آشنایی با خواص و مضرات خوردن دانه انار خشک شده

آشنایی با خواص و مضرات خوردن دانه انار خشک شده

دانه انار دانه انار خشک شده ,غذا با دانه انار خشک شده,فروش دانه انار خشک شده,دانه انار,دانه انار یبوست,دانه انار خشک,دانه انار در جدول,دانه انار و یبوست,دانه انار در خواب,دانه اناری,دانه انار …

بابا آدم ، تصفیه کننده خون

بابا آدم ، تصفیه کننده خون

بابا آدم ، تصفیه کننده خون خواص بابا آدم,فواید بابا آدم,بابا آدم درمانی,خاصیت بابا آدم,خواص بابا آدم درمانی,خواص بابا آدم برای پوست,خواص بابا آدم برای مو,خواص بابا آدم برای جوانی,خواص بابا آدم …

آلرژی بهاری را با خوراکی نابود کنید

آلرژی بهاری را با خوراکی نابود کنید

آلرژی بهاری را با خوراکی نابود کنید آلرژی,بیماری آلرژی,آلرژی در بارداری,علائم آلرژی,درمان آلرژی,درمان آلرژی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلرژی,آلرژی را چگونه درمان کنیم,آلرژی در کودکان,آلرژی در بزرگسالان,آلرژی در نوزادان,آلرژی …

درد سینه

درمان درد سینه ,درد سینه,درد سینه در بارداری,درد سینه در دوران بارداری,درد سینه سمت چپ,,درد سینه سمت راست,درد سینه در مردان,علت درد سینه

درمان درد سینه , درد سینه , درد سینه در بارداری , درد سینه در دوران بارداری

توضیحاتی در مورد درد سینه

عبارات مستودینیا، ممالجیا یا پستان درد واژه‌هایی پزشکی به معنی درد پستان هستند (از ریشه یونانی آن، مستو (masto-) به معنی پستان و آلگوس (algos) به معنی درد گرفته شده‌اند). درد می‌تواند از دردهای کوچک تا دردهای بسیار سخت و ناتوان‌کننده ادامه‌داشته‌باشد. بیشتر زنان نسبت درد پستان از احتمال سرطان پستان نگرانی فراوان‌تری دارند. درد پستان در طول شیردهی یا بعد از، از شیر گرفتن نوزاد، شامل این تعریف نمی‌شوند اما معمولاً در رده‌های تراکم خون پستان یا ورم پستان نفاسی طبقه‌بندی می‌شوند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد سینه و آلرژی

دایانا راموس متخصص زنان و رئیس کمیته ملی پیشگیری از سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا می گوید: بسیاری از لوسیون‌های بدن قرار است پوست را صاف و آبرسانی کنند اما بعضی دیگر دقیقا برعکس عمل می‌کنند و باعث قرمز، ملتهب و دردناک شدن پوست بدن می‌شوند. وی توضیح می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در بسیاری از محصولات آرایشی می‌تواند باعث ایجاد واکنش حساسیت‌زا روی پوست شوند حتی اگر روی قفسه سینه زده شوند موجب حساسیت روی سینه‌ها می‌شوند و می‌توانند باعث تورم مشخص و درد شوند و درد سینه را ایجاد کنند. دیگر عوامل آلرژی زا شامل پودرهای رختشویی، محصولات مراقبت از مو (به دلیل رفتن آنها روی قفسه سینه به هنگام دوش گرفتن) مواد آرایشی و ضد آفتاب هستند. اگر اخیرا یکی از محصولات زیبایی بدن را استفاده کرده‌اید و در حال حاضر درد سینه دارید ممکن است که بین آنها ارتباطی وجود داشته باشد. سعی کنید که آن محصول زیبایی را کنار بگذارید تا ببینید درد سینه شما رفع می‌شود یا نه.

درد سینه نشانه بارداری

دکتر راموس می‌گوید اغلب اولین نشانه‌های بارداری، تورم، حساسیت و درد سینه‌ها است. مبارک باشه! هورمون‌هایتان را مقصر این موضوع بدانید: در مراحل اولیه بارداری، سینه‌ها سریعتر از کودک رشد می‌کنند. همچنان که سطح استروژن شما افزایش می‌یابد، آنها حجم مجراهای شیر خود را افزایش می‌دهند که به نوبه خود می‌تواند درد و حساسیت سینه را افزایش دهد.

انواع درد سینه

پستان درد می‌تواند در دو رده عمومی پزشکی طبقه‌بندی شود: چرخه‌ای: دوره‌ای که شدت درد در حال تغییر است در طول چرخه قاعدگی. غیرچرخه‌ای: که درد در طی چرخه قاعدگی بدون تغییر باقی می‌ماند. این نوع کمتر شایع است.

ویژگی دردهای دوره‌ ای سینه

ویژگی دردهای دوره‌ای (چرخه ای) ارتباط واضحی با دوره‌های قاعدگی دارد. احساس ناراحتی مبهم، احساس سنگینی یا درد وجود دارد. معمولاً با تورم یا توده همراهی دارد. معمولاً درد دو طرفه است و و بیشتر در قسمتهای فوقانی خارجی سینه احساس می‌شود که به زیر بغل تیر می کشد. درد معمولاً طی دو هفته نزدیک به شروع قاعدگی شدیدتر می‌شود و پس از آن تخفیف می یابد. معمولاً زنانی که در سنین پیش از یائسگی هستند را در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی د رگیر می‌کند و همچنین زنانی که به حوالی یائسگی می رسند را در حوالی سن چهل سالگی تحت تأثیر قرار میدهد.

ویژگی دردهای غیر دوره‌ ای سینه

ویژگی دردهای غیر دوره‌ای (غیرچرخه ای) به دوره ی قاعدگی ارتباطی ندارد. درد به صورت فشارنده یا سوزشی احساس می‌شود. ممکن است درد پایدار یا متناوب باشد. معمولاً یکطرفه است و ناحیه مشخصی را درگیر می‌کند و ممکن است به بقیه ی نقاط سینه انتشار پیدا کند. معمولاً زنان یائسه را تحت تأثیر قرار می دهد و اکثر افراد در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی قرار دارند.

علل درد سینه

درد پستان چرخه‌ای دردی بسیار شایع است که اغلب با تغییرات فیبروسیست پستانی یا گسترش مجرای پستان همراه است و گمان می‌رود توسط ناهنجاری‌هایی در فعالیت‌های درونی و تغییرات هورمونی به‌طور عمده شامل پرولاکتین تیروتروپین، ایجاد شود. علل دردهای غیرچرخه‌ای پستان بسیار متنوع و سخت قابل شناسایی می‌باشند. ریشه‌های درد غیرچرخه‌ای بیشتر در خارج از پستان می‌باشد.

درمان درد چرخه ای سینه

درمان بسته به علت آن دارد، تغییرات فیبروسیست پستانی یا گسترش مجرای پستان را مشاهده کنید. در حالی که در اصل ممکن است با یک سری از تحقیقات درون‌ریزشناسی مربوط به تیروئید و آزمایش هورمون هیپوفیزی پیش‌بینی شود که کدام درمان موثرتر واقع خواهد شد، این به ندرت در عمل انجام می‌شود. درمان‌هایی که بعضی از اثرات را نشان می‌دهد: عصاره ویتکس: شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که ویتکس در درمان درد پستان چرخه‌ای امن و مؤثر است. فرض بر این است، که مانند بروموکریپتین این عصاره از طریق کاهش ترشح پرولاکتین از هیپوفیز کار می‌کند. داروهای غیراستروئیدی، داروهای مسکن

درمان درد غیر چرخه ای سینه

تعیین کردن درمان مناسب برای درد پستان غیرچرخه‌ای سخت‌تر است، نه تنها به خاطر سختی پیدا کردن جایی که درد از آن می‌آید، بلکه همچنین به دلیل این‌که درد ممکن است علل هورمونی نداشته باشد و اغلب به درمان هورمونی پاسخ نمی‌دهد.

درد سینه و سرطان

اکثریت بزرگی از موارد سرطان پستان با علائم درد همراه نیستند. برخی از تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که زنان با نشانه‌های درد پستان ممکن است با خطر افزایش ابتلا به سرطان پستان همراه باشند و این خطر ممکن است با طولانی‌مدت‌شدن این دردها بیشتر شود. این‌با مشاهداتی در مورد چند زیرگروه ویژه از تغییرات فیبروسیست پستانی همسان بوده‌است.سرطان سینه یکی از ترسهای همیشگی زنان است اما این موضوع به دلایل زیر در انتهای لیست قرار می‌گیرد: این دلیل برای درد سینه به ندرت رخ می‌دهد. سرطان سینه ممکن است نشانه‌هایی از قبیل توده‌ها، نشت یا تغییرات در نوک پستان را نشان دهد و اغلب نشانه‌های آشکاری وجود ندارد. دکتر راموس می‌گوید: اکثریت قریب به اتفاق زنان مبتلا به درد، سرطان سینه ندارند اما این به این معنا نیست که نباید نگران آن باشید. برای رفع نگرانی شما توصیه می‌کنیم که با پزشک خود در مورد تمامی عوامل خطرآفرین، معاینه و بررسی منظم و مهمتر از همه شناخت بدن خود، صحبت کنید. وی می‌گوید: مهمترین کارهایی که می‌توانید برای سلامت سینه خود انجام دهید، پیگیری سیکل‌های زنانه و علائم و توجه کردن به تغییرات در بدن است. اگر هر چیز متفاوتی را مشاهده کردید صرفنظر از آن چه هست، پزشک شما باید بداندو البته بهترین راه برای غلبه بر نگرانی شما پیشگیری از سرطان است

درد سینه و لباس زیر

طبق بررسی جدید انجام شده بر روی بیش از ۱۰۰۰۰ زن توسط Women,s Wear Daily، ۶۴ درصد زنان لباس زیری با سایز اشتباه می‌پوشند. و این می‌تواند موجب مشکلاتی بدتر از ظاهری نازیبا شود. راموس می‌گوید: در سینه بندهایی با اندازه نامناسب، سوزش ناشی از پارچه، زخم و فشار ناشی از کشها همگی موارد شایعی هستند که موجب درد سینه می‌شوند. به جای اینکه ۱۲ ساعت یا بیشتر از اوقات روز را در یک کابوس غم انگیز بی پایان بمانید، ارزش آن را دارد که با پرداخت کمی پول بیشتر، چیزی که راحت و متناسب است، بپوشید.

درد سینه و ورزش

ورزش درمان همه دردهاست مگر اینکه آن درد را به وجود بیاورد. فشار بیش از حد به قفسه سینه از طریق حرکت شنا در کلاس آمادگی جسمانی و یا ورزش با یک لباس زیر تنگ می‌تواند قفسه سینه شما را به طور جدی دردناک کند. دکتر راموس می‌گوید: عضلات مستقیما زیر بافت سینه قرار دارد، بنابراین می‌توانید تفاوت بین درد عضلانی سینه و درد سینه را متوجه شوید. بهترین نشانه در عضلانی در سینه این است که این نوع درد بعد از چند روز استراحت از بین خواهد رفت.

عفونت‌ های موضعی

مجراهای شیری مسدود شده، موهای در حال رشد (بله موهای روی سینه کاملا طبیعی است)، غدد عرق بسته شده و بیماری باکتریایی همگی می‌توانند موجب عفونت‌های موضعی در سینه شما شوند. عفونت‌‌ها بوسیله قرمزی، تورم و درد مشخص می‌شوند و ممکن است باعث شوند نوک سینه چرک، خون یا ترشحات سبز، قرمز یا قهوه‌ای ترشح کند. همچنین ممکن است دچار تب و ناراحتی شوید. اگر فکر می‌کنید که عفونت دارید، بلافاصله باید به دکتر مراجعه کنید تا به تعیین علت و ارائه یک درمان مناسب بپردازد.

درد سینه و داروها

هر دارویی که هورمون‌های شما را تغییر می‌دهد ممکن است سبب درد سینه به عنوان یک عارضه جانبی شود. دکتر راموس می‌گوید: شایع‌ترین عوامل بوجود آورنده این موضوع این است که قرص‌های ضد بارداری سطح استروژن را افزایش می‌دهند اما روشهای جلوگیری از بارداری، داروهای جایگزین هورمون و داروهای تیروئید نیز می‌تواند باعث حساسیت، تورم، تحریک و درد سینه شوند. اغلب این عوارض جانبی در طول زمان کاهش می‌یابد اما اگر این اتفاق نیفتاد، با پزشک خود در مورد داروهای جایگزین صحبت کنید.

درد سینه در زنان

بلوغ، قاعدگی، دوران پیری و یائسگی اساسا تمام مراحل زندگی یک زن به غیر از دوران کودکی تحت تاثیر سطح هورمون‌ها است بنابراین عجیب نیست که نشانه اصلی همه آنها درد سینه است. دکتر راموس توضیح می‌دهد که شایع‌ترین نوع درد سینه، در دوره قاعدگی رخ می‌دهد و طبیعی است. وی می‌گوید بهترین راه برای شناخت اینکه آیا طبیعت جسمانی موجب درد سینه است یا نه، پیگیری سیکل‌های زنانه و ثبت کردن علائم است تا بتوانید الگوها را ببینید. همچنین توجه داشته باشید که داروهایی که برای درمان ناخوشی‌های سندرم پیش از قاعدگی، پیش از یائسگی و یائسگی استفاده می‌شوند همانند کرم‌ها یا قرص‌های استروژن و پروژسترون هم می‌توانند موجب درد سینه شوند.

درد سینه در مادان شیرده

شیر مادر بهترین غذا برای نوزادان و کودکان زیر ۲ سال است بر همین اساس کارکرد اصلی اندام پستان در زنان شیردهی به فرزندان و تغذیه نسل بشر است و این اندام به خوبی این کار را انجام می‌دهد. در دوران بارداری، سینه‌ها و مجاری شیر بزرگ شده و به منظور آماده شدن برای تنها منبع تغذیه برای یک انسان، کامل می‌شوند. همه این فرایندهای رشد سینه همراه با درد فراوانی است و حتی پس از اینکه نوزاد متولد می‌شود و عمل شیر خوردن را انجام می‌دهد. یک مشاور شیردهی می‌تواند برای یک مادر شیرده حیاتی باشد.

خارش سینه

بیشتر خانمها از درد سینه و خارش آن شکایت می کنند که اسباب نگرانی آنها را فراهم می سازد. درد سینه یا ماستالژیا ناراحتی شایعی بین خانمهاست.به طوری که از هر 10 خانم 7 نفر در طول زندگی آن را تجربه می کنند.در این مطلب به طور اجمالی به عوامل ایجاد کننده خارش یا درد در ناحیه ی سینه ها و درمان آن اشاره می کنیم.درد سینه در گام اول لازم است که علت اصلی خارش سینه مشخص شود. در اکثر موارد، دلیل آن مسائل کم اهمیتی مانند استفاده از لباس زیر نامناسب است، اما در برخی موارد همین مشکل می تواند نشان دهنده ی بیماری های جدی تر باشد. این عضو از بدن زنان بسیار حساس هستند و در برابر کوچکترین ناراحتی واکنش نشان می دهند. خارش یا درد در سینه ها جزو علائم رایج در بین خانم ها هستند که امکان دارد در نتیجه عوامل متعددی بروز کند. در هر حال لازم است که علل احتمالی مشکل ریشه یابی شود و در صورت وجود هر نوع مشکل یا بیماری، نسبت به رفع آن اقدام شود.خارش در ناحیه ی سینه ها امر رایجی است و می تواند ناشی از واکنش های آلرژیک پوست نسبت به برخی از انواع محصولات شیمیایی مانند اسپری ها، دئودورانت ها و ترکیبات آلرژن موجود در آنها باشد. تماس این ترکیبات با پوست باعث ایجاد خارش در ناحیه ی سینه ها می شود. بنابراین لازم است که در گام اول نسبت به محصولات بهداشتی که استفاده می کنید هوشیارتر باشید و از محصولات مرغوب تر و سالم تر استفاده کنید.از طرف دیگر خشکی پوست و عدم رطوبت کافی آن می تواند عاملی برای خارش پوست شود. برای مقابله با این مشکل کافی است که از لوسیون های بدن، روغن های گیاهی و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست خیلی حساسی دارید بهتر است قبل از انتخاب محصول مورد نظر با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.خارش در ناحیه ی سینه ها همچنین می تواند اولین علامت بارداری باشد. در این صورت معمولا سینه ها با درد خفیفی شروع به خارش می کند. دلیل آن نیز افزایش جریان خون در این ناحیه از بدن است. خوشبختانه این مشکل به تدریج که بدن خود را با تغییرات ایجاد شده وقف بدهد برطرف می شود. در این فاصله می توان با قرار دادن کمپرس آغشته به دم کرده ی گیاه کالاندولا (گل همیشه بهار) خارش را تسکین داد. اما باید توجه داشته باشید که اگر هر نوع علامت دیگری با خارش همراه شود مانند درد، تومور یا برآمدگی، تغییراتی در شکل سینه ها یا ترشح مایع از آنها باید مسئله را جدی گرفت و به پزشک مراجعه کرد. تمام این مشکلات می توانند نشان دهنده ی وجود عفونت، فیبروآدنوم (شایع ترین توده ی غیر سرطانی سینه)، کیست های خوش خیم و حتی تومور سینه باشد.در نهایت اینکه خارش سینه ها می تواند صرفا ناشی از لباس زیر تنگ یا با جنس الیاف مصنوعی باشد. اگر مدتی است دچار خارش در ناحیه ی سینه ها شده اید بهتر است ابتدا با تعویض لباس زیر نامناسب عوامل دیگر را نیز در نظر داشته باشید. در صورت ادامه ی این مشکل و همراه شدن آن با علائم دیگر به پزشک مراجعه کنید. 

بیشتر بخوانید : سینه درد ♥ درد جناغ سینه ♥ سرطان سینه ♥ پهلو دردعفونت گلو

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 آذر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.