درمان شوره سر با روش های گیاهی

درمان شوره سر با روش های گیاهی

درمان شوره سر با روش های گیاهی خواص روش های گیاهی,فواید روش های گیاهی,روش های گیاهی درمانی,خاصیت روش های گیاهی,خواص روش های گیاهی درمانی,خواص روش های گیاهی برای پوست,خواص روش های گیاهی …

اسفرزه دارویی برای درمان یبوست و اسهال

اسفرزه دارویی برای درمان یبوست و اسهال

اسفرزه دارویی برای درمان یبوست و اسهال خواص اسفرزه,فواید اسفرزه,اسفرزه درمانی,خاصیت اسفرزه,خواص اسفرزه درمانی,خواص اسفرزه برای پوست,خواص اسفرزه برای مو,خواص اسفرزه برای جوانی,خواص اسفرزه برای بارداری,خواص خوردن اسفرزه,فواید اسفرزه خام,فواید اسفرزه پخته

آشنایی با خواص زنجبیل با ماست برای درمان چاقی و آب کردن چربی ها

آشنایی با خواص زنجبیل با ماست برای درمان چاقی و آب کردن چربی ها

آشنایی با خواص زنجبیل با ماست برای درمان چاقی و آب کردن چربی ها آشنایی با خواص زنجبیل با ماست برای درمان چاقی و آب کردن چربی ها در سایت جسارت  خواص …

درمانی عجیب و باورنکردنی با کاکائو و سرماخوردگی و کاهش گلو درد

درمانی عجیب و باورنکردنی با کاکائو و سرماخوردگی و کاهش گلو درد در سایت جسارت

کاکائو و سرماخوردگی ، مصرف کاکائو و سرماخوردگی ، کاکائو برای سرماخوردگی ، خواص کاکائو و سرماخوردگی ، تاثیر مصرف کاکائو و سرماخوردگی ، کاکائو و درمان سرماخوردگی ، فواید کاکائو و سرماخوردگی ، عوارض کاکائو و سرماخوردگی ، رابطه کاکائو و سرماخوردگی

درمانی عجیب و باورنکردنی با کاکائو و سرماخوردگی و کاهش گلو درد

کاکائو و سرماخوردگی , مصرف کاکائو و سرماخوردگی , رابطه کاکائو و سرماخوردگی , خواص کاکائو و سرماخوردگی

در این مطلب از سایت جسارت به رابطه کاکائو و سرماخوردگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

کاکائو و سرماخوردگی

گیاه کاکائو نیز، مانند سایرغذاهای گیاهی، املاح و مواد آنتی اکسیدان خاص خود را دارد که باعث کاهش ابتلاء به بیماریهایی مثل بیماری قلبی می‌شود.آنتی اکسیدان قوی موجود در دانه‌ کاکائو، فلاوونوئید است.مواد آنتی‌اکسیدانی شامل ویتامینC، ویتامینE، بتاکاروتن و… هستند که می‌توانند مانع وقوع بیماری مثل سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی شوند.یک تحقیق نشان داد که 2 ساعت بعد ازخوردن کاکائو سطح فلاوونوئیدهای خون افزایش می‌یابد.تحقیق دیگری بیان کرد که 6 ساعت بعد ازخوردن کاکائو، همان اثرات آسپرین در جلوگیری از لخته شدن خون درفرد به وجود می‌آید.گاهی آسپرین در بیماریهای قلبی، برای جلوگیری از لخته شدن خون توسط پزشک تجویز می‌شود.هرگاه در بدن،LDL- کلسترول مضر (یک نوع چربی خون مضر) بهLDL اکسیده، تبدیل شود می‌تواند در سرخرگ ایجاد پلاکت وگرفتگی کند.این مطالعات نشان داد که فلاوونوئید موجود در دانه‌ کاکائو، از تبدیلLDL کلسترول مضر بهLDL اکسیده ممانعت و در نتیجه مانع گرفتگی رگ‌ها می‌شود.همچنین یک سوم چربی کاکائو را، اسید چرب اولئیک تشکیل می‌دهد که یک اسید چرب غیر اشباع است و  در روغن زیتون نیز وجود دارد و برای بیماری قلبی- عروقی مفید است.

خواص درمانی کاکائو 

آنتی اکسیدانی قوی :

کاکائو مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلولها جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند.

کاهش بروز سکته قلبی : کاکائو باعث کاهش احتمال لخته شدن خون و انسداد رگها می شود که به نوبه خود باعث می گردد احتمال بروز سکته قلبی کاهش یابد.

سرشار از کربوهیدرات :

دانه های کاکائو دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشند. بیشتر این کربوهیدرات به صورت نشاسته، فیبر محلول و غیر محلول است. تنها بخش اندکی از این کربوهیدرات به صورت قند ساده است.

مقدار کمی کافئین :

دانه های کاکائو دارای مقدار بسیار کمی، به مراتب کمتر از قهوه و چای، کافئین هستند.

انواع ویتامین :

کاکائو دارای مقداری ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین C و ویتامین E است.

انواع مواد معدنی :

کاکائو مقدار زیادی مواد معدنی شامل منیزیم، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منگنز نیز دارد.

مقابله با چاقی و دیابت :

کاکائو التهاب مربوط به چاقی را محدود کرده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند. این گفته نتیجه پژوهش محققان دانشگاه پنسیلوانیا است که در European Journal of Nutrition به چاپ رسید. بر خلاف شکلات که به دلیل داشتن کره‌ی کاکائو یک ماده‌ی غذایی چرب محسوب می‌شود، پودر کاکائوی به‌دست آمده از کاکائوی جامد حاوی کالری، چربی و قند کمی می‌باشد و در عین حال سرشار از فیبر است. محققان معتقدند که کاکائو می‌تواند حالت مقاومت به انسولین و مشکلات کبدی را کاهش دهد.

درمانی عجیب و باورنکردنی با کاکائو و سرماخوردگی و کاهش گلو درد

کاکائو و سرماخوردگی , مصرف کاکائو و سرماخوردگی , رابطه کاکائو و سرماخوردگی , خواص کاکائو و سرماخوردگی

مصرف کاکائو در طول دوران سرماخوردگی می تواند با خواص متعددی برای سلامتی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها همراه باشد.تقویت سیستم ایمنی بدن از مهم ترین روش هایی خواهد بود که می توان از طریق آن به کاهش ابتلا به سرماخوردگی اقدام نمود و  یکی از بهترین خوراکی ها و تنقلاتی که برای رسیدن به این مسیر کمک می نماید، قرار دادن کاکائو در  رژیم های غذایی خواهد بود کاکائو تلخ نیز به نوبه خود، دارای تاثیرات بیشتری برای درمان سرماخوردگی می باشد.

مصرف کاکائو و سرماخوردگی

پزشکان به افرادی که به دلیل “سرماخوردگی” دچار مشکل سرفه مزمن شده اند اما  دچار چرک گلو نیستند شکلات را به عنوان یک دارو برای رفع مشکل سرفه مزمن پیشنهاد می کنند.گفتنی است یک عنصر مشتق شده از “کاکائو” به نام “تئوبرومین” می تواند کمک به کاهش فعالیت “عصب و رگ”، که بخشی از “مغز” است که مسئول ایجاد سرفه است منجر شود.بررسی ها نشان می دهند این نتایج با بررسی بر روی 300 نفر که “سرفه” مدام داشته اند به مدت 14 روز بدست آمده است.پزشکان به این افراد روزی 2 نوبت شکلات داده اند و دریافته اند که بهبودی افراد از سرفه مزمن در حدود 60 درصد بوده است.پژوهشگران همچنین دریافته اند که مصرف شکلات می تواند باعث افزایش “قدرت بینایی” در افراد شود، زیرا شکلات جریان خون به مغز را بهبود بخشیده و  با افزایش جریان خون به “شبکیه ی چشم”، افراد دید قوی تری نسبت به گذشته بدست می آورند.

درمانی عجیب و باورنکردنی با کاکائو و سرماخوردگی و کاهش گلو درد

کاکائو و سرماخوردگی , مصرف کاکائو و سرماخوردگی , رابطه کاکائو و سرماخوردگی , خواص کاکائو و سرماخوردگی

بومیان شیلی، پرو و آرژانتین از قرن‌ها قبل از عصاره درخت کوکا برای بهبود سرماخوردگی و کاهش سرفه استفاده می‌کردند.نتایج تحقیقات گروهی از دانشمندان انگلیسی نشان داده ترکیب تئوبرومین که در عصاره درخت کوکا یافت می‌شود در کاستن سرفه موثر است.در همین تحقیق مشخص شد که ترکیب یک لیوان شیر داغ و شکلات تلخ (با 70درصد کاکائو) می‌تواند خواص سلامت زیادی داشته باشد .(چنین ترکیبی پروتئین‌های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کربوهیدرات‌ برای انرژی‌رسانی به بدن و آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد مضر را دارد). در ضمن شیر گرم اثر خواب‌آوری خوبی هم دارد و می‌تواند باعث آرامش بیشتر و استراحت مناسب‌تر شود.

رابطه کاکائو و سرماخوردگی

به نقل از دیلی میل ، شایدی قدری عجیب و غیر قابل به نظر برسد ولی از این پس می توانید هنگام سرفه و گلو درد به شکلات پناه ببرید.این در حالی است که پیش از این گفته می شد شکلات به دلیل چرب و شیرین بودن یکی از خوراکی های ممنوعه دوران سرماخوردگی است.بر مبنای آخرین یافته های به دست آمده، این خوراکی لذیذ و هوس انگیز می تواند آرام بخشی تضمینی برای سرفه و التهاب گلو باشد.آنچه این خاصیت را به شکلات می بخشد، وجود تئوبرومین در درخت کاکائو است.ترکیبی که گونه ای آلکالوئید گیاهی است و تأثیری به مراتب بهتر و بیشتر از کدئین ها در تخفیف و آرام کردن سرفه ها دارد.بنابراین، اگر جز طرفداران شکلات هستید می توانید بدون هیچ نگرانی و استرسی در هنگام سرماخوردگی هم به خوردن این خوراکی لذت بخش ادامه دهید.البته نباید فراموش کنید که تنها خود شکلات خالص می تواند به کاهش مشکلات گلو شما کمک کند،شکلات داغ یا شکلات های همراه با بیسکوییت و مغزهای آجیل فاقد چنین اثر گذاری هستند.

کاکائو و سرماخوردگی

شکلات به عنوان یکی از بهترین تجویزها برای درمان سرفه از سوی متخصصان اعلام شد.پروفسور آلین مورسی، محقق دانشگاه هال در گزارش بین‌المللی خود نوشت در تحقیقات علمی گسترده‌ای که اخیراً انجام گرفته، تأثیر خواص موجود در کاکائو بر التیام بخشی به سیستم تنفسی و گلو دردهای ناشی از سرماخوردگی بررسی شد.این مطالعات نشان داد، نسل جدید داروهای ساخته شده از پودر خالص کاکائو اثر التیام بخشی فوق‌العاده‌ای بر درمان سرفه‌های مزمن و تسکین بخشی سرفه‌های ناشی از گلو درد خواهد داشت.پروفسور مورسی ادامه می‌دهد، آزمایشی که به مدت ۱۲ ماه بر ۱۶۳ بیمار مبتلا به سرفه مزمن انجام گرفت، نشان داد تجویز دارویی به نام پودر کاکائو به کاهش سرفه‌های مزمن کمک می‌کند. همه ما شنیده‌ایم که ترکیب عسل و لیمو داروی خانگی قدیمی برای التیام بخشیدن به سرفه‌های خشک و مزمن است اما اکنون با تولید نسل داروی‌های بدون عارضه ساخته شده از پودر کاکائو می‌توان تجویز مؤثرتری را برای نسخه‌های طبیعی درمان سرفه جایگزین کرد.شکلات سیستم تنفسی را آرام می‌کند و تارهای صوتی در افرادی که به التهاب حنجره مبتلا می‌شوند را نرم می‌کند.همچنین این بررسی‌ها اثبات کرده است شربت‌های کاکائو تأثیر بادوام‌تری از داروهای ضد‌سرفه و ضد‌آلرژی موجود در بازار خواهد داشت.همچنین آلکالوئید‌ها و ترکیبات ضد درد موجود در شربت کاکائو به تسکین سرفه کمک زیادی می‌کند.این آزمایش نشان داد با مصرف شربت‌های ساخته شده از کاکائو، سرفه‌های بیمار ۲ روز زودتر از مصرف سایر داروهای ضد سرفه تسکین پیدا می‌کند و احتمال بازگشت آلرژی در بیماران بسیار کمتر خواهد بود و دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در کاکائو، فعالیت نورون‌های عصبی را که در سرفه‌های مزمن نقش دارند کاهش می‌دهد.باید توجه داشت نبود عوارضی مانند خواب آلودگی یا وابستگی‌های دارویی و عوارض گوارشی باعث شده است تا تولید شربت‌های شکلاتی مورد استقبال کارخانه‌های داروسازی و پزشکان قرار بگیرد.

درمانی عجیب و باورنکردنی با کاکائو و سرماخوردگی و کاهش گلو درد

کاکائو و سرماخوردگی , مصرف کاکائو و سرماخوردگی , رابطه کاکائو و سرماخوردگی , خواص کاکائو و سرماخوردگی

کاکائوی خالص و تصفیه نشده، تلخ مزه است که تولید کنندگان برای تهیه شکلات کاکائویی و بهتر شدن طعم تلخ کاکائو،مقدار زیادی شکر و روغن به آن اضافه می‌کنند در نتیجه با خوردن شکلات کاکائویی مقدار زیادی انرژی اضافی دریافت می‌کنید که برای بدن نیاز نیست و ممکن است شما را برای ابتلاء به بیماریهای قلبی مستعد کند.

کاکائو و سرماخوردگی

آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 دی 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.