بهترین زمان خوردن و خواص آب انار برای زردی نوزاد و سرماخوردگی و زن بارداری

بهترین زمان خوردن و خواص آب انار برای زردی نوزاد و سرماخوردگی و زن بارداری

آب انار آب انار , آب انار شفا,آب انار توچال تورنتو,آب انار برای زردی نوزاد,آب انار محمد,آب انار در بارداری,آب انار و سرماخوردگی,آب انار برای سرماخوردگی,آب انار برای زن باردار توضیحاتی در …

همه چیز درباره گیاه مورد

همه چیز درباره گیاه مورد

همه چیز درباره گیاه مورد خواص مورد,فواید مورد,مورد درمانی,خاصیت مورد,خواص مورد درمانی,خواص مورد برای پوست,خواص مورد برای مو,خواص مورد برای جوانی,خواص مورد برای بارداری,خواص خوردن مورد,فواید مورد خام,فواید مورد پخته

خواص و مضرات بادیان رومی در بارداری و لاغری چیست

خواص و مضرات بادیان رومی در بارداری و لاغری چیست

بادیان بادیان ،بادیان رومی،بادیان به انگلیسی،بادیان ستاره ای،بادیان چیست،بادیان در بارداری،بادیان برای نوزاد،بادیان و لاغری،بادیان در دوران بارداری،بادیان یا رازیانه،بادیان رومی در جدول مدرن،بادیان رومی و خواص آن،بادیان رومی عکس،بادیان رومی فروش،بادیان …

فواید و خواص ماش سبز در بارداری برای کودکان چیست

فواید و خواص ماش سبز در بارداری برای کودکان چیست در سایت جسارت

خواص ماش سبز ، خواص ماش سبز در بارداری ، خواص جوانه ماش سبز ، خواص ماش سبز چیست ، خواص ماش سبز در بارداری , خواص ماش سبز برای کودکان , خواص ماش سبز برای لاغری , خواص ماش سبز در حاملگی , خواص ماش سبز چیست , مضرات و خواص ماش سبز

فواید و خواص ماش سبز در بارداری برای کودکان چیست

خواص ماش سبز ، خواص ماش سبز در بارداری ، خواص جوانه ماش سبز ، خواص ماش سبز چیست

ماش سبز سرشار از مواد مغذی می باشد به همین دلیل در بین حبوبات جایگاه خاصی دارد. بالا بودن میزان اسید فولیک در این گیاه موجب شده تا مصرف ماش از بروز بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کند. به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از پتاسیم، مصرف این گیاه به افرادی که فشارخون بالایی دارند، توصیه می شود. وجود آنتی اکسیدان هایی مثل سلنیوم و منگنز در ماش موجب می شوند که از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری شود. این موارد تنها بخش کوچکی از خواص ماش سبز می باشند.

خواص ماش سبز

زادگاه اصلی ماش سبز کشور هندوستان است, اما در سر تا سر منطقه آسیا این گیاه کاشت و برداشت می شود. چینی های گذشته از ماش سبز برای رفع گرما و دفع سم زدایی استفاده می کردند. در مقالات گذشته با خواص ماش آشنا شدیم برای آشنایی با خواص ماش سبز در این مقاله با ما همراه شوید تا از فواید بی شمار آن بهره ببرید.ماش گیاهی است گرمسیری که معمولاً در دمای بالاتر از 16 درجه سانتیگراد رشد می کند و در دمای کمتر از ( 1- ) درجه از بین می رود. این گیاه تابستانه بوده و دارای نیاز حرارتی زیادی است. انواع پاکوتاه ماش نسبت به انواع پابلند آن به درجه حرارت کمتری نیاز دارد. درجه حرارت لازم برای جوانه زدن آن 8 درجه سانتیگراد است و چنانچه در طول رشد دما کمتر از 12 درجه باشد بخوبی رشد نمی کند. در مناطق خشک نیمه گرمسیر و گرمسیر، مانند ایران فقط تحت شرایط آبی محصول می دهد. این گیاه به خشکی مقاوم بوده و به ماندابی حساس است.

خواص ماش سبز در بارداری

جوانه این گیاه فوق العاده نیز منبع غنی از ویتامین C و مواد مغذی می باشد. جوانه ماش انرژی زا بوده و کاهش دهنده کلسترول خون و قند خون می باشد. همچنین اسهال را درمان و به روند هضم غذا نیز سرعت می بخشد. برای بهره مندی از خواص جوانه ماش سبز، آن را به صورت خام در سالادها استفاده کنید. مصرف ماش سبز محدودیت و ممنوعیت ندارد فقط افراد مبتلا به نقرس یا اسیداوریک در مصرف این گیاه افراط نکنند، زیرا ماش پروتئین بالایی دارد.کاهش کلسترول و چربی خون از خواص ماش سبز و خواص لپه می باشد. این دانه ها سرشار از فیبر رژیمی (مواد غذایی غیر قابل هضم) محلول بوده و کلسترول پایینی هم دارند. فیبر رژیمی در سیستم گوارش با آب موجود در آن مخلوط شده و ژله مانند می شود. این ماده نیز موجب بهبود در عملکرد اعضای بدن می شود.فیبر رژیمی محلول کلسترول و چربی بد خون را کاهش می دهد اما اگر فیبر رژیمی غیر محلول باشد، به تنظیم شدن حرکات روده کمک می کند و چربی خون را کاهش نمی دهد.

خواص ماش سبز چیست

ماش سبز بخاطر داشتن کلسترول پایین و مقدار زیادی فیبر رژیمی محلول ( فیبر به آن دسته از مواد غذایی اطلاق می شود که هضم نمی شوند و به دو نوع محلول و غیر محلول دسته بندی می شوند. ) فیبر محلول هنگامی که با آب موجود در سیستم هضم مخلوط می شود, ماده ژل مانندی را می سازد که به بهتر عمل کردن اعضای بدن کمک می کند. ماش سبز دارای ۱/۹ گرم فیبر رژیمی محلول می باشد.ماش، یکی از مواد غذایی است که در گروه حبوبات جای می گیرد. همانطور که می دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم ترین منبع تأمین پروتئین گیاهی هستند و ماش نیز ارزش تغذیه ای بسیار بالایی دارد و در اکثر جوامع منبع عمده تأمین پروتئین به ویژه برای گیاه خواران است. ماش ویژگی های متفاوتی دارد و یکی از مواد غذایی است که تقریباً از نظر مواد مغذی متعادل به شمار می رود. ولی وجود برخی از مواد مغذی در آن، ویژگی خاصی را به این ماده غذایی می دهد. از جمله اینکه میزان اسید فولیک آن بسیار بالاست، بنابراین خوردن ماش برای بیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید است. پتاسیم ماش نیز فراوان است، بنابراین مصرف آن به افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، توصیه می شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند نیز غنی است و خوردن آن موجب پیشگیری از بیماری های مزمن می شود.

خواص ماش سبز در بارداری

تمامی حبوبات از جمله ماش ماده ای به نام پروتئاز دارند. این ماده روند تولید سلول های سرطانی را کند کرده و در نتیجه از شکل گیری تومور جلوگیری می کند. پروتئاز موجود در ماش از ابتلا به سرطان سینه هم پیشگیری می کند.یکی از خواص ماش سبز همچون خواص دال عدس، کنترل و کاهش قندخون می باشد. است. مصرف ماش برای افرادی که قندخون بالایی داشته و به دیابت مبتلا هستند، مناسب می باشد.مصرف ماش سبز برای کسانی که کمبود آهن دارند، بسیار مناسب می باشد. رفع کم خونی از دیگر خواص ماش سبز است و برای بهره بیشتر بردن از این خاصیت بهتر است از جوانه آن استفاده کنید. به طور کلی جوانه ها خواص و مواد مغذی بیشتری دارند.

خواص ماش سبز برای کودکان

ماش سبز و همچنین دیگر حبوبات دارای ماده ای به نام پروتئاز می باشند که محافظ سینه در برابر سرطان های سینه است. ( پروتئاز تقسیم سلول های سرطانی را کم و کند می کند و از تشکیل شدن تومور پیشگیری و جلو گیری می کند. ) مصرف ماش سبز به افراد دیابتی توصیه می شود چون دارای قند پایین استاز دیگر خواص ماش سبز بدانید که: ماش سبز ۳/۱۶ گرم پروتئین دارد و تغذیه ای بی نظیر برای رساندن پروتئین به بدن مخصوصا در گیاهخواران می باشد. از دیگر خواص دارویی ماش سبز که بسیار حائز اهمیت است دارا بودن این حبوبات از اسید فولیک بالا است که برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی خیلی مفید است.ماش های سبز دارای ۱/۹ گرم فیبر رژیمی محلول می باشد. ماش های سبز و همچنین دیگر حبوبات دارای ماده ای به نام پروتئاز می باشند که محافظ سینه در برابر سرطان های سینه است. ( پروتئاز تقسیم سلول های سرطانی را کم و کند می کند و از تشکیل شدن تومور پیشگیری و جلو گیری می کند. ) مصرف ماش های سبز به افراد دیابتی توصیه می شود چون دارای قند پایین است. از دیگر خواص ماشهای سبز بدانید که: ماش سبز ۳/۱۶ گرم پروتئین دارد و تغذیه ای بی نظیر برای رساندن پروتئین به بدن مخصوصا در گیاهخواران می باشد. از دیگر خواص دارویی ماشهای سبز که بسیار حائز اهمیت است دارا بودن این حبوبات از اسید فولیک بالا است که برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی خیلی مفید است. از دیگر خواص دارویی ماشهای سبز که بسیار حائز اهمیت است دارا بودن این حبوبات از اسید فولیک بالا است که برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی خیلی مفید است.

خواص جوانه ماش سبز

انرژی زا، حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C و مواد مغذی است.هضم جوانه ماش سبز نسبت به ماش راحت تر است.در طب چینی جوانه ماش سبز مصرف درمانی و دارویی دارد.به عنوان مثال برای رفع سموم بدن و رفع عفونت مجاری ادرار از آن استفاده می کنند.جوانه ماش را وقتی رسید مصرف کنید زیرا هر چه بیشتر برسد، خواص آن کمتر می شود.جوانه ماش همچون سایر جوانه ها منبع غنی از آمینواسید، مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، روی و فسفر، ویتامین های A، B، C، D، E، K و فیبر می باشد.خواص غذایی و درمانی هر جوانه نسبت به نوع آن متفاوت می باشد.اما جوانه ماش سبز ارزش غذایی بیشتری دارد.زیرا حاوی ماده ای به نام ایزوفلاون دارد و این ماده موجب بیشتر شدن شدن خواص درمانی ماش شده است که این امر نیز از خواص ماش سبز می باشد.

طرز تهیه جوانه ماش سبز

بعد از شستن ماش ها، آن ها را به مدت 12 ساعت خیس کنید. بهتر است آن ها را در مکانی خنک و تاریک قرار دهید. سپس دوباره ماش ها را شسته و برای 12 ساعت دیگر در همان مکان خنک و تاریک قرارشان دهید. بعد از گذشت 12 ساغت دوم، جوانه های ماش آماده می شوند.

مضرات و خواص ماش سبز

ماش سبز دارای پتاسیم بالایی است, در نتیجه به افرادی که از پر فشاری خون رنج می برند مصرف این حبوبات توصیه می شود. از دیگر خواص ماش سبز بدانید که سرشار از منگنز و سلنیوم است و خوردن آن سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن می شود. از ماش سبز برای درمان اسهال نیز میتوان بهره جست.ماش را بهتر است به شکل جوانه مصرف کرد تا همه مواد مغذی آن در دسترس قرار بگیرد. مخصوصا آهن و ویتامین C ای که در ماش موجود است. استفاده از ماش را به افراد مبتلا به کم خونی توصیه میکنند. همچنین ویتامین C موجود در ماش, یک انرژی زا کاملا واقعی و طبیعی است که مواد مغذی فراوانی دارد.مصرف ماش برای هیچکس ممنوعیت ندارد. اما در افراد مبتلا به اسید اوریک و نقرس بهتر است کمتر استفاده شود.ماشهای سبز یک انرژی زا واقعی ماشهای سبز دارای پتاسیم بالایی است, در نتیجه به افرادی که از پر فشاری خون رنج می برند مصرف این حبوبات توصیه می شود. از دیگر خواص ماشهای سبز بدانید که سرشار از منگنز و سلنیوم است و خوردن آن سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن می شود. از ماشهای سبز برای درمان اسهال نیز میتوان بهره جست. ماش را بهتر است به شکل جوانه مصرف کرد تا همه مواد مغذی آن در دسترس قرار بگیرد. مخصوصا آهن و ویتامین C ای که در ماش موجود است. استفاده از ماش را به افراد مبتلا به کم خونی توصیه میکنند. همچنین ویتامین C  موجود در ماش, یک انرژی زا کاملا واقعی و طبیعی است که مواد مغذی فراوانی دارد. مصرف ماش برای هیچکس ممنوعیت ندارد. اما در افراد مبتلا به اسید اوریک و نقرس بهتر است کمتر استفاده شود.

خواص ماش سبز

آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.