بالنگ خوشبو کننده دهان

بالنگ خوشبو کننده دهان

بالنگ خوشبو کننده دهان خواص بالنگ,فواید بالنگ,بالنگ درمانی,خاصیت بالنگ,خواص بالنگ درمانی,خواص بالنگ برای پوست,خواص بالنگ برای مو,خواص بالنگ برای جوانی,خواص بالنگ برای بارداری,خواص خوردن بالنگ,فواید بالنگ خام,فواید بالنگ پخته

تاثیر مصرف جوز هندی و تعیین جنسیت به همراه خواص آن

تاثیر مصرف جوز هندی و تعیین جنسیت به همراه خواص آن

تاثیر مصرف جوز هندی و تعیین جنسیت به همراه خواص آن جوز هندی و تعیین جنسیت ، جوز هندی در تعیین جنسیت ، جوز هندی برای تعیین جنسیت ،جوز هندی در مرغ،جوز …

خواص درمانی چای های گیاهی

خواص درمانی چای های گیاهی

خواص درمانی چای های گیاهی خواص چای های گیاهی,فواید چای های گیاهی,چای های گیاهی درمانی,خاصیت چای های گیاهی,خواص چای های گیاهی درمانی,خواص چای های گیاهی برای پوست,خواص چای های گیاهی برای مو,خواص …

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه ,لوبیا سیاه در ایران,لوبیا سیاه خواص,لوبیای سیاه,قیمت لوبیا سیاه در ایران,کشت لوبیا سیاه در ایران,لوبیا سیاه ایران,لوبیای سیاه ایران,لوبیای سیاه خواص,لوبیای سیاه در ایران,لوبیای سیاه چیست,لوبیا سیاه چیست

لوبیا سیاه

توضیحاتی در مورد لوبیا سیاه

لوبیا سیاه بسیار غنی از مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، روی، کلسیم، فسفر، منگنز، و مس است. آن مواد برای سلامت استخوان‌ها حیاتی هستند. آنها به حفظ و ساخت یک استخوانبندی سالم کمک می‌کنند. فسفر و کلسیم نقش برجسته‌ای در ساخت ساختار استخوان‌ها دارند در حالی که قدرت استخوان‌ها توسط روی و آهن حفظ می‌شود. استخوان‌ها و مفصل‌ها ارگان‌های مهمی در بدن انسان هستند. وقتی هنوز جوان هستید، ممکن است درک نکنید که رژیم غذایی‌تان در حفظ سلامت استخوان‌ها سهم زیادی دارد اما با ورود به سنین بالا بعضی از ناراحتی‌ها مثل درد مفاصل شروع به ظاهر شدن می‌کنند. بنابراین، خودتان را خوش شانس بدانید، چون می‌توانید از همین حالا مصرف لوبیا سیاه را آغاز کنید که شاید سرمایه‌گذاری بسیار خوبی برای استخوان‌های‌تان در سنین بالا باشد.قطعا لوبیا سیاه، از آنجا که غنی از پتاسیم و دارای سدیم پایین است برای کسانی که مشکل فشار خون دارند مفید است. سدیم یکی از موادی است که می‌تواند باعث افزایش سطح فشار خون شود در حالی که پتاسیم عملکردی به عنوان دشمن طبیعی سدیم دارد. پتاسیم سدیم را در بدن شما محصور می‌کند و آن را از سیستم بدن شما حذف می‌کند تا به کنترل فشار خون‌تان کمک کند. با وجود این، اگر لوبیا سیاه کنسروی مصرف می‌کنید، بهتر است مطمئن شوید که لوبیا سیاه را پاک کرده و خوب شسته باشید تا محتوای سدیم درون لوبیا سیاه کنسرو شده را کاهش دهید.

خواص لوبیا سیاه

پروتئین موجود در لوبیای سیاه و سایر بنشن ها، برای ساختن توده عضلانی عالی بوده و به شما کمک می کند بدون چربی اشباع و کالری اضافی گوشت، عضله بسازید. لوبیای سیاه برای استخوان هم مفید است زیرا کلسیم بالایی دارد: با افزایش سن، داشتن تغذیه سرشار از کلسیم می تواند از بیماری هایی چون پوکی استخوان پیشگیری نماید. لوبیای سیاه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3، می تواند به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک کرده و برای بیماری هایی که سبب درد مفاصل و ناتوانی در حرکت می شوند، مانند آرتریت، مفید است.سوزش سردل، ناراحتی معده و یبوست مشکلات متداول و شایع در کشورهایی هستند که بیشتر افراد از غذاهای فرآوری شده که معمولاً فیبر پایینی دارند مصرف می کنند. انواع لوبیا، منابع غنی فیبر محسوب می شوند. فیبر یکی از بهترین چیزها در سیستم گوارش است: بسیاری از سموم یا سایر مواد مضر را از بدن دفع کرده و به بدنتان کمک می کند غذا را در فرایند گوارش راحت تر حرکت دهد، در نتیجه احتمال یبوست بسیار کمتر می شود. معروف است که بنشن و انواع لوبیا باعث نفخ می شوند. اما اگر آن ها را در طول شب به خوبی بخیسانید و سپس آب آن را دور ریخته و در آب تازه بپزید، تا حدود زیادی می توانید احتمال نفخ را کاهش دهید.

روش پخت لوبیا سیاه

لوبیای سیاه را معمولا به صورت مخلوط با برنج، پاستا و سالاد می‌خورند. اگرچه لوبیا سیاه اصالتا از آمریکای جنوبی آمده است، اما می‌تواند جای خود را در آشپزی ایرانی پیدا کند. از آش رشته و آب‌گوشت گرفته تا دم‌پختک و ماکارونی را می‌توانید با استفاده از لوبیا سیاه درست کنید.

طرز تهیه لوبیا سیاه

مادر من همیشه قرمه سبزی را با لوبیا چیتی درست می‌کرد، مادر همسرم با لوبیا چشم بلبلی و سلف دانشگاه هم با لوبیا قرمز! درست کردن قورمه سبزی با لوبیا سیاه دقیقا مثل درست کردن قورمه سبزی با بقیه انواع لوبیا است. نیم کیلو گوشت گوسفندیِ خورشتی را با دو پیاز خورده‌شده تفت دهید و مقدار کافی به آن ادویه (فلفل و زردچوبه) اضافه کنید. بعد لوبیا سیاه را که از قبل، به مدت یک شب تا صبح خیس کرده‌اید، به همراه سه لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت و لوبیا سیاه نیم‌پز شوند. سپس، نیم کیلو سبزی قورمه سرخ‌شده را به همراه دو لیوان آب جوش و ۴ عدد لیمو عمانی اضافه کنید. پس از پخته شدن کامل گوشت به آن نمک، آبغوره یا رب انار اضافه کنید و در نهایت از مزه بی‌نظیر و خواص فوق‌العاده لوبیا سیاه لذت ببرید.

لوبیا سیاه خواص

لوبیا سیاه یکی از غنی ترین انواع حبوبات در جهان است که مبدا آن به کشور های آمریکای مرکزی و جنوبی همچون مکزیک و برزیل تعلق دارد که در تهیه و طبخ بسیاری از غذا های بومی این مناطق مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لوبیا به تازگی در ایران رواج یافته است.لوبیای سیاه مانند سایر لوبیاها، برای افرادی که گیاهخوار هستند بسیار خوب است. این رژیم های غذایی بر اساس گیاهان بوده و معمولا پروتئین کافی برای بهترین عملکرد بدن را ندارند. اما اگر همراه با غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای و لوبیای سیاه باشند، پروتئین کافی که اسیدهای آمینه موردنیاز بدنتان برای حفظ عضلات را تأمین می کنند در اختیارتان می گذارند. حفظ توده عضلانی، بخشی از سلامت عمومی است.

لوبیای سیاه

هزاران سال است که لوبیای سیاه در آمریکای مرکزی و جنوبی پرورش داده شده و مصرف می شود و با گسترشی که در دنیا از جمله ایران پیدا کرده، شما نیز می توانید از فوایدش بهره مند شوید. برخی خواص لوبیای سیاه ممکن است شگفت زده تان کند

خوراک لوبیا سیاه

سوپ لوبیا سیاه در 30 دقیقه روغن کانولا 2 قاشق غذاخوری پیاز 1 پیمانه خرد شده فلفل دلمه ای قرمز 1 پیمانه گوجه فرنگی 2 پیمانه پوست کنده و خرد شده سیر 3 حبه لوبیا سیاه 6 پیمانه کنسرو یا پخته زیره 2 قاشق چایخوری آسیاب شده پودر فلفل چیلی 1 قاشق چایخوری نمک 1 قاشق چایخوری عصاره سبزیجات 2 پیمانه سالسا نصف پیمانه پنیر چدار نصف پیمانه رنده شد لیموترش 1 عدد متوسط چیپس تورتیلا 120 گرم طرز تهیه روغن را در یک قابلمه ی بزرگ بریزید و 2 دقیقه روی شعله بگذارید. پیاز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و سیر و لوبیا و زیره و پودر فلفل چیلی و نمک را اضافه کنید. هم بزنید و بگذارید مواد 5 دقیقه بپزند تا کمی نرم شوند. در این مدت عصاره را 1 دقیقه در ماکروویو بگذارید تا گرم شود سپس در قابلمه روی باقی مواد بریزید و شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس شعله را کم کنید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه تا همه چیز نرم شود آهسته غل بخورد. سالسا را اضافه کنید و هم بزنید و سوپ را با گوشتکوب برقی پوره یا در مخلوط کن پوره کنید. سوپ را بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. سوپ را با پنیر رنده شده و کمی آب لیموترش و چیپس تورتیلا سرو کنید.سوپ لوبیا سیاه در 30 دقیقه روغن کانولا 2 قاشق غذاخوری پیاز 1 پیمانه خرد شده فلفل دلمه ای قرمز 1 پیمانه گوجه فرنگی 2 پیمانه پوست کنده و خرد شده سیر 3 حبه لوبیا سیاه 6 پیمانه کنسرو یا پخته زیره 2 قاشق چایخوری آسیاب شده پودر فلفل چیلی 1 قاشق چایخوری نمک 1 قاشق چایخوری عصاره سبزیجات 2 پیمانه سالسا نصف پیمانه پنیر چدار نصف پیمانه رنده شد لیموترش 1 عدد متوسط چیپس تورتیلا 120 گرم طرز تهیه روغن را در یک قابلمه ی بزرگ بریزید و 2 دقیقه روی شعله بگذارید. پیاز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و سیر و لوبیا و زیره و پودر فلفل چیلی و نمک را اضافه کنید. هم بزنید و بگذارید مواد 5 دقیقه بپزند تا کمی نرم شوند. در این مدت عصاره را 1 دقیقه در ماکروویو بگذارید تا گرم شود سپس در قابلمه روی باقی مواد بریزید و شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس شعله را کم کنید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه تا همه چیز نرم شود آهسته غل بخورد. سالسا را اضافه کنید و هم بزنید و سوپ را با گوشتکوب برقی پوره یا در مخلوط کن پوره کنید. سوپ را بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. سوپ را با پنیر رنده شده و کمی آب لیموترش و چیپس تورتیلا سرو کنید.

خرید لوبیا سیاه

بهتر است لوبیا سیاه ایرانی را به صورت خام و فرآوری‌نشده تهیه کنید. زیرا فرآیند فرآوری صنعتی باعث کاهش ارزش غذایی آن می‌شود. خرید لوبیا سیاه ایرانی و خام (غیر کنسروی) هم ارزان‌تر است و هم عاری از مواد مضر است. در کشت لوبیا سیاه وارداتی از آفت‌کش‌هایی استفاده می‌شود و ممکن است محصولی تراریخته باشد.

خاصیت لوبیا سیاه

سرطان، علت مرگ و میرهای زیادی در سراسر دنیاست. اما با انتخاب های درست تغذیه ای می توان احتمال بروز این بیماری را کاهش داد. لوبیاها، بخش بزرگی از تغذیه ضدسرطان را تشکیل می دهند؛ زیرا حاوی 8 نوع گوناگون از فلاوونیدها می باشند. فلاوونیدها ترکیبات گیاهی هستند که مطالعات نشان داده تشکیل رادیکال های آزاد را که باعث تغییرات سلولی شده و ریسک سرطان را بالا می برند، کاهش می دهد. همچینن چون لوبیاها فیبر بالایی دارند، می توانند از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری کنند.فیبر محلول موجود در لوبیای سیاه که سبب کاهش کلسترول می شود برای قلب مفید است. کلسترول کمتر در عروق یعنی ریسک کمتر حمله قلبی. تحقیقات نیز نشان داده که امگا 3 موجود در انواع لوبیا باعث افزایش کلسترول خوب یا همان HDL شده و حتی می تواند فشارخون را کمی پایین بیاورد. همه ی این ها برای سلامت قلب و عروق فوق العاده اند.

فواید لوبیا سیاه

لوبیای سیاه به دلایل زیادی برای زنان باردار مفید است و یک غذای بسیار خوب محسوب می شود. لوبیای سیاه سرشار از اسیدفولیک بوده که زن باردار در دوران رشد جنینش بسیار به آن نیاز دارد. دریافت مقدار کافی از این ماده مغذی مهم، بهترین راه پیشگیری از بروز نقص در کانال عصبی (NTD) مانند اسپینا بیفیدا است که می تواند پیامدهای جدی برای جنین به همراه داشته باشد و به دلیل این که لوبیا فیبر بالایی دارد، می تواند به کاهش مشکل یبوست که اغلب زنان باردار به خاطر تغییرات فیزیکی و هورمونی با آن مواجهند کمک نماید.

سوپ لوبیا سیاه

سوپ لوبیا سیاه در 30 دقیقه روغن کانولا 2 قاشق غذاخوری پیاز 1 پیمانه خرد شده فلفل دلمه ای قرمز 1 پیمانه گوجه فرنگی 2 پیمانه پوست کنده و خرد شده سیر 3 حبه لوبیا سیاه 6 پیمانه کنسرو یا پخته زیره 2 قاشق چایخوری آسیاب شده پودر فلفل چیلی 1 قاشق چایخوری نمک 1 قاشق چایخوری عصاره سبزیجات 2 پیمانه سالسا نصف پیمانه پنیر چدار نصف پیمانه رنده شد لیموترش 1 عدد متوسط چیپس تورتیلا 120 گرم طرز تهیه روغن را در یک قابلمه ی بزرگ بریزید و 2 دقیقه روی شعله بگذارید. پیاز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و سیر و لوبیا و زیره و پودر فلفل چیلی و نمک را اضافه کنید. هم بزنید و بگذارید مواد 5 دقیقه بپزند تا کمی نرم شوند. در این مدت عصاره را 1 دقیقه در ماکروویو بگذارید تا گرم شود سپس در قابلمه روی باقی مواد بریزید و شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس شعله را کم کنید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه تا همه چیز نرم شود آهسته غل بخورد. سالسا را اضافه کنید و هم بزنید و سوپ را با گوشتکوب برقی پوره یا در مخلوط کن پوره کنید. سوپ را بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. سوپ را با پنیر رنده شده و کمی آب لیموترش و چیپس تورتیلا سرو کنید.

طرز تهیه سس لوبیا سیاه

مواد لازم برای تهیه سس مکزیکی یا سس لوبیا یک عدد کنسرو لوبیا یا لوبیا پخته شده دو حبه سیر تازه یک عدد فلفل سبز تند دو قاشق غذا خوری رب گوجه مقداری روغن زیتون یک لیوان آب مقداری نمک و فلفل سیاه و قرمز طرز تهیه سس مکزیکی یا سس لوبیا برای تهیه این سس لذیذ ابتدا رب گوجه را با مقداری روغن زیتون خوب تفت می دهیم سپس دو حبه سیر را نیز سرخ می کنیم و به رب گوجه اضافه می کنیم لوبیا ها را درون یک قابلمه کوچک ریخته سپس مقداری آب به آن اضافه می کنیم رب گوجه سرخ شده همراه با سیر و فلفل سبز تند را به آن اضافه می کنیم و میگذاریم روی شعله ملایم تا آب خوب تبخیر شود مقداری نمک و فلفل سیاه و قرمز را به آن اضافه می کنیم سپس تمامی مواد را درون یک مخلوط کن میریزیم و آن را خوب مخلوط می کنیم تا یک سس یکدست داشته باشیم سس مکزیکی یا سس لوبیا آماده است از خوردن آن لذت ببرید

لوبیا سیاه

اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر سرتان شلوغ است و به سختی می توانید به غذاهای فرآوری شده و فست فودها ” نه ” بگویید، درست است که در وقت صرفه جویی می کنید اما به احتمال زیاد کمبودهایی در بسیاری از مواد مغذی دارید. این کمبودها نه تنها شامل فیبر و پروتئین است بلکه شامل مواد معدنی چون منگنز و کلسیم، ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند آنتوسیانین (یکی از آنتی اکسیدان هایی که سبب شگفت انگیز بودن تمشک آبی می شود)، و اسیدهای چرب امگا 3 هم می شود.اگر شما یا یکی از نزدیکانتان مبتلا به دیابت هستید، می دانید که کنترل قندخون می تواند تا چه حد سخت باشد. تغذیه همراه با داروهای مناسب می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند و سازمان هایی چون انجمن دیابت آمریکا، توصیه های موکدی بر مصرف انواع لوبیا دارند. زیرا فیبرشان زیاد است و گوارششان زمان زیادی می برد. این گوارش آهسته تر، باعث می شود گلوکز به یکباره وارد جریان خون نشود و از افزایش قند خون پیشگیری می شود.

بیشتر بخوانید : لوبیا چشم بلبلی در بارداری ♥ لوبیا چیتی چاق کننده است؟ ♥ خواص لوبیا قرمز برای لاغری ♥ لوبیا در بدنسازینخود در بارداری

آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 خرداد 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.