاغری شکم با سشوار ؛ ممکن است یا غیر ممکن ؟

لاغری شکم با سشوار ؛ ممکن است یا غیر ممکن ؟

لاغری شکم با سشوار در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد لاغری شکم با سشوار صحبت کنیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.تحقیقات نشان …

سقط جنین و عوارض مصرف قرص زیر زبانی قلب فشار خون

سقط جنین و عوارض مصرف قرص زیر زبانی قلب فشار خون

قرص زیر زبانی قرص زیر زبانی ,قرص زیر زبانی ملاتونین,قرص زیر زبانی ترک اعتیاد,قرص زیر زبانی فشار خون,قرص زیر زبانی سقط جنین,قرص زیر زبانی نیتروگلیسیرین,قرص زیر زبانی B2,قرص زیر زبانی کاپتوپریل,قرص زیر …

قرص حساسیت فصلی

قرص حساسیت فصلی ,قرص حساسیت فصلی خارجی,قرص حساسیت فصلی چیست,قرص حساسیت فصلی در بارداری,قرص برای حساسیت فصلی,قرص های حساسیت فصلی,بهترین قرص حساسیت فصلی,قرص زد حساسیت فصلی,قرص مخصوص حساسیت فصلی

قرص حساسیت فصلی

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به نام بهترین قرص حساسیت فصلی پوستی قوی خارجی بپردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.♥

توضیحاتی در مورد قرص حساسیت فصلی

حساسیت ها معمولاً روی آسم تأثیر می‌گذارند. اگر از آسم و حملات آن رنج می‌برید، پزشک شما برایتان نوعی ماده‌ی استنشاقی تجویز خواهد کرد. این دستگاه دوز مشخصی از دارویی به نام برونکودیلاتور را برای درمان آلرژی به صورت موقت به بدن شما می‌رساند. اگر حمله‌ی خیلی سختی نداشته باشید، تنها دو الی سه بار استنشاق کردن این ماده، عضلاتی که راه تنفس شما را تنگ کرده‌اند راحت و باز می‌کند. این اسپری‌ها موقتاً برای درمان حساسیت گلو موثر هستند.در این میان محصولات بی‌نظیر دیگری وجود دارد که بدون نسخه‌ی پزشک موجود بوده و با کمک آن‌ها می‌توان علایم آلرژی را رفع کرد. این داروها عبارت هستند از: محلول‌های نمکی که به عنوان اسپری بینی استفاده شده تا رطوبت خفیف و مخاط‌های باقی مانده‌ی داخل بینی را رفع کرده و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کند. این اسپری‌ها حاوی مواد دارویی نیستند. اشک مصنوعی که حاوی هیچ دارویی نیست و برای درمان خارش، آبریزش و قرمزی چشم در دسترس هستند.حساسیت، آسم و ایمونولوژی آمریکا، ۸ درصد آمریکایی‌ها مبتلا به التهاب فصلی مخاط بینی هستند. وقتی سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک آلرژن بیرونی، مانند گرده گیاهان، واکنش شدید نشان بدهد، تب یونجه روی خواهد داد. متداول‌ترین عوامل حساسیت، گرده‌هایی هستند که از گرده‌‌افشانی گیاهانی چون درختان، علف‌ها و چمن‌ها که با باد گرده‌افشانی می‌کنند، ناشی می‌شوند. گرده‌های گیاهانی که توسط حشرات گرده‌افشانی می‌شوند، سنگین است و به‌مدت طولانی در راه‌های هوایی بینی باقی نمی‌ماند، بنابراین احتمال بسیار کمی وجود دارد که موجب واکنش آلرژیک شوند. حساسیت‌ فصلی در طول فصل زمستان شیوع کمتری دارد، اما این امکان هم وجود دارد که در تمام طول سال علائم آن وجود داشته باشد. گیاهان مختلف، گرده‌هایشان را در زمان‌های گوناگونی از سال پراکنده می‌کنند. شاید شما بیشتر از یک فصل، دچار حساسیت شوید که بستگی به محل زندگی و عامل حساسیت‌تان خواهد داشت. شاید هم به آلرژن‌های داخل خانه واکنش نشان دهید، مانند کَپَک یا پر و موی حیوانات خانگی.

قرص حساسیت فصلی و خارش

برای رفع حساسیت‌های فصلی و خارش می‌توان از انواع قرص ضد حساسیت استفاده کرد. لوراتادین، زادیتن، ایروکاست و آستمیزول برخی از داروهای ضد حساست می‌باشند که به رفع علایم حساسیت مثل آبریزش بینی و عطسه کمک می‌کنند. اگر در معرض حملات خطرناک آلرژی که می‌تواند جان شما را به خطر بی اندازد قرار دارید (پزشکان به این نوع حملات آنافیلاکسی می‌گویند)، به این داروی ضد حساسیت نیاز دارید. این تزریق کننده‌ی خودکار می‌تواند عکس‌العمل‌های مرگ‌آسا به غذا که در اثر حساسیت غذایی به وجود می آیند، داروها یا نیش حشرات را که می‌توانند باعث بسته شدن راه تنفسی شما شوند، خنثی کند و به درمان آلرژی تنفسی منجر شود. این عکس‌العمل‌ها اگر به‌سرعت جلوگیری نشوند می‌توانند باعث مرگ بیمار شوند.

قرص حساسیت فصلی ایروکاست

قرص ایروکاست (Airokast) برای درمان آسم و حساسیت‌های فصلی تجویز می‌شود. این دارو با کاهش تورم در دستگاه تنفسی، تنفس را آسان‌تر می‌سازد. سردرد، سرگیجه و تهوع از عوارض قرص ایروکاست می‌باشد. ایروکاست از تنگی قفسه سینه، خس خس سینه و تنگی نفس پیشگیری می‌کند. این دارو با کاهش تورم در دستگاه تنفسی تنفس را آسان‌تر می‌سازد. ایروکاست به صورت قرص‌های جویدنی ۵ میلی‌گرم و ۱۰ میلی‌گرم در دسترس می‌باشد. به طور معمول به منظور درمان آسم و حساسیت فصلی در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم از دارو به صورت خوراکی یک بار در روز و در هنگام غروب مصرف می‌شود. عوارض: عوارض قرص ایروکاست شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، ضعف، درد دندان، سوءهاضمه، علائم آنفلوآنزا، اسهال، تهوع، گوش درد، برونشیت، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و راش جلدی، عفونت دستگاه تنفسی و یا عفونت گوش، تغییرات رفتاری و ذهنی (استرس، پرخاشگری، مشکل در خواب، راه رفتن در خواب، مشکلات حافظه، افسردگی، توهم، افکار خودکشی)، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن پاها یا دست‌ها، درد یا ورم سینوس و ضعف ماهیچه می‌باشد.

قرص حساسیت فصلی و آنتی‌هیستامین‌ها

سال‌های سال است که آنتی‌هیستامین‌ها برای درمان علایم آلرژی استفاده می‌شود. این دسته‌ی دارویی می‌تواند به صورت‌های قرص، مایع یا قطره‌ی بینی استفاده شود. قطره‌های چشمی آنتی‌هیستامین برای رفع خارش چشم‌ها و قطره‌های بینی آن برای درمان گرفتگی بینی حاصل از آلرژی فصلی کاربرد دارند.

قرص حساسیت فصلی و پوستی

از دیگر انواع داروهای ضد حساسیت برای درمان آلرژی پوستی می‌توان به کرم‌ها و نرم‌کننده‌های پوست اشاره کرد که برای درمان حساسیت پوستی استفاده می شوند. کرم‌های نرم‌کننده و هیدروکورتیزون را حتماً به همراه داشته باشید. نرم‌کننده‌ها می‌توانند پوست خشک و احساس خارش را از بین ببرند و آلرژی پوستی را کنترل کنند. همچنین کرم‌های هیدروکورتیزون التهاب پوست را کاهش می‌دهد و با این کار حساسیت های پوستی را التیام می بخشد. اگر به اگزما دچار هستید، پزشک شما داروهای قوی‌تری نیز برایتان تجویز خواهد کرد.

قرص حساسیت فصلی زادیتن

قرص زادیتن (zaditen) نوعی قرص ضد حساسیت و از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که برای پیشگیری از آسم، خارش، آلرژی، کهیر و… تجویز می‌شود. سرگیجه، تهوع، خواب‌آلودگی و خشکی دهان برخی از عوارض مصرف قرص زادیتن می‌باشد. به طور معمول این دارو دو بار در روز (یک یا دو عدد قرص) و برای چند هفته تجویز می‌شود. عوارض: عوارض قرص زادیتن شامل سرگیجه، تهوع، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، تحریک عصبی، افزایش وزن و ناراحتی معده می‌باشد.

قرص حساسیت فصلی آستمیزول

قرص آستمیزول (Astemizole) از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که به منظور درمان حساسیت‌ها، کهیر و آلرژی تجویز و استفاده می‌شود. سرگیجه، سردرد و یرقان برخی از عوارض مصرف این دارو هستند. این دارو به سرعت از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود. آستمیزول در بسیاری از کشورها به دلیل عوارض جانبی نسبتا خطرناکی که دارد حذف شده است. عوارض: عوارض قرص آستمیزول شامل سرگیجه، سردرد، یرقان، بی‌قراری، افزایش اشتها، درد مفاصل و خشکی دهان می‌باشد.

حساسیت فصلی

وقتی در معرض یک ماده‌ی آلرژی‌زا قرار می‌گیرید، سیستم ایمنی شما تحریک می‌شود. پاسخ سیستم ایمنی فرد مبتلا به آلرژی به هر محرکی بسیار شدید است. سلول‌های سیستم ایمنی که به «ماست‌سل» معروف هستند، ماده‌ای به نام هیستامین ترشح می‌کنند که به گیرنده‌های رگ‌های خونی متصل بوده و باعث بزرگ‌تر شدن آن‌ها می‌شوند. علاوه بر این، هیستامین با اتصال به دیگر گیرنده‌ها باعث قرمزی، ورم، خارش و تغییرات ترشحات می‌شود. آنتی‌هیستامین‌ها با متوقف کردن هیستامین و جلوگیری آن از اتصال به گیرنده‌ها، از بروز این علائم جلوگیری می‌کنند.به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، موادی مثل گرده گیاهان، برخی داروها، مو و پشم و پر حیوانات، گرد و غبار هوا، بعضی غذاها و نیش حشرات.این مواد آلرژی زا باعث می‌شوند که سیستم ایمنی بدن، بیش از حد فعال شود و علائم حساسیت را در بدن ایجاد کند. آلرژی‌های فصلی، یکی از انواع شایع آلرژی‌هاست.حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد در فصل بهار و پاییز به آن مبتلا می‌شوند. ژنتیک از موثر‌ترین عوامل ابتلا به حساسیت است.به عبارت ساده‌تر، اگر یکی از والدین به هر نوعی از آلرژی مبتلا باشد، ابتلای یک فرزند از 3 فرزندش به این بیماری دور از انتظار نخواهد بود. در صورتی که هر دو والد به حساسیت مبتلا باشند، احتمال ابتلای 7 فرزند از 10 فرزند آن‌ها به این مشکل وجود دارد. علائم آلرژی شامل آبریزش بینی، ریزش اشک، سرفه، عطسه و اشکال در تنفس، گرفتگی بینی، عطسه، آب ریزش از بینی و چشم‌ها، خارش و تورم پوست، پوست خشک و قرمز و حتی بروز جوش‌های پوستی است که بستگی به واکنش افراد نسبت به آن ماده آلرژی زای خاص دارد. هر چقدر تماس فرد با ماده آلرژی زا بیشتر باشد، بیشتر احتمال دارد که نسبت به آن حساسیت نشان دهد. حساسیت فصلی در چشم موجب ورم ملتهبه بهاری قرمزی، تورم و اشک ریزش و حساسیت به نور، در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی، خارش و آب ریزش بینی و در دستگاه تحتانی تنفسی موجب سرفه، احساس کمبود هوا خس ،تنگی نفس و در بینی احساس خارش در بینی و گلو ، سقف دهان و گوشها، کاهش تمرکز و احساس ناخوشى و خستگی و عصبی شدن است.

قرص حساسیت فصلی لوراتادین

قرص لوراتادین (Loratadin) یک قرص ضد حساسیت و ضد آلرژی است که به راحتى از طریق لوله‌هاى گوارش جذب خون مى‌شود. سردرد و سرگیجه از عوارض لوراتادین است. لوراتادین در درمان بیماران دچار کهیر مزمن ناشناخته نیز استفاده می‌شود. به طور معمول مقدار مصرف قرص لوراتادین در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 6 سال 10 میلی‌گرم به صورت روزانه می‌باشد. نکته: کسانى که از بیمارى کبدى رنج مى‌برند احتمال دارد در مصرف این دارو دچار مشکل شوند چرا که متابولیسم این دارو کبدى است و بیماران کبدى دچار عوارض نامطلوب از جمله خواب‌ آلودگى‌هاى شدیدى مى‌شوند که در این خصوص باید با پزشک‌شان مشورت کنند. عوارض: عوارض قرص لوراتادین شامل سردرد، سرگیجه، اختلال بینایی، ضعف عضلانی یا خستگی غیرمعمول، طپش یا تندی ضربان قلب، احساس گرفتگی در سینه و اشکال در دفع ادرار، کهیر، عصبانیت و افزایش حساسیت به نور آفتاب می‌باشد.

قرص حساسیت فصلی کتوتیفن

قرص کتوتیفن (Ketotifen) از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که برای درمان حساسیت، سرماخوردگی، رینیت، آلرژی، کهیر و همچنین پیشگیری از آسم تجویز می‌شود. سرگیجه و ضعف برخی از عوارض مصرف این دارو است. مصرف این دارو در کودکان باعث بهبود خواب می‌شود. عوارض: عوارض قرص کتوتیفن شامل ضعف، خستگی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، ضایعات پوستی، خشکی دهان، عفونت تنفسی، تب و لرز، سردرد، اسهال و سرفه می‌باشد.

قرص حساسیت فصلی و دکونژستان‌ها

دکونژستان‌ها با برطرف کردن گرفتگی و احتقان، اغلب به همراه آنتی‌هیستامین‌ها برای درمان آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند در حالت‌های اسپری بینی، قطره چشم، مایع یا قرص قرار بگیرند. اسپری بینی و قطره‌های چشم فقط باید به مدت چند روز در یک زمان مشخص استفاده شوند. چرا که مصرف طولانی مدت آن‌ها می‌تواند باعث بدتر شدن علائم حساسیت شود. درصورتی که دکونژستان‌های قرص یا مایع می‌توانند با خیال راحت و به مدت طولانی‌تری مصرف شوند.

قرص حساسیت فصلی ترفنادین

قرص ترفنادین (Terfenadine) نوعی دیگر از قرص ضد حساسیت و از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که برای درمان و پیشگیری از آلرژی‌ها که علائم آن شامل آبریزش بینی، عطسه، کهیر و خارش، قرمزی و آبریزش از چشم‌هاست به کار می‌رود. آریتمی قلبی از عوارض این دارو است. از آنجاییکه اثرات تسکینی و ضدموسکارینی این دارو بسیار کم‌ است امروزه از این دارو کمتر استفاده می‌شود. به طور معمول به منظور درمان تب یونجه، رینیت آلرژیک و حساسیت‌های پوستی در بزرگسالان روزی 60 میلی‌گرم از دارو (یک عدد قرص) مصرف می‌گردد. عوارض: عوارض قرص ترفنادین شامل آریتمی قلبی، خستگی، سرگیجه، سردرد، تهوع، خشکی دهان، بی‌قراری، بی‌خوابی و فشار خون بالا می‌باشد.

همه چیز درباره قرص حساسیت فصلی

قرص هیدروکسی زین (Hydroxyzine) برای درمان خارش و آلرژی مصرف می‌شود. خشکی دهان، گیجی و خواب آلودگی از عوارض قرص هیدروکسی زین می‌باشد. این دارو به دلیل داشتن خاصیت ضد حساسیت اثر آرام‌بخش و خواب‌آور دارد. توجه داشته باشید که کودکان نسبت به عوارض دارو حساس‌تر از بالغین هستند و عوارض جانبی بیشتری را در این رده سنی می‌توان مشاهده کرد. عوارض: عوارض قرص هیدروکسی زین شامل انرژی زیاد، خشکی دهان، گیجی، فعالیت غیرارادی حرکتی، گیجی، خواب آلودگی شدید، کاهش فشار خون، حملات تشنج و لرزش می‌باشدبرخی از داروهای ضد حساسیت، حاوی هر دو گروه آنتی‌هیستامین و دکونژستان هستند تا علائم آلرژی را به صورت چندگانه تسکین دهند. داروهای دیگر علاوه بر جلوگیری از اثرات هیستامین، از آزاد شدن سایر مواد شیمیایی مانند ماست‌سل‌ها جلوگیری می‌کنند. سیتیزین و پوسیدو افدرین، فکسوفنادین و پوسیدو، دیفن هیدرامین و پوسیدو افدرین، لوراتادین و پوسیدو افدرین برخی از داروهای ترکیبی درمان آلرژی هستند.استروئیدها در پزشکی به عنوان کورتیکواستروئیدها شناخته شده و می‌توانند التهاب همراه با آلرژی را کاهش دهند. این داروها از آبریزش و خارش و گرفتگی بینی در طول سال یا فصل‌های آلرژی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، این داروها می‌توانند التهاب و ورم ناشی از واکنش‌های آلرژیک را کاهش دهند.استروئیدها داروهای بسیار مؤثری برای آلرژی محسوب می‌شوند. اما مصرف آن‌ها باید به طور منظم و روزانه باشد، حتی اگر علائم آلرژی احساس نشود. علاوه بر این، ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد تا اثر کامل این داروها احساس شود. بکلومتازون، فلوتیکازون ، مومتازون و دگزامتازون از جمله داروهای استروئیدی ضد حساسیت هستند..

بیشتر بخوانید : قرص خواب ♥ قرص حساسیت پوستی ♥ قرص حافظه ♥ قرص حجم دهنده بازو قرص خون

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.