علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان

علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد …

خشکی دهان بیماری است؟

خشکی دهان بیماری است؟

خشکی دهان بیماری است؟ خشکی دهان,بيماري خشکی دهان,خشکی دهان در بارداري,علائم خشکی دهان,درمان خشکی دهان,درمان خشکی دهان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان خشکی دهان,خشکی دهان را چگونه درمان کنيم,خشکی دهان …

علائم و عوارض و درمان التهاب معده و روده مزمن در کودکان چیست

علائم و عوارض و درمان التهاب معده و روده مزمن در کودکان چیست

التهاب معده التهاب معده ,التهاب معده چیست,التهاب معده مزمن,التهاب معده ودرمان,التهاب معده در کودکان,التهاب معده یعنی چه,التهاب معده علاج,التهاب معده و مری توضیحاتی در مورد التهاب معده ورم معده یکی از شایع‌‌ترین …

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی در سایت جسارت

جوز هندی خواص,جوز هندی خواص,خواص جوز هندی برای مو,جوز هندی چه خواصی دارد,خواص جوز هندی برای پوست,خواص جوز هندی طب سنتی,خواص جوز هندی بر پوست,جوز هندی و خواص,خواصیت جوز هندی,خواص جوز هندی در بارداری,خواص روغن جوز هندی برای مو,طب سنتی خواص جوز هندی,خواص جوز هندی در طب سنتی,جوز هندی و خواص آن,خواص جوز هندی,خاصیت جوز هندی,خواص جوز هندی,خواص ریشه جوز هندی,خواص درمانی جوز هندی

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

در این مطلب از سایت جسارت به مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

از دانه های جوز هندی در آشپزی به عنوان منبع فیبر می توانید استفاده کنید. فیبر ماده مغذی مهمی برای سلامتی در بلند مدت است. فیبر به کنترل کلسترول و قند خون کمک می کند. رژیم پر فیبر خطر بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع 2 و بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد. فیبر مدفوع را نرم می کند؛ بنابراین احتمال یبوست را کاهش می دهد. همچنین با اختلالات گوارشی دیگر مانند بیماری دیورتیکولار مقابله می کند. هر دو قاشق غذا خوری دانه جوز هندی آسیاب شده، 2.9 گرم فیبر دارد که 8 درصد از میزان فیبر توصیه شده روزانه در مردان و 11 درصد فیبر زنان را تأمین می کند.

جوز هندی خواص

جوز هندی دانه‌ای است که توسط درخت همیشه سبز میریستیکا فراگرانس تولید می‌شود، این درخت در نواحی گرمسیری دنیا به وفور یافت می‌شود. دانه‌های جوز هندی شاید کوچک باشند اما مواد مغذی موجود در آنها بسیار باارزش بوده و فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارند. این ادویه‌ی خوشایند و تا حدودی شیرین در آشپزی تمام دنیا کاربرد دارد و شما مجبور نیستید مقدار زیادی از آن استفاده کنید تا از طعم مطبوعش بهره ببرید. تنها کمی از آن کافیست تا بو و طعم غذا را خوشایندتر کند. جوز هندی هم به صورت کامل و هم به صورت پودر در آشپزی کاربرد دارد و به صورت عصاره نیز در سایر زمینه‌ها می‌تواند مورد استفاده باشد. برخی از ترکیبات مفید موجود در جوز هندی شامل پتاسیم، آهن، منگنز، تیامین، فولات، منیزیم، مس و ویتامین‌هایی چون B1 و B6 است. همچنین جوز هندی دارای خواص ضدمیکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضدنفخ، محرک، ضداسپاسم، روان‌گردان و شهوت‌آور است. تمام این ویژگی‌ها باعث شده که این ادویه‌ی خوش‌عطر، لیستی از فواید را برای سلامتی داشته باشد.

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

دانه جوز هندی با افزایش مواد معدنی دریافتی به ویژه مس و منگنز فواید زیادی برای بدن دارد. مس و منگنز موجب تقویت ساختار اسکلتی بدن و حفظ سلامت آن می شوند. همچنین منگنز به سنتز هورمونهای جنسی کمک می کند و مس سیستم ایمنی را تقویت می کند. یک سهم پودر دانه جوز هندی، حاوی 0.41 میلی گرم منگنز است که 23 درصد و 18 درصد از مقدار منگنز توصیه شده روزانه را به ترتیب برای زنان و مردان تأمین می کند. همچنین همین مقدار جوز هندی حاوی 144 میکرو گرم مس می باشد که 16 درصد مقدار مس مورد نیاز روزانه را تأمین می نماید.

جوز هندی خواص

جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها مفید شناخته شده‌است. در طب سنتی، دانه و روغن جوز هندی را برای درمان بیماری‌های مربوط به اعصاب و سیستم گوارش تجویز می‌کنند. از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می‌توان استفاده کرد؛ کافی است چوب پنبه‌ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. در کشور فرانسه- علاوه بر مصرف آن به‌عنوان ادویه- مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می‌دهند. التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می‌یابد. جوز هندی به حفظ سلامت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند. برای کاهش علائم آلرژی نیز می‌توانید جوز هندی بخورید. به‌رغم خواص باارزش جوز هندی، مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است. جوز هندی به‌عنوان یک منبع است که می‌تواند باعث سقط جنین خود به‌خود شود؛ اما با استفاده کم در آشپزخانهٔ دوران بارداری سالم درنظر گرفته می‌شود. با این حال مهار تولید پروستاگلاندین و حاوی hallucinogens که اگر به مقدار زیاد استفاده شود، ممکن است به جنین آسیب برساند. مصرف یکجای این ادویه به میزان بیش از چهار گرم می‌تواند موجب بروز حالت تهوع، توهم و در موارد شدیدتر بیهوشی شود. مصرف این مقدار از جوز هندی در کودکان مسمومیت شدید و مرگ‌آور به همراه دارد

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

دانه جوز هندی حاوی مواد شیمیایی است که با رشد سرطان مقابله می کنند. یک مطالعه که در سال 2007 در Journal of the Medical Association of Thailand منتشر شد، نشان داد ترکیبات ناشناخته ای در جوز هندی وجود دارند که قادرند با رشد سلولهای لوکمی (نوعی سرطان خون) در مطالعات آزمایشگاهی، مقابله کنند. در مطالعه آزمایشگاهی دیگری که در سال 2005 در Toxicology Letters منتشر شد، مشخص شد جوز هندی مرگ سلول های سرطان مغز را افزایش میدهد.

خواص جوز هندی برای مو

آرام‌کننده درد معده برای درمان قولنج روده، جوزهندی را امتحان کنید چرا که سال‌ها برای درمان سوءهاضمه، اسهال و باد روده مصرف می‌شده است. گیاه‌شناس معروف، آندرو گدرت، نویسنده کتاب «درمان بیماری‌های گوارشی» در این‌باره می‌گوید: اسانس و سایر ترکیبات شیمیایی که در جوزهندی پیدا شده به فرد کمک می‌کند تا دستگاه گوارشش منظم کار کند. برای بهبود هضم، مقداری (نباید از نصف قاشق چای‌خوری بیشتر باشد ـ چرا که مصرف مقدار زیاد جوز موجب تهوع می‌شود) جوزهندی را در یک کاسه شوربای آرد جو ریخته و به مدت چند هفته هرروز صبح میل کنید. مسکن دندان‌درد روغن جوزهندی مانند روغن دانه میخک سالیان سال برای درمان دندان‌درد و درد لثه مصرف می‌شده است. سارا اسنو، نویسنده کتاب «زندگی تازه» در این‌باره می‌گوید: «سعی کنید یک یا دو قطره از روغن جوزهندی را روی لثه بمالید. روغن جوزهندی را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. فایده دیگر روغن جوزهندی: تحقیقات نشان داده است که ترکیبات روغن جوزهندی به مبارزه باکتری‌های دهان و دندانی می‌رود که موجب ایجاد حفره در دندان می‌شوند. لکه‌ زدایی از پوست جوش‌های چرکی در حال ظهور را با این داروی خانگی، از بین ببرید: در یک کاسه، مقداری جوزهندی را با شیر ترکیب کنید تا به شکل خمیری ضخیم درآید، کرم به دست آمده را روی قسمت مورد نظر پوستتان قرار دهید، کرم باید چند دقیقه روی جوش بماند، پس از گذشت زمان کافی، ان را تمیز کنید. گفته می‌شود که جوزهندی، خاصیت ضد التهابی دارد که همراه با شیر غنی از ویتامین، پوستی لطیف و شاداب را به شما هدیه خواهد کرد.

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

جوز هندی در بزرگسالان و نوجوانانی که می خواهند احساس سرخوشی پیدا کنند، ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد. طبق گزارش خدمات سلامتی دانشگاه کلمبیا، چند قاشق چایخوری تا 2 قاشق غذا خوری جوز هندی می تواند نشئگی ایجاد کند. مصرف این ادویه برای نشئگی، میتواند طیف وسیعی از عوارض جدی را به دنبال داشته باشد. علائم سی دقیقه تا سه ساعت پس از مصرف شروع می شوند. این تاثیرات یک یا دو روز ممکن است طول بکشد.

جوز هندی چه خواصی دارد

جوز هندی که بومی کشور اندونزی است، ادویه معروفی در سراسر جهان محسوب می شود. این ادویه علاوه بر مصرف خوراکی، کاربردهای درمانی نیز دارد. * در گذشته یونانیان و رومیان از جوزهندی به عنوان تقویت کننده استفاده می کردند زیرا جوز هندی به طور موثری مغز را تحریک می کند. * خستگی مفرط و استرس را از بین می برد. * با اضطراب و افسردگی مقابله می کند. * در طب چینی، برای درمان التهاب و درد معده از جوز هندی استفاده می شود. * برای تسکین درد مفصل، عضله و آرتریت روغن این ادویه را روی محل بمالید. * جوز هندی و روغن آن ناراحتی های گوارشی مانند اسهال، یبوست و نفخ را برطرف می کند. * به علت داشتن خاصیت ضد باکتریایی، به طور موثر بوی نامطلوب دهان را از بین می برد.

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

مصرف جوز هندی به مقدار زیاد مدت کوتاهی موجب احساس نشئگی میشود. نشئگی معمولا با عوارض عوارض ناخوشایند متعددی همراه است. خدمات سلامت دانشگاه کلمبیا بیان می دارد، جوز هندی می تواند باعث احساس تهوع و اسپاسم معده شود. اغلب پس از حالت تهوع، استفراغ اتفاق می افتد. تب و خشکی دهان از عوارض دیگر مصرف زیاد جوز هندی هستند. این عوارض ممکن است گاه و بیگاه باشند یا به مدت چند روز پیوسته ادامه پیدا کنند. تب در صورتی که بالا باشد، موجب بی آب شدن بدن می شود چون فرد در شرایطی نیست که نگران افزایش دمای بدن خود باشد. 

خواص جوز هندی برای پوست

نباید در مصرف این گیاه زیاده‌روی کرد چون اسانس دانه دارای مواد محرکی است که مصرف مداوم و زیاد آن باعث اختلالات قلبی، تند شدن حرکات قلب، سرخی صورت، سردرد و نوعی مسمومیت می‌شود. این موضوع در سال‌های اخیر مورد تحقیق و تایید قرار گرفته و یکی از ترکیباتی که باعث این مسمومیت می‌شود به نام میریستی‌سین شناسایی شده است. بنابراین اگر از خواص این گیاه مطلع شدید، در مصرف آن زیاده‌روی نکنید و همیشه حد اعتدال را نگه دارید. علاوه بر این مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

پس از مصرف زیاد جوز هندی، فرد وارد شوک می شود. عارضه دیگر مصرف آن تجربه روان پریشی است که می تواند منجر به رفتارهای خارج از کنترل شود. همچنین WSBTV.com بیان می دارد میریستیسین موجود در جوز هندی موجب تغییرات بینایی و سرخوشی نیز می شود. در صورتی که این عوارض خطرناک را پس از مصرف جوز هندی، تجربه کردید، فورا به اورژانس مراجعه کنید. دکتر گیلورد لوپز رئیس مرکز مسمومیت جورجیا می گوید تپش قلب اغلب پس از مصرف زیاد جوز هندی اتفاق می افتد. مصرف زیاد این ادویه باعث افزایش ضربان قلب و سرخ شدن پوست صورت میشود. تپش قلب ممکن است ناگهان موجب مشکلات قلبی غیر قابل تشخیص شود بنابراین ممکن است مصرف زیاد جوز هندی منجر به وقایع قلبی مرگبار شود.

خواص جوز هندی طب سنتی

از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می‌توان استفاده کرد؛ کافی است چوب‌پنبه‌ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. – در کشور فرانسه- علاوه بر مصرف آن به‌عنوان ادویه- مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می‌دهند. – التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می‌یابد. – جوز هندی به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. – برای کاهش علائم آلرژی نیز می‌توانید جوز هندی بخورید. – به‌رغم خواص باارزش جوز هندی، مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

جوز هندی خواص

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.