پاییزی بدون زکام

پاییزی بدون زکام

پاییزی بدون زکام زکام,بيماري زکام,زکام در بارداري,علائم زکام,درمان زکام,درمان زکام با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان زکام,زکام را چگونه درمان کنيم,زکام در کودکان,زکام در بزرگسالان,زکام در نوزادان,زکام در بهار,زکام در تابستان,زکام …

با خواب کافی از این آسیب ها و بیماری ها پیشگیری کنید

با خواب کافی از این آسیب ها و بیماری ها پیشگیری کنید

با خواب کافی از این آسیب ها و بیماری ها پیشگیری کنید بی خوابی,بیماری بی خوابی,بی خوابی در بارداری,علائم بی خوابی,درمان بی خوابی,درمان بی خوابی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان …

تهوع ؛ علت و درمان سریع و خانگی حالت تهوع و استفراغ

تهوع ؛ علت و درمان سریع و خانگی حالت تهوع و استفراغ

تهوع در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد تهوع و علت و راه درمان آن صحبت میکنیم .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما کاربران گرامی قرار بگیرد. وقتی تهوع …

کپسول دوکسپین

کپسول دوکسپین ,کپسول دوکسپین برای چیه,کپسول دوکسپین10,کپسول دوکسپین ۲۵,کپسول دوکسپین موارد مصرف,کپسول دوکسپین ویکی پدیا,کپسول دوکسپین برای پوست

کپسول دوکسپین

توضیحاتی در مورد کپسول دوکسپین

قرص دوکسپین با نام لاتین Doxepin ، در درمان اختلالات اضطرابی و افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد.♥ خشکی دهان ، تاری دید، یبوست و خواب آلودگی از عوارض قرص دوکسپین است. قرص دوکسپین از داروهای ضد افسردگی است که در صورت مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک می‌تواند مشکلاتی را برای فرد مصرف‌کننده به وجود آورد. اگرچه موارد استفاده و عملکرد آن شبیه قرص آمی‌تریپتیلین است اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به مصرف هر گونه داروی ضد اضطراب و افسردگی اطلاعات کلی درباره موارد مصرف و همچنین عوارض احتمالی آن داشته باشید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد موارد مصرف و عوارض کپسول دوکسپین 10 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول دوکسپین چیست

قرص دوکسپین (Doxepin) در درمان اختلالات اضطرابی و افسردگی استفاده می‌شود. این دارو با تداخل در عملکرد مواد شیمیایی مغز (به نام انتقال‌دهنده‌های عصبی) کار می‌کند که این مواد شیمیایی در ایجاد علائم افسردگی نقش دارند. از این دارو همچنین برای درمان خارش شدید ناشی از اگزما استفاده می‌شود. دوکسپین همچنین در درمان انواعی از سردرد و نیز برخی اختلالات پوستی همچون کهیر مزمن و کهیر سروایدیوتاپیک کاربرد دارد. دوکسپین ذاتا خواب آور می‌باشد.

تداخل دارویی با کپسول دوکسپین

دوکسپین به علت تاثیر گسترده بر آنزیم های کبدی با طیف وسیعی از داروها تداخلات خطرناک ایجاد می کند٬ لذا مصرف هرگونه دارو با دوکسپین نیاز به بررسی دقیق دارد. بخشی از مهمترین تداخلات این دارو عبارتند از: -افزایشQT interval: سیزاپراید،استمیزول، دیزوپیرامید، ایبوتیلید، اینداپامید، پیموزاید،پروکاینامید، کینیدین، سوتالول، ترانیل سیپرامین -افزایش سطح سروتونین: ایزوکربوکسازید، فنلزین، پروکاربازین، سلژیلین. تداخلات جدی: ـافزایشQT interval: امیودارون، امی سولپراید، اموکسپین، آلبوترول -افزایش سطح سروتونین: آمی تریپتیلین، بوسپیرون، سیتالوپرام، سیکلوبنزاپرین، دکسترومتورفان -کلونیدین: دوکسپین اثر کلونیدین را کاهش می دهد. -دکستروامفتامین، دوبوتامین، دی اتیل پرو پیون، دزونلافاکسین

عوارض کلی کپسول دوکسپین

خشکی دهان، تاری دید، یبوست، خواب آلودگی، صرع، لرزش، افزایش فشارخون، تپش قلب، بثورات پوستی، حساسیت به نور، خارش، تهوع، استفراغ، اسهال، بی‌اشتهایی، اختلال در عملکرد جنسی، گیجی، افزایش وزن، احساس ضعف، گر گرفتگی و سردرد

مقدار مصرف کپسول دوکسپین

میزان دقیق مصرف این دارو باید طبق نظر پزشک تعیین گردد. به طور معمول دوز اولیه 75 میلی‌گرم روزانه است که بسته به پاسخ بالینی، دوز آن به تدریج تنظیم می‌شود. دوزهای بالاتر از 300 میلی‌گرم شاید در بیماران شدیداً افسرده لازم باشد. ولی بیماران با افسردگی خفیف ممکن است به دوز 50-25 میلی‌گرم در روز آن نیز پاسخ دهند. توجه: اثر ضد اضطراب دوکسپین زودتر از اثر ضدافسردگی آن پدیدار می‌گردد. شروع اثر ضدافسردگی دوکسپین پس از 2 تا 3 هفته می‌باشد.

موارد مصرف کپسول دوکسپین

موارد استفاده و عملکرد آن شبیه آمی تریپتیلین است. این دارو اثرات آنتی موسکارینی متوسط و اثرات سداتیو شدیدی دارد و مهارکننده فعال باز جذب سروتونین است. در درمان افسردگی، دوکسپین از راه خوراکی به شکل هیدروکلرید داده می شود. دوز اولیه 75 میلی گرم روزانه است که بسته به پاسخ بالینی، دوز آن به تدریج تنظیم می شود. دوزهای بالاتر از 300 میلی گرم شاید در بیماران شدیداً افسرده لازم باشد. ولی بیماران با افسردگی خفیف ممکن است به دوز 50-25 میلی گرم در روز آن نیز پاسخ دهند. دوزهای روزانه بالاتر از 100 میلی گرم بصورت دوزهای منقسم یا به صورت تک دوز در هنگام خواب تجویز می شود. اگر مجموع دوز تجویزی روزانه بیشتر از 100 میلی گرم باشد بایستی به صورت دوزهای منقسم تجویز شود اگرچه بیشترین میزان دارو ممکن است در هنگام خواب داده شود. در بیماران مسن، دوز شروع 50-10 میلی گرم پیشنهاد شده است. این دارو به صورت تزریق داخل عضلانی و داخل وریدی نیز تجویز می شود. کاهش دوز بایستی بتدریج باشد تا از علائم ترک جلوگیری شود. این دارو دارای فعالیت آنتاگونیستی هیستامینی H1 , H2 است و به صورت کرمهای موضعی حاوی 5% هیدروکلراید برای درمان کوتاه مدت خارشهای متوسط تا شدید ناشی از انواع مختلف درماتیتها موجود است. این دارو همچنین در درمان انواعی از سردرد و نیز برخی اختلالات پوستی همچون کهیر مزمن و کهیر سروایدیوتاپیک کاربرد دارد.

نکاتی در مورد مصرف کپسول دوکسپین

بهتر است دوز دارو موقع خواب استفاده شود. می‌توان کپسول دارو را خالی کرده محتویات آن را همراه با مایع یا مخلوط با غذا میل کرد. تا زمانیکه حالت خواب آلودگی ناشی از دوکسپین برطرف نشده است بیماران مصرف کننده دوکسپین باید در انجام کارهای دقیق و کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند مانند رانندگی و کار با ماشین آلات احتیاط لازم را بعمل آورند. در هنگام مصرف دوکسپین از مصرف فرآورده‌های حاوی الکل خودداری کنید. سالمندان عموما باید با مقدارهای پایین دوکسپین درمان را شروع کنند و حین درمان بدقت تحت کنترل باشند. در کودکان، نوجوانان و جوانان در ابتدای مصرف تا ۲-۱ هفته سعی شود بیمار تنها نباشد و از نظر تغییرات روحیه و تفکرات منفی تحت نظر باشند. به منظور کاهش احتمال بروز علائم قطع مصرف دارو و عدم بازگشت علائم بیماری ،باید قطع مصرف این دارو تحت نظر پزشک و تدریجی باشد. اگر دیابت دارید، قند خون خود را به صورت دوره‌ای بررسی کنید. برای پیشگیری از کمبود مایعات بدن، در شرایط فعالیت زیاد و هوای گرم به مقدار کافی مایعات مصرف کنید. داروی دوکسپین را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک، مصرف نکنید. در صورت حاملگی و یا در صورتی که به نوزاد خود شیر می‌دهید پزشک را در جریان قرار دهید. اگر به بیماری‌هایی همچون تیروئید، مشکلات کبدی یا کلیوی، دیابت، مشکلات قلبی – عروقی و سایر مشکلات مربوط به سلامت روان دچار شده‌اید حتما موارد را به اطلاع پزشک خود برسانید. دوکسپین به ندرت در درمان اضطراب کودکان استفاده می‌شود.

توصیه هایی در مورد مصرف کپسول دوکسپین

در بیماران دارای افسردگی دوقطبی با احتیاط فراوان دوکسپین تجویز شود. با توجه به احتمال افزایش فشار خون ضمن جراحی در بیمارانی که داروی ضد افسردگی مصرف می‌کنند، بهتر است دارو چند روز قبل از جراحی قطع شود. دوکسپین اثرات آنتی کولینرژیک متوسط تا شدیدی دارد. مراقب تغییرات در نسبت جذب و دفع باشید و بیمار را از لحاظ یبوست و اتساع شکم بررسی کنید.

مکانیسم اثر کپسول دوکسپین

-مکانیسم دقیق برای اثر خواب آوری دوکسپین ناشناخته است؛ با این حال، عمل دوکسپین به علت اثر آنتاگونیستی بر روی گیرنده هیستامین H1 حاصل می شود. -مکانیسم عمل افسردگی ناشناخته است؛ ممکن است غلظت سیناپسی سروتونین و نوراپی نفرین را با مهار بازجذب آنها، افزایش دهد.

فارماکوکینتیک کپسول دوکسپین

این دارو پس از مصرف خوراکی براحتی از دستگاه گوارش جذب شده و با اثر متابولیسم عبور اول کبدی، به میزان وسیعی به متابولیت اولیه فعال خود یعنی دسمتیل دوکسپین تبدیل می شود. این دارو هم چنین به دنبال کاربرد موضعی از طریق پوست نیز جذب می شود. راههای متابولیسم دوکسپین و دسمتیل دوکسپین شامل هیدروکسیلاسیون و N اکسیداسیون است. دوکسپین، عمدتاً به شکل متابولیت های خود چه به فرم آزاد چه کانژوگه، از طریق ادرار دفع می شود. دوکسپین و دسمتیل دوکسپین به میزان وسیعی در بدن توزیع شده و به مقدار زیادی به پروتئین های پلاسمائی و بافتی پیوند می شود. نیمه عمر پلاسمائی دوکسپین از 8 تا 24 ساعت متغیر بوده و در صورت مصرف بیش از حد ممکن است به میزان بیشتری افزایش یابد. این دارو از سد خونی مغزی و جفت عبور کرده و در شیر مادر نیز پخش می شود.

احتیاط در مورد مصرف کپسول دوکسپین

در موارد زیر با احتیاط مصرف شود بالا بودن فشار داخل کره چشم، اختلالات قلبی،الکلیسم حاد، اختلالات خونی، اختلالات گوارشی، گلوکوم با زاویه بسته، عیب کار کبد، هایپرتروفی پروستات، اختلالات کلیوی، حملات تشنج، حساسیت به داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و احتباس ادرار.

مصرف کپسول دوکسپین

-معمولا برای مشاهده ی اثر درمانی این دارو ٢تا۳ هفته زمان لازم است لذا درمان خود را طبق تجویز پزشک ادامه دهید و صبور باشید. -در ابتدای مصرف از رانندگی و سایر فعالیتهایی که به تمرکز و هوشیاری کامل نیاز دارند خودداری کنید. – در کودکان،نوجوانان و جوانان در ابتدای مصرف تا ۲-۱ هفته سعی شود بیمار تنها نباشد و از نظر تغییرات روحیه و تفکرات منفی تحت نظر باشند. -اگر برای اولین بار از این دارو استفاده می کنید ممکن است با تغییر وضعیت سریع از حالت نشسته به ایستاده سرگیجه مختصری ایجاد شود که به مرور برطرف می شود. این حالت طبیعی است. بهتر است هنگام برخواستن ، به ارامی بلند شوید. -به منظور کاهش احتمال بروز علائم قطع مصرف دارو و عدم بازگشت علائم بیماری ،باید قطع مصرف این دارو تحت نظر پزشک و تدریجی باشد. -اگر دیابت دارید، قند خون خود را به صورت دوره ای بررسی کنید. -در طول مصرف دارو از مصرف الکل و سایر فراورده های حاوی الکل مثل الگزیرها بدون نظر پزشک خودداری کنید. -در صورت مشکل بینایی به پزشک خود اطلاع دهید. -برای پیشگیری از کمبود مایعات بدن، در شرایط فعالیت زیاد و هوای گرم به مقدار کافی مایعات مصرف کنید.

مشخصات کپسول دوکسپین

دوکسپین (به انگلیسی: Doxepin) رده درمانی: ضد افسردگی سه حلقه‌ای. اشکال دارویی: قرص – کپسول

عملکرد کپسول دوکسپین

دوکسپین از ضد افسردگیهای سه حلقه‌ای است و بازجذب سروتونین و نوراپینفرین در مغز را مهار میکند. دوکسپین آنتاگونیست قوی رسپتورهای هیستامین (H۱، H۲) است.

افسردگی چیست

افسردگی یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر روی افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد. افرادی که دارای حالت افسردگی هستند، می‌توانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، شرمساری یا بی‌قراری داشته باشند. ممکن است آن‌ها اشتیاق خود در انجام فعالیت‌هایی که زمانی برایشان لذت‌بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بی‌میل و کم‌اشتها شوند، تمرکز خود را از دست بدهند، در به خاطر سپردن جزئیات و تصمیم‌گیری دچار مشکل شوند، در روابط خود به مشکل برخورد کنند و به خودکشی فکر کرده، قصد آن را داشته باشند و حتی خودکشی کنند. افسردگی هم‌چنین ممکن است باعث بی‌خوابی، خواب بیش از حد، احساس خستگی و کوفتگی، مشکلات گوارشی، یا کاهش انرژی بدن شود. افسردگی یکی از ویژگی‌های برخی از نشانگان  روانی از جمله اختلال افسردگی اساسی است. اما ممکن است یک واکنش طبیعی نسبت به رویدادهای زندگی مانند مرگ اطرافیان، اثرات بیماری‌های بدنی یا عوارض جانبی مصرف بعضی از داروها و درمان‌های پزشکی باشد، البته تا زمانی که این حالت در یک مدت زمان طولانی باقی نمانده باشد. یک تشخیص راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی، افسردگی به شکل یک عادت که فرد می‌تواند به عنوان بخشی از زندگی خود تجربه کند را متمایز می‌کند. رفتاری که افراد افسرده دارند (در رده های سنی مختلف) شامل: بیرون نمی روند در کارهای مدرسه و محل کار مشارکت ندارند از خانواده و دوستان نزدیک خود کناره گیری می کنند داروهای مسکن مصرف می کنند فعالیت های لذت بخش همیشگی را انجام نمی دهند نمی توانند تمرکز کنند احساسات یک فرد مبتلا به افسردگی آسیب پذیر هستند نا امیدی در انها موج می زند عدم اعتماد بنفس واضح دارند غمگین و نارحت هستند.در یک سال، بیش از 16 میلیون آمریکایی ( اکثر آن ها زنان ) این نوع افسردگی را تجربه می کنند که به افسردگی بالینی مشهور است. تحت معیارهای تشخیصی که توسط انجمن روان پزشکی آمریکا منتشر شد ، افراد باید حداقل پنج بیماری را برای دو هفته یا بیشتر تشخیص دهند که مبتلا به اختلال افسردگی شدید هستند. این نشانه ها می توانند شامل احساس ناراحتی، پوچی، بی ارزشی، ناامیدی و احساس گناه، از دست دادن انرژی، اشتها و یا علاقه به فعالیت های لذت بخش باشند ؛ تغییرات در عادات خواب و فکر مرگ و خودکشی. اغلب موارد ، بسیار قابل درمان هستند.سختی‌های دوران کودکی مانند از دست دادن نزدیکان، فروگذاری در نگه‌داری و تربیت، سوء استفاده جنسی و جسمی و تبعیض رفتاری والدین با فرزندان به بروز افسردگی در بزرگسالی کمک می‌کند. سوء استفاده‌های جسمی و جنسی در دوران کودکی نقش ویژه و قابل توجهی در احتمال بروز افسردگی در مراحل مختلف زندگی دارد. رویدادها و تغییر و تحولات زندگی که ممکن است باعث افزایش بروز افسردگی شوند عبارتند از: زایمان، یائسگی، مشکلات مالی، بیکاری، استرس کاری، تشخیص‌های پزشکی (سرطان، ایدز و غیره)، قلدری، از دست دادن یک دوست، بلایای طبیعی، انزوای اجتماعی، تجاوز، مشکلات رابطه‌ای یا زناشویی، حسادت، جدایی و آسیب‌های جبران ناپذیر. نوجوانان ممکن است به واسطهٔ عدم پذیرش اجتماعی، فشار و قلدری از طرف هم‌سالان در معرض افسردگی قرار گیرند. هم‌چنین کودکانی که در معرض مادران افسرده قرار می‌گیرند رشدشان تا ۱۲ ماهگی به تأخیر می‌افتد.

بیشتر بخوانید : کپسول رولاکس ♥ کپسول دیکلوفناک ♥ کپسول دولوکستین ♥ کپسول دیافیتکپسول دانازول

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.